Dragon Ball Z: Kakarot | Review [Restored]

To DragonBall αποτελεί μια από τις πιο γνωστές, αγαπημένες και μεγάλες σειρές ψυχαγωγίας, όχι μόνο στην Ιαπωνία αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Από το πρώτο DragonBall μέχρι και το πρόσφατο DragonBall Super, ο Akira Toriyama και η ομάδα του έχουν συνεργαστεί με μεγάλες εταιρείες τόσο για την παραγωγή του ομώνυμου anime όσο και για την παραγωγή επιτυχημένων (ή και όχι τόσο) βιντεοπαιχνιδιών. Μέσα σε αυτά είχαμε και το DragonBall FighterZ, ένα παιχνίδι ξύλου που μέσα στην προηγούμενη χρονιά συνέχισε να λανσάρει χαρακτήρες με τους δύο τελευταίους να έρχονται από την ταινία του Broly και να αλλάζουν, με τον τρόπο τους, τα δεδομένα στο gameplay.

Έτσι, όταν μετά από την κυκλοφορία του One Piece: World Seeker και την επιτυχία του FighterZ, η Bandai Namco ανακοίνωσε την ανάπτυξη του DragonBall Z: Kakarot, είχα τους ενδοιασμούς μου για το αν ο νέος τίτλος θα καταφέρει να εντυπωσιάσει. Αναλογιζόμενοι πως το World Seeker είχε πανέμορφα γραφικά – για τέτοιου είδους παιχνίδι – την στιγμή που υστερούσε σε πολλά πράγματα όπως την ‘ζωντάνια του κόσμου’, τα Quests και την ροή του παιχνιδιού, ήταν κάπως λογικό να περιμένουμε τα ίδια και από το Kakarot. Ευτυχώς, ορισμένα από τα προβλήματα του World Seeker δεν μεταφέρθηκαν στο νέο παιχνίδι του Goku με αποτέλεσμα να έχουμε έναν φανερά ελκυστικό τίτλο που δανείζεται πολλά στοιχεία από άλλα παιχνίδια όπως το Xenoverse, το FighterZ και το Tenkaichi. 

To DragonBall Z: Kakarot διηγείται την ίδια ιστορία που μάθαμε και από το Anime. Θα δούμε για άλλη μια φορά την πορεία του Goku από έναν απλό Saiyan μαχητή σε έναν παντοδύναμο πολεμιστή, προστάτη της Γης. Θα αντιμετωπίσουμε όλους τους γνωστούς και άγνωστους εχθρούς του ξεκινώντας από τον Raditz, και φτάνοντας στον Majin Buu με απόγειο τον Kid Buu. Αυτή την φορά όμως, τα σημαντικά κεφάλαια της ιστορίας ενισχύονται από RPG στοιχεία όπως Quests, δοκιμασίες, εξερεύνηση και filler επεισόδια (που προβλήθηκαν και στην τηλεόραση πριν από αρκετά χρόνια). Ο Goku διαμορφώνει σχέσεις με άλλους χαρακτήρες συνομιλώντας και βοηθώντας τους, προπονείται για να βελτιώσει τις ικανότητές του, συγκεντρώνει πόντους δύναμης, και αντιμετωπίζει τις πρώτες και μεγαλύτερες προκλήσεις της ζωής του.

Αν έχετε παίξει το One Piece: World Seeker τότε το gameplay θα σας φανεί ιδιαίτερα γνώριμο – αλλά ίσως πιο διασκεδαστικό. Έχουμε υπό τον έλεγχό μας έναν από τους χαρακτήρες της σειράς, με πιο βασικό τον Goku, και περιπλανιόμαστε στην Γη αναζητώντας νέες προκλήσεις και αποστολές για να ολοκληρώσουμε. Οι πρώτες εντυπώσεις δεν είναι και οι καλύτερες αφού στα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού καλούμαστε να ολοκληρώσουμε πολλά tutorials και φαινομενικά ασήμαντες αποστολές όπως “πήγανε στο Χ σημείο, μάζεψε τα Υ αντικείμενα και επέστρεψε στο σημείο Χ”. Δυστυχώς, σε πολλές από τις αποστολές του, το Kakarot δεν ξεφεύγει από την φόρμουλα των παλιότερων JRPGs (δηλαδή backtracking και βαρετές δοκιμασίες), κάτι που όσο προχωράμε αρχίζει να χάνεται.

Παρόλα αυτά, το Kakarot είναι ένα αρκετά ενδιαφέρον παιχνίδι. Είναι ένας τίτλος που θα ικανοποιήσει τους φίλους της σειράς αφού μας επιτρέπει να αναλάβουμε τον ρόλο οποιουδήποτε ήρωα από την ομάδα του Goku, ενώ παράλληλα μας επιτρέπει να εξερευνήσουμε τον τεράστιο κόσμο του Dragon Ball πετώντας στον αέρα χωρίς περιορισμούς. Όσο εξερευνούμε τις πεδιάδες και τις πλαγιές θα έρθουμε αντιμέτωποι με μικρούς και εύκολους εχθρούς, μαζεύοντας παράλληλα συλλεκτικά αντικείμενα και orbs που χρησιμοποιούμε για να βελτιώσουμε τις ικανότητες μας. 

Μιλώντας για μάχες, κάθε συμπλοκή ξεκινάει άμεσα όσο περιπλανιόμαστε στον κόσμο. Για παράδειγμα, μπορεί να βρισκόμαστε στον αέρα και να πηγαίνουμε προς έναν συγκεκριμένο στόχο και ξαφνικά ένα ρομπότ να μας πλησιάζει ξεκινώντας την μάχη. Εδώ δεν υπάρχουν χρόνοι φορτώσης και αναμονής, καθώς μια ένδειξη ‘Battle’ μας τοποθετεί σε μια instance-like μάχη ενάντια στον εχθρό μας. Το User Interface μας πληροφορεί για στοιχεία όπως η υγεία των δύο πολεμιστών, οι συνδιασμοί κουμπιών που θα χρειαστεί να πατήσουμε για να εξαπολύσουμε συγκεκριμένες επιθέσεις και τι ζημιά προκαλούμε στον αντίπαλό μας κάθε φορά που χτυπάμε.

Στις συμπλοκές μπορούμε να κάνουμε απλά combos με το πάτημα ενός κουμπιού στο ίδιο στυλ με το Xenoverse, την στιγμή που εξαπολύουμε ειδικές ικανότηες όπως το Kamehameha με το πάτημα των αντίστοιχων κουμπιών (shoulder buttons σε χειριστήρια). To είδος των επιθέσεων αυτών οδηγεί σε πιο περίπλοκα αποτελέσματα όπως ασταμάτητα combos ή ‘κοψίματα’ στις αντίπαλες επιθέσεις. Όσο ανεβαίνουμε επίπεδο, ολοκληρώνουμε αποστολές και μαζεύουμε Z-Orbs για να ενισχύσουμε ικανότητες, έτσι ώστε οι κινήσεις που μπορούμε να κάνουμε να αλλάζουν και να πληθαίνουν δίνοντάς μας περισσότερες επιλογές για να τροποποιήσουμε το στυλ μάχης μας.

H αποτελεσματικότητα στην μάχη γίνεται πιο αντιληπτή όσο ολοκληρώνουμε side missions και εξοπλίζουμε με Soul Emblems τον χαρακτήρα που χρησιμοποιούμε. Μέσω των community boards μπορούμε να ενισχύσουμε ορισμένους μηχανισμούς του παιχνιδιού όπως τα buffs που λαμβάνουμε από τα φαγητά, τα zeni που μπορούμε να μαζέψουμε, και την δύναμή μας στην μάχη. Για παράδειγμα, το Goku Z Board μας δίνει +7% Melee Damage και άλλα βοηθητικά στοιχεία, ενώ το Master Roshi Community Board ενισχύει την συλλογή χρημάτων. Για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε τα boards αυτά θέτουμε συγκεκριμένα emblems σε κάθε χαρακτήρα και αποκτούμε πρόσβαση σε συγκεκριμένα combo bonuses και Friendship rewards που θα μας βοηθήσουν ολοένα και περισσότερο στην πρόοδο του πολεμιστή μας. Τα Friendship rewards με την σειρά τους ενισχύονται με δώρα που δίνουμε στους χαρακτήρες του board – τα οποία μαζεύουμε είτε από τον κόσμο, είτε από αποστολές.

Για προσωρινά buffs και μεγαλύτερη ενδυνάμωση απευθυνόμαστε στο σύστημα φαγητού του παιχνιδιού. Μαζεύοντας πόρους, υλικά, και τρόφιμα από τον κόσμο γύρω μας μπορούμε να κάτσουμε σε μια φωτιά ή να γυρίσουμε στο σπίτι του Goku ώστε η Chi-Chi να μας μαγειρεύσει πιάτα που προσφέρουν διαφορετικές βελτιώσεις. Εξάλλου, μην ξεχνάμε πως το φαγητό είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για την εκπαίδευση του Goku καθώς χρειάζεται να τρώει πολύ για να είναι πιο δυνατός και καλύτερα γυμνασμένος. Έτσι, όσο καλύτερα υλικά δώσουμε για μαγείρεμα, τόσο καλύτερα φαγητά θα δημιουργηθούν και συνεπώς τόσο καλύτερα θα είναι τα buffs που θα ενεργοποιήσουμε.

Μαζί με τα Soul Emblems και Z-Souls, μαζεύουμε και διάφορα Medals, δηλαδή νομίσματα τα οποία χρησιμοποιούμε για να εκπαιδευτούμε και να μάθουμε νέες επιθέσεις και ικανότητες. Τα μετάλλια αυτά εντοπίζονται στον χάρτη μέσω της εξερεύνησης ή ως έπαθλα αποστολών. Μέσα στον χάρτη που είμαστε υπάρχουν διάφορες τοποθεσίες εκπαίδευσης όπου εκεί μας ανοίγονται διάφορες αποστολές ενάντια σε γνωστούς και μη χαρακτήρες. Κάθε αποστολή χρειάζεται έναν συγκεκριμένο αριθμό νομισμάτων για να τις αναλάβουμε, και η επιτυχής ολοκλήρωσή τους μας ανταμείβει ανάλογα με το επίπεδο δυσκολίας τους.

Και θα μου πείτε τώρα, “μα καλά, γιατί υπάρχουν τόσα πολλά συστήματα σε ένα παιχνίδι DragonBall”, και θα έχετε και δίκιο που ρωτάτε, μιας και τόσα χρόνια είχαμε συνηθίσει πιο απλά παιχνίδια στο franchise. Το Kakarot, όπως είπαμε, είναι ένα RPG οπότε οι χαρακτήρες μας έχουν στατιστικά τα οποία ανεβαίνουν με κάθε level που παίρνουν. Με κάθε άνοδο θα δούμε τον αριθμό της ζημιάς που προκαλούμε να ανεβαίνει και το Power Level να ξεπερνάει το 9000. Έτσι, οι μπουνιές μας θα μεταφράζονται σε αριθμούς χιλιάδων και οι ειδικές ικανότητες θα προκαλούν εξίσου ζημιά πολλών χιλιάδων πόντων. 

Σε σύγκριση με άλλα ARPG, το grinding δεν είναι απαραίτητο για να δυναμώσουμε τους χαρακτήρες μας. Οι μάχες που θα πραγματοποιήσουμε κατά την διάρκεια της περιπέτειάς μας δεν μας προμηθεύουν με αρκετούς πόντους εμπειρίας οπότε το grinding είναι πιο βασανιστικό σε σχέση με άλλα, παρόμοια παιχνίδια. Ευτυχώς, η ομάδα ανάπτυξης έχει φροντίσει έτσι ώστε να λαμβάνουμε πόντους εμπειρίας χρησιμοποιώντας τα υπόλοιπα συστήματα του παιχνιδιού όπως τα φαγητά και τα Side Missions. Παραδόξως, το φαγητό μας δίνει αρκετούς πόντους εμπειρίας για να ανέβουμε επίπεδο, ενώ όταν προχωράμε σε νέα κεφάλαια και λαμβάνουμε υπό τον έλεγχό μας άλλον χαρακτήρα, ανταμειβόμαστε με δωρεάν πόντους εμπειρίας που φέρνουν το επίπεδο δύναμης σε αποτελεσματικά (για την βασική αποστολή) πλαίσια.

Η μεγαλύτερη δύναμη είναι απαραίτητη αν θέλουμε να επιτύχουμε στις μάχες με τα διάφορα αφεντικά όπως ο Vegeta και ο Cell. Αυτές οι μάχες είναι και τα “highlight” του παιχνιδιού αφού συνοδεύονται από πολλές γραμμές διαλόγων, cutscenes που αποτελούν πιστές αναπαραστάσεις των σκηνών του anime – με animations και σκηνικά που ευθυγραμμίζονται αρμονικά με αυτά της τηλεοπτικής σειράς, κάτι που είδαμε να γίνεται και με ορισμένα animations του FighterZ. Κάθε φορά που ξεκίναγε ένα boss fight ήμουν φανερά ενθουσιασμένος και ανυπομονούσα να ξεκινήσω την μάχη, αλλά πολλές φορές ένιωσα και απροετοίμαστος αφού έτρωγα αρκετό ξύλο.

Ένα εξίσου εντυπωσιακό στοιχείο στα boss fights είναι πως τα περιβάλλοντα που θα βρεθούμε είναι απολύτως καταστρεφόμενα και αυτό σημαίνει πως αν για παράδειγμα στείλω τον Vegeta πάνω σε ένα βουνό, υπάρχουν πολλές πιθανότητες αυτό το βουνό να διαλυθεί όπως μάθαμε και από το anime. Φυσικά, δεν προκαλούμε μεγάλη ζημιά στον αντίπαλό μας με αυτόν τον τρόπο αλλά είναι μια μοναδική πινελιά που χαιρόμαστε που υπάρχει. Το ίδιο μπορούμε να πούμε και στην περιβαλλοντική καταστροφή που προκαλούν οι ακτίνες μας καθώς μπορεί να αφήσουν τρύπες στο έδαφος ή ίχνη στο πεδίο της μάχης.

Κάτι που δεν συνηθίζω να αναδεικνύω στις κριτικές μου είναι το ‘fun factor’ και αυτό γιατί είναι λίγα τα παιχνίδια που με “πορώνουν” αρκετά. Το Dragon Ball Z: Kakarot είναι ένα από αυτά καθώς αν εξαιρέσουμε τα μονότονα quests, και τις δεκάδες μάχες με μικρά ή αδύναμα mobs, καταφέρνει να σε μαγνητίσει εξαιτίας των καλοφτιαγμένων συστημάτων του, των εντυπωσιακών εφέ και γραφικών του, και μιας ιστορίας που λίγο-πολύ όλοι έχουμε αγαπήσει. Με αυτό το παιχνίδι ολοκληρώνεται ένα ‘όνειρο’ που είχα από μικρός, δηλαδή να μπορέσω κάποτε να παίξω μια πιστή αναπαράσταση του anime σε μια αγαπημένη κονσολα ή σύστημα. Έτσι, μπορώντας πλέον να πετάξω ανέμελα στον κόσμο του Dragon Ball, να παλέψω χρησιμοποιώντας εντυπωσιακές κινήσεις και μεταμορφώσεις, και να καταστρέψω τα πάντα γύρω μου εκτοξεύοντας τους αντιπάλους μου πάνω τους, το Kakarot έχει όλα όσα θα ήθελα να δω από ένα Dragon Ball video game.

Τα γραφικά του Dragon Ball Z: Kakarot μοιάζουν αρκετά με αυτα του One Piece: World Seeker. Παραδόξως όμως, σε αυτή την περίπτωση ο τίτλος αναπτύχθηκε με την βοήθεια της Unreal Engine 4 παρά με κάποια in-house engine. Το τελικό θέαμα είναι εντυπωσιακό, με τους χαρακτήρες να αποκτούν νέα ζωή από αυτά τα τρισδιάστατα cel-shaded γραφικά, και με τα εφέ να κλέβουν την παράσταση. Οι αύρες των ηρώων, οι ικανότητες, τα blasts και τα κύμματα έχουν μια λαμπερή και εκρηκτική εμφάνιση που ενισχύεται από τα particle effects της Unreal. Από την άλλη, τα animations είναι εξίσου καλοδουλεμένα και μοιάζουν πιο φυσικά σε σχέση με άλλα παιχνίδια της σειράς δημιουργώντας ένα πιο ελκυστικό οπτικό αποτέλεσμα. 

Παραπάνω, ανέφερα πως το Kakarot ξεφεύγει από την λογική του One Piece σχετικά με τον κόσμο του. Σε αντίθεση με το World Seeker, οι περιοχές χωρίζονται από σύνορα τα οποία αν υπερβούμε θα βρεθούμε σε ένα World Map. Οι instanced περιοχές είναι παραδόξως μεγάλες και έχουν αρκετή ζωή πάνω τους είτε στην μορφή τεράτων, είτε στην μορφή αντιπάλων, είτε στην μορφή NPCs που χρειάζονται την βοήθειά μας. Και με την προσθήκη των Z-orbs ο κόσμος φαντάζει πιο γεμάτος και ζωντανός με αποτέλεσμα να ενισχύεται το αίσθημα εξερεύνησης και ανακάλυψης.

Στην απόδοση του, το Kakarot δεν έχει ιδιαίτερα προβλήματα. Καθόλη την διάρκεια του gameplay, ακόμα και όταν τα blasts ήταν περισσότερα και γέμιζαν την οθόνη, τα καρέ παρέμεναν σταθερά. Όσο για τον χειρισμό, συστήνεται ένα χειριστήριο για το gameplay καθώς το ποντίκι και το πληκτρολόγιο θα αποδειχθούν ένας ακόμα εχθρός για τους παίκτες.

Ευχαριστούμε θερμά την Bandai Namco Entertainment Greece για την παροχή του Review Code.

Dragon Ball Z: Kakarot | Review [Restored]
ΣΥΝΟΨΗ
Το Dragon Ball: Kakarot Z είναι ένα από εκείνα τα DBZ RPGs που μας κάνουν να θέλουμε να ξαναζήσουμε την ιστορία της επιτυχημένης σειράς. Με την Unreal Engine 4 να αναδεικνύει την δύναμή της μέσα από καλοδουλεμένα μοντέλα, περιβάλλοντα και animations, ο Goku και η παρέα του επιστρέφουν για να ρίξουν άπειρο ξύλο, ακτίνες, και ουρλιαχτά στους αντιπάλους τους. Παρά την ανησυχία μου και την αρχική αδιαφορία μου, το νέο παιχνίδι της Bandai Namco κατάφερε να με μαγνητίσει μέχρι το τέλος του και να με κάνει να θυμηθώ γιατί αγαπάω το Dragon Ball.
8.5
ΒΑΘΜΟΣ