Κατά την διάρκεια της PAX East 2020 η Larian Studios παρουσίασε επιτέλους το gameplay καθώς και νέες πληροφορίες για το επερχόμενο Baldur’s Gate 3. Σύμφωνα με τα όσα είδαμε από την δίωρη παρουσίαση, ο τρίτος τίτλος της σειράς ξεφεύγει από την κλασική φόρμουλα της Infinity Engine καθώς το σύστημα μάχης αλλάζει από το pause combat σε turn-based system.

Στο Baldur’s Gate 3 αναλαμβάνουμε την δημιουργία ενός νέου χαρακτήρα μέσα από μια πληθώρα φυλών και κλάσεων, με υπόβαθρο που μπορούμε να δημιουργήσουμε εμείς. Ο χαρακτήρας μας έχει προσβληθεί από ένα παράσιτο, γνωστό ως Mind Flayer parasite το οποίο έχει ‘φωλιάσει’ στον εγκέφαλό μας και μας τρώει σιγά-σιγά από μέσα προς τα έξω. Η προσβολή αυτή όμως μας ξυπνά και ειδικές ικανότητες που θα μας βοηθήσουν κατά την διάρκεια του ταξιδιού μας. Κύριος σκοπός μας είναι να βρούμε έναν τρόπο να απαλλαγούμε από το παράσιτο ή να το δεχθούμε και να μετατραπούμε σε σατανικούς πολεμιστές.

H αλλαγή σε turn-based combat ίσως οφείλεται τόσο στην εμπειρία της εταιρείας με τίτλος όπως το Divinity, αλλά και με τις ρίζες της σειράς στο D&D. H Larian δεν δημιούργησε το σύστημα του επιτραπέζιου ακριβώς, ούτε έβαλε απλά το σύστημα του Divinity: Original Sin 2. Μπορεί να είναι γνώριμο σε όσους έχουν παίξει προηγούμενα παιχνίδια από την ομάδα, αλλά σύμφωνα με τις πληροφορίες έχουν γίνει αρκετές αλλαγές στην ροή της μάχης και τους μηχανισμούς για να υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία.

Όσο εξερευνούμε τον κόσμο, μπορούμε να επιλέξουμε να το κάνουμε σε πραγματικό χρόνο, με τις μάχες να μας αλλάζουν την ροή σε turn-based. Και σε σύγκριση με άλλα παιχνίδια του είδους που πρέπει να περιμένουμε κάθε χαρακτήρα να κάνει την κίνησή του σε συγκεκριμένη σειρά, μπορούμε απλά να επιλέξουμε μόνο έναν χαρακτήρα, να τον βάλουμε να κάνει την πράξη του και όλοι οι υπόλοιποι να πάρουν παραπάνω bonus actions.

Επιπλέον, μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε με το περιβάλλον γύρω μας. Για παράδειγμα, μπορούμε να ρίξουμε τον εχθρό μας από μια γέφυρα ή μέσα σε φωτιά, και να τους επιτεθούμε σε αυτή την δύσκολη κατάσταση. 

Η εξερεύνηση μπορεί και αυτή να είναι turn-based. Αυτό το mode συστήνεται κυρίως όταν θέλουμε να ξεπεράσουμε παγίδες, να θέσουμε τους χαρακτήρες μας έτσι ώστε να κάνουμε ξαφνικές επιθέσεις ή για όταν θέλουμε να κλέψουμε κάτι. 

Ακόμα και η διήγηση υπόκειται στους κανόνες του D&D αφού πλέον για να είμαστε επιτυχείς σε ορισμένες κινήσεις ή αποφάσεις μας ρίχνουμε ένα ζάρι, με έναν αριθμό να μας δείχνει ποια ζαριά θα μας φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Όλα αυτά βασίζονται στην τύχη οπότε μπορεί σε κάποια πράξη μας να φέρουμε ζαριά που δεν θέλουμε και να ….ξενερώσουμε από το αποτέλεσμα.

Η Early Access θα κυκλοφορήσει με το πρώτο act και πέντε χαρακτήρες με διαφορετικά origins. Θα μπορούμε να παίξουμε και να στρατολογήσουμε τους εξής χαρακτήρες:

  • Wyll – Human Warlock
  • Shadowheart – Half-elf Cleric
  • Lae’zel – Githyanki Fighter
  • Gale – Human Wizard
  • Astarion – Elven vampire spawn, Rogue

Οι Origin characters έχουν συγκεκριμένες κλάσεις και προιστορίες. Οι κλάσεις και τα αρχέτυπά της Early Access θα είναι:

  • Fighter – Battle Master, Eldritch Knight
  • Wizard – Evocation, Abjuration
  • Rogue – Arcane Trickster, Thief
  • Ranger – Hunter, Beast Master
  • Cleric – Life, Light, Trickery
  • Warlock – Fiend, Great One

ΟΙ φυλές ποικίλουν από τις πιο κλασικές όπως elves, dwarves, humans και επεκτείνονται σε πιο…εξωτικές όπως githyanki, drow, tieflings και vampire spawn. Κάθε μία έχει διαφορετικά και ξεχωριστά φυσικά χαρακτηριστικά και ιδιότητες. 

Όσο για το σύστημα μάχης, έχοντας συνηθίσει από το κλασικό Pause Combat της σειράς, δεν ξέρω κατά πόσο θα μου αρέσει αυτή η αλλαγή. Ελπίζω να υπάρχει η δυνατότητα να αλλάζουμε τον τύπο μάχης μέσα από τις ρυθμίσεις (όπως και με το exploration), κάτι που δεν αποκλείεται μιας και ο τίτλος θα κκυλοφορήσει πρώτα στο Steam Early Access.

To Baldur’s Gate 3 δεν έχει ak;oma επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας, αλλά έχει επιβεβαιωθεί ότι θα κυκλοφορήσει στο Steam Early Access φέτος μαζί με την κυκλοφορία αρκετών άλλων παιχνιδιών με βάση το D&D.

Τέλος, η ομάδα ανάπτυξης δημοσίευσε και το αντίστοιχο δελτίο τύπου με όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για τον επερχόμενο τίτλο:

Baldur’s Gate III is an entirely next-generation RPG taking place in the Forgotten Realms setting from Dungeons & Dragons and 20 years in the making. Return to the legendary city of Baldur’s Gate in a tale of fellowship and betrayal, sacrifice and survival and the lure of absolute power.

Dark powers are awakening inside you, drawn from a Mind Flayer parasite planted in your mind. Resist, and turn evil against itself. Or embrace corruption, and lay claim to the Forgotten Realms.

Key Features

  • A Truly Next-Generation Experience
    • Built using the new Divinity 4.0 engine with AAA production values.
    • Cinematic dialogs, all performance captured across 1.5 million words.
    • Unparalleled depth and replayability, whether in single player or multiplayer.
    • Expanded Attitude System to leave your mark on the world.
    • Dynamic Music that shifts in tone to the context of a battle, situation, and story.
    • Layered Crime system that holds you accountable for your actions and affects your reputation.
    • Four-player online multiplayer and split-screen couch co-op for two players.
  • The Most Authentic Dungeons & Dragons RPG Ever Created
    • Hundreds of locations true to the lore, spanning over 100 hours of gameplay.
    • Choose from 15 Dungeons & Dragons</em races and subraces, and eight classes with more to be announced.
    • Build relationships with your companions in your ever-evolving campsite.
    • Roll the dice to determine your fate in a story with countless permutations.
    • Speak with the dead to learn new facts and uncover secrets.
  • Evolved Turn-Based Combat True to Dungeons & Dragons
    • Switch to turn-based mode to solve puzzles or sneak up on characters.
    • Manipulate light and darkness for non-binary style stealth action.
    • The next generation of turn-based combat featuring hundreds of Dungeons & Dragons spells and actions.
    • Unlimited freedom to explore and experiment.

You are burdened with a great power devouring you from within. How far down the path of darkness will you let it take you? The fate of the Forgotten Realms is on your party’s shoulders. Will you carry it to salvation, or descend with it to hell?

We are in the Forgotten Realms, a land of many races and multiple divine beings. We know that the world is in turmoil: armies of evil (gnolls, orcs, duergar, goblins, drow, etc.) rampage along the Sword Coast, and refugees swarm to Baldur’s Gate.

Amid all this chaos, a new cult is on the rise: the cult of the Absolute. Seeking to overthrow the old order, its shadowy network is chipping away at the Forgotten Realms foundations. Baldur’s Gate itself will be the first to fall.

That is where we come in: the players. And we’re off to a very inauspicious start indeed…

Out of nowhere, we were kidnapped by mind flayers. A tadpole was put in our heads. We barely survived the crash landing of a nautiloid, and we find ourselves stranded in the middle of an inhospitable wilderness. We discover we have only a few days to get rid of the parasite inside, or we’ll become mind flayers ourselves.

As we desperately seek a cure, we discover the tadpole gives us godlike powers and we find ourselves on the centre stage of a complot hatched by none other than the Dead Three: the gods of Murder, Tyranny, and Death.

Our journey will not only take us back to the legendary city of Baldur’s Gate, but through and beyond the Forgotten Realms.

It is a journey of survival: ours, and all of the Forgotten Realms.