Αυτό που μ’αρέσει στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών είναι ότι μια φορά στο τόσο θα υπάρξει ένας τίτλος που θα έρθει από το πουθενά για να ταράξει τα νερά. Δεν χρειάζεται να είναι προιόν μιας μεγάλης εταιρείας με φανταχτερά γραφικά και πολύπλοκο gameplay παρά ένα παιχνίδι με γοητευτική ατμόσφαιρα, ευχάριστα γραφικά, και ένα επίπεδο δυσκολίας που ενώ μας τιμωρεί για τα λάθη, μας επιβραβεύει για την επιτυχία μας. Τέτοια «sleeper hits» βγάζει και η Team17 που ενώ δεν ακούγεται τόσο σε σχέση με άλλες εταιρείες, μας έχει δώσει φανταστικούς τίτλους όπως το Overcooked, την σειρά Worms, το πρόσφατο Monster Sanctuary, και φυσικά, το Blasphemous.

Ως ένα παιχνίδι που ανακοινώθηκε από το πουθενά και κυκλοφόρησε μόλις μερικούς μήνες μετά την αποκάλυψή του, το Blasphemous είναι ένα προιόν αγάπης. H επιρροή του Dark Souls διαφαίνεται ακόμα και στις πιο ασήμαντες λεπτομέρειες ενώ το στυλ και το gameplay του θυμίζει κάτι από Megaman (ή για να μιλήσουμε πιο μοντέρνα, κάτι από Dead Cells). Πρόκειται για ένα παιχνίδι που δεν συγχωρεί τα λάθη μας αλλά δεν μας τιμωρεί ασύστολα για αυτά. Μας ταξιδεύει σε έναν σκοτεινό κόσμο γεμάτο θρησκευτικά σύμβολα και αναφορές, καθώς και φρικιαστικούς εχθρούς, τρομακτικά αφεντικά, ενοχλητικές εικόνες, ανατριχιαστική ιστορία, και ένα έντονο αίσθημα μυστηρίου.

Πρωταγωνιστής αυτής της χαοτικής ιστορίας είναι ο Penitent One, ένας ιππότης με μια μεταλλική μάσκα, ο μοναδικός επιζών της σφαγής του Silent Sorrow. Το παιχνίδι ανοίγει με την πρώτη θυσία να σταματάει την σφαγή και τον πρωταγωνιστή να βρίσκεται στην κορυφή ενός βουνού με πτώματα. Στόχος του είναι να αντιμετωπίσει όλους τους εφιάλτες του βασιλείου, να βρει τον τρόπο να μεπι στην Mother of Mother of Churches, να αποκτήσει το Cradle of Affliction και να εντοπίσει τον λόγο των βασάνων του. Για να το καταφέρει αυτό θα περιπλανηθεί σε περιοχές γεμάτες σιχαμερά τέρατα, ξεπεσμένους ιππότες, μυθολογικά τέρατα, υπερφυσικά πλάσματα, παγίδες και άλλα τόσα αντικείμενα που παραπέμπουν σε Μεσαιωνικά βασανιστήρια.

Καθόλη την διάρκεια αυτού του απελπιστικού ταξιδιού για να βρει τα ‘Three Humiliations’, τα κλειδιά για να μπει στο Mother of Mother of Churches, ο Penitent One έχει μαζί του το αξιόπιστο σπαθί Mea Culpa, το μοναδικό όπλο που είναι ικανό να σκοτώσει τους απέθαντους. Όσο για τα ξόρκια-προσευχές τα οποία θα βρούμε όσο ταξιδεύουμε μας δίνουν προσωρινή προστασία ή επιθέσεις αποστάσεων που προκαλούν αρκετά μεγάλη ζημιά. Το Mea Culpa όμως, είναι και αυτό που θα χρησιμοποιούμε σχεδόν συνέχεια οπότε πρωταρχικός μας στόχος είναι να εξοικειωθούμε με τις αμυντικές μας κινήσεις και πως μπορούμε να αποφεύγουμε αποτελεσματικά τους εχθρούς μας. Με κάθε απόκρουση μας ανοίγεται ένα μικρό παραθυράκι για να ανταποδώσουμε το χτύπημα, κάτι που ενδεχομένως να οδηγήσει και σε κάποιο αιματηρό finisher move.

Η ροή της μάχης παραμένει «φρέσκια» με την ποικιλία των εχθρών και των χορογραφιών τους. Κάθε είδος έχει τις δικές του κινήσεις οπότε αν θέλουμε να προχωρήσουμε παραπέρα και να εξερευνήσουμε κάθε σημείο του βασιλείου θα πρέπει να απομνημονεύσουμε τα μοτίβα τους και να είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε στις δύσκολες καταστάσεις. Για παράδειγμα, εχθροί με ασπίδες δεν μπορούν να δεχθούν ζημιά από μπροστά, άρα αυτό που κάνουμε είναι να βρεθούμε πίσω τους ή να κάνουμε parry για να δημιουργήσουμε κάποιο άνοιγμα. Από την άλλη, εχθροί όπως γίγαντες δεν μας επιτρέπουν να αλλάξουμε θέση οπότε πρέπει να διαβάσουμε τις επιθέσεις τους για να δεχθούμε όσο λιγότερη ζημιά γίνεται.

Για να γίνουμε ακόμα πιο αποτελεσματικοί στις μάχες μας δίνεται η δυνατότητα να αναβαθμίσουμε το Mea Culpa με πρόσθετες κινήσεις, ικανότητες, και δυνατότερα χτυπήματα όπως το Charge attack. Μπορούμε ακόμα να το εξοπλίσουμε με ειδικά αντικείμενα που ενισχύουν την δύναμή μας κατά πολύ αλλά έχουν και από ένα debuff που μας υποχρεώνει να ρισκάρουμε. Από την άλλη, έχουμε τα Rosary Beads, φυλαχτά που ενισχύουν την επίθεση και την άμυνά μας ή μας προστατεύουν λίγο παραπάνω από ορισμένες μαγικές ή φυσικές επιθέσεις. Ξεκινάμε με τρια ενεργά Beads αλλά όσο προχωράμε θα βρούμε 6 ακόμα θέσεις για το loadout μας με αποτέλεσμα να φοράμε 9 από αυτούς τους σβόλους. Δεν θα λείπανε και τα θρησκευτικά κειμήλια που μας βοηθούν στην περιπλάνησή μας, στο να εντοπίσουμε μυστικά και να βρούμε μυστικά στον κόσμο του παιχνιδιού.

Μιλώντας για εξερεύνηση, το Blasphemous είναι ένα «2D Souls-like Metroidvania». Θα περιπλανηθούμε σε έναν τεράστιο κόσμο, θα ξεκλειδώσουμε διάφορα μέσα και ικανότητες μεταφοράς, και θα επιστρέψουμε σε παλιές περιοχές για να αποκτήσουμε πρόσβαση σε πλατφόρμες και σημεία που αρχικά δεν γινόταν. Από την άλλη, οι επιρροές του Dark Souls φαίνονται σχεδόν παντού. Τα Prie Dieu είναι τα αντίστοιχα Bonfires και εκεί «γεμίζουμε τις μπαταρίες» μας, επαναφέρουμε τους εχθρούς μας στα παλιά τους σημεία και γυρνάμε εκεί σε περίπτωση που πεθάνουμε. Τα Biliary Flasks γεμίζουν ένα κομμάτι της υγείας μας και παρόλο που ξεκινάμε με δύο, αυτά πολλαπλασιάζονται με τις αντίστοιχες αναβαθμίσεις. Η μπάρα μαγείας μας, γνωστή και ως Fervor, γεμίζει όσο πραγματοποιούμε επιθέσεις αλλά κάθε φορά που πεθαίνουμε ένα κομμάτι της δεσμεύεται από μια σκοτεινή δύναμη. Για να την επαναφέρουμε το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να επιστρέψουμε στα σημεία που πεθάναμε και να την ανακτήσουμε. Τέλος, έχουμε τα Tears of Atonement, τα αντίστοιχα souls, τα οποία ευτυχώς δεν χάνονται αν πεθάνουμε και είναι απαραίτητα για να αγοράσουμε trinkets ή για να ξεκλειδώσουμε ικανότητες.

Εκεί που θα θέλαμε να εστιάσουμε λίγο παραπάνω είναι στην αισθητική και τα σχέδια των αρχηγών αλλά και των απλούστερων εχθρών. Κάθε αφεντικό φέρει αηδιαστικά χαρακτηριστικά και μια ιδιαίτερη εμφάνιση που τους ξεχωρίζει από το σύνολο. Κάθε αρχηγός έχει και αυτός τις δικές του κινήσεις και μπορούμε εύκολα να τις διαβάσουμε αν προσέχουμε. Αυτό είναι κάτι που φαίνεται και στον πρώτο αρχηγό, που ενώ φαντάζει δύσκολος μπορούμε να τον διαλύσουμε με μόλις λίγες κινήσεις και αποκρούσεις.

Τεχνικά, το Blasphemous τρέχει ανενόχλητο στα 60fps και 1080p σε οποιαδήποτε πλατφόρμα ή κονσόλα επιλέξουμε να παίξουμε. Υπάρχουν βέβαια, ορισμένα αρνητικά στοιχεία όπως η αδυναμία εστίασης στον χάρτη και ορισμένα bugs που ενδεχομένως να χαλάσουν λίγο την εμπειρία μας.

Σε γενικές γραμμές, το Blasphemous είναι ένα παιχνίδι πειρασμός. Είναι ένα έργο που υιοθετεί επιτυχώς τα αγαπημένα χαρακτηριστικά των souls-like κρατώντας ένα λογικό επίπεδο δυσκολίας και διαμορφώνοντας μια ανατριχιαστική ατμόσφαιρα. Όσο για το platforming, οι μηχανισμοί του δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τους αντίστοιχους των metroidvanias και των πιο παραδοσιακών platformers μιας και η περιπλάνησή μας είναι άμεση, συνεχόμενη και ενίοτε ευχάριστη και εύκολη. Μπορούμε με ασφάλεια να πούμε πως η The Game Kitchen κατάφερε να δημιουργήσει έναν ιδιαίτερο κόσμο που θα δοκιμάσει την υπομονή, την επιμονή και τις ικανότητές μας την στιγμή που διηγείται μια σκοτεινή αλλά ενδιαφέρουσα ιστορία.

Το Blasphemous είναι διαθέσιμο στην τιμή των 19,99€.

Ευχαριστούμε την Team17 για την παροχή του review code.

Blasphemous - Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8.5
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8.5
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ7.5
8.5Πολύ καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0