Τα Metroidvania-style βιντεοπαιχνίδια συνεχίζουν να εντυπωσιάζουν μέχρι και σήμερα. Έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό το στοιχείο της νοσταλγίας και πολλούς μηχανισμούς που έχουν συναντήσει σε αντίστοιχα παιχνίδια του παρελθόντος, όπως εκείνα της σειράς Castlevania, Zelda και Spelunky. Στην σύγχρονη βιομηχανία, αυτού του είδους τα παιχνίδια προσπαθούν να διατηρήσουν μια θέση στην συλλογή μας μέσα από διάφορους νέους μηχανισμούς ή χαρακτηριστικά που υπόσχονται καινοτομίες. Μέσα σε αυτές είναι και το roguelike, το σύστημα που με κάθε προσπάθεια το επίπεδο αλλάζει προσθέτοντας διαφορετικούς εχθρούς και δωμάτια με αποτέλεσμα το playthrough να είναι μοναδικό κάθε φορά.

Σε αυτή τη κατηγορία έρχεται να προσθεθεί και το Chasm, ο νέος τίτλος από την Bit Kid που βρισκόταν υπό ανάπτυξη εδώ και πέντε χρόνια. Το Chasm πρόκειται για ένα Kickstarter Project που κατάφερε να συγκεντρώσει 200,000$ από 7000 υποστηρικτές, ξεπερνώντας τον αρχικό του στόχο. Το παιχνίδι αποτελεί ένα side-scrolling platformer με αρκετές επιρροές από το Metroid και παιχνίδια όπως το επερχόμενο Dead Cells και Binding of Isaac.

To Chasm (ή Χάσμα) είναι ένα δίκτυο από τούνελ που απλώνονται κάτω από το Βασίλειο του Karthas, ξεκινώντας από ορυχεία που φτάνουν στα έγκατα της Γης, σε αρχαία μπουντρούμια και ναούς κρυμμένους στα βάθη τους. Όπως γίνεται συνήθως, το αίσθημα του μυστηρίου και του αγνώστου σε έναν αφιλόξενο κόσμο είναι αρκετά ελκυστικό και πάντα θα μας κάνει να αναρωτιόμαστε τι υπάρχει στο τέλος του ταξιδιού μας. Ωστόσο, αυτό είναι και κάτι που ίσως μας παραπλανήσει.

To Chasm διηγείται την περιπέτεια ενός νεαρού στρατιώτη από το βασίλειο της Guildean, που καλείται να ολοκληρώσει επιτυχώς την πρώτη του αποστολή. Θέλοντας να δείξει την αξία του, ξεκινάει να ερευνά κάποιες φήμες ότι ένα ορυχείο στο βασίλειο έχει εγκαταληφθεί και αποκλειστεί για άγνωστες μέχρι στιγμής αιτίες. Ξεκινώντας το ταξίδι του, ο χαρακτήρας μας θα βρεθεί αντιμέτωπος με την σκληρή αλήθεια. Κάτω από το βασίλειο, και στα βάθη του ορυχείου, θα δει ορδές τεράτων και μυστήριων πλασμάτων να έχουν καλύψει τις εκτάσεις και να έχουν απαγάγει όλους τους κατοίκους τους βασιλείου που δουλεύουν στα ορυχεία.

Έτσι λοιπόν, ξεκινάμεν μια επική περιπέτεια, με δολοφονικές μάχες ενάντια σε πανούργα τέρατα, εξερευνόντας αρχαίες κατακόμβες και κάστρα. Η ιστορία είναι ίδια για όλους τους παίχτες, μα ο κόσμος είναι διαφορετικός για κάθε παίχτη. Οι εχθροί στον πρώτο όροφο είναι συνήθως αρκετά εύκολοι και προβλέψιμοι. Απλές κινήσεις μπορούν να τους σκοτώσουν και δεν θα αποτελέσουν μεγάλο πρόβλημα για εμάς. Αργότερα όμως, όσο πιο βαθειά πηγαίνουμε, θα δούμε πως μεγαλύτεροι, πιο γρήγοροι και πιο επικίνδυνοι εχθροί θα κάνουν σταδιακή εμφάνιση και θα αποτελέσουν την μεγαλύτερη απειλή για την περιπέτειά μας. Ευτυχώς, οι επιθέσεις και η συμπεριφορά τους είναι εξίσου προβλέψιμη και μπορούμε να τους προσπερνάμε αν οι ικανότητές μας μας το επιτρέπουν.

Ο θάνατος του χαρακτήρα μας θα μας γυρίσει πίσω στο κεντρικό μενού προκειμένου να φορτώσουμε κάποιο αποθηκευμένο στιγμιότυπο. Αυτός ο μηχανισμός θα μας θυμίσει το Dark Souls, που μπορεί να πολεμάμε τον ίδιο αρχηγό ξανά και ξανά και αν πεθάνουμε να πρέπει να περιπλανηθούμε πάλι μέσα από στρατιές εχθρών και παγίδων. Όσο ξεκλειδώνουμε νέες ικανότητες και κινήσεις, η περιπέτειά μας θα φαντάζει πιο εύκολη και η περιπλάνηση μέσα από τα επίπεδα θα είναι πιο ευχάριστη τονίζοντας τα πανέμορφα τοπία που θα επισκεφτούμε.

Ο χάρτης του παιχνιδιού είναι αρκετά μεγάλος, και έχοντάς τον κατά νου θα είναι πιο εύκολο να θυμηθούμε τα βήματά μας ώστε να εξερευνήσουμε νέα σημεία. Επιπλέον, υπάρχει ένα σύστημα τηλεμεταφοράς που μας επιτρέπει την επιστροφή στην επιφάνεια και το βασίλειο του Karthas προκειμένου να εξοπλιστούμε με αντικείμενα και νέα όπλα, και για να μιλήσουμε σε όλους εκείνους τους κατοίκους που σώσαμε προκειμένου να μας δώσουν κάτι καινούργιο. Ανοίγοντας αυτές τις συσκευές, μπορούμε να σώσουμε και την πρόοδό μας προκειμένου να επιβιώσουμε στον αφιλόξενο υπόγειο κόσμο.

Κατά την διάρκεια της περιπέτειάς μας, θα πολεμήσουμε ενάντια σε γιγαντιαία αφεντικά και εχθρούς, θα εξερευνήσουμε διάφορα δωμάτια και μυστηκές διόδους, θα ξεκλειδώσουμε νέες ικανότητες, και θα βρούμε νέα όπλα. Κάθε όπλο μας δίνει πρόσβαση σε διαφορετικούς τύπους επιθέσεων που ενίοτε προκαλούν μεγάλη ζημιά, μας επιτρέπουν να κρατάμε αποστάσεις ή δίνουν μια πιο στρατηγική χροιά σε κάθε μάχη.

Έχουμε πρόσβαση και σε μερικά στοιχεία που συναντάμε σε κλασσικά RPG όπως πόντους εμπειρίας που μας επιτρέπουν να ενισχύσουμε τα επίπεδα υγείας, δύναμης και αντοχής. Αυτό το σύστημα, μου θύμισε αρκετά το Dead Cells, μιας και με τα Scrolls που βρίσκουμε σε εκείνο το παιχνίδι μπορούμε να ενισχύσουμε βασικά στατιστικά του χαρακτήρα μας για να κάνουμε την επιβίωσή μας μια πιο εύκολη υπόθεση.

Το Chasm είναι ένα παιχνίδι που θα μας κρατήσει μια όμορφη συντροφιά πριν τις μεγάλες κυκλοφορίες του Αυγούστου. Είναι απλό στην λογική και τους μηχανισμούς του, και δεν προσθέτει κάτι ιδιαίτερο ή εντυπωσιακό για να ξεχωρίσει. Η εμφάνισή του μαζί με την παραπομπή σε κλασσικά στοιχεία των Metroidvania του παρελθόντος θα μας γυρίσουν σε μια παλιά εποχή, όπου παιχνίδια όπως το Metroid βρίσκονταν στην κορυφή της προτίμησης των παικτών. Αυτή η απλότητα όμως, είναι και ένα από τα αρνητικά στοιχεία. Ο τίτλος της Bit Kid ξεχνιέται γρήγορα παρόλη την διασκέδαση που προσφέρει. Σε γενικές γραμμές πρόκειται για έναν δύσκολο αλλά ενδιαφέρον τίτλο, με ευχάριστη εμφάνιση και χειρισμό, που θα μας κρατήσει απασχολημένους για όσο χρειάζεται.

Το Chasm είναι πλέον διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 16,79€.

Chasm - Review
ΙΣΤΟΡΙΑ6.5
GAMEPLAY8
ΓΡΑΦΙΚΑ7.5
ΑΠΟΔΟΣΗ8.1
ΔΙΑΡΚΕΙΑ7
REPLAYABILITY6
7.5Αρκετά καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0

About The Author

Παίζει βιντεοπαιχνίδια από μικρός και τίποτα δεν τον σταματάει από το να συνεχίσει. Ονειρεύεται μια ζωή γεμάτη φίλους και γραφιστική. Προτιμάει τους υπολογιστές για την ψυχαγωγία του και δεν τα παρατάει τόσο εύκολα. Απολαμβάνει τα καλά και διασκεδαστικά παιχνίδια και δεν του αρέσει η ανούσια επιθετικότητα.

Related Posts