Τα περισσότερα βιντεοπαιχνίδια των ημερών μας τείνουν να αντικατροπτίζουν ένα φανταχτερό μέλλον γεμάτο τεχνολογικά θαύματα, διαφορετικούς κόσμους, άλλους γαλαξίες, και φυλές που ξεπερνάνε την ανθρώπινη λογική και φύση. Σπανιότερα, βλέπουμε και βιντεοπαιχνίδια που συνδυάζουν το παρελθόν με το μέλλον. Μέσα σε αυτά θα μπορούσαμε να συγκαταλέξουμε τίτλους όπως το Bioshock, το Dishonored και το Red Alert. Το κοινό αυτών των παιχνιδιών είναι το ‘Dieselpunk’ σχέδιό τους, κάτι που συχνά μπερδεύεται με το ‘Steampunk’. H διαφορά των δύο στυλ είναι πως το Dieselpunk συνδυάζει την αισθητική του 1950 με μηχανές, οχήματα και όπλα του μέλλοντος, ενώ το steampunk παραμένει πιστό στην εποχή του με ιδιαίτερο στυλ και χρώματα.

Μετά από αρκετό καιρό, το Airheart – Tales of Broken Wings έρχεται να προσθεθεί στην συλλογή των ‘Dieselpunk videogames’ ως ένα twin-stick flight roguelike. Στον τίτλο της Blindflug Studios οι παίκτες καλούνται να αναλάβουν τον ρόλο μιας νεαρής ανερχόμενης πιλότου και ‘Skyfisher’, της Amelia. Στόχος της ηρωίδας είναι να ψαρέψει όσο περισσότερα και σπανιότερα ψάρια γίνεται μέχρι να βρει και να πιάσει την θρυλική Skywhale που ‘γυροφέρνει’ στην περιοχή της Granaria. Για να το πετύχει αυτό, θα πρέπει να επιβιβαστεί στο δικό της αεροπλάνο, να μαζέψει ψάρια, χρήματα, και μέταλλα, προκειμένου να το αναβαθμίσει με καλύτερα εργαλεία, όπλα και εξαρτήματα. Φυσικά, οι ουρανοί, πέρα από ψάρια, είναι γεμάτοι και με πειρατές που έρχονται σε διάφορα μεγέθη και σχήματα και θα προσπαθούν να μας εμποδίσουν αρκετές φορές.

Σε αντίθεση με άλλα Roguelike όπως το κλασσικό (πλέον) Binding of Isaac που θέλουν να κατεβαίνουμε όλο και πιο κάτω στα βάθη ενός μπουντρουμιού, το Airheart μας ωθεί προς τα πάνω. Τα πρώτα επίπεδα είναι γεμάτα ψάρια και σχετικά εύκολους εχθρούς ενώ όσο ανεβαίνουμε οι πειρατές γίνονται πιο άγριοι και επιθετικοί. Μαζί μας πετάνε και άλλοι ψαράδες που ενοχλούνται και αυτοί από την δραστηριότητα των εχθρών μας. Για να τους αντιμετωπίσουμε χρησιμοποιούμε τα πολυβόλα στα φτερά μας και το harpoon με το οποίο πιάνουμε τα αντίπαλα αεροπλάνα και τα κατευθύνουμε πάνω σε βράχους και νησιά για παραπάνω πόρους και μέταλλα. Σε αυτό το έργο μας βοηθάει και η αστυνομία, που καμιά φορά στρέφεται εναντίον μας αν τολμήσουμε να την πειράξουμε. Το τρακάρισμα του σκάφους μας σε κάποια επιφάνεια ή κατά την προσγείωση μας στέλνει πίσω στην αρχή οπότε πρέπει να έχουμε τον νού μας σε κάθε πτήση. Ο μηχανισμός του permadeath είναι ίδιος με άλλα αντίστοιχα παιχνίδια οπότε όταν πεθαίνουμε ξεκινάμε από το μηδέν διατηρώντας όμως όσα έχουμε ξεκλειδώσει από προηγούμενες προσπάθειες.

Τα μέταλλα και οι πόροι που θα βρούμε διάσπαρτα χρησιμεύουν στην αναβάθμιση των συστημάτων μας. Εδώ μεγάλο ρόλο παίζει ο πειραματισμός και η υπομονή. Το grinding είναι ένα πολύ μεγάλο στοιχείο του Airheart μιας και πιο προηγμένες εφευρέσεις απαιτούν περισσότερα συστατικά για να τις ολοκληρώσουμε. Μπορούμε να αγοράσουμε ή να βρούμε σχέδια για νέα τμήματα, ή να πουλήσουμε υλικά που έχουμε βρει για περισσότερα χρήματα. Τα νέα τμήματα επιδρούν τόσο στα στατιστικά, αλλά και στον τρόπο παιχνιδιού μας προσφέροντας καλύτερο χειρισμό, μεγαλύτερη ζημιά, και καλύτερη προστασία ενάντια σε εχθρούς.

Το σύστημα μάχης είναι κατανοητό και εύκολο στην εκμάθηση, και συνηθίζοντάς το γίνεται άκρως διασκεδαστικό. Μιλώντας για ένα Twin-stick Shooter σημαδεύουμε τους εχθρούς μας και τους πυροβολούμε, ενώ αν θέλουμε να βάλουμε ποικιλία στις μάχες μας το Harpoon είναι παραπάνω από αποτελεσματικό.

To Airheart – Tales of Broken Wings έχει δύο ξεχωριστά game modes. Το πρώτο είναι το απλό story mode που, παρόλο που διαθέτει ακέραια τα roguelike στοιχεία μας προσφέρει μια πιο ‘ασφαλή’ διηγηματική περιπέτεια. Το Hardcore Mode περιλαμβάνει και το permadeath με το οποίο αν διαλύσουμε το σκάφος θα πρέπει να μαζέψουμε από την αρχή τα αντικείμενα, τα τμήματα και τα όπλα που είχαμε και να τα ξαναφτιάξουμε.

Η δουλειά που έχει γίνει πάνω στην ισορροπία grinding και επιπέδων είναι αξιοθαύμαστη. Μετά από αρκετή ώρα εξοικείωσης και δοκιμών, τα πρώτα επίπεδα άρχισαν να φαντάζουν μια βόλτα στο πάρκο ενώ το loot με οδηγούσε σταδιακά προς τα ανώτερα στρώματα του ουρανού. Αυτή η σταδιακή άνοδος στην δυσκολία με έκανε να παίζω όλο και περισσότερο, και ακόμα και αν πέθαινα ήθελα να ξαναπροσπαθήσω.

Σαν παρουσίαση, το Airheart αποτυπώνει πιστά το dieselpunk στυλ με χρώματα που είναι φιλικά και ευχάριστα στο μάτι. Ο κόσμος μοιάζει να είναι γεμάτος ζωή και προσωπικότητα και κάθε όχημα, πλάσμα ή περιοχή να καταφέρνει να μας τραβάει την προσοχή. Σίγουρα υπάρχουν πολλές επιρροές από παιχνίδια του είδους και κλασσικά έργα του παρελθόντος, αν και προσωπικά θα ήθελα ένα στυλ λίγο πιο κοντά στο Iron Sky.

Σε γενικές γραμμές, το Airheart είναι ένα μικρό, χαριτωμένο roguelike που δεν ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Το gameplay του είναι αρκετά ευχάριστο αλλά τείνει να γίνεται επαναλαμβανόμενο και μονότονο. Το περιεχόμενο, αν και αρκετό, δεν είναι ικανό να μας κρατήσει απασχολημένους μακροπρόθεσμα. Η ποικιλία των εχθρών και η αυξανόμενη δυσκολία συνθέτουν ένα ελκυστικό, διασκεδαστικό σύνολο που θα θέλαμε να ενισχύεται από παραπάνω στόχους, αποστολές, και έπαθλα.

Οι πτήσεις στο Airheart φαντάζουν μια παράπλευρη ασχολία όσο περιμένουμε για μεγαλύτερους τίτλους, ή μια εναλλακτική όταν θέλουμε να ξεφύγουμε από τα κλασσικά παιχνίδια του είδους. Σίγουρα απαιτείται χρόνος για να φτάσουμε στο τέλος της περιπέτειάς μας άλλα όχι όσος φανταζόμαστε. Ευελπιστούμε πως παραπάνω περιεχόμενο σε μορφή δωρεάν ενημερώσεων ή DLC θα εμπλουτίσει τους ουρανούς του παιχνιδιού στο μέλλον.

To Airheart: Tales of Broken Wings είναι διαθέσιμο στο Steam και στο Nintendo eShop.

We’d like to thank Blindflug Studios for providing us with the Review Code.

Airheart: Tales Of Broken Wings - Review
ΙΣΤΟΡΙΑ5.5
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΑΠΟΔΟΣΗ8.5
ΔΙΑΡΚΕΙΑ6.5
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ7
8Αρκετά καλό
Reader Rating: (2 Votes)
8.8