Μετά από έξι χρόνια συνεχόμενης ανάπτυξης, δεκάδες trailer, παρουσιάσεις, και βαρυσήμαντες δηλώσεις από την BioWare, το νέο «Looter Shooter» της, το Anthem, κυκλοφορεί πλέον για κονσόλες και υπολογιστές βάζοντας «φωτιά» σε όλο το δίκτυο. Ένα πανέμορφο παιχνίδι που έρχεται να σταθεί απέναντι σε τιτάνες όπως τα Destiny, The Division και Warframe προσπαθώντας να συνδυάσει ενδιαφέροντες μηχανισμούς και συστήματα μάχης μαζί με μια ιστορία που προσπαθεί να χτίσει έναν φανταστικό κόσμο που έχει αρχή αλλά το τέλος του είναι άγνωστο.

Θα βρεθούμε σε ένα διαφορετικό σύμπαν, σε έναν άγνωστο πλανήτη γεμάτο ερείπια και σημάδια πολιτισμού. Οι παίκτες αναλαμβάνουν το ρόλο ενός freelancer, ενός πιλότου-πολεμιστή μέλους μιας ομάδας ηρωικών τυχοδιωκτών που φορούν ισχυρά exosuits για να υπερασπιστούν την ανθρωπότητα από τις απειλές πέρα από τα τείχη των πόλεων τους. Ο όρος ‘Anthem’ αναφέρεται στον Ύμνο της Δημιουργίας (Anthem of Creation), μια ισχυρή και μυστήρια δύναμη που είναι υπεύθυνη για τη δημιουργία αξιοθαύμαστης τεχνολογίας, φαινομένων και κινδύνων σε όλο το κόσμο. Μετά από ένα καταστροφικό γεγονός που κόστισε την ζωή σε δεκάδες πιλότους, η ανθρωπότητα έχει χάσει την πίστη της στους Freelancers – που θεωρούνταν ήρωες για πολλά χρόνια. Για να μπορέσουν να ξανασταθούν στα πόδια τους και να «καθαρίσουν» την κακή τους φήμη, οι Freelancers αναλαμβάνουν απλές, αλλά και δύσκολες αποστολές προκειμένου να προστατεύσουν και να διευκολύνουν την ζωή των απλών πολιτών.

Βάση μας είναι το Fort Tarsis, ένα φυλάκιο που δημιουργήθηκε ως φόρος τιμής στην Helena Tarsis, μια στρατηγό που χρησιμοποίησε την τεχνολογία των Shapers, των όντων που δημιούργησαν το Anthem of Creation και την τεχνολογία που βρίσκουμε στον πλανήτη, για να δημιουργήσει τα Javelins, χρήσιμους και παντοδύναμους ρομποτικούς εξωσκελετούς που την διευκόλυναν στην ελευθέρωση των σκλάβων από την φυλή των Urgoth. Έτσι, μέσα στους αιώνες, η Tarsis και η Legion of Dawn μετατράπηκαν σε θρυλικές φιγούρες που ενέπνεαν ηρωισμό και ασφάλεια στην ανθρωπότητα.

Ο κεντρικός χαρακτήρας είναι ένας πιλότος που ήταν παρόν στα καταστροφικά γεγονότα που αμαύρωσαν το όνομα των Freelancers. Έτσι, πρέπει να επιβιώσουμε σε αυτόν τον μυστήριο κόσμο αναλαμβάνοντας αποστολές και εξερευνόντας άγνωστες τοποθεσίες ψάχνοντας νέα ευρήματα και ενδιαφέροντα relics που θα μπορέσουν να εξηγήσουν την συμπεριφορά του Anthem of Creation.

Ως ένα Looter Shooter, το Anthem μας καλεί να αναλάβουμε αποστολές και να τις φέρουμε εις πέρας στην προσπάθειά μας να βρούμε καλύτερο εξοπλισμό, δυνατότερα όπλα, και αντικείμενα που θα βελτιώσουν το Javelin μας και θα μας κάνουν παντοδύναμους πολεμιστές. Θα χρησιμοποιήσουμε τις ικανότητές μας ή θα ζητήσουμε την βοήθεια άλλων παικτών προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τους μεγαλύτερους κινδύνους και να φτιάξουμε το όνομά μας κηνυγώντας την δόξα. Και ενώ όλα αυτά ακούγονται καλά στο χαρτί, η πραγματικότητα είναι πιο σκληρή.

Θα μπορούσαμε να αναλύουμε για ώρες τα θετικά και τα αρνητικά του Anthem, αλλά μέχρι σήμερα έχουμε δει δεκάδες κριτικές, σχόλια, συζητήσεις και βίντεο που αναλύουν και με το παραπάνω τα αντίστοιχα στοιχεία του παιχνιδιού. Τα περισσότερα από αυτά φάνηκαν και κατά την διάρκεια του Demo αλλά και με την έναρξη του Anthem Early Access (Origin Premier), με ορισμένα από αυτά να διορθώνονται λίγες μέρες πριν με την κυκλοφορία του ‘Day-1 Patch’. Ωστόσο, εκεί που θέλουμε να εστιάσουμε είναι στην τεχνική απόδοση του παιχνιδιού καθώς είναι ένα κομμάτι που πρόκειται να μας απασχολήσει ιδιαίτερα δεδομένων των γραφικών και των απαιτήσεων του.

Αρχικά, να διευκρινήσουμε πως πρόκειται για ένα πολύ όμορφο και ‘καθαρό’ παιχνίδι. Ο κόσμος γύρω μας σφίζει από ζωή, με περιβάλλοντα που αγκαλιάζονται από βλάστηση, δέντρα και περίπλοκα φυσικά τοπία, αθώα και χαριτωμένα ζώα που προσπαθούν να επιβιώσουν, αλλά και εχθρικές μορφές ζωής που θέλουν να αφανίσουν την ανθρωπότητα και να ‘μολύνουν’ αυτόν τον παράξενο πλανήτη. Τα Javelins, ρομποτικές στολές που έρχονται σε διάφορα μεγέθη και εμφάνιση, μας επιτρέπουν να ζήσουμε ως ένας ακόμα Ironman δίνοντας μας την ευκαιρία να πετάξουμε δίχως πολλούς περιορισμούς, και να χρησιμοποιήσουμε εκρηκτικές ικανότητες και ένα οπλοστάσιο ικανό εκρήξεων και καταστροφών.

Παρά την ελκυστική, πολύχρωμη παρουσίαση του Anthem, τα προβλήματα αρχίζουν να γίνονται αισθητά από τα πρώτα μόλις λεπτά. Για παράδειγμα, θα έρθουμε αντιμέτωποι με περισσότερα loading screens παρά με εχθρούς και αποστολές. Αρκετές φορές θα νιώσουμε πως είναι παραπάνω ο χρόνος αναμονής παρά ο χρόνος του gameplay αφού ακόμα και για τις πιο απλές πράξεις όπως το να δούμε τον εξοπλισμό μας, το inventory μας ή να αλλάξουμε το javelin μας πρέπει να περιμένουμε να ολοκληρωθεί κάποιο loading screen. Είναι ένα παράπονο που νόμιζα πως είναι προιόν υπερβολής αλλά όπως φαίνεται μόνο υπερβολή δεν είναι.

Δυστυχώς, πιο ουσιαστικά προβλήματα όπως το ‘φτωχό’ περιεχόμενο, το μονότονο και αδιάφορο loot, η μικρή ποικιλία στους εχθρούς και τις αποστολές που θα αναλάβουμε, και η εξίσου βαρετή ιστορία με επιλογές που τελικά δεν επηρεάζουν την διήγηση (από μια εταιρεία που έγινε γνωστή από τα RPG της και τους χαρακτήρες που δημιούργησε) είναι αληθή και στιγματίζουν ένα κατά τ’αλλα πανέμορφο και ενδιαφέρον παιχνίδι που είναι ικανό για πολλά αλλά επιβαρύνεται από τις προσδοκίες και τις απαιτήσεις τόσο των παικτών όσο και της εκδότριας εταιρείας.

Το Anthem αναπτύσσεται με την δύναμη της Frostbite Engine, μιας μηχανής που μας έχει δώσει επιβλητικούς τίτλους που θα μπορούσαν εύκολα να χαρακτηριστούν ως «eye candies».

Για τους σκοπούς αυτής της ανάλυσης χρησιμοποιήσαμε ένα σύστημα με επεξεργαστή Intel Core i5-4690 στα 3.50GHz, 8GB DDR3 μνήμη RAM, την NVIDIA GeForce GTX1060 στα 3GB VRAM, καθαρά Windows 10 64-bit (μετά από Format) και τον πρόσφατο GeForce 419.17 WHQL που τροποποιεί τις κάρτες μας για το Anthem. Επιπλέον, ο τίτλος της BioWare βασίζεται στο DirectX11 και όχι στο DirectX12.

Οι ρυθμίσεις του Anthem μας επιτρέπουν να επιλέξουμε την οθόνη μας, την ανάλυση που επιθυμούμε, το Motion Blur, τον βαθμό του HDR και του Depth of Field και την ενεργοποίηση του Vsync. Στα γραφικά μπορούμε να ‘πειράξουμε’ τα Anti-Aliasing, Ambient Occlusion, Texture Quality, Texture Filtering, Mesh, Lighting, Effects, Post-Processing, Terrain και Vegetation. Δυστυχώς, σε αυτά δεν μπορούμε να τα κάνουμε Custom αν δεν περάσουμε από όλα τα preset οπότε όταν θα φτάσουμε στο «Custom Setting» θα πρέπει να μειώνουμε ρυθμίσεις από το Ultra σε αυτό που θέλουμε. Τέλος, υπάρχουν επιλογές για το Camera Shake, και Chromatic Aberration, με τις RTX επιλογές να έρχονται σε επόμενες ενημερώσεις.

Στην εκκίνηση του παιχνιδιού από τον Origin Client παρατηρήσαμε πως ο επεξεργαστής μας χρησιμοποιούσε όλους τους πόρους του για να φορτώσει τον τίτλο, κάτι που φάνηκε τόσο στις μετρήσεις όσο και σε άλλες εφαρμογές που είχαμε ανοικτές και σταμάτησαν να δουλεύουν. Μετά την εισαγωγή, το πρόβλημα διορθώθηκε μόνο του και δεν είδαμε κάποιο πρόβλημα στο υπόλοιπο του gameplay μας. Ο Intel Core i5-4690 ήταν ικανός να τρέξει το παιχνίδι χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, κάτι που δεν μπορούμε να πούμε και για την RAM. Σύμφωνα με παρατηρήσεις, και αρκετούς παίκτες, βλέπουμε πως θα χρειαστούμε μνήμη RAM υψηλής συχνότητας. Πολλές φορές θα περιοριστούμε από την μνήμη και θα παρατηρήσουμε χαμηλή απόδοση σε μια πληθώρα συστημάτων.

Το Anthem είναι ένα αρκετά απαιτητικό παιχνίδι και αυτό φαίνεται τόσο από τα γραφικά όσο και από την συνολική του απόδοση. Η Nvidia GeForce GTX1060 δεν κατάφερε να κρατήσει σταθερά καρέ κατά την διάρκεια των αποστολών με πολλές πτώσεις να παρατηρούνται ειδικά τις στιγμές που πετούσαμε. Με τα Medium και High Settings φτάσαμε πολλές φορές σε memory leaks και crashes οπότε αναγκαστήκαμε να χαμηλώσουμε τηνποιότητα. Χρησιμοποιώντας τα ‘Optimal Settings’ του NVIDIA Experience θέσαμε τις ρυθμίσεις στα Low με την ανάλυση στα 1080p και καταφέραμε να αγγίξουμε τα 60fps σε πολλά σημεία. Παρά τις χαμηλές ρυθμίσεις, τα γραφικά και η παρουσίαση του τίτλου παρέμεναν υψηλής ποιότητας οπότε δεν θα νιώσετε πως παίζετε κάποιο παιχνίδι δεκαετίας.

Σε γενικές γραμμές, η απόδοση του Anthem βασίζεται στην κάρτα γραφικών και την μνήμη RAM του συστήματός μας. Η εφαρμογή του DirectX12 και του Vulkan θα μπορούσε να ωφελήσει αρκετά την συνολική απόδοση του και να βοηθήσει πιο αδύναμα συστήματα σε μια πιο ισορροπημένη αναπαραγωγή. Παρά τα τεχνικά σφάλματα του παιχνιδιού, προβλήματα όπως ο χειρισμός στους υπολογιστές και network crashes και disconnections φαίνεται να έχουν αντιμετωπιστεί στην πλειοψηφία των περιπτώσεων με περισσότερες διορθώσεις να έρχονται μέσα στους επόμενους μήνες.

Όσον αφορά του gameplay, η BioWare φαίνεται να χάνει την αίγλη της στοιχείο που μπορεί να ωφείλεται και στην εταιρεία που την καθοδηγεί. Μετά από έξι χρόνια ανάπτυξης θα περιμέναμε πως το Anthem είναι το ‘looter shooter’ που θα αναβιώσει το είδος και θα μας δώσει κάτι εθιστικό για να ασχοληθούμε, με μια ιστορία που θα μας εντυπωσιάσει και θα μας δώσει χαρακτήρες για να αγαπήσουμε. Δυστυχώς όμως, το λειψό περιεχόμενο, οι ατέλεις, και τα προβλήματα ίσως το ‘σκοτώσουν’ νωρίτερα. Για εμένα, το Anthem είναι ένα αρκετά διασκεδαστικό παιχνίδι (όταν όλα δουλεύουν) και ειδικά με παρέα γίνεται καλύτερο. Ελπίζω πως οι επερχόμενες ενημερώσεις περιεχομένου θα προσθέσουν τα απαραίτητα στοιχεία για να δώσουν ουσία στις περιπέτειές μας και να διορθώσουν τα μεγαλύτερα προβλήματα όπως το Quickplay και τα αρκετά ενοχλητικά bugs.