Από την στιγμή που η Nintendo άρχισε να ανοίγει τις πύλες της σε όλο και περισσότερες ομάδες ανάπτυξης, αλλά και είδη παιχνιδιών, βλέπουμε όλο και περισσότερους ακατάλληλους ή περίεργους τίτλους να κάνουν την εμφάνισή τους στα ψηφιακά καταστήματα. Μέχρι στιγμής, το ξύλο και το αίμα είναι το κεντρικό στοιχείο αυτών των παιχνιδιών, αν κρίνουμε από την επιτυχημένη κυκλοφορία του Mortal Kombat 11. Ανάμεσα σε αυτά έχουμε και τα Visual Novels που ενώ θα μπορούσαν να είναι απλές ιστορίες με ανατροπές και ενδιαφέρον περιεχόμενο, κάποια από αυτά ξεδιπλώνουν σκηνικά τρόμου και απελπισίας. Δεν πρόκειται να ξεχάσω το Dangan Ronpa και τις ώρες που έχω δαπανήσει για να φτάσω στην τελευταία υπόθεση και να σώσω τον κόσμο από την απελπισία.

Τι γίνεται όμως όταν συνδέεις παιχνίδια παζλ με νουβέλες; Ένα απλό αλλά περίεργο αποτέλεσμα. Αυτό προσφέρει και το Kotodama: The 7 Mysteries of Fujisawa, ένα visual novel μυστηρίου που λαμβάνει σε ένα σχολείο της Ιαπωνίας και δανείζεται αρκετά στοιχεία από τις «τιτάνες» του είδους, μαζί με ένα mini-game που θα μας διχάσει.

Αναλαμβάνουμε τον ρόλο ενός νέου μαθητή στην Ακαδημία Fujisawa που μεταφέρθηκε μετά από ένα αναπάντεχο γεγονός στο προηγούμενό του σχολείο. Σε μια τυπική τροπή των γεγονότων, συναντάμε μια μέρα έναν μικρό δαίμονα και κλείνουμε μια συμφωνία μαζί του με αποτέλεσμα να τον έχουμε ως «φύλακα» και βοήθεια για να καταλάβουμε τα γεγονότα και τον κόσμο γύρω μας. Την πρώτη μέρα μαθημάτων μια κοπέλα ονόματι Nanami μας προσεγγίζει και μας προσκαλεί στο ‘Occult Research Club’, μια ομάδα η οποία έχει ως σκοπό να εξερευνήσει τα 7 μυστήρια που ταλανίζουν το σχολείο. Για να το επιτύχουμε αυτό έχουμε την βοήθεια των υπόλοιπων μελών, αλλά και του δαίμονά μας, και για να ξεσκεπάσουμε τα μυστήρια αυτά χρησιμοποιούμε την δύναμη του ‘Kotodama’, μιας ψυχικής δύναμης που μας επιτρέπει να «ξεγυμνώσουμε» το μυαλό των συνομιλητών μας και να αποσπάσουμε τις αλήθειες που θέλουμε.

Κάθε μυστήριο του Kotodama: The 7 Mysteries of Fujisawa αποτελεί και ένα κεφάλαιο της ιστορίας, με τις υποθέσεις να μοιάζουν βγαλμένες από κάποιο επεισόδιο ή ταινία του Scooby-Doo. O πρόλογος είναι αρκετά μεγάλος έχοντας σκοπό να μας εισάγει στον κόσμο και να γνωρίσουμε τους μαθητές του σχολείου, και να δούμε τα αντικείμενα συζήτησης. Επιπλέον, έχουμε πρόσβαση σε μια κοινωνική εφαρμογή που μας δίνει πρόσβαση στα φλέγοντα θέματα και σε συζητήσεις αλλά σπάνια θα μας δώσει στοιχεία ή ιδέες για τις επόμενες κινήσεις μας.

Η διήγηση είναι το βασικό στοιχείο του Gameplay. Μπορούμε να σώσουμε το παιχνίδι οποιαδήποτε στιγμή, να διαβάσουμε Text Logs για στοιχεία που μπορεί να χάσαμε, να προσπεράσουμε γραμμές διαλόγων ή να μην τους ακούσουμε γενικότερα. Οι επιλογές στις απαντήσεις μας είναι αρκετές αλλά σπάνια δίνουν διαφορετικό αποτέλεσμα οπότε ότι και να επιλέξουμε δεν θα δούμε κάποιο εναλλακτικό τέλος.

Όταν αρχίζουμε να ξεδιπλώνουμε κάποιο μυστήριο, και έχουμε διαβάσει αρκετούς διαλόγους μεταξύ των προσώπων ενδιαφέροντος, καλούμαστε να χρησιμοποιήσουμε το Kotodama για να αποσπάσουμε την αλήθεια. Τότε αρχίζει και το βασικό mini-game του παιχνιδιού που σε πολλούς από εμάς θα θυμίσει το αντίστοιχο του Hunie Pop. Κάθε μαθητής έχει κρυμμένα σκοτεινά μυστικά τα οποία θα πρέπει να βγάλουμε στην επιφάνεια…γδύνοντάς τους. Ναι, καλά διαβάσατε. Θα πρέπει να παίξουμε ένα «Matching Three» Παζλ με πολύχρωμα εικονίδια που φέρουν στοιχεία της φύσης και αδυναμίες για το στοιχείο του εκάστοτε χαρακτήρα. Κάθε συνδυασμός που διαλύουμε έχει μικρές ή μεγάλες επιπτώσεις στην «χαρά» του χαρακτήρα, και πολλές φορές είναι ικανοί να μας δώσουν παραπάνω κινήσεις – μιας και δεν υπάρχει χρόνος να μας περιορίζει. Σαν ποσοστό δυσκολίας, το Puzzle Minigame δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο και φαντάζει ως επιπλέον περιεχόμενο παρά βασικός μηχανισμός.

Το Hunie Pop ήξερε τι παιχνίδι είναι και επένδυσε αρκετά στους βασικούς μηχανισμούς του – κάτι που δεν μπορούμε να πούμε για το Kotodama. Αυτό φαίνεται περισσότερο στους χαρακτήρες που θα ενοχλήσουμε μέσω των αντιδράσεων και των περιορισμένων κινήσεών τους καθώς «αυξάνουμε τα επίπεδα ευτυχίας» τους. Οι κινήσεις είναι περιορισμένες, δεν υπάρχει προσωπικότητα στις αντδράσεις, και οι φωνές είναι πάνω-κάτω το ίδιο εκνευριστικές, λες και προέρχονται από κάποιο κακογραμμένο anime. Αν καταφέρουμε να γδύσουμε κάποιον NPC τότε η «ανταμοιβή» μας για την διαδικασία που αναγκαστήκαμε να περάσουμε είναι μια εικόνα που δεν αποκαλύπτει τίποτα περισσότερο από μερικούς γυμνούς ώμους και μια εκτεθιμένη κοιλιά.

Ξεγυμνώνοντας τις κοπέλες ή τους άντρες (που δηλώνουν 18 και άνω) μπορούμε να τους ξεκλειδώσουμε σε ένα από τα Game Modes που είναι προσβάσιμα στο κεντρικό μενού, το Fantasize mode. Εκεί παίζουμε μόνο στο Matching Minigame και μπορούμε να ξεκλειδώσουμε ή να αγοράσουμε νέα ρούχα για τους μαθητές. Κάθε φορά ένιωθα μια αμηχανία γιατί δεν ήταν το σεξυ που θα θέλαμε από ένα ‘εναλλακτικό’ παιχνίδι.

Επιστρέφοντας στο Visual Novel κομμάτι του Kotodama, όταν τελειώσουμε το πρώτο playthrough επιστρέφουμε στην αρχή για να εντοπίσουμε και να αποκαλύψουμε λεπτομέρειες που δεν υπήρχαν την πρώτη φορά. Για να φτάσουμε σε αυτά τα εναλλακτικά σενάρια όμως θα πρέπει να ξαναβιώσουμε όλα τα προηγούμενα κεφάλαια χωρίς να μπορούμε να τα προσπεράσουμε, ενώ κάποιο σημαντικό λάθος μας οδηγεί σε gameover, και πάλι από την αρχή.

Σε γενικές γραμμές, το Kotodama: The 7 Mysteries of Fujisawa είναι μια προσπάθεια από ένα νέο στουντιο, η οποία όμως δεν καταφέρνει να δημιουργήσει κάτι αξιόλογο, και αναμειγνύει δύο άσχετα είδη σε μια φόρμουλα που δεν λειτουργεί. Θα μπορούσε να είναι ένα ερωτικό παιχνίδι μυστηρίου αν το mini-game οδηγούσε κάπου και δεν ήταν απλά ένα αχρείαστο διάλειμμα από την διήγηση. Δυστυχώς, πρόκειται για ένα βαρετό παιχνίδι που θα ξεχαστεί γρήγορα αφού δεν προσφέρει κάτι νέο ή διαφορετικό.

Ευχαριστούμε την PQube για την παροχή του Review Code.

[Alt-tab Galaxy] Kotodama: The 7 Mysteries of Fujisawa - Review
ΙΣΤΟΡΙΑ6.5
GAMEPLAY5
ΓΡΑΦΙΚΑ7.5
ΑΠΟΔΟΣΗ7
ΔΙΑΡΚΕΙΑ5.5
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ5.5
5.5Μέτριο
Reader Rating: (0 Votes)
0.0

About The Author

Με τα βιντεοπαιχνίδια να του κρατάνε συντροφιά από μικρή ηλικία αποφάσισε να μετατρέψει το χόμπυ του σε κάτι πιο δημιουργικό. Ονειρεύεται μια ζωή γεμάτη φίλους και ταξίδια. Απολαμβάνει τα καλά και διασκεδαστικά παιχνίδια, δεν τα παρατάει τόσο εύκολα, και δεν του αρέσει η ανούσια επιθετικότητα.

Related Posts