TEKKEN 7: Fated Retribution | Review [Restored]

Last updated:

Η αναμονή τελείωσε. Η μεγάλη μέρα έφτασε και τα χειριστήρια πιάσανε φωτιά. Την εποχή που οι κονσόλες άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους στα σπίτια της Δύσης και της Ανατολής, το 3D Fighting Game που άλλαξε τα δεδομένα με τέτοιο τρόπο που έκρινε το μέλλον όχι μόνο των βιντεοπαιχνιδιών, αλλά και των 3D Fighters γενικότερα, γεννήθηκε. Η τότε Namco – σήμερα γνωστή και ως Bandai Namco Entertainment – εμπνευσμένη από το Virtua Fighter, ξεκίνησε την δημιουργία μιας σειράς που πρώτα έκανε την εμφάνισή της στα Arcade της Ιαπωνίας, πριν πάρει το πράσινο φως για τις κονσόλες της Sony. Έτσι, μετά από πολλά χρόνια αναμονής, η ίδια εταιρεία πήρε την μεγάλη απόφαση και έφερε τον πετυχημένο τίτλο της TEKKEN στους υπολογιστές μας μέσω της πλατφόρμας του Steam.

Το ΤΕΚΚΕΝ είναι ένα παιχνίδι ξύλου που δημιουργήθηκε και κυκλοφόρησε από την Namco τον Δεκέμβριο του 1994. Από τότε μέχρι σήμερα έχουμε δει να κυκλοφορούν αρκετές συνέχειες και spin-offs που δεν ήταν ανέκαθεν επιτυχημένα. Το TEKKEN ήταν από τα πρώτα παιχνίδια που χρησιμοποίησαν 3D animations και μια ευρεία γκάμα από μαχητές. Πέρα από τα παιχνίδια έχουν δημιουργηθεί τρεις ταινίες καθώς και τυπωμένες ιστορίες σε μορφή manga. Η υπόθεση κάθε κεφαλαίου έχει να κάνει με το Τουρνουά του Βασιλιά της Σιδερένιας Γροθιάς (κοινώς και ως King of Iron Fist Tournament) που διοργανώνεται από την οργάνωση Mishima Zaibatsu. Το έπαθλο κάθε φορά είναι διαφορετικό και τις περισσότερες φορές επιτρέπει στον νικητή να διοργανώσει το επόμενο τουρνουά. Ωστόσο, η ιστορία επικεντρώνει στην οικογένεια Mishima και στο γονίδιο του Διαβόλου (Devil Gene), και το μυστήριο πίσω από την δαιμονοποίηση και την καταραμένη Clan των Mishima.

Έξι χρόνια μετά τα γεγονότα του TEKKEN 6 θα μάθουμε επιτέλους την προέλευση της κατάρας των Mishima και την συμβολή των GCorp και Zaibatsu στον πόλεμο που προκάλεσε ο Jin Kazama. Η εξιστόρηση των γεγονότων γίνεται από τα μάτια ενός ρεπόρτερ που έχασε την οικογένειά του από τον πόλεμο και ψάχνει απαντήσεις για να ξεσκεπάσει τα σκάνδαλα που κρύβονται από πίσω. Η Nina Williams κατευθύνει την Zaibatsu με σκοπό να βρει τον Jin ο οποίος εξαφανίστηκε στην Μέση Ανατολή μετά την μάχη του με τον Azazel. Ο Heihachi όμως επιστρέφει στην προεδρία της εταιρείας μετά από μια εντυπωσιακή μάχη με τις δυνάμεις ασφαλείας και οργανώνει ένα νέο Τουρνουά ώστε να προσελκύσει διάφορους πολεμιστές.

Απώτερος σκοπός του Τουρνουά είναι να βρεθεί ευκολότερα ο Kazuya. Ο Heihachi προσπαθεί να βρει τον γιο του προκειμένου να τον σκοτώσει και να ‘σώσει’ τον κόσμο από τον δαίμονα που υπάρχει στο αίμα του. Ο ρεπόρτερ συνεχίζει την αναζήτηση της αλήθειας και ανακαλύπτει πως η εξαφάνιση του Jinpachi και της Kazumi καθώς και η πτώση του Kazuya από τον βράχο έγιναν την ίδια ημέρα και υπάρχει κάποια σύνδεση. Η αλήθεια όμως είναι πιο τρομακτική και ίσως ο κόσμος δεν είναι προετοιμασμένος για αυτή. Μέσα στον χαμό όμως, εμφανίζεται και ο Akuma ο οποίος έχει και συγκεκριμένο σκοπό.

Η ιστορία χωρίζεται σε κεφάλαια με το κάθε κεφάλαιο να έχει και διαφορετικούς πρωταγωνιστές και καταστάσεις. Δεν θα αντιμετωπίσουμε πάντα γνωστούς μαχητές. Μπορεί σε κάποιο κεφάλαιο να βρεθούμε αντιμέτωποι με έναν αριθμό από στρατιώτες ή JACKS και μερικές φορές ίσως να μην χρειαστεί να παλέψουμε αλλά να… πυροβολούμε. Είναι από τις λίγες φορές που το Tekken επικεντρώνει στην υπόθεσή του και ο τρόπος με τον οποίο γίνεται φαντάζει φρέσκος και φιλικός προς τους νέους παίχτες που δεν γνωρίζουν πολλά για τα σύμπαν του.

H σειρά TEKKEN με έχει αφήσει με ανάμεικτα συναισθήματα. Ήταν από τα πρώτα παιχνίδια που εγώ και ο πατέρας μου μπορούσαμε να λιώσουμε με τις ώρες και να εντυπωσιαζόμαστε από τα πράγματα που ανακαλύπταμε συνεχώς. Ακόμα θυμάμαι πως είχα ενθουσιαστεί στην ανακάλυψη των διαφορετικών ρούχων στους χαρακτήρες. Αν θυμούνται οι παλιοί, στα TEKKEN του PS1 όταν επέλεγες έναν χαρακτήρα με διαφορετικό κουμπί κάθε φορά τότε είχε και διαφορετική εμφάνιση. Μπορεί σήμερα να φαντάζει ασήμαντο αλλά εκείνη την εποχή ήταν κάτι το εντυπωσιακό. Μέχρι και σήμερα, το αγαπημένο μου παιχνίδι της σειράς είναι με διαφορά το TEKKEN 3. Για κάποιον λόγο νιώθω δεμένος με το συγκεκριμένο παιχνίδι και δύσκολα μπορώ να το συγκρίνω. Παρόλα αυτά, με την κυκλοφορία του έβδομου κεφαλαίου ίσως να ξανασκεφτώ κάποια πράγματα.

Η λογική στο Gameplay του TEKKEN 7 παραμένει ίδια. Διαλέγουμε τον χαρακτήρα μας και λαμβάνουμε μέρος σε μάχες ενάντια σε άλλους χαρακτήρες. Δύο νέοι μηχανισμοί κάνουν την εμφάνισή τους για πρώτη φορά και πρόκειται για το Rage Art και το Rage Drive. Σε κάθε γύρο, όταν κάποιος μαχητής έχει χαμηλή μπάρα ζωής τότε ενεργοποιείται μια αύρα που δίνει ελάχιστα αυξημένα επίπεδα ζημιάς και την δυνατότητα να εξαπολύσει για μια μόνο φορά κάποια από τις επιθέσεις αυτές. Το Rage Art θα μας θυμίσει τις ειδικές επιθέσεις που θα συναντήσουμε σε παιχνίδια όπως το Street Fighter ή τα Fatalities του Mortal Kombat. Με πιο απλά λόγια, είναι επιθέσεις που μπορούν να προκαλέσουν ζημιά της τάξεως του 30% με την προϋπόθεση ότι θα καταφέρουμε να χτυπήσουμε τον αντίπαλό μας με αυτές. Τα Rage Drives από την άλλη, ενεργοποιούνται εξίσου μια μόνο φορά και λειτουργούν ως παραπάνω επίθεση κατά την διάρκεια του combo μας.

Πατώντας σε πιο παραδοσιακά εδάφη, τα Combos παραμένουν περίπλοκα και εντυπωσιακά. Τα Wall Combos θα μας βοηθήσουν να περιορίσουμε τον αντίπαλό μας σε μια άκρη και να τον κάνουμε να υποκύψει με ασταμάτητες επιθέσεις. Η κίνηση συνεχίζει να παίζει σημαντικό ρόλο και η τοποθέτησή μας είναι σημαντική για να χτυπήσουμε με επιτυχία τους αντιπάλους μας. Δεν είναι απαραίτητο να μάθουμε απέξω τα 10-hit combos αφού το «Juggling» – ή αλλιώς η τακτική να κρατάμε τον εχθρό μας στον αέρα με κλωτσίδια και μπουνίδια – παραμένει μια από τις πιο δυνατές και αξιόπιστες τακτικές. Όσο πιο εκνευριστικό είναι να βρισκόμαστε στην μεριά που τρώει το ξύλο με αυτόν τον τρόπο, άλλο τόσο ικανοποιητικό είναι να εξαπολύουμε εμείς τέτοιους συνδυασμούς. Το μόνο σίγουρο είναι πως θα χρειαστούμε αρκετές ώρες για να εξοικειωθούμε με τους νέους χαρακτήρες και τις ιδιαιτερότητές τους καθώς και με τους συνδυασμούς που μπορούμε να κάνουμε στο πεδίο της μάχης.

Η arcade έκδοση διαθέτει το παραδοσιακό ladder playthrough, στο οποίο ο παίκτης προοδεύει αντιμετωπίζοντας πέντε διαφορετικούς αντιπάλους μέχρι να φτάσει στους δύο τελικούς αρχηγούς. Δυστυχώς, όταν καταφέρουμε να νικήσουμε και τον τελευταίο πολεμιστή δεν θα λάβουμε κάποιο Story Cutscene για τον χαρακτήρα που διαλέξαμε. Αυτό γίνεται με το που τελειώσουμε την βασική ιστορία στην μορφή ενός λευκώματος γεμάτο με side-stories. Να σημειωθεί πως οι αγώνες στο Arcade μπορούν να διακοπούν αν έχουμε επιλέξει να βρισκόμαστε σε Online Mode. Εκτός από το Arcade, υπάρχει και το Treasure Hunting Mode. Εδώ, επιλέγουμε έναν μαχητή και λαμβάνουμε μέρος σε διαφορετικές μάχες με συγκεκριμένους κανόνες και έπαθλα. Το μόνο παράπονό μου σε αυτό το σημείο είναι η απουσία των μίνι-παιχνιδιών όπως το Beach Ball ή το Tekken Force.

Και μιας και μιλάμε για το Online Mode, καλό θα ήταν να εξετάσουμε τι γίνεται στον τομέα που ενδιαφέρει τους περισσότερους παίχτες. Η PC έκδοση του Fated Retribution είναι μια από τις πιο προσεγμένες σε πολλούς τομείς με έναν από αυτούς να είναι το διαδικτυακό παιχνίδι. H Namco κατάφερε να μας δώσει σταθερές συνδέσεις στην πλειοψηφία των αγώνων με αποτέλεσμα να έχουμε μια ευχάριστη εμπειρία. Υπάρχουν στιγμές που το Matchmaking είναι κάπως «σκληρό», με την έννοια του ότι μπορεί να χαθεί η σύνδεση με κάποιον αντίπαλο, πρόβλημα που μπορεί να φτιαχτεί με το κατάλληλο patch. Σε σχέση με την έκδοση του PS4, οι χρόνοι φόρτωσης είναι πιο σύντομοι και η αίσθηση που λάβαμε ήταν αρκετά πιο καλή με αποτέλεσμα να καθιστά την PC έκδοση την καλύτερη επιλογή μέχρι αυτή την στιγμή.

Η Unreal Engine 4 δείχνει για ακόμα μια φορά όλο της το μεγαλείο δίνοντάς μας ένα sequel με ανανεωμένα γραφικά, εφέ και περιβάλλοντα που ενδέχεται να δοκιμάσουν τα συστήματα και τις κάρτες γραφικών μας. Η ποιότητά όλων των παραπάνω είναι σαφώς καλύτερη με αποτέλεσμα να μιλάμε για μια δυναμική επιστροφή. Στο σύστημα που χρησιμοποιήθηκε για αυτό το review υπήρχαν αισθητά FPS Drops ιδιαίτερα σε πίστες γεμάτες από βλάστηση και αντικείμενα ή εφέ. ‘Παίζοντας’ λίγο με τις ρυθμίσεις και φτιάχνοντας έναν συνδυασμό από High και Ultra επιλογές, καταφέραμε να έχουμε την καλύτερη δυνατή ποιότητα με τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Στο σύστημα που χρησιμοποιήθηκε για το Review υπήρχε ένας επεξεργαστής Intel Core i5-4690, μια κάρτα γραφικών AMD Radeon R9 270 στα 2GB με τον τελευταίο Driver εγκατεστημένο, μνήμη RAM 8GB, Windows 8.1, και δύο οθόνες (1x1080p και 1x720p).

Τα γραφικά του ΤΕΚΚΕΝ 7 προσδίδουν μια ξεχωριστή ομορφιά στον κόσμο που αγαπήσαμε από μικροί. Οι χαρακτήρες φαίνονται πιο ζωντανοί και πιο ανθρώπινοι σε σχέση με το παρελθόν και τα περιβάλλοντα είναι πιο εκτενή και γεμάτα ιστορίες. Προσωπικά, απόλαυσα τις μάχες στο Dojo των Mishima καθώς το είδα να εκτυλίσσεται στις φλόγες ή να καταστρέφεται από στρατιώτες και ρομπότ την ώρα που οι Heihachi και Kazuya μοίραζαν γροθιές γεμάτες δύναμη. Σε ένα μέτριο σύστημα όπως αυτό που χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες της κριτικής, κατορθώσαμε να έχουμε μια ικανοποιητική ποιότητα στα γραφικά και τα textures χωρίς να καταπονείται ο υπολογιστής, ούτε να παρατηρούνται θέματα κατά την διάρκεια της μάχης – κυρίως στο Online VS.

Οι έντονες μάχες, τα φοβερά γραφικά, τα δυναμικά εφέ, και η ποικιλία των χαρακτήρων κάνουν το TEKKEN 7 έναν από τους καλύτερους τίτλους της σειράς. Χρόνια είχαμε να διασκεδάσουμε τόσο πολύ και πόσο μάλλον με τον πρώτο τίτλο που κυκλοφόρησε στους υπολογιστές μας. Αυτό αποδεικνύεται μέχρι και σήμερα με τις πωλήσεις που κάνει σε Ευρώπη και Αμερική.  Είναι μια δουλειά που έγινε με μεγάλη προσοχή και αυτό γίνεται αντιληπτό από την ποιότητα του PC Port, το Netcode και την γενικότερη απόδοση. Τέλος, η προσθήκη του Akuma ως playable character και ως μέρους της ιστορίας μας κάνει να ελπίζουμε σε ένα δεύτερο Street Fighter X Tekken με τα γραφικά και τα Combos του Tekken. Μέχρι τότε, μπορούμε με ασφάλεια να απολαύσουμε το νέο παιχνίδι της Bandai Namco.

Ευχαριστούμε την Bandai Namco για την παροχή του Review Code.

TEKKEN 7: Fated Retribution | Review [Restored]
ΣΥΝΟΨΗ
Οι έντονες μάχες, τα φοβερά γραφικά, τα δυναμικά εφέ, και η ποικιλία των χαρακτήρων κάνουν το TEKKEN 7 έναν από τους καλύτερους τίτλους της σειράς. Χρόνια είχαμε να διασκεδάσουμε τόσο πολύ και πόσο μάλλον με τον πρώτο τίτλο που κυκλοφόρησε στους υπολογιστές μας.
9
ΒΑΘΜΟΣ