Ancient Weapon Holly | Review

Last updated:

O Μάρτιος μόλις που ξεκίνησε και ήδη πολλά παιχνίδια έχουν αρχίσει να παίρνουν την θέση τους στο backlog του 2024 – με εκείνα του 2023 ακόμα να περιμένουν κάποια στιγμή στην μέρα μας. Η πληθώρα των τίτλων που έχουμε στην διάθεσή μας είναι αρκετά μεγάλη αλλά ο χρόνος δεν είναι ποτέ αρκετός για να μπορέσουμε να τα ευχαριστηθούμε όλα. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια που μπορεί να μας τραβήξουν την προσοχή και να αφήσουμε για λίγο το Final Fantasy VII Rebirth ή το Helldivers 2 για να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό ή πιο ‘ελαφρύ’. Μια τέτοια περίπτωση είναι και εκείνη του Ancient Weapon Holly, του νέου παιχνιδιού των Aniplex και Acquire Corp.

To Ancient Weapon Holly είναι ένα σχετικά μικρό και άμεσο roguelike με μια υποτυπώδη ιστορία και ένα βασικό gameplay loop που παραμένει ίδιο μέχρι και το τέλος του. Αναλαμβάνουμε τον ρόλο της Holly, ενός ισχυρού ρομπότ που αναζητά εκδίκηση από τους ανθρώπους που το έθαψαν για χιλιάδες χρόνια. Ωστόσο, το να φτάσουμε στην επιφάνεια και να σκοτώσουμε όλους τους ανθρώπους θα διαρκέσει λίγο περισσότερο από όσο θα περιμέναμε μιας και μέσα σε αυτά τα 10.000 χρόνια που η Holly ήταν θαμμένη, η τεχνολογία προχώρησε και οι άνθρωποι παρέμειναν προετοιμασμένη για την επιστροφή της.

Η ιστορία στο Ancient Weapon Holly είναι υποτυπώδης και σύντομα περνάει στο παρασκήνιο ώστε να εστιάσει το παιχνίδι στο gameplay. Δεν υπάρχει voice-acting ή κάποιος διάλογος και μετά από ένα σύντομο intro ξεκινάμε αυτή την νέα περιπέτεια. Το lore αποκαλύπτεται σταδιακά από κομμάτια αναμνήσεων που βρίσκουμε διάσπαρτα στα εκάστοτε επίπεδα και μας ανταμείβουν πέρα από το backstory και με σημαντικές αυξήσεις στα στατιστικά μας όπως παραπάνω δύναμη στις επιθέσεις μας, παραπάνω ζωή και πιο γρήγορες επιθέσεις.

Το gameplay είναι μια αρκετά straightforward περίπτωση. Ως roguelike, το Holly είναι αρκετά ρηχό, με μηχανισμούς που δεν επεκτείνονται πέρα από ένα skill tree και επιθέσεις που δεν επεκτείνονται πέρα από δύο συγκεκριμένες.

Στόχος μας είναι να ξεκινήσουμε από τον δέκατο όροφο και να ανεβούμε σταδιακά προς την έξοδο στον πρώτο όροφο. Για να το καταφέρουμε αυτό, ξεκινάμε από τον ναό μας, ένα κτίσμα που έχει μια συγκεκριμένη αντοχή που πρέπει να προστατεύσουμε, και οδεύουμε προς διάφορες πύλες που παράγουν Slayers που κινούνται προς το altar μας. Πρέπει να καταστρέψουμε αυτές τις πύλες ώστε να προχωρήσουμε στο επόμενο επίπεδο. Αυτές είναι διασκορπισμένες σε διαφορετικά σημεία κάθε φορά και για να τις ανακαλύψουμε θα πρέπει να σκάψουμε και να κατευθυνθούμε προς αυτές σκοτώνοντας διάφορα πλάσματα όσο προχωράμε.

Τα επίπεδα είναι διαμορφωμένα σε ένα tactical RPG-like πλέγμα και είναι γεματά τέρατα, σεντούκια και κύβους-τοίχους που μας εμποδίζουν από το να προχωρήσουμε. Για να μπορέσουμε να αποκτήσουμε πρόσβαση προς τις πύλες, πρέπει να καταστρέψουμε τους κύβους αυτούς και να δημιουργήσουμε δρόμο προς αυτές. Κάθε κάμποσα λεπτά, οι πύλες παράγουν και από έναν slayer που έρχεται σιγά-σιγά προς το Altar μας για να το διαλύσει και, πέρα από την αναζήτηση αυτών, πρέπει να προστατεύουμε και το altar μας διότι αν διαλυθεί χάνουμε τον όροφο.

Στην διαδρομή μας για τις πύλες θα συναντήσουμε και διάφορα τέρατα που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε με δύο τρόπους. Μια από τις επιθέσεις μας μας επιτρέπει να σκάβουμε έναν κύβο στο έδαφος ώστε οι εχθροί μας να πέφτουν μέσα και μετά να τους θάβουμε ώστε να τους σκοτώνουμε ακαριαία. Διαφορετικά, έχουμε στην διάθεσή μας μια μαγική επίθεση που εκτοξεύει ενεργειακές σφαίρες προς τους εχθρούς μας προκαλώντας μικρή ζημιά η οποία “κόβει” σταδιακά την ζωή τους.

Στην αρχή της εξερεύνησής μας, το κυριότερο εργαλείο εξολόθρευσης είναι το σκάψιμο αλλά όσο προχωράμε ενισχύουμε τις μαγικές μας ικανότητες και προκαλούμε μεγαλύτερη ζημιά σε μεγαλύτερο αριθμό εχθρών. Ωστόσο, οι slayers παραμένουν ένα δύσκολο mob που μόνο με το σκάψιμο μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά.

Όσο σκοτώνουμε τέρατα ή ανοίγουμε σεντούκια μαζεύουμε ψυχές, gems και Soul Stones, υλικά απαραίτητα για να ξεκλειδώσουμε nodes στο Skill Tree. Οι ικανότητες ποικίλουν από απλές βελτιώσεις σε στατιστικά όπως MP, ζωές και attack speed μέχρι και παραπάνω ζημιά. Αυτά τα στατιστικά αυξάνονται περισσότερο όσο ανακαλύπτουμε και κομμάτια αναμνήσεων. Στο τέρμα του skill tree υπάρχουν ιδιαίτερες ικανότητες όπως έξτρα combos για τις επιθέσεις μας, νέα ξόρκια όπως το short-range whip ή αιώρηση για πιο γρήγορη μετακίνηση.

Η βασική λούπα του gameplay είναι, όπως είπαμε, απλή. Όσο ανεβαίνουμε ορόφους και διαλύουμε πύλες, γρήγορα θα διαπιστώσουμε πως αυτή η μονοτονία συνεχίζεται μέχρι το τέλος. Σε κάθε δύο ορόφους, το πλήθος των πυλών που πρέπει να διαλύσουμε αυξάνεται σταδιακά ενώ ο αριθμός των εχθρών μένει ο ίδιος όπως και η ποικιλία τους. Ξεκινάμε με golems και σκελετούς και μέχρι το τέλος θα δούμε 2-3 ακόμα είδη τεράτων να προσθέτονται. Πέρα από αυτά όμως, έχουμε μόνο αναχρωματισμούς των ίδιων τεράτων που διαφέρουν μόνο σε δύναμη και αντοχή. Ο τρόπος αντιμετώπισης παραμένει ο ίδιος καθόλη την διάρκεια και πέρα από τις δύο μαγικές επιθέσεις και την One-hit Kill κίνησή μας, δεν θα βρούμε κάτι άλλο να προσθέτεται στο μείγμα.

Θα μπορούσαμε να πούμε πως το Ancient Weapon Holly διακρίνεται από μονοτονία. Αφού ολοκληρώσουμε τους δέκα ορόφους δεν υπάρχει κάτι άλλο για να ανακαλύψουμε, ενώ παράλληλα, το skill tree μπορεί να ολοκληρωθεί σε λίγες μόνο ώρες. Από εκεί που είμαστε ένα “σαλιγκάρι” που προχωρά και επιτήθεται αργά, γινόμαστε το απόλυτο ανδροειδές που επιτήθεται και μετακινείται με ταχύτητα οχήματος. Όσο προχωράμε όμως, περισσότεροι εχθροί αποκαλύπτονται μέσα από τους τοίχους και γρήγορα θα μας περικυκλώσει ένας στρατός που ενδεχομένως να είναι δύσκολο να αντιμετωπίσουμε. Ευτυχώς, αν χάσουμε, πέφτουμε μόνο έναν όροφο και δεν ξεκινάμε από την αρχή οπότε είναι και πιο εύκολη η πορεία μας προς την έξοδο.

Πέρα από την μικρή ποικιλία σε εχθρούς, επιθέσεις και στόχους, τα γραφικά του παιχνιδιού μπορούν να χαρακτηριστούν το ίδιο μονότονα. Παρόλο που ανεβαίνουμε ορόφους και αλλάζουν τα χρώματα και η αντοχή των εχθρών μας, η ίδια αλλαγή γίνεται αισθητή μόνο χρωματικά αφού δεν αλλάζει η ταυτότητα, η μορφολογία ή η ατμόσφαιρα των ορόφων. Διαλύουμε τους ίδιου τύπου τοίχους, αντμετωπίζουμε παρόμοια τέρατα και διαλύουμε του ίδιου τύπου πύλες με αποτέλεσμα να νιώθουμε ότι κάνουμε το ίδιο πράγμα και δεν προοδεύουμε ουσιαστικά.

Δεν ξέρω αν θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το Ancient Weapon Holly ως ένα Roguelike πέρα από την μορφολογία των επιπέδων, με την θέση των πυλών να αλλάζουν. Δεν υπάρχουν νέα όπλα για να ξεκλειδώσουμε, δεν υπάρχουν παραπάνω μαγικές επιθέσεις, ούτε μπορούμε να δημιουργήσουμε παντοδύναμα builds που αλλάζουν τον τρόπο παιχνιδιού μας. Στον πυρήνα του, θεωρείται λίγο εύκολο σε σύγκριση με τα περισσότερα του είδους, ένα σημάδι που είναι εναντίον του και υπέρ του. Πέρα από τις στιγμές που μας περικύκλωναν εχθροί, οι βασικές παγίδες και τα mobs δεν μας προκάλεσαν ποτέ μεγάλο πρόβλημα. Η αναβάθμιση των ικανοτήτων μας ήταν άμεση και όταν φτάσαμε στην έξοδο δεν είχαμε κάτι καινούργιο για να δούμε.

Το Ancient Weapon Holly είναι ένα μέτριο παιχνίδι. Όχι κακό αλλά ούτε πολύ καλό. Επιτυγχάνει σε αυτό που έρχεται να κάνει αλλά δεν εντυπωσιάζει. Ακολουθεί ένα προβλέψιμο μονοπάτι χωρίς να διοχετεύει αρκετή δημιουργικότητα ούτε στον πρωταγωνιστή του ούτε στον κόσμο του για να αιχμαλωτίσει πραγματικά ανάμεσα στη θάλασσα των πιο καινοτόμων παιχνιδιών του σήμερα. Λείπει αυτό το ιδιαίτερο συστατικό που θα του έδινε περισσότερο χαρακτήρα και γοητεία. Αν υπήρχε περισσότερο περιεχόμενο, μεγαλύτερη ποικιλία και μεγαλύτερη προσωπικότητα τότε ίσως να λέγαμε άλλα πράγματα για τον τίτλο.

Ευχαριστούμε την Acquire Corp για την παραχώρηση του παιχνιδιού.

Ancient Weapon Holly | Review
ΣΥΝΟΨΗ
Ένα αρκετά ελαφρύ roguelite/action dungeon-crawler που παραμένει "ασφαλές" καθόλη την διάρκειά του. Μικρό, χωρίς ιδιαίτερη ταυτότητα αλλά σχετικά αρκετό για να μας διασκεδάσει για ένα χρονικό διάστημα.
6
ΒΑΘΜΟΣ