Με το The Binding of Isaac να παραμένει ο κυρίαρχος των Roguelike παιχνιδιών (πάντα με την ταπεινή μου γνώμη), η αναζήτηση για ένα αντίστοιχο ή καλύτερο παιχνίδι στο είδος γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Με δεκάδες ομάδες ανάπτυξης να προσπαθούν να το αντιγράψουν, να το ανταγωνιστούν ή να το πλησιάσουν, οι παίκτες αποκτούν σταδιακά μια μεγάλη ποικιλία παιχνιδιών που αρκετές φορές είναι ικανά να μας τραβήξουν το ενδιαφέρον αλλά και να μας παρασύρουν στους τυχαίους κόσμους τους.

Και ενώ προσπαθώ να αντιμετωπίσω τον εθισμό μου στο Risk of Rain 2, αποφάσισα να αναζητήσω κάποιο άλλο παιχνίδι για να περνάω τον χρόνο μου όταν δεν έχω κάτι άλλο να κάνω. Αυτό το ψάξιμο με οδήγησε σε ένα νέο παιχνίδι που με μια πρώτη ματιά δεν αποτελεί κάτι ξεχωριστό αλλά ήθελα να του δώσω μια ευκαιρία γιατί…ποτέ δεν ξέρεις.

Το Blazing Beaks της Qubic Games είναι ένα νέο Roguelike Dungeon-Crawler που δανείζεται πολλά στοιχεία από παιχνίδια όπως το Nuclear Throne και Enter the Gungeon, και τροποποιεί τους κύριους μηχανισμούς τους για να ξεχωρίσει με το έντονο, απαιτητικό αλλά διασκεδαστικό gameplay του. Θα ταξιδέψουμε σε έναν μυστήριο κόσμο γεμάτο ζώα, τέρατα και περίεργα περιβάλλοντα, και θα βρούμε αντικείμενα και όπλα που θα μας βοηθήσουν να ολοκληρώσουμε την βασική ιστορία.

Στο Blazing Beaks μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε οχτώ πτηνά με περίεργες δυνάμεις. Μέσα σε αυτά βρίσκονται πάπιες, περιστέρια και πιγκουίνοι, αλλά και εξωτικά πουλιά, με το καθένα να φέρει δικό του οπλισμό και χαρακτηριστικά. Ξεκινάμε με λίγους χαρακτήρες και ξεκλειδώνουμε τους υπόλοιπους σταδιακά, προοδεύοντας στην ιστορία. Το αρχικό μας όπλο θα είναι πάντα αδύναμο αλλά βρίσκοντας αναβαθμίσεις και αντικείμενα θα μπορούμε να επιβιώσουμε και να προκαλέσουμε μεγάλη ζημιά στους αντιπάλους μας.

Αρχίζοντας να συνηθίζω τους μηχανισμούς και την λογική του παιχνιδιού, άρχισα να πειραματίζομαι με τους διαθέσιμους χαρακτήρες. Κάθε πτηνό έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά όπως όπλα ή κυμαινόμενους πόντους υγείας, ή ακόμα και αντικείμενα που μας βοηθούν σε σημαντικές αποφάσεις και στην συνολική πρόοδο. Η διαμόρφωση των επιπέδων μας βοηθάει στο να διακρίνουμε πόσοι εχθροί υπάρχουν τριγύρω μας, στοιχείο σημαντικό αφού πρέπει να τους σκοτώσουμε όλους για να προχωρήσουμε στο επόμενο δωμάτιο.

Σε σχέση με άλλα παιχνίδια του είδους, αντί να αναζητούμε δωμάτια θησαυρών, η πιθανότητα να λάβουμε ένα όπλο ή αντικείμενο από τους εχθρούς μας είναι αρκετά μεγάλη. Η πλειοψηφία των αναβαθμίσεων έρχεται στην μορφή των Artefacts, καταρραμένων θησαυρών που πέρα από τα προνόμια μας αποδυναμώνουν όλο και παραπάνω όταν έχουμε πολλά από αυτά στην κατοχή μας. Είναι πολύ δύσκολο να τους αντισταθούμε, ειδικά όταν εμφανίζονται συνεχώς, αλλά όταν έχεις να σκεφτείς και τα αρνητικά τους τότε η απόφαση είναι πιο προφανής.

Με τον καθαρισμό ενός δωματίου μας ανοίγονται δύο ξεχωριστές πόρτες. Η μια μας οδηγεί είτε σε ένα νέο δωμάτιο, είτε στον αρχηγό, είτε στο ingame shop στο οποίο ανταλλάζουμε ή αγοράζουμε αντικείμενα. Σε αυτό το κατάστημα μας δίνεται και η δυνατότητα να ανταλλάξουμε τα Artefacts για χρήσιμα ή πιο δυνατά αντικείμενα, κάτι όμως που δεν είναι πάντα συνετό αφού ορισμένα από αυτά μας καθιστούν ιδιαίτερα δυνατούς.

Έχουμε την επιλογή να αποφύγουμε το δωμάτιο του αρχηγού αρκετές φορές, τουλάχιστον μέχρι να νιώσουμε έτοιμοι για την πρόκλησή του. Όσο περισσότερα δωμάτια καθαρίζουμε, όλο και πιο δύσκολη αναμένεται να γίνει η τελική μάχη. Τα τέρατα που θα αντιμετωπίσουμε έχουν ξεχωριστή εμφάνιση που μας βοηθάει να απομνημονεύσουμε τις επιθέσεις τους, και η παρατηρητικότητα μας είναι ο μεγαλύτερος σύμμαχός μας για την επιβίωση. Άλλες φορές, το περιβάλλον φέρει μορφολογία και παγίδες που ευνοούν αλυσιδοτές αντιδράσεις και πιο εύκολη αντιμετώπιση των καταστάσεων με αποτέλεσμα να μην χρειάζεται να σπαταλάμε σφαίρες.

Οι μάχες ενάντια στα αφεντικά θα αποτελέσουν και την μεγαλύτερη πρόκληση. Αντί να γυρνάμε γύρω-γύρω και να ρίχνουμε στον αντίπαλό μας αποφεύγοντας τις σφαίρες του, τα αφεντικά του Blazing Beaks έχουν ιδιαίτερες αδυναμίες και ανοίγματα που θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε αν θέλουμε να επιτύχουμε. Για παράδειγμα, ο πρώτος αρχηγός, ένας γιγαντιαίος βάτραχος, δεν δέχεται ζημιά αν ρίχνουμε στο σώμα του. Θα πρέπει λοιπόν, να σταθούμε μπροστά από έναν στύλο και να περιμένουμε μέχρι να πετάξει την γλώσσα του προς τα εμάς. Φεύγοντας από την μέση, η γλώσσα του θα κολλήσει πάνω στον στύλο και τότε θα αρχίσουμε την αντεπίθεση πάνω στο κόκκινο, μαλακό του κρέας.

Πέρα από το Story Mode, μπορούμε να λάβουμε μέρος και σε πιο ανταγωνιστικά modes όπως το Tournament Mode. Σε αυτό, οι παίκτες έχουν πρόσβαση σε πέντε ξεχωριστά είδη αγώνων που προορίζονται για 2 εώς 4 άτομα και θα δοκιμάσουν την υπομονή και τις ικανότητές μας. Στο Deathmatch θα πρέπει να επιβιώσουμε μέχρι να μην μείνει κανείς άλλος ζωντανός, με το One Gun Mode να μας θέλει να φέρουμε ένα τυχαίο όπλο το οποίο δεν μπορούμε να αλλάξουμε στον εκάστοτε γύρω. Στο Drop hearts Modes οι παίκτες ρίχνουν μια καρδιά όποτε δέχονται ζημιά με τους άλλους να μπορούν να την μαζέψουν. Το Skull Keeper Mode είναι κάτι σαν το Capture the Flag, αφού οι παίκτες πρέπει να σηκώσουν ένα χρυσό κρανίο και να το κρατήσουν μέχρι να πεθάνουν οι υπόλοιποι διαγωνιζόμενοι. Τέλος, το Hunting Mode δίνει σε όλους ένα δόρυ που πρέπει να τρυπήσει τους αντιπάλους μας για να νικήσουμε.

Τα γραφικά διατηρούν ένα απλό αλλά γοητευτικό ύφος. Με τις επιρροές του Nuclear Throne να είναι έντονες, ο τίτλος της Applava δεν μας περιορίζει σε Aspect Ratio 1:1, και ο ήχος είναι πιο καθαρός και ευχάριστος. Με το ρετρο στυλ να γίνεται ολοένα και πιο διάσημο, ειδικά στις μικρές ομάδες ανάπτυξης, αυτή η χρωματιστή προσέγγιση με animations που ίσως μας εντυπωσιάσουν δένει αρμονικά με το gameplay. Κάθε κόσμος έχει τα δικά του χαρακτηστικά, το δικό του ξεχωριστό περιβάλλον, και ορισμένα στοιχεία όπως απουσία φωτός και παγίδες που ανεβάζουν το επίπεδο δυσκολίας. Ευτυχώς, ο χειρισμός είναι απλός και άμεσος, οπότε δεν θα νιώσουμε πως αδικούμαστε από το παιχνίδι (αλλά από τις δικές μας ικανότητες).

Σε γενικές γραμμές, το Blazing Beaks είναι ένα σεβαστό Roguelike. Μπορεί να μην έχει το περιεχόμενο των «εκατοντάδων ωρών» που συναντάμε στο Binding of Isaac, ούτε τα επίπεδα εθισμού των Dead Cells και Risk of Rain 2, καταφέρνει όμως να μας απασχολήσει. Είναι ένας απλός αλλά χαρισματικός τίτλος. Η εμφάνιση, οι χαριτωμένοι χαρακτήρες, και η απαιτητική του φύση προορίζεται κυρίως για τους φίλους του είδους, αλλά τα τρία διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας του μας επιτρέπει να εξοικειωθούμε με το στυλ και τους μηχανισμούς του. Είναι ένας μικρός τίτλος που στολίζει την συλλογή μας στο Steam, αλλά νιώθουμε πως ταιριάζει ακόμα περισσότερο σε φορητές κονσόλες (ή ακόμα και Smartphones).

Το Blazing Beaks είναι διαθέσιμο στο Steam και στο Nintendo eShop στην τιμή των 14,99€.

Ευχαριστούμε την Applava και την Qubic Games για την παροχή του Review Code.

Blazing Beaks - Review
GAMEPLAY7.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΑΠΟΔΟΣΗ8.5
ΔΙΑΡΚΕΙΑ7
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ7
ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ7.5
7.5Αρκετά Καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0