Έχουμε φτάσει σε μια εποχή όπου η τεχνολογία έχει πλημμυρίσει τις ζωές μας. Οτιδήποτε και αν κάνουμε θα συνδέεται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο και με κάποιο τεχνολογικό επίτευγμα. Όσο οι ζωές μας προχωράνε και οι τρόποι ζωής αλλάζουν είναι πολλές οι φορές που θα νοσταλγήσουμε ή θα επιθυμούμε την ηρεμία και την απλότητα του παρελθόντος. Έτσι, για να δούμε από μόνοι μας πως είναι να ζεις με έναν απλούστερο τρόπο ζωής κατεφεύγουμε στα βιντεοπαιχνίδια και όλα τα πιθανά σενάρια που αυτά θα μας προσφέρουν.

Ερχόμαστε λοιπόν, να εκτιμήσουμε τα farming games και τους προσωμοιωτές μιας και μας δίνουν μια γεύση από απλές καθημερινές ασχολίες που είναι πιο δύσκολες και πιο χρήσιμες απ’ότι φαίνονται. Πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι εκείνo του Stardew Valley αλλά και του My Time at Portia, δυο παιχνίδια που απαιτούν χρόνο και αφοσίωση αλλά είναι πιο χαλαρά και ευχάριστα από άλλα εντονότερα παιχνίδια. Δεν ήταν λίγες οι φορές που σκέφτηκα πως θέλω κάτι πιο χαλαρό και δημιουργικό για να περάσω τα απογεύματά μου.

Το κοινό όλων αυτών των παιχνιδιών είναι η επιρροή τους. Το Stardew Valley συγκεκριμένα επηρεάστηκε από την επιτυχία του Harvest Moon και προσπάθησε να υιοθετήσει πολλούς μηχανισμούς και στοιχεία στο gameplay του. Όσο λοιπόν περιμένουμε για ένα νέο παιχνίδι στην σειρά, η Bandai Namco συνεργάστηκε με την ομάδα ανάπτυξης του Story of Seasons για να μας φέρουν το Doraemon, ένα crossover/spin-off παιχνίδι που αναμειγνύει το gameplay του Story of Seasons με τους χαρακτήρες και την αισθητική του Doraemon, ενός γνωστού παιδικού manga/anime. Παραδόξως, αυτή η μίξη δουλεύει πολύ θετικά και έτσι έχουμε ένα φανταστικό παιχνίδι που ανταποκρίνεται στους στόχους του.

Το Doraemon, για όσους δεν γνωρίζουν, είναι ένα πολύ γνωστό και επιτυχημένο Ιαπωνικό manga με πρωταγωνιστή τον Doraemon, ένα ρομπότ-γάτα του 22ου αιώνα που αποστέλλεται από τον Sewashi Nobi στο παρελθόν για να βοηθήσει τον Nobita Nobi, ένα νεαρό αγόρι που αντιμετωπίζει προβλήματα με τα μαθήματά του και συχνά εκφοβίζεται από δύο συμμαθητές του, τους Gian και Suneo. Σκοπός αυτής της βοήθειας από τον Nobi είναι να βελτιωθεί η ζωή του αγοριού αλλά και των απόγονών του. Ο Doraemon διαθέτει μια θήκη στο σώμα του στην οποία αποθηκεύει μελλοντικά gadget που βελτιώνουν τη ζωή του. Έχει πολλά εργαλεία τα οποία παίρνει από το The Future Department Store, όπως το Bamboo-Copter, ένα μικρό καπέλο – ελικόπτερο, την Anywhere Door, μια ροζ χρώματος πόρτα που επιτρέπει στους ανθρώπους να ταξιδεύουν σε όποια τοποθεσία σκεφτούν, και το Time Kerchief, ένα μαντήλι που μπορεί να μετατρέψει ένα νέο αντικείμενο σε παλιό, ή ένα νέο άτομο σε πιο μεγάλο.

Η σύντομη εισαγωγή στον κόσμο του Doraemon είναι απαραίτητη για να καταλάβουμε τι συμβαίνει. Πολλά από τα αντικείμενα που γράφουμε παραπάνω αναφέρονται πολλές φορές κατά την διάρκεια της διήγησης και στην ουσία αποτελούν τους κύριους στόχους μας για να ολοκληρώσουμε την περιπέτεια της ομάδας. Σε αυτό το νέο, διαφορετικό κεφάλαιο στην ζωή του Doraemon, ο φίλος του Nobu πρέπει να μελετήσει και να ετοιμάσει μια οικολογική εργασία. Έτσι, ψάχνοντας πόρους για την εργασία του έρχεται σε επαφή με έναν παράξενο σπόρο τον οποίο φυτεύει σε μια μεγάλη έκταση γης. Σε αυτό το σημείο βλέπουμε ένα σύντομο βίντεο με τους ήρωες να φροντίζουν το φυτό το οποίο σταδιακά μετατρέπεται σε ένα τεράστιο μαγικό δέντρο. Μια μέρα με τρομερή κακοκαιρία η ομάδα μαζεύεται κάτω από το δέντρο το οποίο «ζωντανεύει» και δημιουργεί μια μαγική πύλη που τους ρουφάει και τους οδηγεί σε έναν άγνωστο αρχαίο κόσμο.

Ο Nobu, o Doraemon και οι φίλοι τους πρέπει τώρα να περιπλανηθούν σε αυτόν τον άγνωστο κόσμο, να γνωρίσουν την τοπική κοινότητα, και να βρουν έναν τρόπο για να επιστρέψουν στην παλιά τους ζωή και συνεπώς, στο σπίτι τους. Σε αυτή την κοινότητα όμως τίποτα δεν είναι τυχαίο και τίποτα δεν μένει ανεκμετάλλευτο. Οι ήρωες πρέπει τώρα να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, να βοηθήσουν τους κατοίκους του χωριού με τις καθημερινές τους εργασίες, και να συντηρήσουν το δικό τους σπίτι και τρόφιμα αν θέλουν να επιβιώσουν.

Ως ένα τυπικό Story of Seasons παιχνίδι, το Doraemon: SoS διατηρεί την βασική φόρμουλα ατόφια. Ο χαρακτήρας μας καλείται να επιδιορθώσει το σπίτι του και να βελτιώσει τις σχέσεις του με όλους τους διαθέσιμους χαρακτήρες – NPCs και να βοηθήσει το χωρίο στις δουλειές του μιας και η απαίτηση του δημάρχου από όλους τους κατοίκους είναι να βοηθούν ο ένας τον άλλο και να μην τεμπελιάζουν. Σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια στο είδος, που μας ρίχνουν κατευθείαν στα βαθιά και μας αφήνουν να ανακαλύψουμε τα περισσότερα πράγματα μόνοι μας, εδώ η ιστορία καταλαμβάνει ένα μεγάλο ποσοστό. Πριν καν φτάσουμε να φυτέψουμε τα πρώτα μας φυτά ή να αγοράσουμε τα πρώτα μας ζώα καλούμαστε να γνωρίσουμε όλους τους κατοίκους και να περιπλανηθούμε στο χωριό. Πρώτους απ’όλους γνωρίζουμε βέβαια τους οικοδεσπότες μας ένα μικρό αγόρι και την γιαγιά του που μας δίνουν μια προσωρινή στέγη και μας βοηθούν στο να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα. Αλλά μην σας ξεγελάει το σύντομο προσπέρασμα που κάνω για την εισαγωγή – σε σχέση με άλλα παιχνίδια του είδους μέχρι να φτάσουμε να φροντίσουμε την φάρμα μας θα χαλάσουμε τουλάχιστον μια ώρα με διαλόγους, cutscenes και tutorials.

Στον πυρήνα του, το Doraemon: SoS δεν διαθέτει καινοτόμους ή πολύπλοκους μηχανισμούς. Ο Nobu και οι φίλοι του καλούνται να δουλέψουν στο χωρίο με τον πρωταγωνιστή να αναλαμβάνει μια έκταση γης για να την εκμεταλλευτεί όσο καλύτερα και περισσότερο μπορεί. Εκεί θα φυτέψει τα πρώτα του φρούτα και λαχανικά που με την σειρά τους θα του προσφέρουν περισσότερα χρήματα αλλά και πόρους για να τραφεί και να δημιουργήσει νέα πιάτα και συνταγές.

Όσο περισσότερα χρήματα μαζεύουμε και όσο περισσότερες αποστολές ολοκληρώσουμε, αποκτούμε νέα εργαλεία, πρόσβαση σε νέα κτήρια και κατασκευές και εν τέλει νέους σπόρους, τη δυνατότητα να αγοράσουμε ζώα και να τα προσθέσουμε στην φάρμα μας και νέα στοιχεία για την θέση των gadgets του Doraemon. Φυσικά, υπάρχουν και τα Festivals στα οποία συμμετέχουμε σε mini-games και δοκιμασίες που μας ανταμείβουν με μοναδικά δώρα.

Ευτυχώς (ή δυστυχώς) δεν υπάρχει κάποιος ανταγωνιστής που πρέπει να ξεπεράσουμε, ή κάποιος ουσιαστικός παράγοντας αποτυχίας. Δεν υπάρχει καμία πίεση ούτε χρονικά περιθώρια, και τίποτα δεν έχει σχεδιαστεί για να δοκιμάσει στο έπακρον τις ικανότητές μας. Υπάρχουν λίγα πράγματα που μπορούμε να κάνετε για νααυξήσουμε την παραγωγικότητά μας και την ποιότητα των προϊόντων μας αλλά κανείς δεν μας υποχρεώνει να τα κάνουμε. Στην ουσία μπαίνουμε σε μια αυτοσχέδια ρουτίνα καθώς θα πρέπει να αγοράζουμε τους κατάλληλους σπόρους ανά εποχή, να φροντίζουμε και να ποτίζουμε τα φυτά μας για να έχουμε άμεσα και επιθυμητά αποτελέσματα. Εξάλλου, η δημιουργικότητά μας μπορεί να αποτυπωθεί στους χιλιάδες τρόπους που μπορούμε να τοποθετήσουμε τα σπαρτά μας.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν πράγματα που σίγουρα θα δοκιμάσουν την υπομονή μας. Όπως είπαμε και παραπάνω, η εισαγωγή του παιχνιδιού είναι αρκετά μεγάλη και κυλάει πολύ αργά. Μέσω αυτής διακρίνονται και ορισμένα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουμε στην πορεία. Για παράδειγμα, όταν θα αφήνουμε φρούτα ή λαχανικά μέσα στο κιβώτιο θα πρέπει να επιστρέφουμε στο σπίτι του δημάρχου για να δούμε τα έσοδά μας. Επιπλέον, κάθε εργασία γίνεται με αργούς ρυθμούς όπως το πότισμα. Στο Stardew Valley μπορούμε να ποτίσουμε ένα μεγάλο κομμάτι γης με ένα αναβαθμισμένο ποτιστήρι ενώ εδώ θα πρέπει να τα ποτίζουμε λίγα-λίγα, μέχρι τουλάχιστον να ενισχύσουμε τις ικανότητές μας.

Το Doraemon: SoS είναι αρκετά εντυπωσιακό όταν πρόκειται για τα γραφικά και την αισθητική του. Κάθε τοποθεσία στην οποία θα βρεθούμε είναι σχεδιασμένη στο χέρι, κάτι που φαίνεται αμέσως αν κάτσουμε και παρατηρήσουμε τα σκηνικά και τους χώρους γύρω από τους χαρακτήρες. Από την άλλη, οι ίδιοι οι χαρακτήρες είναι τρισδιάστατοι αλλά ο τρόπος απεικόνισής τους είναι τέτοιος που τους επιτρέπει να δένουν αρμονικά με το background. Παρά την ομορφιά των αποχρώσεων και την «pastel» αισθητικής, υπάρχουν ορισμένα στοιχεία που με ενοχλούν και ίσως για πολλούς δεν αποτελέσουν πρόβλημα. Η προοπτική του παιχνιδιού είναι ισομετρική και σε μια γωνία που κάποιες φορές δεν βοηθήσει τις καθημερινές μας ασχολίες. Όσο για την κίνηση των χαρακτήρων μοιάζει περισσότερο ρομποτική παρά ρεαλιστική ή ακόμα και «καρτουνίστικη» κάτι που αφαιρεί..πόντους από ένα κατά τ’άλλα όμορφο και διασκεδαστικό παιχνίδι.

Σε γενικές γραμμές, ο νέος τίτλος της Bandai Namco καταφέρνει να συνδυάσει αρμονικά το εθιστικό gameplay των Harvest Moon με την μοναδική αισθητική του Doraemon σε ένα πακέτο που σίγουρα θα εντυπωσιάσει τους λάτρεις του είδους. Παρόλο που το Doraemon δεν είναι τοσο γνωστό εδώ στην Δύση (τουλάχιστον στην χώρα μας) είναι πάντα ευπρόσδεκτο να βλέπουμε γνωστές ή νέες σειρές να βρίσκουν τον δρόμο τους στην αγορά μας και να μας δίνουν αξιόλογους τίτλους που ενδεχομένως να αγαπήσουμε. Προσωπικά ακόμα και μετά το τέλος του τρέχοντος review έχω την όρεξη και επιθυμία να επιστρέψω στον κόσμο του παιχνιδιού για να μαζέψω τους καρπούς μου και να φροντίσω τα ζώα μου.

Το Doraemon: Story of Seasons είναι διαθέσιμο στην τιμή των 49,99€

Doraemon: Story of Seasons - Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8
GAMEPLAY8
ΓΡΑΦΙΚΑ | ΣΧΕΔΙΟ8.5
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8.5
ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ7
8Πολύ καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0