Όταν η Fatshark έφτιαξε το Warhammer: End Times – Vermintide, παρατηρήθηκε ένας μικρός διχασμός στην κοινότητα των φίλων της σκοτεινής σειράς. Με μια πρώτη ματιά, ήταν ένας τίτλος που έπαιρνε αρκετά στοιχεία από το Left4Dead, τα συνδύαζε πρόχειρα και παρόλο που είχε στιγμές διασκέδασης, ποτέ δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει όσο θα έπρεπε. Το PC Gamer είχε σχολιάσει με θετικά λόγια, γράφοντας πως «το πιο εντυπωσιακό στοιχείο από το Vermintide, και που τονίζει την υπόστασή του, είναι πόσο φρέσκο και ξεχωριστό είναι, καθώς και οι ομοιότητες με την σειρά του Left 4 Dead». Μετά την κυκλοφορία του, γνώρισε θετικές κριτικές από τα μέσα ενημέρωσης και από τους παίχτες ως ένα από τα καλύτερα Co-op Multiplayer παιχνίδια του 2016. Η συμμετοχή των παιχτών στις αποστολές, και η σωστή συνεννόηση κατά την διάρκειά τους ήταν στοιχεία σημαντικά και ίσως το πιο δυνατό χαρτί.

Δύο χρόνια αργότερα και μετά από 500 χιλιάδες αντίγραφα, η ομάδα λανσάρει το δεύτερο παιχνίδι της σειράς που υπόσχεται το ίδιο ενδιαφέρον σύστημα μάχης, καλύτερα RPG στοιχεία και αρκετές βελτιώσεις που οι παίχτες θα λατρέψουν. Συνεχίζει την υιοθέτηση προοπτικής πρώτου προσώπου και το σύστημα μάχης σώμα-με-σώμα ενάντια στις στρατιές των Skaven και των Chaos. H ιστορία χαρακτηρίζεται από το «γνωστό» σκοτάδι του φανταστικού σύμπαντος του Warhammer κατά την διάρκεια των πρώτων ημερών των End Times, μιας αποκαλυπτικής περιόδου που κατέληξε με την καταστροφή του κόσμου. Ακολουθούμε λοιπόν, τους πέντε ήρωες του Ubersreik καθώς προσπαθούν να αποτρέψουν τα σχέδια των Chaos και Skaven ώστε να σώσουν τον κόσμο από την επερχόμενη καταστροφή.

Ακολουθώντας τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού, ο Gray Seer Rasknitt (ανταγωνιστής και ηγέτης της Fester Clan που στο πρώτο παιχνίδι που θεωρήθηκε νεκρός) κατάφερε να αιχμαλωτίσει με επιτυχία τους πέντε Ήρωες του Ubersreik. Χωρίς την παρέμβαση των ηρώων, η πόλη έπεσε στις δυνάμεις των Fester. Ο Rasknitt διέταξε από τότε την κατασκευή μιας τεράστιας πύλης γνωστής ως Skittergate, η οποία θα επιτρέψει στον Πρωταθλητή των Chaos, Bödvarr Ribspreader και τον στρατό του Rotblood, να έχουν εύκολη πρόσβαση στην συνοριακή πόλη Helmgart. Ωστόσο, το Skittergate συνεχώς δεν λειτουργεί σωστά, αποκλείοντας τον Bödvarr να καλέσει το σύνολο των δυνάμεών του. Όταν το Skittergate αποτυγχάνει σε επαναλειτουργία, η καταστροφή που προκύπτει απαλλάσσει έναν από τους ήρωες, τον Markus Kruber, από την αιχμαλωσία. Τότε είναι η ευκαιρία να πολεμίσει και να αντιμετωπίσει τους Skaven ώστε να σώσει τα υπόλοιπα μέλη: τον Viktor Saltzpyre, τον Bardin Goreksson, την Sienna Fuegonasus και την Kerllian.

Η ομάδα ξεφεύγει από την αιχμαλωσία και μεταβαίνουν σε ένα φυλάκιο, όπου συναντώνται με τους υπόλοιπους συμμάχους τους: τον Franz Lohner (πρώην ξενοδόχος που διευθύνει τις αποστολές των ηρώων) και την μάγισσα Olesya Pimenova. Ενωμένοι, οι ήρωες και οι σύμμαχοί τους συνεργάζονται για να σταματήσουν τις δυνάμεις των Skaven και Chaos. Αρχικά, σκοτώνουν τον άρχοντα Burblespue Halescourge, ο οποίος προσπάθησε να τελέσει μια τελετουργία για να εξαπολύσει μια τεράστια πανούκλα πάνω στο Helmgart.

Κατά την διάρκεια αυτής της ανορθόδοξης και δύσκολης περιπέτειας, οι Ήρωες θα έρθουν αντιμέτωποι με ολόκληρες στρατιές, πρωταθλητές των δύο φυλών και φοβερούς Άρχοντες που θα πρέπει να σκοτώσουν ώστε να φτάσουν στην Skittergate και να την καταστρέψουν μια για πάντα.

Ένα μεγάλο, σημαντικό κομμάτι του Vermintide 2 είναι το σύστημα μάχης του. Αν έχετε παίξει κάποιο από τα παιχνίδια της σειράς Left-4-Dead τότε ξέρετε πολύ καλά για τι πράγμα μιλάω. Μπορεί σε εκείνα τα παιχνίδια που λάμβαναν χώρα σε έναν μοντέρνο κόσμο διαλυμμένο από τις κραυγές και την πείνα των ζωντανών-νεκρών, να είχαμε την ευκαιρία να τους σκοτώσουμε με πολυβόλα, πιστόλια ή καραμπίνες, στον φλογερό και σκοτεινό κόσμο του Warhammer αυτό αλλάζει. Οι πέντε χαρακτήρες μας έχουν στην κατοχή τους ένα όπλο για μάχη σώμα-με-σώμα, και ένα όπλο για μάχες με βέλη, οβίδες και μαγεία. Τα πυρομαχικά είναι ελάχιστα και γι’αυτό τον λόγο θα κολλήσουμε στα πιστά μας σπαθιά και λεπίδες για να πετσοκόψουμε ότι βρεθεί στο διάβα μας.

Το Vermintide 2 είναι βάρβαρο, και αυτό είναι ένα συμπέρασμα που βγαίνει όχι μόνο από τους διαμελισμούς και το αίμα που ποτίζει το έδαφος, αλλά και από την μεγάλη δυσκολία του. Πολλές θα είναι οι φορές που θα πεθάνουμε σε μια αποστολή και άλλες τόσες εκείνες που θα αποτύχουμε. Η αποτυχία είναι συχνή αλλά όχι παντοτινή, μιας και θα κερδίσουμε πολλές φορές και με καλή συνεργασία ίσως βγούμε και πιο κερδισμένοι. Θα έρθουμε αντιμέτωποι με ολόκληρες στρατιές, με ορδές που έρχονται από κάθε γωνία και κάθε μεριά του χάρτη και αν δεν προσέξουμε τότε θα περικυκλωθούμε και θα πεθάνουμε πιο γρήγορα απ’ότι περιμένουμε. Κάθε προσπάθεια είναι και διαφορετική καθώς οι εχθροί δεν βγαίνουν από το ίδιο σημείο κάθε φορά και δεν ξέρουμε αν τα αφεντικά θα είναι ίδια με την προηγούμενη φορά, γεγονός που προσδίδει ποικιλία στο gameplay.

Μετά την πρώτη σύντομη αποστολή που μας δείχνει τους βασικούς μηχανισμούς και χειρισμούς, το παιχνίδι ανοίγεται απότομα και μας δίνει το μολύβι και το χαρτί ώστε να γράψουμε εμείς οι ίδιοι την ιστορία μας. Με το που βρεθούμε στο Lobby, έχουμε την επιλογή τριών μονοπατιών (κάτι σαν τις αφίσες ταινιών του Left-4-Dead) που και τα τρία οδηγούν στην ίδια κατάληξη. Στο σύνολό τους ανέρχονται σε 13 επίπεδα και μπορούμε να τα επιλέξουμε άμεσα και με την σειρά, ή να τα επισκεφτούμε τυχαία με μια τυχαία ομάδα μέσω του Quick Play. Κάθε επίπεδο διαρκεί από 20 ώς 30 λεπτά και είναι στρωμένο με διάφορα μονοπάτια, επίπεδα και κρυφά δρομάκια που κρύβουν μυστικά, συλλεκτκά αντικείμενα και θησαυρούς που προστίθενται στην τελική βαθμολογία – σε περίπτωση που ολοκληρώσουμε επιτυχώς την αποστολή.

Το μειονέκτημα στο σύστημα προόδου είναι ότι θα πρέπει να βρεθούμε στον ίδιο χάρτη αρκετές φορές πριν ξεκλειδώσουμε άλλους χάρτες. Κάθε χάρτης έχει διαφορετικά πρότυπα και συγκεκριμένα σημεία στα οποία υπάρχουν τόμοι, Skaven με τσουβάλια θησαυρών και Relics, με αυτά τα αντικείμενα να πιάνουν τον χώρο των φίλτρων μας και να μας κατεβάζουν την υγεία προσδίδοντας παραπάνω δυσκολία στο κάθε γύρο – στο τέλος όμως μας επιβραβεύουν με παραπάνω πόντους εμπειρίας.

Στον πυρήνα του είναι ένα απλό παιχνίδι που κρύβει πολύπλοκους μηχανισμούς και ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Σε σχέση με άλλους παρόμοιους τίτλους, το Vermintide 2 εστιάζει στη μάχη σώμα-με-σώμα γι’αυτό είναι και απαραίτητη η εύρεση και χρήση δυνατότερων όπλων και εξοπλισμού, και ο κατάλληλος συνδυασμός τους για μεγαλύτερη προστασία και ζημιά. Φυσικά, υπάρχει η δυνατότητα να φτιάξουμε νέα και καλύτερα όπλα, να βάλουμε πόντους εμπειρίας στις ιδιότητες του χαρακτήρα μας ώστε να ξεκλειδώσουμε καινούργιες, και άλλα διάφορα χαρακτηριστικά που πλαισιώνουν και αποτελούν ένα RPG.

Πέρα από τα «παλιομοδήτικα» στοιχεία των RPG έχουμε και την ύπαρξη των Loot Boxes, κιβωτίων που αποκτούμε στο τέλος κάθε επιτυχημένου αγώνα και όταν ανεβάζουμε το επίπεδο του χαρακτήρα. Με κάθε επίπεδο φτάνουμε πιο κοντά στο να ξεκλειδώσουμε την επόμενη υποκατηγορία/υποκλάση του χαρακτήρα μας – μια πιο δυνατή κλάση που εστιάζει στην δύναμη και την χρησιμότητα διαφορετικού, κάθε φορά, όπλου.

Το Warhammer: Vermintide 2 αποδίδει πάρα πολύ καλά σε ένα σύστημα ημι-υψηλών αποδόσεων. Στο σύστημά μου, «φοράω» μια Nvidia GTX 1060, έναν Core i5 4690 @3.5GHz και 8GB μνήμης Ram. Κατά την διάρκεια της Open Beta παρατήρησα αρκετά προβλήματα στην απόδοση, κάτι που με έκανε να προβληματιστώ ιδιαίτερα (αν σκεφτούμε πως οι περισσότεροι σύγχρονοι τίτλοι χρησιμοποιούν τις Beta ως διαφήμιση και όχι σαν πηγή πληροφοριών για επιδιορθώσεις στην τελική έκδοση). Με μεγάλη μου χαρά παρατήρησα πως η τελική έκδοση είχε πολύ καλύτερη απόδοση. Οι ρυθμίσεις ήταν στο μέγιστο και ήταν ελάχιστες οι φορές που παρατήρησα πτώσεις στα καρέ και στην απόδοση. Σίγουρα, όταν η οθόνη πλημμύριζε από εχθρούς υπήρχαν οι πτώσεις που περιμέναμε αλλά διαρκούσαν για λίγα λεπτά και δεν επηρέαζαν το gameplay.

Τα γραφικά, η ατμόσφαιρα, ο ήχος, και το απολαυστικό σύστημα μάχης με τα ζουμερά χτυπήματα και τις αιματηρές τους καταλήξεις, συνθέτουν ένα αρκετά διασκεδαστικό παιχνίδι που παρά τις αποτυχίες που θα υποστούμε στα χέρια των Chaos και των Skaven, θα γυρίσουμε ξανά και ξανά για τα λαχταριστά δώρα και έπαθλα.

Παρόλο που το Vermintide 2 δανείζεται μια οικεία ιδέα, καταφέρνει να φτιάξει όνομα και να επαναφέρει στην κορυφή τα Instance-based First-person RPGs. Δεν θα σώσουμε τον κόσμο, δεν θα βοηθήσουμε κανέναν άμεσα, και θα βρεθούμε στο μάτι του κυκλώνα με τέρατα και μεγαλόσωμα πλάσματα να μας πλησιάζουν από κάθε μεριά. Αλλά, όπως και να’ναι, θα το διασκεδάσουμε με τη ψυχή μας, θα το ξανακάνουμε όσες φορές και αν πεθάνουμε ώστε στο τέλος να πάρουμε την δόξα που μας αξίζει…και ας τελειώσει ο κόσμος.

Το Warhammer: Vermintide 2 είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 27,99€.

Warhammer: Vermintide 2 - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8.5
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ7.5
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ7
ΘΕΤΙΚΑ
  • Διασκεδαστικό σύστημα μάχης
  • Πολύ καλά γραφικά και πιστό στην ατμόσφαιρα του Warhammer
  • Πολύ καλή απόδοση
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Ξαφνικά "καρφιά" δυσκολίας
  • Μόνο δύο είδη εχθρών
8Overall Score
Reader Rating: (0 Votes)
0.0