Σε μια εποχή όπου οι μεγάλες εταιρείες ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών προσπαθούν με αμφιλεγόμενες τακτικές να ενισχύσουν τα κέρδη τους, μπορούμε να νιώθουμε ασφαλείς στις προσπάθειες των Indie ομάδων για την δημιουργία αξιόλογων και διασκεδαστιών τίτλων. Αυτό δεν ισχυέι πάντα αφού υπάρχουν και πολλοί που δανείζονται δωρεάν assets και ιδέες για να εκμεταλλευτούν την ανάπτυξη της βιομηχανίας.

Η Motion Twin είναι μια Γαλλική ομάδα ανάπτυξης που το βιογραφικό της περιέχει μικρά, απλά, και εύκολα παραβλέψιμα παιχνιδάκια για υπολογιστές, κονσόλες και κινητά. Και έτσι από το πουθενά, το 2017 η ομάδα ανακοίνωσε το Dead Cells, ένα 2D Roguelike Metroidvania που δανείστηκε όλα τα θετικά στοιχεία παιχνιδιών όπως το Castlevania και το Binding of Isaac και τα συνδύασε έτσι ώστε να μας δώσει ένα μικρό, αλλά σημαντικό διαμαντάκι. Το φιλόδοξο παιχνίδι κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στο Steam Early Access όπου παρέμεινε για περίπου έναν χρόνο, και πέρα από βελτιώσεις στην απόδοση και την εμφάνισή του, και δέχθηκε αρκετό περιεχόμενο, σημαντικές και απαραίτητες αλλαγές στο gameplay μεγαλώνοντας παράλληλα σε διάρκεια.

Αναγνωρίζοντας την επιτυχία που σημείωσε το Dead Cells, η Motion Twin αποφάσισε να το λανσάρει και σε κονσόλες νέας γενιάς για να μεγαλώσει το εύρος επιρροής της, και φυσικά, να τραβήξει περισσότερους παίκτες στο ελκυστικό σύμπαν του. Η υβριδική φύση του Nintendo Switch δεν την άφησε αδιάφορη και έτσι η κυκλοφορία του στην κονσόλα της Ιαπωνικής Ναυαρχίδας ήταν δεδομένη. Και με το πρόσφατο ‘Rise of the Giant’ DLC να κάνει την εμφάνισή του, δεν γινόταν να αφήσουμε την ευκαιρία νε ξεγλιστρήσει.

Το Dead Cells ξεκίνησε ως ένας πολύ απλός τίτλος που δεν χρειάστηκε ιστορία για να «σταθεί» μιας και βασιζόταν στο επαναλαμβανόμενο (αλλά ευχάριστο) gameplay του για να μας κρατήσει απασχολημένους. Ωστόσο, η ασταμάτητη ανάπτυξή του, μαζί με το ενδιαφέρον των παικτών για τον κόσμο του παιχνιδιού οδήγησαν την ομάδα στην πρόσθεση μιας υποτυπώδους υπόθεσης που βοηθάει πρεισσότερο στο να σχηματιστεί ο κόσμος παρά ως μια βασική αποστολή.

Βρισκόμαστε σε έναν μυστήριο, Μεσαιωνικό κόσμο, σε ένα μεγάλο Βασίλειο. Μια μεγάλη αρρώστια ξεσπά στις γειτονιές τους βασιλείου, σκοτώνοντας τους κατοίκους ή τρελαίνοντάς τους, και ο Αλχημιστής θεωρείται υπεύθυνος για όλη αυτή την κατάσταση. Ο Βασιλιάς τον κλειδώνει στα έγκατα του κάστρου μετά από αυτές τις κατηγορίες. Εκεί, ο Αλχημιστής ανακαλύπτει κάτι που μπορεί να είναι το αντίδοτο στην αρρώστια, χρησιμοποιώντας κύτταρα ως τον καταλύτη. Ο βασιλιάς από την άλλη, συνεχίζει να φυλακίζει και να σκοτώνει όσους νομίζει πως είναι μολυσμένοι, χάνοντας την ανθρωπιά και την αίσθηση της πραγματικότητας. Το Χέρι του Βασιλιά και ο Γίγαντα στρέφονται ενάντια στον Βασιλιά και τον Αλχημιστή και κλέβουν τα κύτταρα προκειμένου να αποκτήσουν μεγαλύτερη δύναμη. Ο Βασιλιάς όμως, αποκτά την ικανότητα να φεύγει από το σώμα του αλλά να χάνει την μνήμη του κάθε φορά που το κάνει – και έτσι γίνεται ο ακέφαλος πρωταγωνιστής.

Το gameplay του Dead Cells είναι ευνόητο, άμεσα προσβάσιμο, και αρκετά γνωστό σε όσους έχουν παίξει παιχνίδια του είδους. κάτι που καταλαβαίνουμε από τα πρώτα λεπτά. Ξεκινάμε το παιχνίδι επιστρέφοντας στο σώμα μας ως μια πράσινη μάζα κυττάρων, λαμβάνοντας τις πρώτες πληροφορίες για τον κόσμο, καθώς και τα πρώτα μας όπλα και εργαλεία. Έτσι, βγαίνουμε από το μπουντρούμι και στόχος μας είναι να φτάσουμε στο τέλος του ταξιδιού αντιμετωπίζοντας τον τελικό αρχηγό. Κατά την διάρκεια της περιπέτειάς σκοτώνουμε ορδές εχθρών, μαζεύουμε σχεδιαγράμματα όπλων για να ξεκλειδώσουμε στην βάση μας, βρίσκουμε παγίδες για το loadout μας, και πάπυρους στατιστικών που ενισχύουν τις ικανότητές μας μέχρι να πεθάνουμε.

Όταν πεθάνουμε χάνουμε όλη την πρόοδό μας (τα όπλα που αποκτήσαμε και τα κύτταρα των εχθρών μας) και επιστρέφουμε στην αρχή ξεκλειδώνοντας τα όπλα και τα εργαλεία μου μαζέψαμε. Ουσιαστικά, είναι ένα συνεχόμενο run το οποίο πρέπει να τερματίσουμε χωρίς να πεθάνουμε, αλλά αυτό θα γίνει σταδιακά, μετά από αρκετή προπόνηση και αναβαθμίσεις. Αφού ολοκληρώσουμε μια περιοχή, μπορούμε να ξοδέψουμε τα cells που μαζέψαμε για τις αναβαθμίσεις μας. Τα περισσότερα από αυτά χρησιμοποιούνται για να ενισχύσουμε την αποτελεσματικότητα και την δύναμη των όπλων μας, μετατρέποντάς τα σε εργαλεία θανάτου για mobs και αφεντικά αντίστοιχα.

Το Dead Cells θεωρείται ένα ‘Roguevania’, δηλαδή μια μίξη των Roguelike και των Metroidvania. Οι περισσότερες εξορμήσεις μας γίνονται σε μπουντρούμια, κάστρα βγαλμένα από ταινίες τρόμου, υπόνομους, και τεράστιους πύργους. Κάθε περιοχή έχει έναν μεγάλο αριθμό εχθρών που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε ή να παραβλέψουμε ανάλογα την κατάστασή μας. Μετά από κάθε δύο περιοχές θα βρεθούμε αντιμέτωποι με έναν αρχηγό που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και εκμετάλλευση όλων όσων μάθαμε για να καταφέρουμε να επιβιώσουμε. Η ποικιλία των όπλων και των παγίδων όμως – ανάμεσά τους έχουμε ασπίδες, μαστίγια, μαχαίρια, σπαθιά, κ.ο.κ – είναι αρκετή για να μας ωθήσει στο να κάνουμε πειράματα και να δημιουργήσουμε καταστροφικούς συνδυασμούς.

Το νέο DLC μας δίνει την ευκαιρία να σκοτώσουμε τον δεύτερο μεγάλο ανταγωνιστή του παιχνιδιού, τον Γίγαντα που έκλεψε ορισμένα από τα κύτταρα του Αλχημιστή. Σκοτώνοντάς το αποκτάμε πρόσβαση σε ένα νέο cutscene που λήγει (ίσως) την ιστορία του βασιλειά και ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στον κόσμο του παιχνιδιού. Δεν θα έλειπαν και νέα όπλα, παγίδες, ικανότητες, αλλά και εχθροί που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Έχουμε επίσης και αλλαγές στο gameplay, με τις περισσότερες να γίινονται μετά από feedback της κοινότητας και είτε προσθέτουν, είτε αλλάζουν αρκετά βασικά στοιχεία.

To Rise of the Giant είναι ο τρόπος της ομάδας να ευχαριστήσει τους παίκτες για τα χρόνια υποστήριξής τους. Το θέμα είναι όμως, πως όντως είναι για όσους υποστήριξαν την εταιρεία διότι παρόλο που είναι δωρεάν, θα πρέπει να έχουν τερματίσει το βασικό παιχνίδι μια φορά. Αφού τα καταφέρουμε θα μπορούμε να ξεκλειδώσουμε δύο νέα επίπεδα που περιέχουν 10 νέους τύπους εχθρών, 13 νέα όπλα προς ξεκλείδωμα και αναβάθμιση, και νέα μυστικά για το βασίλειό μας. Και σαν να μην έφτανε αυτό, τα Skins έρχονται να δώσουν έναν νέο αέρα στον πρωταγωνιστή με ρούχα που μπορούν να μας μετατρέψουν σε γυναίκα, Χριστουγεννιάτικο δέντρο, ακόμα και έναν πραγματικό βασιλιά με χρυσάφι και επιβλητικά ρούχα.

Στον οπτικοακουστικό του τομέα, μοιάζει με τον απόγονο του Castlevania: Symphony of the Night. Τα pixelated γραφικά μας ταξιδεύουν σε μια άλλη δεκαετία, και η δουλειά που έχει γίνει στις κινήσεις εχθρών και πρωταγωνιστή είναι πάρα πολύ καλή. Πέρα όμως και από τον τεχνικό τομέα, σαν σχέδια οι χαρακτήρες και τα dungeons είναι όμορφα, ξεχωριστά, και χαιρόμαστε να πηγαίνουμε από επίπεδο σε επίπεδο, γνωρίζοντας το setting του Dead Cells. Είναι αξιομνημόνευτο, αλλά σίγουρα έχει γίνει δουλεία στα ηχητικά εφέ, δίνοντας extra πόντους στο πόσο βαθεία θα μπούμε στον κόσμο του παιχνιδιού.

Όταν πρωτοκυκλοφόρησε στο Switch, το Dead Cells αντιμετώπιζε σημαντικά προβλήματα στην απόδοσή του. Είτε σε Portable είτε σε Docked Mode, ήταν κλειδωμένο στα 30FPS με αρκετές πτώσεις σε γεμάτες περιοχές και σε σημεία που έμοιαζαν «αθώα». Αυτό όμως φαίνεται να έχει αλλάξει από τότε μιας και πλέον ο τίτλος τρέχει στα 60FPS με μια αρκετά καλύτερη απόδοση, και μεγάλη ευελιξία στην τροποποίηση των ρυθμίσεών του. Όπως και να’χει, είναι μεγάλη απόλαυση να μπορώ να αφαιρέσω την κονσόλα από την βάση της και να συνεχίσω την εξερεύνησή μου στο κρεβάτι.

Εν κατακλείδι, το Dead Cells είναι ένα διαμάντι που παραμένει σχετικό ακόμα και μέσα στο 2019. Κρατώντας τα πιο σημαντικά και θετικά στοιχεία από αντίστοιχους τίτλους του παρελθόντους, καταφέρνει να μας εντυπωσιάσει και να μας κάνει να ευχόμαστε για περισσότερα. Προτείνεται στους απανταχού οπαδούς των action dungeon-crawlers, μα και σε εκείνους που θα ήθελαν να δοκιμάσουν κάτι δύσκολο, απαιτητικό, αλλά άκρως διασκεδαστικό. Δεδομένου πως είναι ένα παιχνίδι που βασίζεται στην επανάληψη, την προσπάθεια, και την εξερεύνηση τότε σίγουρα δεν θα ξεχαστεί εύκολα.

Το Dead Cells: Rise of the Giant είναι διαθέσιμο στο Nintendo eShop στην τιμή των 19,99€ (για περιορισμένο χρονικό διάστημα – κανονική τιμή: 24,99€).

Το Review Code ήταν μια ευγενική χορηγία της Εκδότριας εταιρείας.

[Alt-tab Galaxy] Dead Cells - Nintendo Switch Port Review
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ7.5
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ8
REPLAYABILITY9
8.5Πολύ καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0