H Bethesda και πιο συγκεκριμένα ο Todd Howard, έκλεψαν τις εντυπώσεις στην φετινή E3. Μια πληθώρα από νέα παιχνίδια ανακοινώθηκαν και μέσα σε αυτά ήταν και μερικά DLC για ήδη υπάρχοντα IP της εταιρείας. Μέσα σε αυτά ήταν και το Mooncrash DLC του Prey. Με τον τίτλο να κυκλοφορεί εδώ και αρκετό καιρό η ανακοίνωση ήρθε από το πουθενά. Σύμφωνα με τα Press releases και τις ανακοινώσεις της ομάδας ανάπτυξης, το νέο περιεχόμενο θα μας προσφέρει μια Roguelike εμπειρια που “ξεφορτώνεται” την ιστορία για συνεχόμενο gameplay και άπειρο replayability.  

H αλήθεια είναι πως όταν ανακοινώθηκε, και κυκλοφόρησε το Reboot του PREY δεν περίμενα πολλά πράγματα. Τίποτα δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί την μοναδικότητα και την δράση του πρώτου παιχνιδιού και έτσι ήμουν προετοιμασμένος για όλα. Όταν όμως είδα ότι η εμπειρία επιβίωσης που προσέφερε, μαζί με την ένταση, το τρόμο και την πλούσια ιστορία του ήταν κάτι το αξιοπρόσεκτο, κάτι που μπορούσε να με κρατήσει απασχολημένο για ώρες ολόκληρες, τότε άρχισα να ζητάω κάτι παραπάνω – σε μορφή περιεχομένου.

Στο Mooncrash δημιουργούμε έναν δικό μας χαρακτήρα. Ο ήρωάς μας φοράει ένα κράνος δημιουργίας προσομοιώσεων και “ταξιδεύει” στην επιφάνεια του φεγγαριού, στην βάση που έχει πλημμυρίσει από τους εξωγήινους της βασικής ιστορίας. Αφού βρεθούμε στο δωμάτιο του προσομοιωτή θα πρέπει να επιδιορθώσουμε διάφορα εργαλεία και μηχανήματα προκειμένου να ξεκινήσουμε την δοκιμή. Με το που μπούμε και διαλέξουμε έναν από τους πέντε χαρακτήρες που ξεκλειδώνουμε σταδιακά, πρέπει να ξεφύγουμε από το εκάστοτε δωμάτιο.

Κάθε χαρακτήρας έχει τις δικές του ικανότητες και αδυναμίες, καθώς και τους δικούς του στόχους. Ξεκινάμε ως ένας κρατούμενος με μερικές δυνάμεις προς ξεκλείδωμα. Οι δυνάμεις αυτές προέρχονται από το DNA των Typhon και ξεκλειδώνονται σταδιακά όσο περισσότερα δωμάτια προσπερνάμε. Για να τα καταφέρουμε πρέπει να αξιοποιήσουμε τον οπλισμό και τις τακτικές του βασικού παιχνιδιού, καθώς και αντικείμενα που ίσως να μην βρήκαμε στην εξιστόρρηση.

Υπάρχουν πέντε διαφορετικοί τρόποι για να ξεφύγουμε από την βάση. Θα κληθούμε να επιλέξουμε την απομάκρυνση μέσω σκάφους διαφυγής, μέσω πυραύλου ή μέσω επίλυσης γρίφων. Όσο εξερευνούμε τα δωμάτια θα βρίσκουμε νέες πληροφορίες, κάρτες για πόρτες, και αδυναμίες σε μεθόδους ασφαλείας. Όλα αυτά ακούγονται εύκολα αλλά στην πράξη δεν είναι. Αμέσως από το πρώτο δωμάτιο θα έρθουμε σε επαφή με παντοδύναμους Typhon που θα πρέπει να σκοτώσουμε με το κλειδί μας μόνο. Το επίπεδο δυσκολίας εξακολουθεί να είναι αυξημένο διατηρώντας την ταυτότητα του παιχνιδιού, με την διαφορά ότι τα όπλα, τα αντικείμενα και οι εχθροί πολλαπλασιάζονται πολύ πιο γρήγορα.

Ήδη στα πρώτα λεπτά του Mooncrash, θα ανακαλύψουμε περισσότερα όπλα και εχθρούς σε σχέση με την βασική περιπέτεια. Τα mimics βρίσκονται παντού σαν τις κατσαρίδες, και τα Phantoms φυλάνε τους διαδρόμους για τυχόν επιδρομείς σαν εμάς. Από την αρχή ακόμα, θα εντοπίσουμε Weavers, Cystoids, Phantoms, Mimics και άλλα Variants που άλλοτε θα αργούσαμε να αντιμετωπίσουμε. Με μια πρώτη ματιά, η Bethesda ήθελε να δώσει μια άλλη ατμόσφαιρα με το Mooncrash – ατμόσφαιρα που παραπέμπει σε δράση, παρά σε τρόμο. Το DLC απευθύνεται κυρίως σε όσους από εμάς έχουν συνηθίσει την ύπαρξη των Typhon και θέλουν κάτι που θα δοκιμάσει την υπομονή και τις ικανότητές τους.

Όπως γίνεται και με άλλα Roguelikes, έτσι κι εδώ, θα πεθάνουμε αρκετές φορές. Οι αναβαθμίσεις και τα σχέδια των όπλων διατηρούνται ακόμα και μετά τον θάνατό μας. Ακόμα και οι εχθροί μας παραμένουν νεκροί, δίνοντας την θέση τους σε άλλους, σε διαφορετικά δωμάτια  της προσομοίωσης. Για παράδειγμα, αν καθαρίσαμε το πρώτο δωμάτιο από τα mimics, τότε στην επόμενη προσπάθεια δεν θα χρειαστεί να τα αντιμετωπίσουμε από την αρχή. Επιπλέον, θα αποκτήσουμε και Sim Points που θα χρησιμοποιήσουμε για να αγοράσουμε αντικείμενα για την επόμενη προσπάθειά μας.  

Πλέον δεν θα χρειάζεται να ξεκινάμε από το μηδέν με ένα αδύναμο όπλο αλλά θα μπορούμε να εξοπλιστούμε με καλύτερα όπλα, repairs και διάφορα Neuromods. Θα βρούμε Chipsets, μικρότερες αναβαθμίσεις, και νέα όπλα που θα μπορούμε να αξιοποιήσουμε κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο. Φυσικά, αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να παίζουμε το παιχνίδι και ότι έχει να μας δώσει, ειδικά αν θέλουμε να μαζέψουμε τα Sim Points για να αγοράσουμε ότι θέλουμε.

Οι εχθροί και τα περιβάλλοντα του Mooncrash DLC θα είναι διαφορετικά κάθε φορά που θα παίζουμε. Έτσι μας δίνονται εναλλακτικοί τρόποι για να αντιμετωπίσουμε κάθε κατάσταση και μπορούμε να πειραματιστούμε με διαφορετικά όπλα, διαφορετικά Neuromods και άλλες δυνάμεις. Ένα μεγάλο κομμάτι του νέου περιεχομένου αφορά την ενίσχυση των ικανοτήτων μας μέσα στο περιβάλλον του, και την εύρεση διαφορετικών στυλ παιχνιδιού. Για παράδειγμα, κάποιοι από εμάς μπορεί να προτιμούν το Stealth, ενώ άλλοι θα θέλουν να αξιοποιήσουν το hacking και τα περιβαλλοντικά εμπόδια που βρίσκονται διάσπαρτα. Πολλές όμως, θα είναι οι φορές που θα αναγκαστούμε να αλλάξουμε τρόπο παιχνιδιού για να αντεπεξέλθουμε στις διάφορες δοκιμασίες .

To Μooncrash προσθέτει νέο περιεχόμενο και στο βασικό παιχνίδι. Ο πρώτος μηχανισμός που θα δούμε είναι η υποβάθμιση των όπλων και η αντιμετώπιση τραυματισμών σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος. Στο τομέα των όπλων θα παρατηρήσουμε πως τα όπλα μας χαλάνε γρήγορα και χρειάζονται αλλαγή ή επιδιόρθωση. Από την άλλη, στο τομέα της ατομικής υγείας επικεντρώνεται όλο το ενδιαφέρον. Οι τραυματισμοί που θα υποστούμε επηρεάζουν διαφορετικά στοιχεία του χαρακτήρα μας. Για παράδειγμα, κάποιο τραύμα μπορεί να μας περιορίζει στο πόση υγεία αναπληρώνεται ενώ άλλοι τραυματισμοί δεν μας επιτρέπουν το τρέξιμο ή το πήδημα.

Σχετικά με την απόδοση, το Mooncrash θα λέγαμε πως είναι αρκετά προσεγμένο. Η Arkane Studios έκανε καλή δουλειά στον τεχνικό τομέα και δεν παρατηρήσαμε προβλήματα όσο παίζαμε. Στο σύστημά μας, (Intel Core i5-4690, NVIDIA GTX 1060 3GB, Windows 10, 8GB Ram), είχαμε συνεχώς 60FPS με ελάχιστα κολλήματα όταν πλήθαιναν τα αντικείμενα στην οθόνη μας. Οι ρυθμίσεις είχαν τεθεί στο υψηλό και ακόμα και τότε δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα.

Το Mooncrash δεν προσφέρει την βαθιά ιστορία που είδαμε στο βασικό παιχνίδι. Αντιθέτως, αν είσαστε από εκείνους που ψάχνουν μια ακόμα αφορμή για να επισκεφτούν την εγκαταλελειμμένη βάση του φεγγαριού, αυτή η επέκταση περιεχομένου είναι ότι χρειαζόσαστε.  Είναι ένα DLC με μηχανισμούς και περιεχόμενο που ενθαρρύνει τους παίκτες να δοκιμάσουν διαφορετικές τακτικές, διαφορετικά όπλα και ικανότητες, κάτι που ίσως να μην εξασκούσαμε κατά την διάρκεια του Story Campaign. Και αν σας άρεσε το gameplay του PREY, τότε θα αγαπήσετε αυτή την νέα Roguelike εμπειρία.

Το Moonclash είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 19,99€.

Ευχαριστούμε την IGE Group S.A. για την παροχή του Review Code.