Μια ενδιαφέρουσα αναφορά του Kotaku είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας και περιέχει δηλώσεις, στοιχεία και αναφορές από πρώην μέλη της Bioware για την ανάπτυξη του Anthem, και την ατμόσφαιρα που επικρατούσε στην ομάδα κατά την διάρκεια της. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτονται, το Anthem δεν θα αποτελούσε ένα ακόμα Looter Shooter ενώ το υλικό που είδαμε κατά την διάρκεια της E3 2017 ήταν επί τω πλείστον…ψεύτικο!

To άρθρο ξεκινάει με την φράση «It wasn’t even supposed to be called Anthem», και πράγματι, το αρχικό όνομα του βιντεοπαιχνιδιού ήταν ‘Beyond’ και θα ήταν ένα Survival Action RPG με δυναμικά events και μεγαλύτερο βάρος στην ιστορία. Αυτό που γνωρίζαμε επίσης, μέχρι πρότινως, ήταν πως το παιχνίδι βρισκόταν υπό ανάπτυξη περίπου 7 χρόνια αλλά τελικά μπήκε σε στάδιο παραγωγής 18 μήνες πριν την κυκλοφορία του, με πολλές λανθασμένες και βιαστικές αποφάσεις να διαμορφώνουν το προιόν που έχουμε σήμερα στα χέρια μας.

Ορισμένα από τα μέλη της ομάδας αναφέρονται και στις σκληρές εργασιακές συνθήκες και τις επιπτώσεις που είχαν τόσο στην ιδιοσυγκρασία της ομάδας, όσο και στην ίδια τους την υγεία:

Στην αρχή της ανάπτυξης, η ομάδα είχε ένα τελείως διαφορετικό όραμα για το gameplay. Οι παίκτες θα ξεκινούσαν με φίλους τους και θα έπαιρναν μέρος σε εκστρατείες με αφετηρία την βασική πόλη, και σκοπός τους θα ήταν να επιζήσουν όσο περισσότερο μπορούσαν, χωρίς να νοιάζονται για loot και επιμέρους αποστολές. Το αρχικό σχέδιο περιελάμβανε και διάφορα δυναμικά in-game events που θα ενίσχυαν τους παραπάνω μηχανισμούς και ιδέες:

Η ιδέα θα ήταν ότι υπήρχαν όλοι αυτοί οι μοχλοί που θα μπορούσαν να τραβηχτούν εσωτερικά, ώστε να συμβαίνουν πάντα διαφορετικά γεγονότα ανά πάσα στιγμή. Θα βρισκόσασταν κάπου και μια ηλεκτρική καταιγίδα θα συνέβαινε τυχαία και θα έπρεπε να την επιβιώσετε. Είχαμε μια πρώιμη επίδειξη αυτού του μηχανισμού, όπου το περιβάλλον ήταν δυναμικό και τραβώντας μοχλούς μπορούσαμε να το αλλάξουμε από καλοκαίρι σε χειμώνα και φθινόπωρο. Θα βλέπατε το χιόνι να πέφτει στο έδαφος, τα δέντρα … Υπήρχαν εκδόσεις όπου αυτό εφαρμόστηκε και παρουσιάστηκε, και ήταν κάτι που θα μπορούσαμε να πραγματοποιήσουμε.

Ωστόσο, όλα αυτά εμποδίστηκαν τόσο από τις ξαφνικές αποφάσεις των ανωτέρων όσο και από την χρήση της Frostbite Engine, που σύμφωνα με πολλούς πρώην developers, ήταν μια μηχανή που τους έφερνε συνεχώς αντιμέτωπους με δυσκολίες και εμπόδια.

Ο Jason Schreier αναφέρεται σε πολλές ακόμα δηλώσεις αλλά και στην γενικότερη κατάσταση που επικρατούσε ανάμεσα στα μέλη της ομάδας. Η ατμόσφαιρα ήταν αρκετά φορτισμένη, σε τέτοιο σημείο μάλιστα που πολλά από τα μέλη έπαιρναν αναρρωτικές άδειες αλλά και…μόνιμες.

Μερικά λεπτά μετά την δημοσίευση του άρθρου, η Bioware απάντησε στην κριτική γράφοντας τα εξής:

Θα θέλαμε να αναφερθούμε σε ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε σήμερα το πρωί σχετικά με την BioWare και την ανάπτυξη του Anthem. Επιλέξαμε να μην σχολιάσουμε, ή να συμμετέχουμε σε αυτή την ιστορία, γιατί νιώσαμε ότι ήταν άδικη σε συγκεκριμένα μέλη της ομάδας και υπευθύνους, οι οποίοι έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν για να φέρουν αυτή την τελείως καινούρια δημιουργία στους φίλους μας.

Δεν θέλαμε να είμαστε μέρος μιας προσπάθειας που υποβαθμίζει την ομάδα μας. Τους σεβόμαστε όλους και δημιουργήσαμε το παιχνίδι σαν ομάδα. Δώσαμε μεγάλη έμφαση στην εργασιακή μας νοοτροπία. Η υγεία και η ευζωία των μελών μας είναι κάτι που παίρνουμε πολύ σοβαρά. Ως εταιρεία ανάπτυξης αλλά και ως ομάδα, δεχόμαστε κάθε κριτική προς τα παιχνίδια που φτιάχνουμε, ειδικά από τους παίκτες μας. Η δημιουργική διαδικασία είναι συχνά δύσκολη. Οι δυσκολίες και οι προκλήσεις του να φτιάχνεις βίντεοπαιχνίδια είναι πραγματικές και πάντοτε παρούσες.

Οι άνθρωποι σε αυτή τη βιομηχανία βγάζουν τόσο πάθος και ενέργεια για να φτιάξουν κάτι διασκεδαστικό. Δεν βλέπουμε την αξία του να υποβαθμίζουμε ο ένας τον άλλο, ή ο ένας τη δουλειά του άλλου. Δεν πιστεύουμε ότι άρθρα που το κάνουν αυτό κάνουν τη βιομηχανία και την τέχνη μας καλύτερη.

Το άρθρο του Kotaku είναι αρκετά μεγάλο αλλά περιέχει πολλά εντυπωσιακά και ενδιαφέροντα στοιχεία. Πολλοί από εμάς θέλανε να επιτύχει ο τίτλος της BioWare, ειδικά όταν το Dragon Age 4 ετοιμάζεται να προσθεθεί στην αντίστοιχη σειρά. Δυστυχώς, η ομάδα θα πρέπει τώρα να επικεντρωθεί στο να φτιάξει ότι μπορεί και να κάνει το Anthem ένα Looter Shooter που σέβεται τους παίκτες και τον χρόνο τους.