Θυμάστε το Okhlos; Ήταν ένα από τα μικρά παιχνίδια της Devolver Digital, ένας 2D τίτλος που αγαπήσαμε για τις αναφορές του στην ελληνική αρχαιότητα και μυθολογία. Οι παίκτες είχαν στην κατοχή τους έναν φιλόσοφο ή κάποια φιγούρα του ελληνικού πολιτισμού την οποία έπρεπε να οδηγήσουν μέσα σε γειτονιές της Αρχαίας Αθήνας και να αντιμετωπίσουν Θεούς και τέρατα με την δύναμη του πλήθους. Δεν υπήρχε πάντα λογική πίσω από τις πράξεις μας αλλά δεν χρειαζόταν. Το διασκεδαστικό, άμεσο, και σύντομο gameplay του, με τα εξίσου χαριτωμένα γραφικά ήταν ότι έπρεπε για να παραμείνουμε απασχολημένοι.

Επιχειρώντας να καταφέρει το ίδιο, μια μικρή ομάδα με το όνομα ‘Anarteam’ δημιούργησε τον δικό της τίτλο στο είδος των ‘αναρχικών’ παιχνιδιών. Το Anarcute είναι ένα μινιμαλιστικό, τρισδιάστατο παιχνίδι δράσης στο οποίο καλούμαστε να οδηγήσουμε το πλήθος μέσα από διαφορετικές πόλεις, να αντιμετωπίσουμε την αντίσταση, και να φτάσουμε στο τέλος κάθε επιπέδου για να προχωρήσουμε στο επόμενο. Η φόρμουλά του είναι άμεσα κατανοητή και προσβάσιμη, ενώ το gameplay του παραμένει απλό και γρήγορο, αλλά το ίδιο διασκεδαστικό.

Η Evil Corporation, μια…σατανική οργάνωση-εταιρεία ασκεί την επιρροή της σε ολόκληρο τον κόσμο. Για να το καταφέρει αυτό επικαλλείται την δύναμη των ΜΜΕ, και κάνει πλύση εγκεφάλου στους πολίτες της επιβάλλοντας παράλληλα την τάξη μέσω της Brainwash Patrol. Εμείς ξεκινάμε από το Τόκιο και ταξιδεύουμε σε μεγάλες πόλεις ολόκληρου του κόσμου, στρατολογώντας επαναστάτες με σκοπό να διαλύσουμε τα μέσα επιβολής της EC και προκαλώντας το απόλυτο χάος στις «μολυσμένες» περιοχές.

Ξεκινώντας, έχουμε στην κατοχή μας έναν μόνο επαναστάτη. Καθώς προχωράμε μέσα σε κάθε πόλη θα βρούμε και άλλους υποψήφιους συναγωνιστές που ακουμπώντας τους μπορούμε να τους φέρουμε στην ομάδα μας και να χρησιμοποιήσουμε την δύναμή τους για να νικήσουμε ενάντια στην αστυνομία. Κύριοι στόχοι μας είναι να αυξηθεί ο όχλος μας σε ένα αρκετά εκφοβιστικό μέγεθος και να ολοκληρώσουμε διάφορους στόχους του κάθε επιπέδου, που κυμαίνονται από τη λήψη σημαιών ή την καταστροφή ορισμένων κτιρίων σε όλο το χάρτη.

Οι χαρακτήρες αυτοί παρουσιάζονται με την μορφή χαριτωμένων ζώων, και παραμένουν έτσι μέχρι και το τέλος, δίνοντας μια χιουμοριστική νότα σε όλο το χάος. Πλησιάζουμε τα ζώα που κοιμούνται στο δρόμο ή σε κλουβιά για να ενταχθούν στην ομάδα μας, και όσο περισσότερα τα μέλη τόσες και οι ικανότητες στις οποίες θα έχουμε πρόσβαση. Οι ικανότητες του όχλου μας κυμαίνονται από καταστροφικά βήματα ή γροθιές, ακόμα και την δυνατότητα να σηκώσουμε αντικείμενα και οχήματα και να τα χρησιμοποιήσουν ως όπλα. Όσο περισσότερα κτήρια ή εχθρούς διαλύουμε, τόσο περισσότερα νομίσματα λαμβάνουμε. Τα χρήματα αυτά δαπανόνται σε μηχανές που μας δίνουν νέες ικανότητες και όπλα.

Με μια πρώτη ματιά θα νομίζουμε πως παίζουμε κάποιο mobile παιχνίδι. Το Anarcute αποτελείται από πέντε διαφορετικές πόλεις (μερικές πραγματικές, άλλες φανταστικές) με κάθε πόλη να χωρίζεται σε ακόμα μικρότερες γειτονιές και συνοικίες. Κάθε περιοχή έχει τα δικά της σετ αποστολών που πρέπει να ολοκληρώσουμε για να προχωρήσουμε, και στο τέλος του επιπέδου αξιολογούμαστε ανάλογα με τις επιδόσεις μας σε τομείς όπως ο χρόνος που χρειάστηκε για να τελειώσουμε, πόσους εχθρούς καταφέραμε να διαλύσουμε και πόσους συμμάχους χάσαμε στις εμπλοκές.

Ακόμα και με την απλοϊκή του φύση, το Anarcute έχει ένα σχετικά βαθύ σύστημα μάχης με θετικά και αρνητικά στοιχεία που πρέπει να λαμβάνουμε πάντα υπόψιν. Για παράδειγμα, όσο προχωράμε και μαζεύουμε μέλη στην ομάδα μας τόσο πιο δυνατοί γινόμαστε και όλο περισσότερες ικανότητες ανοίγουμε. Ωστόσο, μεγαλώνοντας σε μέγεθος γίνεται όλο και πιο δύσκολος ο χειρισμός και η μετακίνηση του όχλου, πράγμα σημαντικό ειδικά στα δυσκολότερα επίπεδα ή σε περιοχές γεμάτες παγίδες και εχθρούς.

Παίζοντας για μεγάλες χρονικές περιόδους θα καταλάβουμε γρήγορα πόσο παρόμοιο είναι το κάθε επίπεδο με τα προηγούμενα. Είναι ένας τίτλος που συνιστάται σε μικρές δόσεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα πως οι «completionists» δεν έχουν κάτι να κηνυγήσουν. Το gameplay αγγίζει τις 6 ώρες αν θέλουμε να τελειώσουμε όλα τα επίπεδα, με τον χρόνο αυτό να αυξάνεται αν θέλουμε να λάβουμε την μέγιστη βαθμολογία. Και παρά το αυξημένο ‘replayability’ του παιχνιδιού, ίσως νιώσουμε πως το gameplay γίνεται αρκετά επαναλαμβανόμενο, κάτι που προκαλείται από το σύστημα μάχης και τις πανομοιότυπες αποστολές.

Όσο για τα γραφικά, η Anarteam έκανε χρήση της Unity Engine, γεγονός που γίνεται άμεσα αισθητό από τα textures, την κίνηση, και την γενικότερη αισθητική του παιχνιδιού. Βέβαια, η χρήση της Unity δεν γίνεται να μην φέρει μαζί της και αρκετά προβλήματα στην απόδοση. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού θα συναντήσουμε αρκετά frame drops, αλλά και screen tearing ή κολλήματα. Ακόμα και σε δυνατά συστήματα ίσως αντιμετωπίσουμε προβλήματα – κάτι που μπορούμε να πούμε σίγουρα για τις εκδόσεις των κονσολών.

Σε γενικές γραμμές, το Anarcute ήταν ένα ευχάριστο παιχνίδι όταν πρωτοκυκλοφόρησε, αλλά μετά από κυκλοφορίες όπως το Okhlos δεν μπορούμε να πούμε πως παρέχει κάτι καινοτόμο στην βιομηχανία. Παρόλα αυτά, η χαριτωμένη εμφάνισή του, το ‘beat-em-up’ στυλ παιχνιδιού και ο μεγάλος βαθμός επανάληψης που προσφέρει είναι αρκετά για να μας κεντρίσουν το ενδιαφέρον. Γίνεται λόγος για ένα ποιότικο παιχνίδι που με περισσότερη δουλειά και προσοχή στην φάση της ανάπτυξής του θα αποτελούσε ένα αξιομνημόνευτο indie διαμαντάκι.

Μπορείτε να βρείτε το Anarcute στο Steam και στο Nintendo eShop στην τιμή των 14,99€.

Ευχαριστούμε την Anarteam για την παροχή του Review Code.

Anarcute - Review
GAMEPLAY7.5
ΓΡΑΦΙΚΑ7.5
ΑΠΟΔΟΣΗ6.5
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ7
ΔΙΑΡΚΕΙΑ7
REPLAYABILITY8
7.5Αρκετά καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0