Ομολογώ πως ποτέ δεν ήμουν ιδιαίτερος fan της σειράς Atelier. Στα μάτια κάποιου που δεν είχε ποτέ επαφή με τα παιχνίδια της, τα θεωρούσα τα κλασσικά RPG με την γυναίκα πρωταγωνίστρια που ταίριαζε γάντι σε κλισέ και κλασσικά νεο-Ιαπωνικά είδωλα. Με τον καιρό, η σειρά εξελίχθηκε, νέες ιστορίες δημιουργήθηκαν, πολλοί παίκτες έγιναν κομμάτι αυτού του μικρού αλλά καθόλου ασήμαντου σύμπαντος, με αποτέλεσμα να φτάσουμε στο σήμερα, με ένα νέο παιχνίδι, μια ακόμα νέα ιστορία και αξιαγάπητους χαρακτήρες που για πολλούς αποτέλεσαν το επίκεντρο της προσοχής.

Το Atelier Ryza: Ever Darkness & the Secret Hideout είναι το καινούργιο παιχνίδι της σειράς Atelier, και το 21ο σε σειρά. Η σειρά έγινε γνωστή για τα στοιχεία αλχημείας και τους μηχανισμούς γύρω από αυτήν. Το βασικότερο στοιχείο είναι η συλλογή αντικειμένων και πόρων και η μίξη τους στο ατελιέ μας για να παράξουμε διαφορετικά φίλτρα και χρήσιμους συνδυασμούς. Στο Ryza έχουμε την προσθήκη ενός νέου συστήματος που έχει ως σκοπό να βελτιώσει τα ήδη υπάρχοντα συστήματα, να μειώσει την δυσκολία και περιπλοκότητά τους, και να τα κάνει προσβάσιμα και πιο κατανοητά για τους νέους παίκτες.

Στο Ever Darkness & the Secret Hideout θα γνωρίσουμε την Reisalin Stout, μια νεαρή κοπέλα που ζει στο νησί της Kurken. Η ιδέα μιας νέας περιπέτειας έχει εμφυτευθεί για τα καλά στο μυαλό της και έτσι σχεδιάζει μαζί με τους παιδικούς της φίλους, Tao και Lent, να φύγουν από το νησί. Η Ryza μένει σε μια φάρμα μαζί με τους γονείς της, οι οποίοι προσπαθούν να την απομακρύνουν από την ολοκλήρωση του ονείρου της και να την πείσουν να μείνει σπίτι μαζί τους, ώστε να ζήσει μια σταθερή, απλή και ήρεμη ζωή. Ακόμα και οι φίλοι της ζουν μια δύσκολη εφηβεία μιας και ο Tao δέχεται επιθέσεις και κοροϊδία από τους τοπικούς συνομηλίκους, ενώ ο Lent έχει ενδοοικογενειακά προβλήματα και θέματα συμπεριφοράς, λόγω αυτών. Έτσι, και οι τρεις ψάχνουν απεγνωσμένα ένα «άνοιγμα» για να ξεφύγουν από αυτή την μιζέρια μέχρι που συναντούν τους Empel και Lila, ένα δίδυμο αλχημιστών που εξερευνούν τα τοπικά αρχαία ερείπια.

Το Atelier Ryza συνεχίζει την παράδοση της σειράς σε ένα αργό και σταθερό διηγηματικό παιχνίδι. Τα πρώτα λεπτά έχουν ως σκοπό να κυλήσουν την διήγηση και να μας κάνουν να συνδεθούμε με τους χαρακτήρες, και η σχετικά «μαύρη» φύση της ιστορίας εξισορροπείται με αξιαγάπητους ήρωες και γεγονότα που θα μας φέρουν «πιο κοντά». Τα γεγονότα εξελίσσονται με αρκετά αργό ρυθμό αλλά σε σημείο που δεν θα μας κουράσει αλλά θα μας ωθήσει να προχωρήσουμε παρακάτω. Για παράδειγμα, από τα πρώτα μόλις λεπτά έχουμε μια σκηνή με τους τρεις χαρακτήρες μαζεμένους και με μερικές γραμμές διαλόγου μαθαίνουμε για την κατάστασή τους, το σχέδιό τους και τους στόχους τους. Αυτού του τύπου η διήγηση είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη σε μια εποχή όπου τα βιντεοπαιχνίδια είναι όλο και περισσότερα.

Ο πυρήνας του Atelier Ryza είναι για άλλη μια φορά η αλχημεία και ο συνδυασμός πόρων, φυσικών στοιχείων και αντικειμένων για την παραγωγή φίλτρων και εξοπλισμού που θα μας χρησιμεύσει στο ταξίδι μας. Τα στοιχεία της φύσης χρησιμοποιούνται για να βελτιώσουν τους συνδυασμούς μας και πολλές φορές θα καταλήξουμε στην δημιουργία αρκετά δυνατότερων όπλων και πανοπλιών. Οι πληροφορίες που λαμβάνουμε παραμένουν χρήσιμες και οι πιο παλιοί φίλοι της σειράς θα νιώσουν λες και βρίσκονται στα λημέρια τους, μιας και η πολυπλοκότητα συναντά πληροφορίες και tooltips που θα μας κατευθύνουν πάντα. Αν, από την άλλη, νιώθετε πως δεν έχετε χρόνο να πειραματίζεστε και να ψάχνετε τους καλύτερους συνδυασμούς, τότε υπάρχει η επιλογή της αυτόματης αλχημείας με το πάτημα ενός μόνο πλήκτρου. Σε αυτήν την περίπτωση δημιουργούνται οι καλύτερες πιθανές συνταγές και έτσι μπορούμε να αφοσιωθούμε στις μάχες ή στην γενικότερη εξερεύνηση.

Μιλώντας για μάχες, το Atelier Ryza αλλάζει… ριζικά την συνταγή του και παρόλο που διατηρεί το turn-based combat το αναμειγνύει με πιο real-time στοιχεία, που μας παραπέμπουν στο Xenoblade Chronicles. Οι παίκτες αναλαμβάνουν τον ρόλο ενός εκ των χαρακτήρων και επιτίθενται διαδοχικά κατά την διάρκεια της μάχης. Στην αριστερή μεριά της σκηνής θα δούμε την σειρά των χαρακτήρων και κάθε φορά που κάποιος από αυτούς φτάνει στο κυκλάκι, τότε γίνεται και η επίθεση. Μέχρι να φτάσουν σε αυτό, μπορούμε να επιλέξουμε αν ο χαρακτήρας που ελέγχουμε θα κάνει απλή κίνηση ή κίνηση με κάποια πιο δυνατή μαγική ή φυσική ικανότητα.

Κάθε επίθεση συγκεντρώνει AP, τα οποία χρησιμοποιούμε για να εξαπολύσουμε αυτές τις επιθέσεις ή για να υλοποιήσουμε τακτικές που μας ανταμείβουν με buffs ή καλύτερες αποφάσεις κατά την διάρκεια της μάχης. Όσο για τα αντικείμενα, όπως health potions, μπορούμε να τα φτιάξουμε με τα υλικά που βρήκαμε στην περιπλάνησή μας, αλλά για να τα χρησιμοποιήσουμε θα χρειαστούμε τα Core Charges. Αν αυτά μας τελειώσουν, τότε μπορούμε να σπάσουμε κάποιο από τα αντικείμενα που έχουμε πάνω μας, ώστε να τα επαναφέρουμε. Έτσι, ο τρόπος με τον οποίο εξοπλίζουμε κάθε χαρακτήρα με τα απαραίτητα αντικείμενα για μια μάχη, δίνει παραπάνω βάθος σε ένα ήδη ελκυστικό σύστημα μάχης.

Στον τομέα της εξερεύνησης τα πράγματα περιπλέκονται μιας και, όπως είπαμε, η ιστορία παίρνει τον χρόνο της και θα χρειαστούμε αρκετές ώρες μέχρι να επισκεφθούμε το πρώτο μεγάλο μπουντρούμι. Μέχρι τότε ασχολούμαστε με τα γεγονότα στη ζωή της ομάδας και με διάφορα απλά και συνηθισμένα side-quests. Ευτυχώς, υπάρχει ένα Fast-travelling σύστημα που μας βοηθάει να περιπλανηθούμε πιο γρήγορα και να καλύψουμε μεγάλες αποστάσεις αλλά, πιστεύω πως, ένα καλύτερο map design, πιο όμορφες περιοχές και μια λογική, όπως αυτή του Xenoblade Chronicles 2, θα μπορούσε να μετατρέψει αυτόν τον τίτλο σε έναν άξιο αντίπαλο.

Τα γραφικά είναι ένα από τα δυνατότερα στοιχεία του Atelier Ryza και σίγουρα εκείνο που θα τραβήξει πολλούς στο να το δοκιμάσουν (όπως και εμάς). Η Gust δοκιμάζει μια νέα μηχανή γραφικών με τα αποτελέσματα να είναι εκπληκτικά. Τα μοντέλα τόσο των χαρακτήρων αλλά και του περιβάλλοντος έχουν μεγάλες διαφορές από τα υπόλοιπα παιχνίδια και καταφέρνουν να πνεύσουν νέα ζωή σε μια «κουρασμένη» σειρά. Η νέα μηχανή έχει διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο που είτε παίζουμε στους υπολογιστές, είτε παίζουμε σε κονσόλες θα έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, χωρίς προβλήματα στην απόδοση.

Αξίζει να σημειωθεί πως το παιχνίδι έχει καταφέρει να σημειώσει μεγάλες πωλήσεις και έχει αξιολογηθεί ως το καλύτερο της σειράς. Στην Ιαπωνία έχει ήδη καταγράψει τα πρώτα του ρεκόρ – κάτι που ισχύει και για την Δύση. Ωστόσο, δεν ήταν πάντα έτσι, μιας και λίγο καιρό μετά την ανακοίνωσή του, πολλές οργανώσεις και παίκτες αντέδρασαν με την εμφάνιση της Ryza και κάποια στοιχεία του χαρακτήρα της. Προσωπικά, θεωρώ πως η ηρωίδα δεν είναι καν προκλητική (σε σχέση με άλλες ηρωίδες που γνωρίζουμε) και ο δυναμικός της χαρακτήρας την κάνει ιδιαίτερα αγαπητή.

Το Atelier Ryza: Ever Darkness & the Secret Hideout ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για εμένα. Είναι ένα RPG που άνετα θα μπορούσε να διεκδικήσει μια θέση ανάμεσα στα μεγάλα του είδους, όπως το Final Fantasy και το Xenoblade, και καταφέρνει να εντυπωσιάσει με το βάθος, το περιεχόμενο και το gameplay του. Ακόμα, οδηγεί την σειρά σε νέα μονοπάτια με μια νέα μηχανή γραφικών και σχεδιαστικές αποφάσεις που δίνουν έξτρα πόντους στην συνολική εμπειρία. Εμείς ελπίζουμε να συνεχίσει την ανοδική πορεία που αρχίζει να διαμορφώνει και να δούμε ακόμα περισσότερους (και ίσως και πιο σκοτεινούς) τίτλους να συμπληρώνονται στην συλλογή.

Το Atelier Ryza: Ever Darkness & the Secret Hideout είναι διαθέσιμο στη τιμή των 59,99€.

Ευχαριστούμε την CD Media για την παροχή του Review Code.

Atelier Ryza: Ever Darkness & the Secret Hideout - Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8.5
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ7
8Πολύ καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0