Ξεχάστε την Rockstar Games και το Grand Theft Auto. Αν θέλετε να ζήσετε το πραγματικό δράμα μεταξύ media και Game Developers τότε θα χορτάσετε αρκετό από αυτό μεταξύ των μέσων μαζικής ενημέρωσης και της Destructive Creations. Για όσους δεν γνωρίζουν, η μικρή αυτή ομάδα είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη του πιο αμφιλεγόμενου τίτλου της εποχής μας, του Hatred. Ιστοσελίδες, κανάλια στο Youtube αλλά ακόμα και τηλεοπτικές εκπομπές ή δελτία ειδήσεων έχουν αναφερθεί στο παιχνίδι αυτό μιλώντας τις περισσότερες φορές για ένα «παιχνίδι-παραγωγή ψυχρών δολοφόνων».

Το IS Defense είναι ο νέος Indie τίτλος της Destructive Creation και αποτελεί σύμφωνα με την ομάδα, την προσωπική τους άποψη και προοπτική του πολέμου μεταξύ του κόσμου και της ISIS. Για άλλη μια φορά, η πρόκληση είναι εμφανής και ήδη πολλοί παίχτες έχουν στείλει μηνύματα για να κατεβεί το παιχνίδι από το Steam.

Εμείς από την πλευρά μας δεν θα σταθούμε στο αν είναι σωστή η στάση της D.C. ούτε για το αν πρέπει να κυκλοφορεί το παιχνίδι. Συζητήσεις αυτού του είδους γίνονται συνεχώς και οι απόψεις είναι πολλές. Βίαια παιχνίδια υπήρχαν, υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Από εκεί και πέρα, η κρίση του καθενός είναι αυτή που θα καθορίσει αν πρέπει να τα δοκιμάσουμε ή όχι. Εμείς ως μέσο ενημέρωσης θα «εκτελλέσουμε το χρέος μας» και θα σαας μεταφέρουμε την ματιά μας πάνω στον τίτλο και την φύση του (gameplay, τεχνική υποστήριξη κ.λ.π.).


Το IS Defense είναι ένα First Person Railshooter. Στόχος μας είναι να σκοτώσουμε όσους περισσότερους εχθρούς γίνεται ώστε να μεταβούμε στο επόμενο επίπεδο και να συνεχίσουμε την υπεράσπιση των πολιτών και των χωρών του κόσμου. Κατά την διάρκεια μιας συνεδρίας θα δεχθούμε κύματα εχθρών που με το πολυβόλο μας θα πρέπει να απωθήσουμε. Για να επιτύχουμε αυτόν τον σκοπό έχουμε στην διάθεσή μας και μια πληθώρα από επιλογές υποστήριξης όπως αιτήματα για ενισχύσεις, Air Strikes, Supply Drops αλλά και βομβαρδισμούς με ελικόπτερα και δορυφόρους. Η χρήση τους γίνεται με το γέμισμα της αντίστοιχης μπάρας που βρίσκεται στα αριστερά της οθόνης μας. Για να την γεμίσουμε θα πρέπει να σκοτώνουμε συνεχώς τα εχρθικά στρατεύματα ώστε να φτάσουμε στο επίπεδο που θέλουμε. Επιπλέον, λαμβάνουμε πόντους εμπειρίας που ξεκλειδώνουν τα αντίστοιχα Skill Points. Οι πόντοι αυτοί χρησιμεύουν στο να ξεκλειδώσουμε νέες ικανότητες και για να βελτιώσουμε τον εξοπλισμό μας, την ακρίβεια και την ζημιά του όπλου μας αλλά και τον αριθμό των συμμάχων στρατιωτών.

Η εκστρατεία μας περιορίζεται σε τρεις χώρες του κόσμου. Για να ξεκλειδώσουμε μια νέα περιοχή καλούμαστε να σκοτώσουμε έναν συγκεκριμένο αριθμό στρατιωτών αλλά και να καταστρέψουμε άλλα τόσα οχήματα. Ο στόχος που μας δίνεται δεν είναι τόσο εύκολος μιας και θα πεθάνουμε πολλές φορές, ειδικά αν δεν προσέχουμε τον περίγυρό μας. Μετά από κάμποση ώρα, η περιοχή στην οποία έχουμε στήσει την άμυνά μας, αρχίζει και γεμίζει με στρατιώτες οι οποίοι σημαδεύουν μόνο εμάς. Ανάμεσά τους βρίσκονται και καμικάζι που ορμώμενοι κατά πάνω μας, εκρήγνυνται χωρίς έλεος. Ακόμα και αν δεν καταφέρουμε να συγκεντρώσουμε τον απαραίτητο αριθμό, το παιχνίδι μας συγχωρεί. Για παράδειγμα, έχουμε σκοτώσει μόλις 100 άτομα και χρειαζόμαστε συνολικά 3000. Τα άτομα αυτά παραμένουν στην εξίσωση και έτσι στην επόμενη προσπάθεια, αν συγκεντρώσουμε 254 θα έχουμε συνολικά 354/1000.

Όσοι έχουν παίξει το Hatred, θα είναι γνώριμοι με το μουντό σκηνικό που χαρακτηρίζει τους τίτλους της ομάδας. Το ασπρόμαυρο φίλτρο έχει αντικατασταθεί από ένα σκούρο έγχρωμο που μας παραπέμπει στην ασχήμια του πολέμου.  Τα μοντέλα των στρατιωτών και των οχημάτων αλλά και οι επιφάνειες των κτηρίων, του εδάφους και των αντικειμένων φέρουν την γνώριμη υπογραφή της Unreal Engine η οποία για άλλη μια φορά χρησιμοποιήθηκε επιτυχώς.

Η πρώτη χρήση της Unreal Engine είχε να δώσει και αρκετά προβλήματα στην απόδοση του Hatred, με τους μέτριους υπολογιστές να «υποφέρουν» στις υψηλές ρυθμίσεις. Αυτή την φορά, έχουμε ένα πιο ισορροπημένο προιόν με την μέγιστη καλύτερη απόδοση στα μέτρια συστήματα. Καθόλη την διάρκεια του παιχνιδιού και με τις ρυθμίσεις μου στο ‘Ultra» επίπεδο, δεν συνάντησα απολύτως κανένα πρόβλημα ακόμα και όταν τα στρατεύματα γέμιζαν την οθόνη μου.

Το IS Defense είναι ένας απλός τίτλος χωρίς ιδιαίτερο βάθος και υπόθεση. Αποτελεί μια φθηνή εναλλακτική λύση για εκείνες τις ώρες που είτε θα βαριόμαστε είτε θα περιμένουμε να βγούμε την απογευματινή ή βραδυνή μας βόλτα. Μπορώ με ασφάλεια να επιβεβαιώσω πως δεν έχω μετατραπεί σε αιμοδιψή και ψυχρό δολοφόνο, ούτε είναι στα μελλοντικά μου σχέδια. Το στοιχείο που θα παρατηρηθεί σε μεγάλο βαθμό είναι η επανάληψη μιας και θα σκοτώνουμε τους ίδιους εχθρούς, στις ίδιες τοποθεσίες, με τον ίδιο τρόπο. Δεν είναι το παιχνίδι στο οποίο θα αφιερώσουμε πολλές ώρες αλλά σίγουρα θα μας κάνει να αναρωτηθούμε γιατί παίζουμε και τι κερδίζουμε από αυτό – πράγμα που δεν έκανα ποτέ.