Όταν το Nintendo Switch κυκλοφόρησε στην αγορά κανείς δεν περίμενε πως θα σημείωνε τέτοια επιτυχία. Πολλές ομάδες ανάπτυξης πρόβλεψαν σωστά και δημιούργησαν τίτλους αποκλειστικούς για την κονσόλα και άλλες έφεραν επιτυχημένα έργα τους όπως το Hollow Knight, και το Warframe. Ακόμα και μεγάλοι τίτλοι, όπως το DOOM και το Wolfenstein, εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρον τις δυνατότητες της κονσόλας και πλέον θεωρούνται από τα καλύτερα ports.

Η Hi-Rez Studios βασιζόμενη στην επιτυχία του Paladins: Champions of the Realm, αποφάσισε να επεκταθεί με περισσότερους τίτλους στην κονσόλα της Nintendo. Το team-based shooter που στο παρελθόν αποτέλεσε πόλο αψημαχιών για το ποιο ήρθε πρώτο, κατάφερε να διατηρηθεί στην σύγχρονη αγορά και να φτάσει από τους υπολογιστές μας στις κονσόλες νέας γενιάς. Το port έχει μια αρκετά καλή απόδοση ακόμα και όταν παίζουμε σε portable mode και είναι ένα από τα καλύτερα online παιχνίδια που υπάρχουν αυτή την στιγμή στο Switch. Και παρά την «αντιπαλότητα» με του Paladin με το Overwatch, το MOBA της εταιρείας, το Smite, παραμένει στην κορυφή μαζί με τα League of Legends και Dota 2 την στιγμή που προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία.

Μετά το Paladins λοιπόν, η Hi-Rez κάνει την έκπληξη και λανσάρει, εντελώς δωρεάν, το SMITE στο ψηφιακό κατάστημα της Nintendo μαζί με όλες τις αλλαγές και βελτιώσεις που θα περιμέναμε. Όλες οι θεότητες που κυκλοφορούν στην έκδοση των υπολογιστών δηλώνουν το παρών. Θεοί της Ελλάδας, Θεοί της Ινδίας ή της Νορβηγίας είναι διαθέσιμοι προς επιλογή και έτοιμοι να πέσουν στο πεδίο της μάχης για να αλληλοσκοτωθούν. Διατηρώντας το μοντέλο του LoL, το SMITE απαιτεί την δαπάνη χρημάτων (πραγματικών και εικονικών) για να μπορέσουμε να ξεκλειδώσουμε πιο δυνατούς θεούς.

Το SMITE Switch διατίθεται προς το παρόν σε BETA μορφή αλλά δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από το Paladins ή άλλα ports της κονσόλας. Ήδη υπάρχει υποστήριξη για Cross-play, υποστήριξη για τα JoyCons και μια σταθερή διαδικτυακή εμπειρία. Η απόδοση είναι ονειρική μιας και δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα κατά την διάρκεια της δοκιμής μας – κάτι που επιτυγχάνεται με την μείωση της ποιότητας των γραφικών. Σε portable mode η απόδοση παραμένει καλή και δεν επηρεάζεται από το μέγεθος της οθόνης ή τον δέκτη του WiFi.

Στον πυρήνα του, το gameplay είναι αυτό που έχουμε μάθει από τα πιο παραδοσιακά MOBA. Δύο ομάδες τίθονται αντιμέτωπες και κάθε παίκτης επιλέγει από έναν Θεό. Ο στόχος μας αλλάζει με κάθε χάρτη αλλά στην ουσία είναι ένας: να εισβάλλουμε στην αντίπαλη βάση και να καταστρέψουμε τον κεντρικό πύργο ή να επιτρέψουμε στους στρατιώτες μας να περάσουν ανενόχλητοι στα εχθρικά εδάφη. Οι θεοί χωρίζονται σε κλάσεις ανάλογα με τα όπλα και τις ικανότητές τους. Για παράδειγμα, υπάρχουν θεοί που είναι ανθεκτικοί στα χτυπήματα και λειτουργούν ως «τείχη προστασίας» για την υπόλοιπη ομάδα, ενώ οι Μάγοι και οι Δολοφόνοι μπορούν να προκαλέσουν μεγάλη ζημιά σε αντίπαλους ήρωες.

Η σωστή επιλογή των ηρώων, ανάλογα με τις ανάγκες της ομάδας, θα οδηγήσουν πιο συχνά στην νίκη. Σε αυτό θα μας βοηθήσουν και τα αντικείμενα που προσφέρονται προς πώληση. Η αγορά τους εξαρτάται από τις συγκυρίες του αγώνα. Αν βλέπουμε πως ο εχθρός μας προκαλεί μεγάλη ζημιά, τότε αντικείμενα που ενισχύουν την άμυνά μας είναι ο καλύτερος σύμμαχος. Από την άλλη, υπάρχουν όπλα που ενισχύουν την επιθετική μας ικανότητα και φίλτρα που ανανεώνουν την ζωή ή την μαγεία μας. Η βάση μας λειτουργεί και ως καταφύγιο αφού επιστρέφοντας σε αυτή ανανεώνουμε την ζωή και την μαγεία μας χωρίς την σπατάλη χρυσού. Η επιλογή του πότε πρέπει να επιστρέψουμε σε αυτή πρέπει να γίνεται σε συνεννόηση με την υπόλοιπη ομάδα αφού αν αφήσουμε για πολύ ώρα ένα σημείο απροστάτευτο, τότε κινδυνεύομε να το χάσουμε.

Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η δυνατότητα να φτιάχνουμε το ‘build’ μας από το κεντρικό μενού. Επιλέγοντας τον αγαπημένο μας χαρακτήρα μπορούμε να ρυθμίσουμε ποιες ικανότητες θα ενισχύονται αυτόματα κατά την διάρκεια του αγώνα, και ποια αντικείμενα θα θεωρούνται απαραίτητα στο κατάστημα της βάσης. Αυτό είναι ένα στοιχείο αρκετά ευπρόσδεκτο, ειδικά για όσους δεν γνωρίζουν τους βασικούς μηχανισμούς ή τα στατιστικά του χαρακτήρα τους.

Επιστρέφοντας στην απόδοση, το SMITE είναι ένα αξιόλογο κατόρθωμα. Είναι ένα παιχνίδι πόυ επανακυκλοφορεί μετά από χρόνια ανάπτυξης, αλλαγών και βελτιώσεων με αποτέλεσμα οι απαιτήσεις να αυξάνονται διαρκώς. Ευτυχώς, η μεταφορά των χαρακτήρων και των χαρτών στο Nintendo Switch εξακολουθεί να εντυπωσιάζει. Οι θεοί έχουν την απαιτούμενη λεπτομέρεια, οι χάρτες παραμένουν χρωματιστοί και ζωντανοί, ενώ η γενικότερη απόδοση ξεγελάει εκείνους που δεν έχουν ξαναπαίξει. Παρόλα αυτά, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για το βασικό μενού ή την προετοιμασία. Η φόρτωση των μοντέλων χρειάζεται κάμποσα λεπτά για να ολοκληρωθεί, και η σύνδεση κατά την διάρκεια ενός αγώνα τείνει να διαταρράσεται. Δεν θεωρείται κατακριτέο πρόβλημα, δεδομένου ότι βρισκόμαστε ακόμα σε BETA φάση, αλλά θα θέλαμε να εξαφανιστεί σύντομα.

Δυστυχώς, η πρόσβαση στο SMITE ‘εμποδίζεται’ από την Closed Beta κατάσταση. Ο τίτλος είναι διαθέσιμος στο Nintendo eShop αλλά για να μπορέσουν οι παίκτες να μπουν χρειάζεται η αγορά του Founder’s Pack. Το πακέτο προορίζεται κυρίως για νέους παίκτες μιας και οι υπάρχοντες δεν θα ωφεληθούν από το περιεχόμενό του. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι κάτοχοι του Founder’s Pack θα αποκτήσουν πρόσβαση στο παιχνίδι, θα αποκτήσουν όλους τους θεούς και όσους κυκλοφορήσουν στο μέλλον, και θα λάβουν GEMS για να αγοράσουν το αγαπημένο Skin, ή κάποιο booster της επιλογής τους.

Μέχρι στιγμής, το SMITE έχει αποδειχθεί μια διασκεδαστική εμπειρία ακόμα και για εκείνους που δεν αρέσκονται σε MOBA παιχνίδια. Η προοπτική της κάμερας και οι περιορισμοί της καταλήγουν σε πιο έντονες μάχες με το αίσθημα του κινδύνου να είναι παρών και αρκετά αισθητό. Όμως, το εμπόδιο του Founder’s Pack μειώνει τον χρόνο ολοκλήρωσης της Closed Beta και συνεπώς της αλλαγής του σε Free-to-play, κάτι που όταν συμβεί θα παραδώσει σε όλους τους κατόχους της κονσόλας ένα ευχάριστο port.