H Bandai Namco Entertainment μας έδωσε σήμερα έναν ακόμα κωδικό για την Nintendo Switch έκδοση του επιτυχημένου Fighter της Arc System Works. Έτσι, βρήκαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το Port, να ελέγξουμε την απόδοσή του στο Portable Mode και να αποφασίσουμε για ακόμα μια φορά αν αξίζει τα λεφτά και την προσοχή μας.

Ξεκινώντας θα διαπιστώσουμε αμέσως πως σχεδόν τα πάντα είναι ίδια με την PC έκδοση που δοκιμάσαμε στο παρελθόν. Η Arc System Works φρόντισε ώστε όλο το περιεχόμενο που κυκλοφόρησε στις κονσόλες να είναι διαθέσιμο από την πρώτη ώρα της κυκλοφορίας του τίτλου. Έτσι, θα δούμε όλους τους χαρακτήρες που είναι διαθέσιμοι, από τους Super Saiyan Blue μέχρι και τους Cooler και Android 17 να βρίσκονται στο roster. Φυσικά, για να τους ξεκλειδώσουμε θα πρέπει να αγοράσουμε το αντίστοιχο Season Pass. Επιπλέον, με αφορμή το Halloween, κάθε κάψουλα που θα αγοράσουμε στο Lobby, θα ξεκλειδώνει και Lobby Avatars με Halloween εμφανίσεις και άλλα διακοσμητικά αντικείμενα για να παρουσιάζουμε. Τέλος, αν θέλουμε να ξεκλειδώσουμε την Android 21 και τους Goku και Vegeta SSGSS θα πρέπει να ολοκληρώσουμε την ιστορία και τα Arcade Modes με A+ Rank στο Arcade Mode αντίστοιχα.

Μιλάμε για ένα νέο 2D Dragon Ball παιχνίδι ξύλου που είναι χτισμένο πάνω στα θεμέλια της μηχανής του Guilty Gear Xrd. Αυτό σημαίνει πως τα καρέ των animations είναι λιγότερα από αυτό που συνηθίζεται στα σύγχρονα παιχνίδια αλλά λόγω του προτύπου που βασίζεται το σχέδιο δίνεται μια πιο ευχάριστη εμφάνιση στους χαρακτήρες, στον τρόπο που κινούνται, και τα καρέ που θεωρητικά απομένουν, αποδίδονται σαν εμπλουτισμός στα πεδία μάχης. Για αρχή, θα δούμε πως το εκάστοτε πεδίο διαμορφώνεται με το πως εξελλίσεται η μάχη. Για παράδειγμα, μπορεί ο Vegeta να μας ταράζει με συνεχόμενα Energy Blasts και εμείς να τα διώχνουμε μακριά μας. Κάποια από αυτά μπορεί να φύγουν και να “σκάσουν” πάνω σε κάποιο κτήριο ή βουνό του Background αφήνοντας έτσι μια τρύπα ή μια ένδειξη καταστροφή που παραμένει μέχρι το τέλος του αγώνα. Και αν είστε παραδοσιακός τύπος, σαν εμένα, τότε θα χαρείτε να μάθετε πως κάθε κίνηση, κάθε επίθεση, κάθε «σπέσιαλ» επίθεση που θα δούμε κατά την διάρκεια ενός αγώνα, αποτελεί πιστή αντιγραφή από το manga/anime. 

Το Gameplay θα είναι κάτι γνώριμο, ειδικά για όσους από εμάς έχουν μυηθεί στον κόσμο του Guilty Gear ή άλλων παιχνιδιών της Arc. Το DragonBall FIghterZ χρησιμοποιεί το layout των τεσσάρων βασικών κουμπιών ενός χειριστηρίου ή Fighting Stick και βασίζεται σε έναν απλό χειρισμό, άμεσα προσβάσιμο από αρχάριους και προχωρημένους. Κινούμαστε με απλές και εναέριες ορμές (air dashes), αποκρούμε επιθέσεις είτε στο έδαφος, είτε ενώ βρισκόμαστε στον αέρα και εξαπολύουμε συνδυασμούς επιθέσεων που ανταποκρίνονται στο στυλ παιχνιδιού μας. Αμα θέλουμε, μπορούμε να χρησιμοποιούμε ένα μόνο κουμπί για τις επιθέσεις μας ενώ ταυτόχρονα έχουμε την δυνατότητα να δημιουργούμε τα δικά μας Combos συνδυάζοντας τα Light, Medium και Heavy Attacks μαζί με τα Special Combos/Attacks.

To combo system, που αποτελεί και το “ζουμί” του gameplay, ίσως φανεί απλό σε βετεράνους του είδους. Αν καταφέρουμε να μελετήσουμε τα βασικά στοιχεία, να συνηθίσουμε τις ιδιαιτερότητες των combos και να πειραματιστούμε με κάθε είδους επίθεση, τότε θα διαπιστώσουμε ότι πρόκειται για ένα πιο ουσιαστικό, βαθύ παιχνίδι. Αν μάθουμε να συνδυάζουμε τις βαριές επιθέσεις, με τα Throws, τις Assists και τα Combos που γίνονται μόνο κατά την αλλαγή ενός χαρακτήρα, τότε ίσως να εντοπίσουμε την χρυσή τομή ώστε να μετατρέπουμε τα βαρετά κυνηγητά σε πιο “γεμάτες” μάχες με ουσία και εντυπωσιακά στιγμιότυπα.

Ένας ακόμα ενδιαφέρον μηχανισμός είναι εκείνος των Dragonballs. Κατά την διάρκεια μιας μάχης, αν καταφέρουμε είτε εμείς, είτε ο αντίπαλός μας, να ολοκληρώσουμε το βασικό Combo των 5 χτυπημάτων, μια Dragonball προστίθεται στην αντίστοιχη μπάρα που βρίσκεται στο κάτω μέρος. Όταν μαζέψουμε και τις 7 μπάλες τότε ξεκινάει ένας αγώνας ταχύτητας αφού ο πρώτος παίχτης που θα πατήσει τον σωστό συνδυασμό πλήκτρων θα καταφέρει να καλέσει τον Shenron και να πραγματοποιήσει μια από τρεις ευχές. Οι ευχές αυτές μπορεί να αλλάξουν την έκβαση μιας μάχης. Για παράδειγμα, αν κάποιος χαρακτήρας από την ομάδα μας έχει πεθάνει τότε μπορούμε να τον επαναφέρουμε αλλιώς μπορούμε να γεμίσουμε πάλι την υγεία μας ή να επανεργοποίησουμε το Rage status.

Όσον αφορά την απόδοση του παιχνιδιού στην κονσόλα της Nintendo, μπορούμε να πούμε με ασφάλεια πως πρόκειται για μια ακόμα όμορφη δουλειά. Είτε παίζουμε σε Docked είτε σε portable Mode, δεν θα παρατηρήσουμε κολλήματα ή πτώση στα καρέ, ενώ ο χειρισμός παραμένει γνώριμος και συνάμα εύκολος είτε χρησιμοποιήσουμε Arcade Sticks είτε χειριστήρια. Ακόμα και ο χειρισμός με JoyCons έχει παραμετροποιηθεί προκειμένου να είναι δυνατός – με πιο απλά λόγια, υπάρχει ρύθμιση που εμφανίζεται ως «Nintendo Switch Controls».

Παίζοντας κυρίως σε Portable Mode παρατήρησα πως κυριαρχούσε η ρύθμιση του «Adaptive Quality», ή πιο απλά, πως το παιχνίδι ρύθμιζε αυτόματα την ποιότητα ώστε τα καρέ να παραμένουν υψηλά χωρίς προβλήματα στην συνολική απόδοση. Οι στιγμές αυτές παρατηρούνταν κατά την εκκίνηση μιας ειδικής επίθεσης, ή όταν τα εφέ στην οθόνη ήταν αρκετά για να χρειάζεται επεξεργαστική ισχύ. Η ανάλυση και η απόδοση ενισχύονταν στο Dock οπότε και είχαμε και καλύτερη απόκριση και καλύτερο γραφικό αποτέλεσμα.

Φυσικά, δεν γίνεται να λείπουν και τα αρνητικά στοιχεία. Πέρα από το γεγονός ότι το Dragon Ball FighterZ Switch είναι ένα ολοκληρωμένο παιχνίδι, θα βρούμε όλα τα αρχικά modes και όλα όσα θα κυκλοφορήσουν στο μέλλον. Με κύριο στόχο το Online Play θα δούμε πως υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην απόδοση και την ισορροπία της σύνδεσης από αυτές των PS4, XBOX και PC αλλά μην ξεχνάμε πως η κονσόλα της Nintendo είναι μια πλήρως ασύρματη συσκευή – με την δυνατότητα σύνδεσης μέσω των κατάλληλων περιφερειακών.

Όπως είπαμε παραπάνω, τα περισσότερα στοιχεία των αρχικών εκδόσεων μας προσφέρονται απλόχερα με μικρές ή μεγάλες διαφορές σε ορισμένα σημεία. Για παράδειγμα, στο θέμα της απόδοσης, θα δούμε πως σε μερικά Cutscenes υπάρχουν FPS Drops, ή κατά την διάρκεια ορισμένων λεπτομερών επιθέσεων. Κατά την διάρκεια της κάθε μάχης αυτά τα προβλήματα φαντάζουν ανύπαρκτα, αν όχι αμελητέα οπότε η εμπειρία μας δεν επηρεάζεται αισθητά. Σίγουρα η υποβάθμιση των γραφικών ήταν απαραίτητη για μια κονσόλα παλιάς γενιάς (δεδομένου του υλικού που αποτελείται).

Το ‘ενοχλητικότερο’ στοιχείο είναι οι κλειδωμένοι χαρακτήρες και η απαίτηση του Season pass για να αποκτήσουμε πρόσβαση σε αυτούς. Αντίθετα με άλλα παιχνίδια του Switch, που κυκλοφορούν ως Definitive εκδόσεις με όλο το περιεχόμενο διαθέσιμο, το Dragon Ball FighterZ κλειδώνει τους DLC χαρακτήρες πίσω από το αντίστοιχο Season Pass που πωλείται ξεχωριστά. Οπότε αν θέλουμε να παίξουμε ως Broly, Cooler, Vegito, Zamasu ή Bardock θα πρέπει να αγοράσουμε το ‘εισητήριο’ για να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί στο Online. Αυτό το γεγονός δεν μας κάνει ιδιαίτερη έκπληξη μιας και το παιχνίδι έχει αποδείξει ότι μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της σύγχρονης βιομηχανίας, και ιδιαίτερα σε μια περίοδο που τα παιχνίδια ξύλου βρίσκονται χαμηλά στις προτιμήσεις.

Συνεχίζοντας στο Online Mode ίσως εκεί εντοπίσουμε και τα μεγαλύτερα προβλήματα. Το Dragon Ball FighterZ πρόκειται για έναν τίτλο που κυκλοφορεί εδώ και περίπου έναν χρόνο και έχει ήδη χτίσει το κοινό του σε κονσόλες και υπολογιστές. Η κυκλοφορία του στο Nintendo Switch έγινε με στόχο την επέκταση αυτού του κοινού αλλά και για την μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Ωστόσο, με την εφαρμογή του Nintendo Online η πλειοψηφία των Servers, σε οποιαδήποτε Ήπειρο ή χώρα, χαρακτηρίζεται από μικρή συμμετοχή παικτών. Κάθε φορά που επέλεγα να παίξω Online, ο μεγαλύτερος αριθμός ενεργών παικτών που βρήκα έφτανε τους 8(!) ενώ ορισμένες από τις μάχες που έδωσαν οδήγησαν είτε σε αποσύνδεση είτε σε Lag της τάξεως των 8FPS με αποτέλεσμα να υπάρχει καθυστέρηση στις κινήσεις που ήθελα να κάνω. Ελπίζω όμως, πως όλο και περισσότεροι παίκτες θα αγοράσουν τον τίτλο, ειδικά σε κάποια έκπτωση, ώστε να ζωντανέψει λίγο η Online σκηνή.

Το Dragon Ball FighterZ κυκλοφορεί μέσω του Nintendo E-Shop στη τιμή των 59,99€.

Ευχαριστούμε την Bandai Namco Entertainment Greece για την παροχή του Nintendo Switch Review Code.

Dragon Ball FighterZ - Nintendo Switch Review [Alt-tab Galaxy]
ΙΣΤΟΡΙΑ7.5
GAMEPLAY9
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΑΠΟΔΟΣΗ7
NETCODE7
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ8
8Πολύ Καλό
Reader Rating: (1 Vote)
8.5