Το Dragon Quest είναι μια από τις βασικότερες σειρές βιντεοπαιχνιδιών στην Ιαπωνία αλλά και μια από εκείνες που έμαθαν στην Δύση τι σημαίνει JRPG (πέρα από το Final Fantasy φυσικά). Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την επιρροή που είχε η σειρά στις ζωές εκατομμυρίων παικτών, ούτε τα γνώριμα σχέδια του Akira Toriyama, δημιουργού του Dragon Ball, που διαμορφώνουν έναν κόσμο με τέρατα και χαρακτήρες οι οποίοι πρωταγωνιστούν σε διάφορα άλλα spin-off παιχνίδια ή ακόμα και ως guest stars σε crossovers. Από το πρώτο παιχνίδι μέχρι και σήμερα, είδαμε πως η επιτυχία της σειράς κατάφερε να εμπνεύσει και άλλες ομάδες ανάπτυξης και να δημιουργηθούν ιστορίες που μας εντυπωσιάζουν, που μας διεγείρουν, και μας οδηγούν στα άκρα. Μέσα σε όλο αυτόν τον χαμό, το Dragon Quest παραμένει το λαμπρό άστρο και η πιο “αγνή μορφή” του είδους.

Το Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age είναι η νέα προσθήκη στην πασίγνωστη σειρά και αποτελεί την Definitive Edition, δηλαδή μια βελτιωμένη έκδοση που περιέχει όλες τις προσθήκες και το extra περιεχόμενο της αρχικής κυκλοφορίας. Το παιχνίδι συνεχίζει το παραδοσιακό μοντέλο του turn-based combat και εστιάζει σε μια ξεχωριστή ιστορία σε διάφορους κόσμους γεμάτους τέρατα, γρίφους και θησαυρούς. Η ανάπτυξη έγινε από την Square Enix και σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση έχουμε νέα στοιχεία που εντοπίζονται στο gameplay αλλά και η επιλογή για Japanese voice acting.

Το Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age λαμβάνει χώρα στον φανταστικό κόσμο της Erdrea και ξεκινάει με μια μάχη στο βασίλειο του Dundrasil. Το βασίλειο δέχεται επίθεση από μια μεγάλη στρατιά τεράτων και καταστρέφεται δίχως έλεος. Μέσα στο χάος που επικρατεί εντοπίζεται και ο ήρωας της ιστορίας, ένα βρέφος του οποίου οι γονείς προσπαθούν να απομακρύνουν από την πόλη για να το σώσουν. Κατά την διάρκεια της μάχης η οικογένεια χωρίζεται και ο ήρωας καταλήγει στις όχθες ενός ποταμού και συγκεκριμένα στο χωριό του Cobblestone, εκεί όπου ένας άντρας ονόματι Chalky τον βρίσκει. Ο Chalky παρουσιάζει το βρέφος στην κόρη του Amber η οποία και τον υιοθετεί.  Τα χρόνια περνάνε και πλέον ως ενήλικας, ο ήρωας μας συμμετέχει σε μια πρόκληση(να ανέβει το βουνό του Cobblestone Tor) μια διαδικασία υποχρεωτική για όσους φτάνουν σε μια συγκεκριμένη ηλικία. Στην διάρκεια αυτής της δοκιμασίας, ο ήρωας και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες – φίλοι του δέχονται επίθεση από μια μεγάλη ομάδα τεράτων. Έτσι, ένα μαγικό σύμβολο εμφανίζεται στο χέρι του πρωταγωνιστή που του επιτρέπει να καλέσει κεραυνούς για να προστατεύσουν την ομάδα του. 

Η επιστροφή τους στο χωριό αποκαλύπτει ορισμένες αλήθειες για τον ήρωα και την προέλευση του. Η Amber του αποκαλύπτει πως είναι υιοθετημένος και τον στέλνει να συναντήσει τον βασιλιά Carnelian of Heliodor. Ωστόσο, όταν φτάνει εκεί και τον συναντάει οι δύο ιππότες του βασιλιά Sir Hendrik και Sir Jasper, τον “πετάνε” στα μπουντρούμια του κάστρου με την κατηγορία ότι είναι ο Darkspawn, μια σατανική οντότητα η οποία λέγεται πως θα καταστρέψει τον κόσμο. Μέσα στο μπουντρούμι συναντά έναν κλέφτη ονόματι Erik ο οποίος αναγνωρίζει το σημάδι στο χέρι του και τον αποκαλεί τον νέο “Luminary” δηλαδή τον θρυλικό ήρωα που επέλεξε το δέντρο Yggdrasil για να σώσει τον κόσμο. 

Αμέσως αντιλαμβανόμαστε πως το Elusive Age είναι ένα τυπικό JRPG, και πιο συγκεκριμένα ένα τυπικό Dragon Quest. Για άλλη μια φορά, ο κόσμος απειλείται από μια σατανική δύναμη που απειλεί να τον καταστρέψει και ένας ήρωας γεννιέται για να αντιμετωπίσει το κακό και να κρατήσει την ισορροπία. Σε αυτόν τον στόχο θα εμφανιστούν και άλλοι πολεμιστές που θα βοηθήσουν τον πρωταγωνιστή, και θα παίξουν καθοριστικό ρόλο σε όλη την περιπέτεια.

Όπως και με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, το Dragon Quest XI επικεντρώνει τόσο στην βασική του διήγηση αλλά και σε επιμέρους ιστορίες/κεφάλαια που βοηθούν στην διαμόρφωση του πλήρες σκηνικού. Σε κάθε περιοχή που θα επισκεφθούμε θα υπάρχει και κάποιο Event στο οποίο θα γίνουμε μάρτυρες ή κάποιος χαρακτήρας που θα απαιτεί την βοήθειά μας. Αν έπρεπε να την παρομοιάσουμε με κάτι θα λέγαμε πως όλη η διήγηση μοιάζει βγαλμένη από ένα anime μιας και στα περισσότερα από αυτά ο πρωταγωνιστής ξεκινά ως ένας αδύναμος χαρακτήρας, συναντά διάφορους συμπολεμιστές ή βοηθούς, λύνει προβλήματα απλών ανθρώπων και στο τέλος έχει μετατραπεί στον πολεμιστή που σώζει τον κόσμο. Ευτυχώς σε αυτή την περίπτωση, η διαδικασία αυτή είναι ευχάριστη και μας παρασύρει στον κόσμο Erdrea δίνοντάς μας πάντα έναν λόγο για να συνεχίζουμε να παίζουμε. Σε αυτό βοηθάνε και οι πόλεις που πλέον αποτελούν σημεία που εμπλουτίζουν τον κόσμο με την μορφή και τις ιστορίες τους.

Η ιστορία είναι το πιο δυνατό κομμάτι του Elusive Age. Παρόλο που η υπόθεση θα λέγαμε πως είναι από τις πιο κλασικές, ο τρόπος με τον οποίο εκτυλίσσονται τα γεγονότα μας μαγνητίζει από τα πρώτα λεπτά. Αν θέλουμε να δούμε τα πάντα που έχει να μας προσφέρει τότε θα χρειαστούμε πάνω από 90 ώρες χωρίς αυτό όμως να σημαίνει πως θα μας κουράσει. Οι χαρακτήρες που θα γνωρίσουμε είναι ευχάριστοι με αξιοσημείωτες ιδιαιτερότητες, οι ιστορίες και οι υποθέσεις που θα ολοκληρώσουμε έχουν σημασία για την διαμόρφωση του κόσμου και της γενικότερης ιστορίας και προς το τέλος της θα νιώσουμε “δεμένοι” με όλα όσα έχουν να μας προσφέρουν. Αυτό το ζήσαμε και στο Xenoblade Chronicles 2 όπου αν και η αρχή του ήταν…δύσκολη, το τέλος μας άφησε να θέλουμε κι’ αλλο.

Το gameplay του Dragon Quest XI ακολουθεί τα παραδοσιακά JRPGs με τους χαρακτήρες να εξερευνούν έναν τεράστιο κόσμο αποτελούμενο από σημεία ενδιαφέροντος, δάση, και πόλεις. Με μια πρώτη ματιά μοιάζει και με το overworld ενός MMORPG μιας και κάθε περιοχή χωρίζεται από δρομάκια και φυσικά τοπία που έχουν κρυφά δωμάτια, θησαυρούς και γρίφους που μπορούμε να λύσουμε για νέα αντικείμενα και ικανότητες. Παρόλα αυτά, η σύνδεση των τοποθεσιών είναι πιο γραμμική από την αντίστοιχη παιχνιδιών όπως το Final Fantasy και έχει ως σκοπό να δρομολογεί την ιστορία και να μην ξεφεύγουμε πολύ από τον στόχο μας. Κάθε ζώνη έχει αρκετά μέρη για να εξερευνήσουμε, πολλά side-quests και εξίσου πολλά τέρατα που μας περιμένουν. Ευτυχώς όμως, η συχνότητα που θα βρίσκουμε όλα τα παραπάνω κυμαίνεται σε λογικά πλαίσια και δεν θα νιώσουμε ποτέ ότι ‘υπερ-φορτωνόμαστε’.

Το σύστημα μάχης παραείναι…παραδοσιακό. Διατηρώντας τον πυρήνα της σειράς, και άρα ένα turn-based σύστημα, θα δούμε πως υπάρχουν αισθητές διαφορές σε αρκετά στοιχεία όπως τον τρόπο με τον οποίο ξεκινούν οι μάχες και με τον οποίο εκτυλίσσονται. Τα τέρατα είναι ορατά στον κόσμο οπότε αν θέλουμε να αποφύγουμε τις μάχες πλέον μπορούμε. Επίσης, αν τα χτυπήσουμε πρώτοι τότε θα ξεκινήσουμε την μάχη με damage bonuses και γενικότερα το πάνω χέρι. Κατά την διάρκεια της μάχης οι χαρακτήρες δεν μένουν σταθεροί σε μια θέση καθώς μπορούμε να τους μετακινούμε μέσα σε ένα κυκλικό πεδίο και για παράδειγμα, να τους τοποθετήσουμε πίσω από τους εχθρούς για να προκαλέσουν μεγαλύτερη ζημιά. Από την άλλη, μπορούμε να ρυθμίσουμε την συμπεριφορά της ομάδας μας στο αυτόματο με κάθε χαρακτήρα να αντιδρά και να χρησιμοποιεί τις καλύτερες δυνατές επιθέσεις και ικανότητες για κάθε περίσταση – κάτι που συστήνεται για grinding και όχι για μάχες με αφεντικά που απαιτούν παραπάνω στρατηγική. Και αν δεν θέλουμε να “τρώμε” τον χρόνο μας σκοτώνοντας τέρατα και ανεβαίνοντας επίπεδα, μπορούμε να ρυθμίσουμε την ταχύτητα της μάχης σε πιο γρήγορους ρυθμούς και να ολοκληρώνουμε σε μόνο μερικά δευτερόλεπτα.

Μετά από κάθε μάχη επιβραβευόμαστε με χρήματα για να χρησιμοποιήσουμε στις πόλεις ή τις αγορές μας, και πόντους εμπειρίας ή skill points για να ξεκλειδώσουμε νέες ικανότητες και επιπρόσθετα στατιστικά. Οι χαρακτήρες που ελέγχουμε έχουν στην διάθεσή του διαφορετικές ικανότητες και στατιστικά που τους διαμορφώνουν τις κλάσεις και την τελική τους δύναμη. Όσο περισσότερες ικανότητες ανοίγουμε τόσο πιο αποτελεσματικοί γίνονται στις μάχες, και φυσικά τα πιο δυνατά στατιστικά γίνονται διαθέσιμα πολύ αργότερα. Αν δεν μας αρέσουν οι επιλογές μας τότε μπορούμε να επαναφέρουμε τα points (με το αντίστοιχο τίμημα) και να δοκιμάσουμε άλλους συνδυασμούς.

Εκτός από τα όπλα και τον εξοπλισμό που μας δίνουν τα σεντούκια και τα τέρατα, υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας μέσω του ‘Fun-Size Forge’, ενός εργαλείου που μας επιτρέπει να υλοποιήσουμε συνταγές και να βελτιώσουμε τον εξοπλισμό μας. Χρησιμοποιώντας πόρους συμμετέχουμε σε ένα mini-game ακριβείας, προσπαθώντας να σταματήσουμε το σφυρί στην μέση κάθε ζώνης που μας παρουσιάζεται για να παράγουμε το τέλειο αντικείμενο. Οι πόροι που αξιοποιούνται διαφέρουν ανά συνταγή. Αυτές μας δίνονται από τον κόσμο ή ως έπαθλα ολοκλήρωσης ενός quest. Έτσι, αν θέλουμε να επιβιώσουμε στις πιο δύσκολες μάχες θα πρέπει να επενδύσουμε χρόνο στην δημιουργία του καλύτερου εξοπλισμού.

Παρόλα αυτά, το Dragon Quest XI δεν θεωρείται ένα δύσκολο παιχνίδι στο είδος. Φαίνεται πως η ομάδα ανάπτυξης ήθελε να δημιουργήσει έναν τίτλο που θα συγχωρεί τα λάθη των νέων παικτών και θα προσελκύσει έναν μεγαλύτερο αριθμό. Για όσους ψάχνουν κάτι πιο απαιτητικό υπάρχει και η επιλογή του «Draconian Quest» save file που μας επιτρέπει να ενεργοποιήσουμε ρυθμίσεις για να κάνουμε την εμπειρία μας πιο δύσκολη. Για παράδειγμα, μπορούμε να «σολάρουμε» κάθε μάχη, να μην μπορούμε να αγοράσουμε αντικείμενα στις πόλεις, να αντιμετωπίζουμε πιο δυνατούς εχθρούς και να μην μπορούμε να φορέσουμε πανοπλίες. Φυσικά, αν θέλουμε μπορούμε να τα απενεργοποιήσουμε μέσα σε κάποια εκκλησία (αλλά όχι να τα επαναφέρουμε).

Έχοντας δοκιμάσει την έκδοση των υπολογιστών αποφασίσαμε να δούμε τις κύριες διαφορές (και προσθήκες) της «ολοκληρωμένης» Switch έκδοσης. Όσα θα αναφερθούν παρακάτω υπάρχουν ήδη στις υπόλοιπες εκδόσεις, κυρίως ως content και balance patches, οπότε θεωρήσαμε σωστό να ελέγξουμε την πιο πρόσφατη με όσα αυτή έχει να μας προσφέρει.

Ξεκινώντας, αναφέραμε την δυνατότητα να βάζουμε τις μάχες σε «fast-forward». Σε αυτό συγκαταλέγεται και το Fun-Size Forge που μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε οπουδήποτε αλλά και το 2D Mode μαζί με το World of Tickington, μια 16-bit περιοχή με τα δικά της ξεχωριστά side-quests και χαρακτήρες. Μαζί με αυτά έχουμε και τα νέα μουσικά κομμάτια καθώς και την εφαρμογή της Ιαπωνικής γλώσσας.

Σε πιο «μικρές» αλλαγές έχουμε την δυνατότητα να βλέπουμε τα μέλη του party μας στον κόσμο μαζί μας, τα cutscenes γίνονται skip πιο άμεσα, έχουμε την προσθήκη στολών και διακοσμητικών, την προσθήκη του Horse Hailer που μας επιτρέπει να φωνάξουμε το mount μας μακριά από τα bell posts, και την απόκτηση πόντων εμπειρίας ακόμα και όταν σκοτώνουμε τέρατα ενώ είμαστε πάνω σε mount.

Τέλος, μπορούμε να αιχμαλωτίσουμε περισσότερα mounts και να τα χρησιμοποιήσουμε στις εξερευνήσεις μας. Στα Quality of Life Changes έχουμε και τα Quick Commands για την πιο άμεση πρόσβαση σε σημαντικές λειτουργίες, την αμεσότερη απόκτηση αντικειμένων από φάρμες και σημεία συλλογής, και φυσικα περισσότερες επιλογές για ρομαντικούς συντρόφους.

Δεν γίνεται να μην αναφέρουμε τα γραφικά και τα χαρακτηριστικά σχέδια από τον Akira Toriyama. Ήρωες με μεγάλα εκφραστικά μάτια, φάτσες που παραπέμπουν σε χαρακτήρες όπως τον Goku, και τέρατα που πλέον αποτελούν σημαιοφόρους για μια από τις πιο επιτυχημένες σειρές στο είδος των JRPG. Όσο για τον κόσμο της Erdrea χαρακτηρίζεται από αρκετό φως (παρά την απειλή του σκότους), μπόλικα ευχάριστα χρώματα, και πανέμορφες περιοχές. Όλα τα παραπάνω αποτελούν στοιχεία που έχουν εδραιώσει την αισθητική του Dragon Quest ως μια από τις πιο αναγνωρίσιμες στον κόσμο μιας και δίνουν την αίσθηση ενός σοβαρού παραμυθιού.

Στους υπολογιστές το Echoes of an Elusive Age τρέχει αρκετά καλά αφού απαιτεί έναν επεξεργαστή Intel Core i5-6600 ή AMD Ryzen 7 1800X με μια κάρτα γραφικών NVIDIA GeForce GTX 1060 ή AMD Radeon RX Vega 56 και 8GB μνήμης RAM. Βέβαια, παρόλο που το σύστημά μας ήταν ικανό να αποδώσει και να κρατήσει σταθερά 60FPS, υπήρχαν ορισμένες στιγμές πτώσεων και προβλημάτων. Το ίδιο παρατηρείται και στο Nintendo Switch με περιστασιακά frame drops, pop-in textures ή περίεργες σκιές σε χαρακτήρες και αντικείμενα. Όμως, δύσκολα αλλάζουμε την δυνατότητα να παίζουμε σε portable στο κρεβάτι ή έξω στο μπαλκόνι.

Το Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age είναι ένα JRPG που δεν πρέπει να λείπει από την συλλογή μας. Ομολογώ πως όταν έλαβα το παιχνίδι ήμουν διστακτικός αν θα το χαιρόμουν όπως έπρεπε καθώς οι ρυθμοί ζωής και η φύση του απαιτούν πολύ χρόνο από την μέρα μας. Ευτυχώς το νέο παιχνίδι της σειράς καταφέρνει να μας εντυπωσιάσει και να μας μαγέψει. Με μια ενδιαφέρουσα διήγηση, ευχάριστους χαρακτήρες και παραδοσιακό gameplay, το Dragon Quest XI εδραιώνει ξανά την θέση του ως ένα από τα καλύτερα JRPG.

Ευχαριστούμε την Square Enix και την CD Media για την παροχή του Review Code.

Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age [Definitive Edition] - Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8.5
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 9
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ8.5
9Πολύ καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0