Μετά την ανακοίνωση του νέου περιεχομένου για την νέα season του Destiny 2: Shadowkeep, η Bungie διεξήγαγε το εβδομαδιαίο ‘This week at Bungie’ ρίχνοντας μια ματιά σε όλες τις ανακοινώσεις που έγιναν αλλά και δίνοντας επιπλέον πληροφορίες για τα δώρα και το επιπρόσθετο περιεχόμενου, αλλά και τις αλλαγές που έρχονται στο παιχνίδι. 

Αλλαγές έρχονται και στο Eververse Store και στις επιλογές που έχουμε για να δαπανήσουμε τα Bright Dust along μαζί με το Silver currency. Τα μισά από τα Eververse αντικείμενα θα μπορούσαν να αγοραστούν με Bright Dust κάποια στιγμή μέσα στην Season of Undying, αλλά η Bungie θέλει να το επεκτείνει στο 80% κατά την διάρκεια του Season of Dawn. Το Store θα εμποδίζει πλέον και την αγορά αντικειμένων που ήδη έχουμε προκειμένου να μην χαλάνε οι παίκτες τα χρήματά τους σε αντικείμενα που ήδη έχουν.

Αλλαγές θα γίνουν και στην οικονομία του Bright Dust:

Στην Season of the Undying, αλλάξαμε το Bright Dust από ένα pay-and/or-play-to-earn νόμισμα σε ένα play-to-earn έπαθλο. Θέλουμε όλοι οι παίκτες να μπορούν να αγοράσουν τα αγαπημένα τους αντικείμενα κάθε season παίζοντας απλά το παιχνίδι, οπότε θα έχουμε στον νού μας την οικονομία του Bright Dust economy για την διάρκεια του Season of Dawn.

Στην Season of Dawn, όλα τα Dawning Weekly και Repeatable bounties θα δίνουν Bright Dust στις ίδιες ποσότητες με τα strike, Crucible, και Gambit bounties (200 ανά εβδομάδα και 10 ανά επανάληψη). Τα Crimson Days θα κάνουν το ίδιο για τα Weekly bounties μόνο, καθώς το event δεν περιλαμβάνει τα Repeatable bounties.

Τέλος, η εταιρεία έδωσε στην δημοσιότητα την παρακάτω λίστα με αλλαγές:

Rewards

  • Increased the drop rate of the “Scourge of the Past” raid Exotic weapon Anarchy from 5% to 10%
  • The Exotic Engram and the Fated Engram have been collapsed into a single new Exotic Engram item 
  • When opened, it awards a new Exotic if any remain to be collected; otherwise, it contains a random piece of Exotic armor
  • Note: Contents are still class-specific

Powerful and Pinnacle Reward Caps

  • Powerful Cap: 960, up from 950
  • Pinnacle Cap: 970, up from 960

Escalation Protocol

  • Escalation Protocol wave 7 chest no longer requires a key to open
  • Chest can be opened upon every successful completion of wave 7
  • Each time opening the chest awards one piece of EP armor for your character class until you have the full set
  • After full set is acquired, subsequent opening of the chest awards a random piece of armor
  • Charged Decryption Keys and Key Fragments are being removed from the game; these items will be removed from player inventories
  • Armory keys to spawn Valkyrie Javelins are unchanged and will remain
  • EP weapon drops were not touched and are still cumulative-stream boss drops

Weapon Mods

  • The cost of slotting a weapon mod has been reduced from 5,000 Glimmer to 500 Glimmer
  • Fixed an issue where Ada-1 could grant duplicate weapon mods

Bounties

  • Repeatable bounties have been added to the Gunsmith
  • Merged strike/Crucible/Gambit objectives on the Gunsmith weekly bounty «Field Calibration» into a single objective that shares progress from all sources
  • Removed Valor/Infamy and Vanguard tokens from «Field Calibration» as there is no longer a requirement for any of these linked activities
  • Added new mode-specific daily Crucible bounties (one per day, selected from full-time playlists and active rotators)
  • Reduced the completion requirements of several daily and repeatable Crucible bounties
  • Removed grenade and melee bounties from the Crucible bounty repeatable pool

Striker Code of the Missile (Middle Path)

  • Thundercrash:
  • Increased base damage from 2,700 to 3,200
  • Increased in-flight damage from 100 to 200
  • Slightly increased the amount of time you have in the air after activation

Nightstalker Way of the Pathfinder (Bottom Path)

  • Vanish in Smoke:
  • Added a short period (0.8 seconds) after the invisibility is applied where firing weapons or performing other actions will not break invisibility
  • This should help prevent allies from accidentally breaking invisibility the moment it’s granted to them if unexpected

Voidwalker Attunement of Fission (Middle Path)

  • Handheld Supernova:
  • Adjusted grenade charge time so it lines up with the animations and FX; this should make it feel more consistent to activate

Crucible Maps

  • Added Rusted Lands to appropriate playlists
  • Added The Dead Cliffs, Legion’s Gulch, Retribution, and Solitude to appropriate playlists
  • Removed Emperor’s Respite, Equinox, Firebase Echo, and Vostok from all Crucible playlists
  • These maps are still available for play in private matches