Είναι πολύ πιθανό μερικοί από εμάς να μην έχουμε και την μεγαλύτερη τριβή με τα παιχνίδια ταχύτητας. Αυτό που παρατηρείται κυρίως τα τελευταία χρόνια, είναι η εμφάνιση σειρών και παιχνιδιών που αποκτούν μια σημαντική θέση στις συλλογές του είδους και ‘ξεφεύγουν’ από την προσοχή μας. Οι κοινότητες στις οποίες οι νέες κυκλοφορίες απευθύνονται, βρίσκονται ήδη σε ένα στάδιο οπού χρειάζονται νέα παιχνίδια αγώνων ταχύτητας καθώς μπορούν να αντεπεξέλθουν σε κάθε τύπο gameplay. Αυτό γίνεται εύκολα κατανοητό, καθώς με κάθε μια νέα προσθήκη σε γνωστές σειρές, βλέπουμε να ανακοινώνονται συνεχώς «αυθεντικοί οδηγοί, εταιρίες μηχανοκίνητων, πίστες αγώνων, γνωστοί τύπου οχημάτων», και πολλά αλλά.

Φαντάζει μακρινή ανάμνηση, όταν πρωτοπαίξαμε το Gran Turismo, το Burnout ή το Midnight Club, όπου το μόνο που μας ένοιαζε τότε ήταν να διασκεδάσουμε και να κοντράρουμε τους φίλους μας σε κάτι που τότε φάνταζε πραγματικό. Η Codemasters λοιπόν, μια μεγάλη εταιρεία στον χώρο αυτών των παιχνιδιών, επιστρέφει για άλλη μια φορά με το νέο DiRT Rally 2.0.

Το δημιούργημα της γνωστής εταιρείας έρχεται για άλλη μια φορά με τις πιο σημαντικές συμφωνίες καθώς περιέχει πάνω από 50 επίσημα οχήματα αγώνων, ανάμεσά τους πολλά ιστορικά και μοντέρνα, καθώς επίσης έξι πραγματικές τοποθεσίες, περιοχές του κόσμου όπως την Βαρκελώνη, την Montalegre και άλλες, αλλά και μεγάλα ονόματα εταιρειών υποστήριξης. Είναι φανερό με το που μπαίνουμε στο παιχνίδι, πως προορίζεται για τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της οδήγησης, οπότε θα το αντιμετωπίσουμε και με τον ίδιο τρόπο.

Στο DiRT Rally 2.0 θα παίξουμε σε δύο βασικές κατηγορίες αγώνων, το Rallycross και το Rally. Θα τρέξουμε σε έξι διαφορετικές τοποθεσίες, η καθεμία με τις ιδιαιτερότητες τις, τις δυσκολίες τις και την δική της ομορφιά. Αυστραλία, Ισπανία, ΗΠΑ, Πολωνία, Νέα Ζηλανδία και Αργεντινή είναι οι χώρες στις οποίες πραγματοποιούνται οι αγώνες, με δώδεκα διαφορετικές διαδρομές για την κάθε τοποθεσία, προσφέροντας μας έτσι μια ευχάριστη ποικιλία, καθώς ακόμα και οι καιρικές συνθήκες που θα επικρατούν σε κάθε αγώνα παίζουν σημαντικό ρόλο στην ολοκλήρωσή τους.

Στο Career Mode, θα αγωνιστούμε σε πέντε διαφορετικά επίπεδα, ανάλογα των ικανοτήτων που αποκτούμε από την εμπειρία μας στους αγώνες. Καθώς αγωνιζόμαστε αποκτούμε credit points τους οποίους μπορούμε να τους ξοδέψουμε για να αλλάξουμε εξαρτήματα στο αμάξι μας, όπως τα λάστιχα, τον κινητήρα και τα φρένα, αλλά ακόμα και την προσθήκη νέων μηχανικών και οχημάτων στο My Team Mode. Αγωνιζόμενοι στις διαφορετικές κατηγορίες θα παρατηρήσουμε πως το επίπεδο δυσκολίας ανεβαίνει, οπότε είναι πολύ σημαντικό να αναβαθμίζουμε τακτικά το όχημα μας στα σημεία που πρέπει. Το DiRT Rally 2.0 δεν συγχωρεί, καθώς οι κακές εμφανίσεις μπορεί και να μας στοιχίσουν κατηγορία, μα και το αντίστροφο, να ανταμειφθούμε δηλαδή με άνοδο και καλύτερες επιβραβεύσεις.

Αν πάλι θέλουμε να αναμετρηθούμε μέσω διαδικτύου με άλλους οδηγούς, θα κατευθυνθούμε στο Rallycross, ώστε να αντιμετωπίσουμε άλλους χρήστες σε πραγματικό χρόνο. Το mode αυτό μπορούμε να το παρομοιάσουμε και σαν τουρνουά, καθώς αφού αγωνιστούμε, οι καλύτεροι οδηγοί περνάνε στην επόμενη φάση, που είναι τα ημιτελικά και τα τελικά. Σημαντική λεπτομέρεια στους αγώνες Rallycross, είναι ο Joker Lap, ένας γύρος που είναι απαραίτητος να κερδίσουμε σε κάθε αγώνα, και τεστάρει τις ικανότητες μας σε μεγάλο βαθμό.

Όσον αφορά το gameplay, το κυριότερο κομμάτι ενός racing game, τo DiRT Rally 2.0 εντυπωσιάζει. Είναι από τις λίγες φορές που νιώσαμε το όχημα μας να είναι αρκετά «βαρύ» και σταθερό, τόσο στην διατήρηση της πορείας του, όσο και στις στροφές και στις εναλλαγές ταχυτήτων. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως άμα μάθουμε να χειριζόμαστε το αμάξι είμαστε έτοιμοι για την κορυφή. Υπάρχουν πολλά και διαφορετικά είδη αμαξιών για να μελετήσουμε, το καθένα με τις ιδιαιτερότητες του. Η αντίστοιχη προσαρμογή μας σε αυτά δοκιμάζεται στα διαφορετικά τερέν και στις επικίνδυνες καιρικές συνθήκες, όπως η βροχή, που δυσκολεύει τις στροφές μας. Σημαντικό είναι να έχουμε το νου μας στον συνοδηγό, ο οποίος μας καθοδηγεί καθόλη την διάρκεια του αγώνα, αναγγέλοντας τις στροφές, πότε είναι καλό να αυξήσουμε ή να ελαττώσουμε ταχύτητα και άλλες παρόμοιες οδηγίες. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο, είναι η έλλειψη rewind επιλογής, δηλαδή σε περίπτωση λάθους να γυρίσουμε πίσω τον χρόνο για να το διορθώσουμε. Η ολοκλήρωση του αγώνα και ο καλός χρόνος είναι καθαρά δική μας υπόθεση, και ο μόνος τρόπος για να περάσουμε μια δύσκολη πίστα, είναι η εξάσκηση, η επανάληψη και η προσοχή.

Για τους πιο απαιτητικούς παίκτες, υπάρχουν προκλήσεις στην μορφή Daily και Weekly Challenges, οπού μπορούμε να κερδίσουμε ορισμένα αντικείμενα για να χρησιμοποιήσουμε στα βασικά Modes μας, στο Time Trial mode, όπου μπορούμε να τρέξουμε σε όποια πίστα εμείς θέλουμε και να πραγματοποιούμε καλούς χρόνους, και το Online Multiplayer mode, στο οποίο παίζουμε ενάντια σε άλλους χρήστες του παιχνιδιού σε πίστες που εμείς έχουμε ρυθμίσει.

Οι διαφορές σχετικά με το πρώτο παιχνίδι είναι αρκετά αισθητές και ενώ μερικές από αυτές μας εντυπωσιάζουν, άλλα στοιχεία μας αφήνουν να ζητάμε κάτι παραπάνω. Πιο συγκεκριμένα, οι δρόμοι δίνουν μια ευχάριστη αίσθηση στην οδήγηση, και πολλές ρυθμίσεις τροποποιούν το gameplay στα μέτρα μας. Η τροποποίηση του οχήματός μας μπορεί να κρίνει το αποτέλεσμα σε έναν δύσκολο αγώνα και ο συνοδηγός μας έχει καλύτερο A.I. Η Codemasters πρόσθεσε έναν A.I Slider ώστε να μπορούμε να ρυθμίσουμε την ‘εξυπνάδα’ του βοηθού μας στο σημείο που εμείς θέλουμε. Ωστόσο, για όλα αυτά, ακόμα και το Career Mode, θα πρέπει να είμαστε συνδεδεμένοι ώστε να ανεβαίνει η επίδοσή μας στο Race Net.

Στον οπτικοακουστικό τομέα, το DiRT Rally 2.0 βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο. Οι πίστες είναι όμορφες, η καθεμία με μικρές αλλά πολύ σημαντικές λεπτομέρειες να κερδίζουν την προσοχή μας, όπως για παράδειγμα όταν ένας δρόμος έχει χρησιμοποιηθεί από προηγούμενα αμάξια βλέπουμε και τα ίχνη τους. Το περιβάλλον και τα εφέ είναι αρκετά καλά, αλλά όχι και κάτι το εντυπωσιακό. Από την άλλη, τα οχήματα, οι άνθρωποι τριγύρω μας, και ορισμένες άλλες λεπτομέρειες του περιβάλλοντος αποδίδονται με μεγάλη ακρίβεια σε σημείο αληθοφάνειας. Συγκεκριμένα, τα διάφορα αυτοκίνητα έχουν όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες που τα διακρίνουν (σε σχέση με την πραγματικότητα) και μας κάνουν να αισθανόμαστε πως όντως εμείς βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι.

Τα παραπάνω ισχύουν και για τον ηχητικό τομέα του παιχνιδιού. Υπάρχει μια πιστή αναπαράσταση των θορύβων του κινητήρα, της μηχανής, όπως και του συνοδηγού, γενικότερα μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας στην οδήγηση, αλλά δεν θα συναντήσουμε κάτι που θα μας κάνει έκπληξη.

Τα όμορφα οπτικά συνοδεύονται και από τις αντίστοιχες απαιτήσεις συστήματος. Αν θέλουμε το καλύτερο αποτέλεσμα και μια σταθερή απόδοση, θα χρειαστούμε έναν AMD Ryzen 5 2600X ή Intel Core i5 8600K, με 8GB μνήμης RAM και μια AMD RX Vega ή μια NVIDIA GTX1070. Σε ένα mid-high range σύστημα (GTX 1060 3GB – I5 4690K – 8GB RAM) το DiRT Rally 2.0 τρέχει άψογα σε υψηλές ρυθμίσεις, με περιστασιακές απώλειες στα καρέ, χωρίς όμως να χαλάει η συνολική εμπειρία.

Σε γενικές γραμμές, το DiRT Rally 2.0 είναι ένας αξιόλογος racing τίτλος, που οι λάτρεις της ταχύτητας αξίζει να του δώσουν σημασία. Δυστυχώς υπάρχει πλήρης έλλειψη tutorial, οπότε οι νέοι παίχτες ίσως χάσουν το ενδιαφέρον τους από την δυσκολία του παιχνιδιού, ενώ οι πιο έμπειροι ίσως να θέλουν να συνεχίσουν τις καριέρες τους στο πρώτο παιχνίδι της σειράς μιας και αρκετές παλιές πίστες δεν βρίσκονται εδώ. Με αρκετή εξάσκηση όμως και κάποιο κίνητρο, είναι σίγουρο πως μπορεί ο καθένας να απολαύσει τον τίτλο. Δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στο gameplay από ότι στο καλλιτεχνικό κομμάτι του, κάτι που μπορεί να εκτιμηθεί ιδιαίτερα.

Το DiRT Rally 2.0 είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 54,99€.

Ευχαριστούμε την Enarxis Dynamic Media και την Codemasters για την παροχή του Review Code.

DiRT Rally 2.0 - PC Review
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ7.5
ΑΠΟΔΟΣΗ7.5
ΜΟΥΣΙΚΗ7.5
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ7
8Πολύ Καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0