To Call of Duty μπορούμε να πούμε ότι πλέον είναι μια αρκετά αμφιλεγόμενη σειρά, για αυτούς που την έχουμε ζήσει από την αρχή. Πολλές αποτυχημένες κυκλοφορίες με μηδενική έμπνευση απομάκρυναν πολλούς θαυμαστές. Προσωπικά, και για να είμαι απόλυτα ειλικρινής μετά τα Modern Warfare τα οποία τίμησα και με το παραπάνω έχασα πολύ απότομα το ενδιαφέρον μου για την σειρά. Μέχρι που ανακοινώθηκε ο τίτλος για τον οποίο θα μιλήσουμε σε αυτό το άρθρο. Από την πρώτη Alpha που δοκίμασα ξύπνησε μέσα μου μια ελπίδα και απ, ότι φαίνεται δεν απογοητέυτηκα. Το νέο Modern Warfare λοιπόν είναι εδώ και αφήνει πολύ θετικές εντυπώσεις. Ειναι φρέσκο, ανανεομένο και καλοδουλεμένο από κάθε άποψη. Καταφέρνει όμως να φέρει τους παλιούς θαυμαστές του franchise πίσω στην fast-paced military δράση;

Πολλοί θα πούνε πως το Call of Duty είναι πλέον ένα Multiplayer παιχνίδι και ότι πλέον το campaign είναι εκεί απλά για να υπάρχει. Σε αυτήν την κυκλοφορία επιτρέψτε μου να διαφωνήσω, έντονα μάλιστα. Μπορώ να πω ότι πρόκειται για ένα από τα καλύτερα campaigns που έχω πάιξει σε παιχνίδι του είδους, όχι τόσο λόγω της πλοκής άλλα λόγω της εμπνευσής που χρησιμοποιήθηκε για να σκηνοθετηθεί το κάθε level. Είναι απο τις λίγες φορές που δεν βαρέθηκα ούτε στιγμή κατα την διάρκεια ενός military shooter. Κάθε chapter μοναδικό, με νέα πράγματα και καινούρια mechanics να δοκιμάσεις, γεμάτο λεπτομέρειες και εντυπωσιακή κινηματογραφική δράση.

Ιδιαίτερη βάση δώθηκε στα missions κατα την διάρκεια της νύχτας, με το night vision να παίζει κυριαρχικό ρόλο. Ίσως από τις πιο εντυπωσιακές εισαγωγές του night vision ως μηχανισμού σε παιχνίδι. Για να μην σχολιάσω το οπτικό αποτέλεσμα που μόνο οι φωτογραφίες μπορούν να περιγράψουν. Ουσιαστικά το Night vision στο Modern Warfare δεν είναι απλά ένα φίλτρο που περνιέται πάνω από το υπόλοιπο rendering του παιχνιδιού. Το ιδιο το rendering του παιχνιδιού βασίζεται στην απεικόνιση του night vision και το καθιστά ιδιαίτερα εντυπωσιακό. Επίσης αξίζει να επισημάνω ότι οι CQB αποστολές με τους SAS σε εφόδους κτηρίων είναι ίσως από τις πιο ρεαλιστικές αποστολές που έχω δει πότε σε τέτοιο παιχνίδι. Και ας είναι σκηνοθετημένες κατά το 80%. Είχα να νιώσω έτσι από το SWAT (για όσους θυμούνται).

Το campaign είναι ιδιαίτερα σκληρό και σκοτεινό. Δείχνει την πραγματικότητα του πολέμου και έχει πάρα πολλές αποκρουστικές εικόνες. Οι πιο ευαίσθητοι παίκτες ίσως ενοχληθούν από κάποιες σκηνές, κάτι που η ρεαλιστικότητα των γραφικών το κάνει ακόμα πιο εύκολο. Η γνώμη μου είναι ότι η ωμότητα των σκηνών που περιλαμβάνει το campaign καλώς υπάρχουν – να θυμόμαστε πως ο πόλεμος είναι καλός μόνο στα video games και καλό είναι να μένει εκεί.

Στα αρνητικά τα μόνα που έχω να αναφέρω είναι η μικρή διάρκεια του και το λίγο αδιάφορο plot. Η ιστορία του τίτλου δεν με κράτησε τόσο άλλα το pacing και η δομή των levels ανέβασαν κατά πολύ την συνολική εμπειρία. Για να μην φανώ άδικος υποστηρίζω πάντα την ποιότητα σε σχέση με την πόσοτητα και εφόσον έχουμε να ασχοληθούμε και με το Multiplayer τους συγχωρώ. Πλέον, καλώς η κακώς, δεν περιμένουμε θάυματα από τα campaigns τέτοιων τίτλων άλλα εδώ εχουμε μια καλή προσπάθεια που δεν φαίνεται σαν να ήρθε δεύτερη στην προτεραιότητα.

Το Multiplayer είναι αυτό που έχουμε αγαπήσει όλα αυτά τα χρόνια με λίγες πινελιές διαφοροποίησης άλλα σε γενικές γραμμές στο ιδιο μωτίβο που έχουμε μέχρι τώρα συνηθίσει. Τα modes είναι ως επι τω πλείστον κλασικά όπως το TDM, Domination και Search & Destroy με νέες προσθήκες όπως το 2vs2 mode στο οποίο 2 ομάδες των 2 ατόμων βρίσκονται αντιμέτωπες σε έναν μικρό χάρτη. Επιπλέον, έχουμε και την αντίστοιχη προσθήκη των NVG και Ground War.

To NVG είναι ένα special mode που μπήκε σε ένα από τα τελευταία patches και αναγκάζει τους παίκτες να χρησιμοποιήσουν μόνο νυχτερινή όραση με limited HUD και πιο ρεαλιστικό μόντελο τραυματισμού. Το NVG ίσως είναι και το αγαπημένο μου mode αυτήν την στιγμή, με τη νυχτερινή όραση να διαμορφώνει για άλλη μια φορά το gameplay. Σκεφτείτε ότι όπως και στην πραγματικότητα η στόχευση δεν γίνεται μέσα από τα σκοπευτικά του όπλου άλλα από το υπερυθρο laser, ένα laser που όπως είναι λογικό το βλέπουν και οι αντίπαλοι σου όταν το χρησιμοποιείς. Απαιτείται προσοχή στις γωνίες και πιο αργές κινήσεις για να είσαι αποτελεσματικός. Φυσικά όπως πάντα, όλο το ζουμί στο multiplayer είναι το leveling του χαρακτήρα μας και τον όπλων το οποίο προσφέρει καινούρια perks και attachments για να δοκιμάσεις στο πεδίο της μάχης.

Το Ground War προσπαθεί να αλλάξει την πορεία του Call of Duty και να δελεάσει νέους παίκτες. Αυτοί που ίσως ενδιαφερθούν είναι αυτοί που έχουν μια ιδιαίτερη συμπάθεια στην σειρά Battlefield. To Ground war μεταφέρει τους παίκτες σε μεγαλύτερους χάρτες με περισσότερους αντιπάλους, οχήματα και ένα squad system. Αντικειμενικός σκοπός; Capture and Hold σημείων όπως στο Domination άλλα με μεγαλύτερη απαίτηση συνεργασίας και τακτικής για να υπάρξει ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Το Ground War μου άφησε ανάμεικτα συναισθήματα, μιας και θεωρώ ακόμα πως το Battlefield τα καταφέρνει καλύτερα στο large scale war. Ακόμα και αν το μέγεθος των χαρτών μεγάλωσε, δεν μεγάλωσε αρκετά, με αποτέλεσμα η δράση να είναι αρκετά πνιγμένη σε πολλά σημεία. Το mode προσφέρει
αυτήν την στιγμή μονάχα 2 χάρτες κάτι το οποίο ενδεχομένως να αλλάξει στο μέλλον. Αισθάνομαι ότι το Ground War ειναι μια δοκιμασία για το Call of Duty και έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης. Δεν είναι κακό, άλλα ο ανταγωνισμός συνεχίζει να το κάνει καλύτερα.

Για όσους προτιμούν τα PvE modes το CoD: MW αξιοποιεί και co-op missions τα οποία είναι ένα ενδιαφέρον διάλλειμα από την ρουτίνα του competitive multiplayer (ειδικά αν έχεις καλή παρέα είναι πολύ διασκεδαστικά). Εντύπωση μου έκανε επίσης η δυσκολία τους και τα δάκρυα οργής που έχυσα με τους συμπαίκτες μου όταν έκανα 5 προσπάθειες για να βγάλω ένα από αυτά.

Σε γενικές γραμμές το multiplayer έχει πολλά πράγματα να κάνεις, εξυπηρετεί όλα τα γούστα και σε κάθε patch μπαίνουν νέα modes. Για τους πιο σκληροπυρηνικούς παραμένει ένα hardcore παιχνίδι με το πιο ρεαλιστικό μοντέλο ζημιάς. Φαίνεται πως η Infinity Ward δεν έχει σκοπό να παρατήσει της σειρά στην μοίρα της και μένει να δούμε τι επιφυλάσσει το μέλλον.

Τέλος, ως PC Gaming «nerds» πρέπει να μιλήσουμε για το performance του τίτλου και την σταθερότητα του. Πριν αρχίσω να αναφέρω ότι το παιχνίδι το έτρεξα σε ένα σύστημα με έναν 8600k στα 4.4 Ghz 16GB ram στα 3000mhz και μια πλέον παλιά overclocked 970. Όπως είναι λογικό, στο συγκεκριμένο σύστημα μας κρατάει πίσω η κάρτα γραφικών άλλα δεν έχω παράπονο με το οπτικό αποτέλεσμα που κατάφερα να βγάλω μέσα από αυτήν. Στόχος μου ήταν τα 60 FPS με το καλύτερο δυνατό οπτικό αποτέλεσμα. Ευτυχώς το παιχνίδι έχει αρκετές επιλογές στις ρυθμίσεις και έχει αρκετά καλό scaling οπότε ακόμα και πιο αδύναμες κάρτες δεν θα έχουν πρόβλημα με λίγο tweaking. Στο main campaign δόθηκε μεγαλύτερη προσοχη στα γραφικά και υπήρχαν περιπτώσεις που δεν μπορούσα να κρατήσω τον 60 FPS στόχο μου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έγινε unplayable. Υπήρχαν όμως και στιγμές που έπεφτα στα χαμηλα σαραντάρια. Μάχες ενάντια σε AI οπότε μικρό προβλημα οι λίγες δικαιολογημένες βουτιές. Συνολικά θεωρώ ότι το performance αρμόζει στο οπτικό αποτέλεσμα. Ο οπτικός τομέας έχει αναβαθμιστεί πολύ και μας προιδεάζει για το τι θα δούμε στην επόμενη γενιά. Τα ingame cutscenes φτάνουν πολύ κοντά στην απεικόνιση των prerendered και η μίξη των δύο δεν «ξενίζει». Το μέλλον φαίνεται λαμπρό.

Οι κλασικοί χάρτες στο multiplayer είναι αρκετά optimized για να υπάρχει η απαραίτητη σταθερότητα άλλα το Ground War μου χάλασε ολοκληρώτικα αυτήν την άποψη. Στο Ground War δεν μπορώ να καταλάβω τι φταίει. Εκεί που είμαι στα 60 φτάνω σε άλλο που πέφτει στα 20, και αναλόγως που κοιτάω μπορεί να έχω εως και 40 fps διαφορά. Υπάρχουν και στιγμές που όλα είναι καλά σε κάθε σημείο του χάρτη. Δεν ξέρω τι συμβαίνει και αν επηρεάζει με κάποιον τρόπο κάποια εφαρμογή το performance, άλλα διάβασα και άλλες τέτοιες εμπειρίες. Επίσης πολλοί αναφέρουν συχνά crashes, κάτι που δεν μπορώ να επιβεβαιώσω μιας και δεν είχα κανένα τέτοιο πρόβλημα. Οι παίκτες με νεότερες RTX κάρτες της Nvidia θα μπορούν να απολάυσουν και ray tracing effects στις σκιές του παιχνιδιού. Απο την σύντομη έρευνα η χρήση του Ray tracing ειναι σχετικά optimized και οι πιο δυνατές κάρτες είναι ικανές να κρατήσουν 60fps σε 1440p αναλύσεις με maxed out settings. Ωστόσο, το παιχνίδι χρειάζεται απαραίτητα 16GB ram για να τρέξει σωστά μιας και βλέπω τουλάχιστον 12gb χρήσης στο σύστημα μου.

Ως ενας παλιός θαυμαστής του Call of Duty, και μετά από μια πολύχρονη αποχή θεωρώ ότι έχουμε έναν στιβαρό τίτλο στα χέρια μας. Φαίνεται ότι από εδώ και πέρα θα έχουμε ακόμα καλύτερες κυκλοφορίες από την Infinity Ward. Είνα ενα must buy παιχνίδι, όχι μόνο για τους θαυμαστές του Call of Duty άλλα και για όσων τα γνώστα περιλαμβάνουν τα FPS shooters.

To Call of Duty: Modern Warfare είναι διαθέσιμο μέσω του Battle.net στην τιμή των 59,99€.

Ευχαριστούμε την I.G.E. S.A. για την παροχή του Review Code.

Call Of Duty: Modern Warfare - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8.5
ΑΠΟΔΟΣΗ7
ΔΙΑΡΚΕΙΑ7
MULTIPLAYER7.5
8Αρκετά καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0