Όταν το Monster Hunter κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στο Playstation 2, ζήλευα όλους εκείνους που μπορούσαν να απολαύσουν τις πρώτες μέρες ενός παιχνιδιού που σήμερα θεωρείται ένα από τα καλύτερα (αν όχι το καλύτερο) στο είδος του. Με την κυκλοφορία του όμως στο PSP, και αργότερα στις πλατφόρμες της Nintendo, είχα την τύχη να ευχαριστηθώ έναν φανταστικό τίτλο μέχρι και σήμερα. Έτσι, λογικό ακόλουθο ήταν να δούμε πολλές εταιρείες να προσπαθούν να «κλέψουν» λίγη από την δόξα της Capcom με τίτλους όπως το God Eater και το Freedom Wars.

Το God Eater 3, το οποίο είδαμε λίγο καιρό πριν στους υπολογιστές, επιστρέφει στις φορητές κονσόλες με την έκδοση του Nintendo Switch. Ως παιχνίδι, παραμένει ενεργό με αρκετούς παίκτες να συνεχίζουν να παίζουν και επιπρόσθετο περιεχόμενο να προστίθεται σε μορφή ενημερώσεων. Νέες αποστολές, αλλά και ιστορίες, επεκτείνουν τον κόσμο του παιχνιδιού, διαμορφώνουν τον χαρακτήρα των πρωταγωνιστών, και μας δίνουν παραπάνω λόγους για να συνεχίζουμε να παίζουμε.

Με το ενδιαφέρον μας για την υβριδική κονσόλα της Nintendo να παραμένει αμείωτο, δεν χάσαμε την ευκαιρία να ελέγξουμε για άλλη μια φορά τον τρίτο τίτλο της σειράς, και να δούμε τι διαφορές μπορεί να έχει από την έκδοση των υπολογιστών, πόση είναι η υποβάθμιση των γραφικών για την επίτευξη καλύτερης απόδοσης, και αν αξίζει μια δεύτερη αγορά σε περίπτωση που θέλουμε να μεταφέρουμε τις περιπέτειές μας παντού όπου πηγαίνουμε.

Ο κόσμος έχει καταστραφεί. Οι επιστήμονες δημιούργησαν έναν μικροργανισμό με σκοπό την θεραπεία μιας θανάσιμης αρρώστιας. Το πείραμα απέτυχε και έτσι διάφοροι τερατόμορφοι οργανισμοί, γνωστοί και ως Aragami, δημιουργήθηκαν, εξαφάνισαν ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού της Γης και τώρα περιπλανιούνται στην κατεκτημένη επιφάνεια του πλανήτη. Όσοι άνθρωποι απέμειναν, έφτιαξαν μεγάλες βάσεις για να φιλοξενήσουν τους επιζόντας αλλά και τους God Eaters, μια επίλεκτη ομάδα κηνυγών ικανών να σκοτώσουν τα τέρατα που απειλούν την ανθρωπότητα. Οι στρατιώτες του προγράμματος είναι γεννετικά τροποποιημένοι με κύτταρα από Aragami και έχουν στην κατοχή τους τα God Arcs, όπλα που ενεργοποιούνται με το αίμα των στρατιωτών και είναι φτιαγμένα για να καταστρέφουν με ευκολία τον πυρήνα των Aragami.

Με το πέρασμα των χρόνων ο πλανήτης δέχθηκε τα Aragami ως το επόμενο στάδιο της εξέλιξης και εναρμονίστηκε με τις ικανότητες και τις ιδιαιτερότητές τους. Η ύπαρξη των God Eaters είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία ενός νέου είδους, των Ash Aragami, δυνατότερων τεράτων που κάλυπταν τις περιοχές τους με ένα παχύ στρώμα στάχτης και ήταν πιο ανθεκτικά στις επιθέσεις των ανθρώπων. Για να μπορέσει η ανθρωπότητα να συνεχίσει την επιβίωση μέσα από τις σταχτοντυμένες περιοχές, δημιούργησαν ένα νέο πρόγραμμα δημιουργίας God Arcs. Από αυτά, νέοι πολεμιστές ώς «Ash God Eaters» δημιουργήθηκε με σκοπό την αντιμετώπιση του νέου είδους.

Το θέμα του παιχνιδιού δεν ξεφεύγει από τα καθιερωμένα αφού ξεκινάμε ως εργαλεία παρά ως ήρωες. Σκοπός μας είναι να δουλέψουμε σκληρά ώστε να σκαρφαλώσουμε στην κορυφή και να εξασφαλίσουμε μια καλύτερη ζωή για εμάς και τους φίλους. Δυστυχώς, η ιστόρια κυμαίνεται σε κλασσικά πλαίσια μιας και [SPOILERS] κάποιος χαρακτήρας πεθαίνει, κάποιος άλλος προδίδει, κάποιος είναι ο ‘χαζός’, κάποιος είναι ο καλόκαρδος, κάποιος ο αδικημένος κ.ο.κ. [EndSPOILERS] Το ενδιαφέρον όμως διατηρείται αμείωτο μέχρι και την τελευταία σκηνή.

Μετά από ένα σύντομο Anime Opening, και τα γεγονότα που θα μας οδηγήσουν στην πρώτη μας αποστολή, βρισκόμαστε στο κελί μας έτοιμοι να αναλάβουμε την πρώτη μας προθέρμανση. Αν είμαστε νέοι παίχτες, οι πρώτες αποστολές έχουν ως σκοπό να μας μάθουν τους βασικούς μηχανισμούς και τον τρόπο μετακίνησης και μάχης. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως όσο προχωράμε δεν θα ξεκλειδώνονται άλλα εκπαιδευτικά σενάρια και κείμενα. Αν όμως είστε από εκείνους που επιστρέφουν στην σειρά και δεν θέλουν να σπαταλήσουν χρόνο στα tutorials, δεν μπορείτε να κάνετε διαφορετικά. Η αλήθεια είναι πως αν μπορούσαμε να αποφύγουμε όλη την ‘εκπαίδευση’ θα το κάναμε χωρίς δεύτερη σκέψη, αλλά δυστυχώς, οι αντίστοιχες αποστολές είναι κομμάτι της ιστορίας

Όσο για το σύστημα μάχης, η βασική ιδέα παραμένει ίδια, δηλαδή να χτυπάμε τους εχθρούς μας όσο πιο γρήγορα και δυνατά γίνεται προσπαθώντας παράλληλα να τους «φάμε» για να ενισχύσουμε τις ικανότητές μας. Τα όπλα μας χωρίζονται σε Short Blade, Long Blade, Buster Blade, Boost Hammer, Charge Spear, Variant Scythe, με τα Moon Blade και Twin Blades να αποτελούν τις νέες προσθήκες. Η ποικιλία των όπλων ανταποκρίνεται σε κάθε playstyle αλλά τα νεώτερα όπλα είναι αυτά που θα μας εντυπωσιάσουν ιδιαίτερα. Επιπλέον, μπορούμε κατά την διάρκεια της μάχης να εναλλάσουμε από Melee σε Ranged Weapons με το πάτημα ενός κουμπιού. Τα κανόνια μας ποικίλει σε Sniper Gun, Assault Gun και Shotgun Type ενώ μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε διαφορετικά είδη πυρομαχικών που χωρίζονται σε απλές σφαίρες μέχρι και σε μικρές βόμβες.

Το ταχύ και έντονο σύστημα μάχης υποφέρει από τις ατέλειες του παρελθόντος. Δίνοντας μεγάλη βάση στα διάφορα όπλα και ικανότητες, οι ασπίδες περνάνε σε δεύτερη μοίρα αφού δεν μπορούν να μας προστατεύσουν αποτελεσματικά, ειδικά όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με τα Ash Aragami – ικανά να μας σκοτώσουν με ένα μόνο χτύπημα. Ο χαρακτήρας μας δεν έχει κάποια πανοπλία για την άμυνα οπότε πρέπει να βασιστούμε στα αντανακλαστικά μας αν θέλουμε να μείνουμε ζωντανοί μέχρι τέλους. Οι παραπάνω αδυναμίες ενισχύονται και από την συμπεριφορά των NPCs στο πεδίο της μάχης αναγκάζοντάς μας να διαμορφώσουμε την ομάδα μας ανάλογα την δυσκολία της κάθε αποστολής. Με πιο απλά λόγια, θα πρέπει να ξεκλειδώσουμε συγκεκριμένες ικανότητες για κάθε χαρακτήρα και να διαμορφώσουμε μια ισορροπημένη ομάδα σύμφωνα με τους ρόλους.

Επιτυχημένα χτυπήματα πάνω στα τέρατα ξεκλειδώνουν τις ικανότητες συνεργίας, ή γνωστές ως Engage. Με την ενεργοποίησή του, το Engage συγχρονίζει τις ξεχωριστές ικανότητες του κάθε χαρακτήρα και μας επιτρέπει να τις αξιοποιήσουμε για περιορισμένο χρονικό διάστημα κατά την διάρκεια της μάχης. Παραμένουν ενεργοποιημένες όσο βρισκόμαστε δίπλα στον σύμμαχό μας και δίνουν προνόμια όπως μεγαλύτερη αντοχή σε χτυπήματα, σταδιακή αύξηση της ζωής μας και άλλα. Άμα καταφέρουμε να μάθουμε στο έπακρον το σύστημα μάχης, να αξιοποιούμε τις ικανότητες μας την κατάλληλη στιγμή και να απωθούμε τις επιθέσεις των αντιπάλων μας, τότε θα νιώσουμε έτοιμοι για τα 4-man Parties ή τα 8-player Assault Missions (Raids).

Η έκδοση του Nintendo Switch έχει υποστεί αρκετά λιγότερες αλλαγές από αυτές που θα περιμέναμε. Αρχικά, ο χειρισμός παραμένει εύκολος με την χρήση χειριστηρίου (μιας και είναι το μόνο μέσο με το οποίο μπορούμε να παίξουμε). Τα γραφικά διαφοροποιούνται αισθητά αλλά όχι σε «ενοχλητικό» βαθμό. Αρχικά παρατηρούμε πως το Anti-aliasing, κυρίως σε Portable Mode, είναι στην χαμηλότερη ρύθμισή του, με αρκετές πλευρές και γωνίες να τετραγωνίζουν. Ποιοτικά θα παρατηρήσουμε υποβάθμιση στο Lighting και σε αντίστοιχα στοιχεία όπως την σκίαση των Textures των κτηρίων αλλά και των ρούχων των χαρακτήρων.

Όσον αφορά την απόδοση, η ανάλυση αγγίζει τα 1080p με τα FPS να σταθεροποιούνται στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Ακόμα και όταν παίζαμε στο Multiplayer Mode δεν διακρίναμε μεγάλες πτώσεις και το gameplay ήταν ευχάριστο, γρήγορο, και έντονο.

Το God Eater 3 διατηρεί για ακόμα μια φορά την φόρμουλα της σειράς «παίζοντας» με την παρουσίαση και τα γραφικά στο Switch. Με ένα νέο, ενδιαφέρον κεφάλαιο στην ιστορία των God Eaters, η ανθρωπότητα καλείται να αντέξει τα χτυπήματα των Ash Aragami την στιγμή που ετοιμάζει την αντεπίθεσή της. Οι φίλοι της σειράς θα βρουν λόγους για να επιστρέψουν, και οι νέοι παίκτες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τον άξιο αντίπαλο του Monster Hunter. Νέα όπλα, νέα τέρατα, και νέα είδη αποστολών είναι αρκετά για να μας απασχολήσουν για πάνω από 20 ώρες με το Online περιεχόμενο να συμπληρώνει τα κενά. H δυνατότητα αναπαραγωγής φορητά είναι κάτι που μας ελκύει ιδιαίτερα, ειδικά αν αναλογιστούμε πως η σειρά ξεκίνησε ως τίτλος για το PSP και PSVita. Ας ελπίσουμε πως η Bandai Namco θα δώσει την απαραίτητη προσοχή και θα συνεχίσει να λανσάρει περιεχόμενο σε ένα, ομολογουμένως, όμορφο sequel.

Review Code provided by Bandai Namco Greece.

[Alt-tab Galaxy] God Eater 3 - Nintendo Switch Port Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8
GAMEPLAY 8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ7
ΑΠΟΔΟΣΗ 7.5
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 7
ΜΟΥΣΙΚΗ 6
7.5Αρκετά Καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0