Τo Diablo III είναι ένα από τα παιχνίδια της Blizzard που δίχασε την gaming κοινότητα με την κυκλοφορία του. Ήταν ένας τίτλος που βρισκόταν στο στάδιο της ανάπτυξης για περίπου μια δεκαετία και οι παίκτες περιμένανε κάτι μοναδικό από ένα φιλόδοξο έργο σαν αυτό. Η απογοήτευση που ακολούθησε έκανε πολλούς να μην ασχοληθούν καν με το παιχνίδι και να χάσουν χρόνια διασκέδασης και ενδεχομένος μια καλή ευκαιρία να αποκτήσουν χρήματα, μιας και το Diablo III είχε ένα in-game Marketplace που οι παίκτες αγόραζαν όπλα και ρούχα από άλλους παίκτες με πραγματικά χρήματα. Γνωρίζουμε ιστορίες παικτών που κατάφεραν να πληρώσουν λογαριασμούς με τα χρήματα που αποκτούσαν από Legendary όπλα και αντικείμενα.

Μερικά χρόνια αργότερα, και σε μια περίοδο που το ίντερνετ είναι διαδεδομένο μέχρι και σε καλύβες, όλες οι εταιρείες παραγωγής και διανομής κονσολών έχουν το δικό τους πρόγραμμα διαδικτυακού παιχνιδιού με την Nintendo να έρχεται τελευταία αλλά φθηνότερη. Το Nintendo Switch βρίσκεται στον δεύτερο χρόνο ζωής του και ήδη η συλλογή του εμπλουτίζεται συνεχώς με AAA και Indie τίτλους, και παιχνίδια του παρελθόντος όπως τα Mario Kart 8 Deluxe, Hollow Knight και πλέον, το Diablo III. Η Blizzard δοκιμάζει μια ακόμα πλατφόρμα για το Isometric Action-RPG που έχει δεχθεί Expansions, DLCs και δωρεάν Content Updates και όπως όλα δείχνουν έχει κάνει μια πολύ καλή δουλειά και σε αυτό το port.)_Το Diablo χαρακτηρίζεται από μια απλή μεν, αλλά διασκεδαστική δε, φόρμουλα παιχνιδιού. Έχουμε υπό τον έλεγχό μας έναν χαρακτήρα με μαγικές ή φυσικές δυνάμεις και περιπλανιόμαστε σε μεγάλους χάρτες γεμάτους εχθρούς και δαίμονες. Η εξερεύνηση είναι τόσο σημαντική όσο και η μάχη καθώς πολλά στοιχεία που θα βρούμε στους χάρτες μας δίνουν νέα αντικείμενα, χρήσιμες πληροφορίες για τον κόσμο, αποστολές και νέα μονοπάτια για ολοκλήρωση και achievements.

Το παιχνίδι λαμβάνει χώρα στο Sanctuary, στο φανταστικό κόσμο της σειράς Diablo, είκοσι χρόνια μετά τα γεγονότα του Diablo II. Ο Deckard Cain και η Leah βρίσκονται στον καθεδρικό ναό του Tristram (τον ίδιο καθεδρικό ναό που ήταν ο χώρος του Diablo) την περίοδο που ερευνούσαν αρχαία κείμενα σχετικά με μια δυσοίωνη προφητεία καταστροφής. Ένα μυστηριώδες αστέρι που πέφτει από τον ουρανό χτυπάει τον καθεδρικό ναό, δημιουργώντας έναν βαθύ κρατήρα στον οποίο εξαφανίζεται ο Deckard.

Ο πρωταγωνιστής φτάνει στην πόλη του New Tristram για να ερευνήσει το αστέρι που πέφτει και κατέστρεψε τον καθεδρικό ναό, ο οποίος τώρα εκπέμπει απέθαντους. Ο πρωταγωνιστής συνοδεύει τη Leah στον καθεδρικό ναό για να διασώσει τον Cain από τον κρατήρα στον οποίο έπεσε. Μετά τη διάσωση του Cain , ο πρωταγωνιστής μαθαίνει ότι ο μόνος τρόπος για να σταματήσει την επιρροή του αστεριού είναι να σκοτώσει τον βασιλιά Leoric, τον πρώην άρχοντα του Khanduras που είναι γνωστός τώρα ως ο βασιλιάς των σκελετών. Ο Cain ενημερώνει τον πρωταγωνιστή ότι η κορώνα του Leoric πρέπει να ανακτηθεί για να τον νικήσει και ο πρωταγωνιστής ψάχνει για το στέμμα του Leoric με τη βοήθεια του Haedrig Eamon, του σιδηρουργού του New Tristram. Μετά την ανάκτηση του στέμματος, ο πρωταγωνιστής επιστρέφει στον καθεδρικό ναό όπου τελικά συναντά και σώζει τον Kormac, έναν πολεμιστή της τάξης των Ναών που έχει συλληφθεί από μέλη μιας λατρείας γνωστής ως Dark Coven. Μαζί, νικήσαν τον Leoric και βρίσκουν έναν ξένο που έπεσε το πεσμένο αστέρι. Η μοναδική μνήμη του ξένου είναι από ένα σπαθί που διασκορπίστηκε σε τρία κομμάτια καθώς πέφτει.

Αυτή όμως είναι η πρώτη πράξη της ιστορίας, μιας ιστορίας που οδηγεί στην αναγέννηση του απόλυτου κακού μέσα από μια σειρά γεγονότων. Ο πρωταγωνιστής πρέπει να εξερευνήσεις όλες τις περιοχές του κόσμο για να αποτρέψει την πραγματοποίηση της προφητείας και τον πόλεμο μεταξύ Κόλασης και Παραδείσου.

Όπως στα Diablo και Diablo II, το σύστημα μάχης είναι το point&click που έχουμε μάθει από τέτοιου είδους παιχνίδια. Ως έκδοση κονσόλας, την αδυναμία χρήσης ποντικιού την διαδέχονται τα χειριστήρια του Nintendo Switch όπως το Pro-Controller ή τα JoyCons. Αντί να πατάμε πάνω σε έναν εχθρό, το παιχνίδι επιλέγει αυτόματα τον πλησιέστερο από αυτούς που βρίσκονται στην εμβέλειά μας και το πάτημα ενός keybinded κουμπιού ενεργοποιεί την επίθεση που έχουμε θέσει. Στα πρώτα επίπεδα οι κινήσεις μπαίνουν σε συγκεκριμένες θέσεις, αλλά μετά από λίγο μπορούμε να βάλουμε όποια επίθεση θέλουμε σε όποια θέση μας βολεύει ώστε να φτιάξουμε το δικό μας βολικό loadout.

Εκτός από τα βασικά στατιστικά στοιχεία που φέρει ο χαρακτήρας μας (όπως ζημιά που προκαλεί, ταχύτητα επίθεσης ή θωράκιση), τα αντικείμενα υψηλότερης ποιότητας έχουν επιπλέον ιδιότητες, όπως επιπλέον ζημιά, μπόνους χαρακτηριστικών, μπόνους σε κρίσιμες πιθανότητες χτυπήματος ή ιδιότητες που εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες ικανότητές μας. Πιο συγκεκριμένα, τα Θρυλικά Όπλα ή Πανοπλίες λειτουργούν με τέτοιο τρόπο που ο σωστός συνδυασμός τους οδηγεί σε Builds που «σπάνε» το παιχνίδι και το κάνουν άκρως διασκεδαστικό.

Αυτό που τραβάει την πλειοψηφία των παικτών πίσω σε αυτό το παλιό παιχνίδι, είναι ο τρόπος με τον οποίο κυλάει όλο το gameplay. Η απόκτηση των καλύτερων αντικειμένων και όπλων γίνεται μέσω του παιχνιδιού, χωρίς ανούσια microtransactions ή Loot Boxes. Σκοτώνοντας υψηλόβαθμους δαίμονες έχουμε πιθανότητα να μας πέσει ένα καλό αντικείμενο, και πολλές φορές καλύτερο από αυτό που κρατάμε. Καθώς εξερευνούμε την περιοχή ενδέχεται να βρούμε και μπαούλα που φέρουν διαφορετικής σπανιότητας αντικείμενα οπότε η περίπτωση να μας πέσει κάτι καλό αυξάνεται αισθητά. Μέσα στα αντικείμενα έχουμε όπλα, κομμάτια πανοπλίας, χρυσό, ή διαμάντια για να βάλουμε πάνω στην πανοπλία μας.

Το «ζουμί» του παιχνιδιού όμως δεν βρίσκεται στο Single-player Campaign που αποτελείται από πέντε πράξεις γεμάτες δαίμονες και τεράστια αφεντικά, αλλά στο Multiplayer Co-op κομμάτι του. Με την προσθήκη του Reaper of Souls Expansion, η ομάδα ανάπτυξης του Diablo ξεκίνησε ένα Seasonal Event στο οποίο οι παίκτες ολοκληρώνουν Bounties και Randomly-generated Dungeons που φέρουν τους τίτλους «Rifts» και «Greater Rifts» μέσα από τα οποία αποκτούν καλύτερο loot, έχουν την ευκαιρία να ξεπεράσουν το Level 70 που είναι το μέγιστο – και να ανεβάσουν το Paragon Level που δίνει παραπάνω πόντους στα βασικά στατιστικά – και να αποκτήσουν μια θέση στα Leaderboards ανάλογα τον χρόνο ολοκλήρωσης και το επίπεδο του Greater Rift.

Σε κάθε Season θα δούμε διαφορετική κλάση να αποκτά την πρώτη θέση – μια από τις εφτά διαθέσιμες – και κάθε μια ανταποκρίνεται στο στυλ παιχνιδιού του καθενός μας:

  • Ο Witch Doctor είναι ένας νέος χαρακτήρας που χρησιμοποιεί ζομπι και ζώα μέσω μαγείας Voodoo για να δηλητηριάσει, να καταραστεί και να σκοτώσει τους εχθρούς του.
  • Ο Barbarian χαρακτηρίζεται από φυσική δύναμη και χρησιμοποιεί όπλα όπως σπαθιά και τσεκούρια για να σκίσει τους εχθρούς του με ταχύτατες και δυνατές επιθέσεις. Η οργή του είναι αυτή που δίνει το κάτι παραπάνω στις δυνάμεις του και την γενικότερη απόδοσή του στο πεδίο της μάχης.
  • Ο Wizard επικαλείται τα στοιχεία της φύσης όπως την φωτιά, τον πάγο και τους κεραυνούς για να σκοτώσεις μεγάλα πλήθη εχθρών ενώ η Αρκάνα είναι η βασική πηγή ενέργειας. Μέσω αυτής δημιουργεί πεδία όπου ο χρόνος παγώνει ενώ έχει την δυνατότητα να μεταφέρεται μέσα από τοίχους.
  • Ο Monk χρησιμοποιεί την δύναμη και την τεχνική των πολεμικών τεχνών για να αντέξει σε χτυπήματα, να αποκρούση βέλη και άλλων ειδών επιθέσιες, και να καταστρέψει τους εχθρούς του με πολλαπλές και γρήγορες κινήσεις.
  • Ο Demon Hunter χρησιμοποιεί τόξα, βέλη και μαχαίρια προκειμένου να σκοτώσει τους δαίμονες. Το μίσος του τρέφει τα όπλα του μέσω των οποίων εξαπλώνει μεγάλες και ταυτόχρονες επιθέσεις σε μια μεγάλη έκταση.
  • Ο Crusader ως κομμάτι του Reaper of Souls expansion είναι μια κλάση που συνδυάζει την αντοχή του Monk με την δύναμη του Barbarian. Κουβαλάει πάντα μια ασπίδα και ένα όπλα και χρησιμοποιεί την δύναμη του φωτός και της πίστης του για να εξαυλώσει τους εχθρούς του ενώ περνάει μέσα από τους εχθρούς του με την δύναμη του αλόγου του.
  • Τέλος, ο Necromancer που ήρθε ως DLC του Reaper of Souls ελέγχει τους νεκρούς και τα πτώματά τους προκειμένου να δημιουργήσει περισσότερους νεκρούς. Χρησιμοποιεί την δύναμη του αίματος για να παρέμβει στην φύση και στις ικανότητες των εχθρών του.

Κάθε μία από τις παραπάνω κλάσεις έχει μια μπάρα ζωής, και ένα είδος πόρων που χρησιμοποιεί για την υλοποίηση των ικανοτήτων κατά τηνδιάρκεια της μάχης. Αυτοί οι πόροι ανανεώνονται σταδιακά κατά την διάρκεια της μάχης ή μέσω της Βασικής επίθεσής μας. Οι ιδιότητες που μαθαίνουμε μπορούν να συνδυαστούν για καλύτερα και δυνατότερα αποτελέσματα ενώ φτάνοντας στο τελικό επίπεδο του χαρακτήρα μας θα έχουμε ξεκλειδώσει όλες τις ικανότητες και τις παραμέτρους (Runes) για να δημιουργήσουμε συνδυασμούς που ταιριάζουν στο στυλ μας.

Παίζοντας χρόνια σε κάθε Season, μπορούμε με ασφάλεια να πούμε πως παρά την επαναληπτικότητα των modes, το Diablo 3 παραμένει ένα πάρα πολύ εθιστικό παιχνίδι. Το σύστημα μάχης είναι απλό, και ο αγώνας για την απόκτηση του καλύτερου εξοπλισμού μπορεί να μοιάζει με αγγαρεία αλλά είναι η κινητήριος δύναμη για να συνεχίσουμε να παίζουμε. Ξεκινάμε αργά και βλέπουμε πως ο κόσμος ανοίγεται σταδιακά αλλά ευχάριστα. Υπάρχει κάτι πολύ μοναδικό στο να σκοτώνεις αμέτρητους εχθρούς στην οθόνη σου, να τους βλέπει να εκρήγνυνται και να γεμίζουν αίμα και κομμάτια το έδαφος και να ρίχνουν το αντικείμενο που έψαχνες για ώρες.

Και μιας και αναφέραμε το Multiplayer Co-op παραπάνω, το Diablo 3 συστήνεται με φίλους ή με άλλους παίκτες στο διαδίκτυο. Δυστυχώς ή ευτυχώς, το παιχνίδι χρησιμοποιεί την υπηρεσία Nintendo Online για να συνδεθεί στους Servers και απ’ότι είδαμε δεν υπάρχει δυνατότητα Cross-play, οπότε δεν μπορούμε να εγγυηθούμε για την εύρεση κάποιου παίκτη. Ευτυχώς όσες φορές βρέθηκα ONline υπήρχαν πάντα παίκτες για να με συνοδέψουν οπότε εξαρτάται και το επίπεδο δυσκολίας στο οποίο παίζουμε (ξεκινάει από Normal και ανεβαίνει μέχρι Torment X+). Για μένα, η σημαντικότερη προσθήκη είναι το Local Co-op. Μπορούμε να μοιράσουμε χειριστήρια σε φίλους μας και να παίζουμε στην ίδια κονσόλα, με κάποιον από τους διαθέσιμους χαρακτήρες μας. Αυτό το γεγονός ανοίγει και νέους ορίζοντες, καθώς μπορούμε να κάνουμε Power Leveling αν δεν έχουμε την διάθεση να παίζουμε από το μηδέν.

Το replayability του παιχνιδιού είναι ίσως το πρώτο και καλύτερο στοιχείο του. Η ιστορία βοηθάει αρκετά ώστε να μας δώσει μια εικόνα του κόσμου, το σύστημα μάχης είναι καλοδουλεμένο και διασκεδαστικό και παρόλο που χαρακτηρίζεται από επαναληπτικότητα, δηλαδή κάτι που συνήθως είναι κακό για άλλα παιχνίδια, εδώ γίνεται με τέτοιο τρόπο που όποτε και αν παίξουμε, όσος καιρός και αν περάσει, η εμπειρία παραμένει το ίδιο εθιστική. Με τόσες κλάσεις, ποικιλία στις ικανότητες και την απίστευτα μεγάλη ποικιλία όπλων και επάθλων, συνεχίζει να είναι ένα από εκείνα τα παιχνίδια όπου μπορούμε να παίξουμε όσο και όποτε θέλουμε, χωρίς να σκεφτόμαστε την ολοκλήρωση.

Η Eternal Collection, ως έκδοση του Switch, περιέχει και αντικείμενα που μπορούμε να βρούμε μόνο εκεί. Αρχικά, έχουμε την ευκαιρία να εμφανιζόμαστε ως τον Demon King Ganondorf του Legend of Zelda, να έχουμε ένα Cucco ως κατοικίδιο και το Triforce ως περίγραμμα του πορτραίτου μας.Σαν απόδοση, το Port μας αφήνει πάρα πολύ ευχαριστημένους και θετικούς για το μέλλον. Το παιχνίδι τρέχει σε υψηλή ανάλυση τόσο σε Docked όσο και σε Portable Mode. Δεν παρατηρήσαμε ποτέ κολλήματα, ούτε πτώσεις στα καρέ, αλλά υπήρχαν στιγμές που μετά από Sleep Mode το παιχνίδι έκλεινε εξαιτίας κάποιου σφάλματος. Βέβαια, το U.I. που είναι το ίδιο με αυτό του PS4 και του Xbox One φαίνεται να έχει μικρότερη ανάλυση σε κάθε mode και όσοι από εμάς έχουν συνηθίσει την έκδοση των υπολογιστών ίσως απογοητευτούν από την ποιότητά του. Το μόνο ενοχλητικό στοιχείο, όταν παίζουμε σε Portable Mode, είναι το μέγεθος των χαρακτήρων και του κόσμου γενικότερα. Τα μικροσκοπικά στοιχεία στην οθόνη μας ίσως κουράσουν τα μάτια μας. Αλλά η φορητότητα είναι κάτι που ζητούσα πάντα σε τέτοια παιχνίδια. Τέλος, δεν μπορούμε να μεταφέρουμε τον λογαριασμό μας από τους υπολογιστές ή τις άλλες κονσόλες μας οπότε αναγκαστικά πρέπει να ξεκινήσουμε τα πάντα από την αρχή.

Σε γενικές γραμμές, το Diablo III: Eternal Collection είναι ένα πολύ καλοδουλεμένο και αξιόλογο port ενός κλασσικού Action-RPG.  Η παρουσίασή του, τα γραφικά, ο χειρισμός και το gameplay είναι ονειρικά και η φορητότητα είναι ένα δώρο εξ’ουρανού. Σίγουρα το gameplay δεν θα απευθύνεται σε όλους λόγω της επανάληψης και της απλής περιπλοκότητας που έχει. Πάντως, αν ζητάτε κάποιο παιχνίδι που θα σας κρατήσει για ώρες απασχολημένους, θα σας δίνει έναν λόγο να επιστρέφετε, δεν θα νιώθετε χαμένοι ακόμα και μετά από μήνες, τότε η Blizzard φρόντισε με τον κατάλληλο τρόπο.

Το Diablo III: Eternal Collection είναι διαθέσιμο στο Nintendo E-shop στην τιμή των 59,99€.

Ευχαριστούμε την IGE S.A. και την Blizzard Activision για την παροχή του Review Code.

[Alt-tab Galaxy] Diablo III: Eternal Collection - Nintendo Switch Port Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7.5
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ7.5
ΑΠΟΔΟΣΗ9
ΔΙΑΡΚΕΙΑ9
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ8.5
8.5Πολύ Καλό
Reader Rating: (1 Vote)
9.7