Πριν αγοράσω το Nintendo Switch, βασιζόμουν στο κινητό μου για να ικανοποιήσω τις «φορητές gaming επιθυμίες» μου. Ήταν και μια πιο εύκολη εποχή οπότε αγόραζα και πολλά παιχνίδια από το κατάστημα τηξς Google ώστε να μην βασίζομαι στο P2W στοιχείο των δωρεάν παιχνιδιών. Ένα παό τα παιχνίδια που είχα αγοράσει είναι και το Smashing the Battle, ένα Action brawler που είχε ενδιαφέροντα γραφικά και gameplay για την πλατφόρμα.

Στο Smashing the Battle αναλαμβάνουμε τον ρόλο της Sarah O’Connell, μιας μηχανικού που ξαφνικά βρίσκεται στην μέση μιας ρομποτικής εισβολής. Για να προστατευτεί και να ξεφύγει από το εργοστάσιό της αναγκάζεται να φορέσει μια Πανοπλία Μάχης, που της επιτρέπει να παλεύει ενάντια στους εκάστοτε αντιπάλους της και να αποφεύγει παγίδες και περιβαλλοντικά εμπόδια.

H ιστορία του παιχνιδιού είναι αρκετά απλή. Στο έτος 2085, ένα τεράστιο σύμπλεγμα οικοδομών πέφτει θύμα εισβολήςαπό hacker που μετατρέπουν τα εργατικά ρομπότ σε καταστροφικές μηχανές. Η ηρωίδα θα βρεθεί στην μέση αυτής της εισβολής και δέχεται επίθεση από τα μηχανήματα. Για να προστατευτεί επικαλείται την δύναμη μιας πανοπλίας που της δίνεται ξαφνικά από μια άγνωστη γυναίκα η οποία θα μας κατευθύνει σε κάθε επίπεδο στο οποίο θα βρεθούμε.

Το Smashing the Battle ξεκίνησε ώς ένα VR παιχνίδι και αργότερα κυκλοφόρησε στα κινητά. Η απλή αλλά παράλληλα πολύπλοκη φύση του το οδήγησε και στην πλατφόρμα των Steam και Switch, με τα εικονίδια των επιθέσεων να αντιστοιχίζονται σε κάποιο κουμπί του χειριστήριου. Η Sarah μπορεί να επιτεθεί, να αποφύγει επιθέσεις, και να χρησιμοποιήσει τέσσερις ξεχωριστές ικανότητες. Το “Overdrive” mode, είναι το αντίστοιχο ‘Berserk Mode’ και η χρήση του μας επιτρέπει να κάνουμε πιο δυνατές επιθέσεις θυσιάζοντας μερική από την αμυντική μας ικανότητα.

Οι κίνησεις της ηρωίδας είναι οι ίδιες στην πλειοψηφία τους και σπάνια θα αλλάξουν. Μπορούμε να τις ενισχύσουμε δαπανώντας χρήματα πριν από κάθε μάχη, τα οποία μαζεύουμε από τις βαθμολογίες των αποστολών, τους εχθρούς, και τα αντικείμενα που σπάμε. Οι ικανότητες από τηνάλλη, μας προβληματίζουν ιδιαίτερα λόγω του σχεδιασμού τους. Κάθε μία έχει cooldowns αλλά και SP Points που χαλάμε για να τις ενεργοποιήσουμε. Οι πόντοι αυτοί επανέρχονται όταν αποφεύγουμε μια επίθεση λίγο πριν αυτή μας αγγίξει.

Υπάρχουν pickups που μας δίνουν χρήματα, υγεία, SP, ή προσωρινές αναβαθμίσεις στα στατιστικά μας. Κάθε αποστολή ολοκληρώνεται με μια υποτυπώδη βαθμολογία η οποία όμως προκύπτει από παράγοντες όπως Last-minute Dodges, Combos, υγεία που χάσαμε, και Skills που χρησιμοποιήσαμε. Αν καταφέρουμε να πάρουμε και τα τρία αστέρια, λαμβάνουμε ένα σπάνιο κλειδί που χρησιμεύει στην ελευθέρωση εργαζομένων, ή στο ξεκλείδωμα εγγράφων και Fan Art.

H πανοπλία μας αναβαθμίζεται και ενισχύεται με τον συνδυασμό χρημάτων και υλικών. Όσο προχωράμε στα αντίστοιχα δέντρα θα δούμε πως οι τιμές ανεβαίνουν υποχρεώνοντάς μας να παίζουμε τα ίδια επίπεδαξανά και ξανά μέχρι να μαζέψουμε το χρηματικό ποσό που χρειαζόμαστε. Δυστυχώς όμως, είναι κάτι απαραίτητο για τις πιο δύσκολες αποστολές καθώς τα ρομπότ δυναμώνουν αισθητά.

Ο πυρήνας του gameplay είναι καλός αλλά εκεί που χάνεται το Smashing the Battle είναι στις λεπτομέρειες. Οι παγίδες πληθαίνουν αισθητά, ενώ οι εχθροί και τα αφεντικά καταλήγουν να γίνονται βαρετές μάχες που μας γεμίζουν άγχος λόγω του περιορισμένου χρόνου και των μηχανισμών που τους συνοδεύουν. Αυτό επιβαρύνεται περισσότερο με την χαμηλή επιθετική ικανότητα της Sarah που αργεί να αλλάξει και μας οδηγεί σε μακροσκελείς μάχες που πολλές φορές μοιάζουν με αδιέξοδα.

Τέλος, τα γραφικά είναι αρκετά καλύτερα από εκείνα που έχουμε στα κινητά. Οι χαρακτήρες έχουν τις απαραίτητες λεπτομέρειες, τα φαινομενικά απλά ρομπότ έχουν διαφορές που τα κάνουν να ξεχωρίζουν, αλλά τα περιβάλλοντα δείχνουν βασικά και δεν αλλάζουν ποτέ δίνοντας μια αίσθηση επανάληψης.

Σε γενικές γραμμές, το Smashing the Battle είναι ένα brawler που συστήνεται για μικρές δόσεις διασκέδασης. Η απουσία κάποιου ουσιαστικό co-op, και το ατελείωτο grind που απαιτείται μας διώχνουν μακριά από τον φιλόδοξο τίτλο. Σίγουρα δεν είναι τέλειο, και έχει αρκετά προβλήματα που θα μπορούσαν να λυθούν με τις κατάλληλες αλλαγές. Ωστόσο, είναι διασκεδαστικό και ίσως η δυσκολία αναβαθμίσεων και προόδου να είναι αρκετό κίνητρο για να επιστρέφουμε.