Νιώθω πως το 2018 αρχίζει να εδραιώνεται ως η χρονιά των Shooter. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβιτήσει την επιτυχία του Fortnite και του PlayerUnknown’s Battlegrounds, και φυσικά, η ανυπομονησία που χτίζεται γύρω από άλλους τίτλους όλη αυτή την περίοδο. Το Overwatch και το Rainbow Six συνεχίζουν να ανεβάζουν την αδρεναλίνη στην σκηνή των eSports, ενώ παράλληλα, άλλα παιχνίδια όπως το WarFrame ετοιμάζουν νέο περιεχόμενο για ακόμα περισσότερες ώρες διασκέδασης.

Και ενώ μ’αρέσουν τα Shooter και ο τρόπος παιχνιδιού που προσφέρουν, τίποτα δεν θα με σταματήσει από το να απολαμβάνω τα παιχνίδια ξύλου. Οι εκατοντάδες συνδυασμοί κινήσεων, οι διάφορες τεχνικές μάχης, οι εκκεντρικοί χαρακτήρες και τα δεκάδες εφέ, μπορούν να εντυπωσιάσουν ακόμα και τον πιο άπιστο. Πρόσφατα παραδείγματα είναι τα DragonBall FighterZ και Blazblue Cross Tag Battle, παιχνίδια που συνεχίζουν να προσφέρουν περιεχόμενο μέχρι και σήμερα. Δηλώνω αμετανόητος φαν του FighterZ λόγω του DragonBall σύμπαντος, του φανταστικού συστήματος μάχης, και της έμφασης που δόθηκε στην λεπτομέρεια. Λίγες ομάδες ανάπτυξης δίνουν τόση μεγάλη προσοχή στο gameplay ενός παιχνιδιού – και παρόλο που δεν είμαι τόσο ανταγωνιστικός τύπος, οφείλω να αναγνωρίσω το Online Vs περνώντας αρκετές ώρες ενάντια σε άλλους παίκτες.

Γυρίζουμε μερικά χρόνια πίσω, στις σπιτικές κονσόλες και τα παιχνίδια που είχαν στο line-up τους. Πολλά από αυτά έχουν μείνει στην ιστορία, όπως το Street Fighter, Fatal Fury, Samurai Shodown, King of Fighters και The Last Blade που πλέον θα τα αναγνωρίσουμε ως Remasters παρά παλιούς τίτλους. Ο τρόπος χειρισμού των δύο κουμπιών και τα retro γραφικά τους μας πάνε ένα νοσταλγικό ταξίδι στην παιδική μας ηλικία και πιο συγκεκριμένα, σε εκείνα τα απογεύματα που ουρλιάζαμε στην οθόνη μας για την δυσκολία του εκάστοτε αρχηγού. Έτσι, μετά από πολλά χρόνια, η Cardboard Robot Games υιοθέτησε το retro look, τον ήχο, και τον τρόπο χειρισμού δύο πλήκτρων στο νέο παιχνίδι της με τίτλο Pocket Rumble, ένα 2D fighter που φτιάχτηκε κυρίως για το Nintendo Switch αλλά είναι διαθέσιμο και στο Steam.

Το Pocket Rumble δεν έχει κάποιο Story Mode παρόλο που έχει ενδιαφέροντες χαρακτήρες. Οι παίκτες μπορούν να λάβουν μέρος σε διάφορα Offline και Online Modes για να δοκιμάσουν τις ικανότητες, και κυρίως, την υπομονή τους. Χρησιμοποιώντας δύο πλήκτρα, το Pocket Rumble απλοποιεί και τις ειδικές κινήσεις με το κούνημα των μοχλών κατεύθυνσης διαγώνια για την ενεργοποίησή τους. Αντίστοιχα, οι Ultimate κινήσεις γίνονται με το πάτημα των δύο πλήκτρων. Αυτός ο χειρισμός προσφέρει ευκολία στον τρόπο χειρισμού που θα διαλέξουμε. Έτσι είναι το ίδιο εύκολος είτε έχουμε χειριστήριο, είτε πληκτρολόγιο. 

Ο εύκολος χειρισμός όμως, επισκιάζεται από το βάθος και το μεγάλο επίπεδο δυσκολίας που θα αντιμετωπίσουμε αν δεν μάθουμε έστω και τα βασικά. Είναι πολλές οι φορές που έχω χάσει από τον υπολογιστή καθώς δεν υπάρχει επιλογή για επίπεδο δυσκολίας, και ο αντίπαλός μας δεν σέβεται τίποτα προκειμένου να νικήσει. Γι’αυτό, θα ήταν πιο συνετό να ανοίξουμε πρώτα το «Training Mode» μέσα από το οποίο θα μάθουμε βασικές κινήσεις, μηχανισμούς και σενάρια που ενώ είναι πιο απλά από εκείνα του Street Fighter, μας λύνουν τα χέρια όταν χρειάζεται. Τα 31 μικρά μαθήματα ξεκινάνε με τους απολύτως βασικούς μηχανισμούς και εμβαθύνει στην άμυνα και τις ειδικές κινήσεις. 

Αφού μάθουμε όλα όσα θα χρειαστούμε, όλα τα υπόλοιπα έχουν να κάνουν με την υπομονή και τις ικανότητές μας. Κατά την διάρκεια ενός αγώνα, κάθε χαρακτήρας έχει 12 μπάρες ενέργειας. Κάθε χτύπημα, είτε είναι ελαφρύ είτε είναι βαρύ, αφαιρεί μια μπάρα ενέργειας. Υπάρχουν κινήσεις, που αν προσέξουμε μπορούν να χτυπήσουν συνεχόμενα και να αφαιρέσουν περισσότερες μπάρες. Με μια πρώτη ματιά, η διαφορά των ελαφριών και δυνατών κινήσεων είναι ελάχιστη, καθώς δεν προκαλούν διαφορετικό επίπεδο ζημιάς αλλά προσφέρουν ανοίγματα και ευκαιρίες για αντεπίθεσης. 

Συνολικά, μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε οκτώ χαρακτήρας, κάθε ένας από τους οποίους έχουν διαφορετικές επιθέσεις και ικανότητες πολλές από τις οποίες παραπέμπουν σε κάποιον χαρακτήρα από τα παιχνίδια της SNK. Υπάρχουν χαρακτήρες που ανταποκρίνονται στα κλασσικά στερεότυπα, όπως το Tenchi που θα λέγαμε πως είναι ο αντίστοιχος Ryu. Οι κινήσεις του περιορίζονται στις απλές μπουνιές, κλωτσιές και uppercuts, ενώ βασίζεται κυρίως στα Fireballs. Από την άλλη, χαρακτήρες όπως οι June προσφέρουν πιο βαθύ τύπο παιχνιδιού αφού, για παράδειγμα, μπορεί να δημιουργήσει πνεύματα, κλώνους, και υπερφυσικά όπλα για να καλύψει αποστάσεις.

Απλές κινήσεις, όπως η ώθηση μπορεί να κρύβουν επιπλέον επιθέσεις. Ο Hector με το Samurai-style τρόπο μάχης του, μπορεί να χτυπήσει τον εχθρό του αν βρίσκεται μέσα στο πεδίο επίθεσης. Η Keiko χρησιμοποιεί μια μεταλλαγμένη γάτα για να επιτεθεί, ο Quinn μπορεί να μεταμορφωθεί σε λυκάνθρωπο, ενώ ο Subject 11 βασίζεται σε throws και επιθέσεις που φτάνουν πιο μακριά.

Tα Single player modes αποτελούν έναν τρόπο να «ακονίσουμε» τις ικανότητές μας και να βελτιώσουμε την τεχνική μας. Οι μάχες είναι αρκετά δύσκολες και οι εχθροί μας είναι πάντα προετοιμασμένοι να αντεπιθούν ή να εκμεταλλευτούν τα ανοίγματα μας οπότε δεν μπορούμε να ορμήξουμε και να αρχίσουμε να βαράμε. Όταν θα είμαστε πιο άνετοι τότε θα είναι και η στιγμή να δοκιμάσουμε το Online Vs, συμμετέχοντας σε Ranked αγώνες ή ενάντια σε φίλους μας στο διαδίκτυο. Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι πως ο αριθμός των παικτών ανεβαίνει σταδιακά από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας, οπότε ίσως να μην χρειαστεί να περιμένουμε πολλές ώρες για να βρούμε αντίπαλο. Η αναμονή περιορίζεται μέσω του Single Player κατά την διάρκεια του οποίου λαμβάνουμε ειδοποίηση αν βρούμε κάποιον αγώνα. Να αναφέρουμε επίσης, πως για άλλη μια φορά χρησιμοποιείται το GGPO (Good Game Peace Out) για να προσφέρεται στους παίκτες μια πιο ισορροπημένη διαδικτυακή εμπειρία.

Οπτικά, το Pocket Rumble θα μας θυμήσει τίτλους από το Neo Geo Pocket Color. Οι χαρακτήρες, τα περιβάλλοντα, ακόμα και οι επιθέσεις έχουν φτιαχτεί με το pixelated artstyle του παρελθόντος, απλά χρώματα και χαριτωμένα σχέδια. Οι μαχητές διακρίνονται από τέσσερις ξεχωριστές παλέττες χρωμάτων και ένα πιο «Chibi» στυλ εμφάνισης. Τα πεδία μάχης περιέχουν περισσότερα στοιχεία και χρώματα. Για παράδειγμα, θα βρεθούμε σε γειτονιές, βάλτους, λούνα παρκ, εργαστήρια, γραφεία, τάξεις, με το καθένα να έχει και τα δικά του χαρακτηριστικά όπως ακραία καιρικά φαινόμενα, αντικείμενα να κουνιούνται στο βάθος και άλλες ενισχύσεις που ενίοτε τραβάνε την προσοχή.

Το Pocket Rumble είναι ένα παιχνίδι ξύλου που μοιάζει απλό αλλά προσφέρει περισσότερο βάθος από αυτό που περιμέναμε. Η Cardboard Robot Games κατάφερε να φτιάξει έναν τίτλο που είναι διασκεδαστικός και εύκολος στην εκμάθηση, συνδυάζοντάς τον με νοσταλγικά στοιχεία, και ενισχύοντας τον κατάλληλα. Μπορεί ο τρόπος χειρισμού να μην δίνει την ποικιλία και το βάθος άλλων αντίστοιχων τίτλων, αλλά παραμένει αρκετός ώστε να ευχαριστήσει και τους πιο απαιτητικούς παίκτες. Το κλειδί σε όλα είναι ο χρόνος, η υπομονή και η επιμονή. Κάθε επιλογή μας κατά την διάρκεια της μάχης μετράει, και η εμπειρία θα αποτελέσει τον σημαντικότερο παράγοντα για την νίκη μας.

Το Pocket Rumble είναι διαθέσιμο στο Steam (Early Access) και στο Nintendo eShop στην τιμή των 9,99€.

Pocket Rumble - Review
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΑΠΟΔΟΣΗ9
ΔΙΑΡΚΕΙΑ6
ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ8.1
REPLAYABILITY6.5
7.5Αρκετά Καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0