Με την ολοκλήρωση του Final Fantasy 15 θα σκεφτόταν κανείς πως η σειρά θα μπει στο ράφι. Με ολόκληρα χρόνια φαντασίας και μοναδικών ιστοριών, η Square Enix έχει ξεκινήσει να προσεγγίζει την σειρά με διαφορετικούς τρόπους και πιο συγκεκριμένα, δημιουργώντας spin-offs βασισμένα στους αγαπημένους χαρακτήρες και τον κόσμο του Final Fantasy.

Ένα από τα καλύτερα spin-offs (καλύτερα για μένα τουλάχιστον), είναι και το team-based brawler, Final Fantasy Dissidia, ένα παιχνίδι που κυκλοφόρησε πριν μερικά χρόνια για το PSP. Μάλιστα, ήταν τόσο επιτυχημένο που λάνσαρε μια συνέχεια στην μορφή του Duodecim (Dissidia 012) που έδινε μερικές παραπάνω λεπτομέρειες στην ιστορία του παιχνιδιού καθώς και νέους χαρακτήρες για να επιλέξουμε στην μάχη.

Μερικά χρόνια αργότερα, η Square Enix ανακοινώνει το DISSIDIA FINAL FANTASY NT, ένα παιχνίδι για arcade μηχανές το οποίο αργότερα κυκλοφόρησε και στο PS4. Όπως και ο προκάτοχός του, έτσι και αυτό, τοποθετεί πρωταγωνιστές, ήρωες, κακούς, και αγαπημένους χαρακτήρες της σειράς Final Fantasy σε διαφορετικές τοποθεσίες του κόσμου του, και τους καλεί να παλέψουνε σε έναν αγώνα μεταξύ του καλού και του κακού. Προφανώς και ο τίτλος λειτουργεί ως fanservice, αλλά το κάνει με τον καλύτερο τρόπο αφού περιέχει ένα φανταστικό σύστημα μάχης, μαζί με την φανταστική μουσική του Nobuo Uematsu, και τα (καλύτερα και) χαρακτηριστικά γραφικά της σειράς.

To DISSIDIA NT λαμβάνει χώρα πολύ αργότερα από τα γεγονότα των προηγούμενων δύο τίτλων της συλλογής. Βρισκόμαστε στον World B ο οποίος αναζωογονείται προκειμένου να «φιλοξενήσει» την σύγκρουση μεταξύ της Materia, της Προστάτιδας Θεάς και του Spiritus, του θεού της Καταστροφής, οι οποίοι καλούν τους δυνατότερους πολεμιστές του φωτός και του σκότους. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες συμμετοχές τους, οι πολεμιστές διατηρούν τις αναμνήσεις τους τόσο από τον προηγούμενο πόλεμο όσο και από τους αρχικούς τους κόσμους, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για την επέκταση του κόσμου Β, ενώ η μυστικιστική ενέργεια που δημιουργείται από τις μάχες τους διατηρεί την σύνδεση μεταξύ των κόσμων.

Οι ήρωες είναι αμφίβολοι για τους νέους θεούς όμως αφού δείχνουν μια άγνοια για τον κόσμο τους, και έτσι, οι πολεμιστές της Materia αρχίζουν να διερευνούν τον λόγο πίσω από τη νέα σύγκρουση. Μαθαίνουν από τα Summons τους ότι οι δύο θεοί δημιουργήθηκαν από την επιθυμία της Cosmos να προστατεύσει τον κόσμο. Ανακαλύπτουν επίσης μια ξεχωριστή απειλή υπό τη μορφή των «planesgorgers» – μορφών του Shinryu, του δράκου που ήταν υπεύθυνος για τον πόλεμο μεταξύ της Cosmos και του Chaos. Έτσι, όταν ο κόσμος κατακλύζεται από τους planesgorgers, οι δύο πλευρές σχηματίζουν μια συμμαχία για να καταστρέψουν τον ίδιο τον Shinryu.

Η ανάπτυξη του
DISSIDIA FINAL FANTASY NT έγινε με την συνεργασία της Team Ninja και της KOEI Tecmo, και πρόκειται για ένα 3v3 team-based arena brawler με διαφορετικούς χαρακτήρες και κλάσεις. Επιλέγουμε ανάμεσα από Vanguard, Assassin, Marksman και Specialist Classes, και έναν από τους 28 διαθέσιμους ήρωες.

Το σύστημα μάχης του DISSIDIA NT αποτελεί μια μίξη 3D Brawling και εναέριων μαχών (που έχουμε δει σε παιχνίδια όπως το DragonBall Xenoverse). Σε κάθε αγώνα μας δίνονται ένας από δύο διαφορετικούς στόχους. Θα πρέπει να προστατεύσουμε τον κρύσταλλό μας μέχρι να διαλύσουμε τον αντίστοιχο της αντίπαλης ομάδας, ή να ‘αδειάσουμε’ την μπάρα ζωής της αντίπαλης ομάδας.

Οι επιθέσεις έρχονται επίσης σε δύο ποικιλίες. Κάθε χαρακτήρας έχει ένα προκαθορισμένο αριθμό στο Bravery Gauge, μια μπάρα η οποία απεικονίζει το ποσοστό ζημιάς που μπορούμε να προκαλέσουμε στους αντιπάλους μας. Για να συγκεντρώσουμε περισσότερο Bravery κάνουμε τις ανάλογες επιθέσεις στο Bravery του αντιπάλου μας απορροφώντας πόντους από την μπάρα του. Όταν δούμε πως έχουμε μαζέψει αρκετούς για να τους νικήσουμε, τότε εξαπολύουμε την HP επίθεση που στοχεύει κατευθείαν στους πόντους υγείας του εχθρού μας. Όταν μηδενίσουμε το Bravery Gauge του αντιπάλου μας, τότε εκείνος θα βρεθεί στην κατάσταση ‘Break’ δίνοντάς μας έτσι ένα στρώμα προστασίας από τις HP επιθέσεις του (μιας και δεν θα μπορεί να προκαλέσει ζημιά), ενώ παράλληλα συγκεντρώνουμε επιπλέον Bravery πόντους από αυτούς που πήραμε.

Οι επιθέσεις μας προκαλούν συχνά μεγάλη ζημιά στους εχθρούς μας και τις περισσότερες φορές τους πετάμε αρκετά μακριά από εμάς, κάνοντας δύσκολη την συνέχεια του Combo. Αν ωστόσο, καταφέρουμε να τους ρίξουμε στα τείχη της αρένας τότε μπορούμε να τους ‘τιμωρήσουμε’ με μια HP επίθεση, ή να συνεχίσουμε την απορρόφηση των Bravery Points. Ως ένα παραπάνω τρόπο επιθέσεων, μπορούμε να επικαλεστούμε μεγάλα θηρία και θεότητες, γνωστά ως Summons, για να επιτεθούν στους αντιπάλους μας με μεγάλης-έκτασης AoE Attacks.

Τέλος, έχουμε την ύπαρξη των EX Skills, μαγικών επιθέσεων και ικανοτήτων που προκαλούν εμπόδια και αδυναμίες στους αντιπάλους μας, ή βοηθάνε την ομάδα μας με αναζωογονήσεις και ενδυνάμωση. Κάθε χαρακτήρας έχει διαφορετικά EX Skills που ξεκλειδώνονται σταδιακά με την απόκτηση εμπειρίας, κάτι που θα μας απασχολήσει για πολλές ώρες αφού πρέπει να επενδύσουμε χρόνο για να ανεβάσουμε το επίπεδο όλων των χαρακτήρων.

Έχοντας παίξει τα πρώτα παιχνίδια της σειράς, παρατήρησα μερικές σημαντικές διαφορές στο gameplay. Ενεώ τα βασικότερα στοιχεία έχουν μεταφερθεί πιστά, η απουσία RPG συστημάτων και δυνατότητας επιλογής Bravery και HP Attacks για τους χαρακτήρες μας με ξένισε αρκετά. Στο DISSIDIA NT έχουμε πρόσβαση σε 3 διαφορετικά Bravery Attacks και μόνο μία HP Attack. Στα προηγούμενα παιχνίδια μπορούσαμε να βάλουμε τέσσερις επιθέσεις για κάθε κατηγορία ώστε να τροποποιήσουμε την στρατηγική και το gameplaay στα μέτρα μας.

Αναφορικά με τα RPG συστήματα, η πρόδος του προφιλ και των χαρακτήρων μας απεικονίζεται με διαφορετικές στυλιστικές επιλογές (cosmetic items) που μπορούμε να αποκτήσουμε αγοράζοντάς τα με Gil, ή μέσω των lootboxes του παιχνιδιού. Δυστυχώς, δεν υπάρχει το παλιό RPG σύστημα με το οποίο μπορούσαμε να ξεκλειδώσουμε νέα όπλα, αξεσουάρ και πανοπλίες για να αλλάξουμε τα στατιστικά μας.

Το DISSIDIA FINAL FANTASY NT είναι ένα Free-to-play PC Port που ήρθε από το πουθενά, και όπως ήταν φυσικό, ανησυχούμε για την απόδοσή του. Η Square Enix μας συμβουλεύει να παίζουμε σε συστήματα με επεξεργαστή Intel Core™ i7-6700K ή AMD Ryzen™ 5 1400, 8GB μνήμης RAM και μια κάρτα γραφικών Radeon™ RX 470 ή NVIDIA® GeForce® GTX 1060.

Στο σύστημά μας που περιέχει έναν επεξεργαστή Intel Core i5-4690, 8GB μνήμης RAM και NVIDIA GeForce GTX 1060 3GBVram, με τις ρυθμίσεις στο μέγιστο διατηρούσαμε 60fps σταθερά καθόλη την διάρκεια της μάχης, κάτι που δεν μπορούμε να πούμε και για τα Cutscenes ή τα Pre-battle dialogs, που για κάποιον λόγο είναι κλειδωμένα στα 30FPS. Λογικά, το γεγονός ότι είναι κλειδωμένα οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ένα PS4-Ported παιχνίδι και τα σκηνικά μεταφέρθηκαν κατευθείαν από την έκδοση.

Αναφέραμε πως το DISSIDIA NT είναι ένα free-to-play παιχνίδι, ωστόσο υπάρχει και η επιλογή αγοράς της Standard έκδοσης που δίνει πρόσβαση σε όλους τους χαρακτήρες και τα βασικά modes όπως τα Arcade και Story Modes. Από την άλλη, η Deluxe Edition μας δίνει πρόσβαση και στο περιεχόμενο του Season Pass, δηλαδή τους έξι επιπλέον χαρακτήρες που κυκλοφόρησαν στο PS4. Αν είστε από εκείνους που επιθυμούν την δωρεάν έκδοση, τότε θα χαρείτε να μάθετε πως έχετε πρόσβαση σε Online Ranked/Unranked Matches με την μόνη διαφορά πως οι χαρακτήρες γίνονται διαθέσιμοι μέσω εβδομαδιαίου Rotation.

Σε γενικές γραμμές, το DISSIDIA FINAL FANTASY NT είναι ένα διασκεδαστικό παιχνίδι που απευθύνεται κυρίως στους φανατικούς φίλους της ομώνυμης σειράς και προσφέρει κάτι διαφορετικό, τουλάχιστον σε ότι έχει να κάνει με το gameplay του. Δυστυχώς, τα single-player modes δεν είναι αρκετά για να μας κρατήσουν το ενδιαφέρον, αλλά αν προτιμάτε την Competitive φύση του τότε θα εντοπίσετε αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία. Προσωπικά, έβρισκα περισσότερο ενδιαφέρον στα συστήματα και τα στοιχεία των πρώτων παιχνιδιών την σειράς και θεωρώ πως το NT είναι μια πιο απλή, ευνόητη και προσβάσιμη εμπειρία.

Θα βρείτε το DISSIDIA FINAL FANTASY NT στο Steam. H Standard Edition ανέρχεται στα 29,99€.

Ευχαριστούμε την CD Media Greece και την Square Enix για την παροχή του Review Code.

DISSIDIA FINAL FANTASY NT - PC Port Review
ΙΣΤΟΡΙΑ6.5
GAMEPLAY8
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ6.5
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ6.5
7.5Αρκετά καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0