Είμαστε ήδη στον δεύτερο μήνα του νέου έτους και μπορούμε να πούμε πως έχει γίνει ένα αρκετά δυναμικό ξεκίνημα από τις εταιρείες ανάπτυξης. Τίτλοι όπως το DragonBall FighterZ και το Monster Hunter έχουν σημειώσει ρεκόρ πωλήσεων – με το δεύτερο να μας «αφήνει στο περίμενε» για τη κυκλοφορία της PC έκδοσης – και μας δίνουν ελπίδες για το μέλλον της βιομηχανίας. Μέσα στις εταιρείες που ήδη διακρίνονται είναι και η Arc System Works, μια Ιαπωνική εταιρεία γνωστή για τα Anime-themed Fighting παιχνίδια της όπως το Guilty Gear, το Blazblue και το πρόσφατο DragonBall FighterZ. Αυτά τα παιχνίδια μας προκαλούν ανάμεικτα συναισθήματα όπως νοσταλγία και περιέργεια, ενώ παράλληλα κατορθώνουν να μας προσφέρουν κάτι καινοτόμο, κάτι φρέσκο και κάτι που θα μας καθηλώσει για ώρες μπροστά στην οθόνη μας. Όσοι έχουν παίξει κάποιο από τα παιχνίδια της σειράς Guilty Gear, και ειδικά από τα τελευταία, ή αν έχουν έστω δοκιμάσει το DBFZ τότε θα διαπιστώσουν ότι έχουν όλα όσα θα θέλαμε από έναν τέτοιο τίτλο.

Αυτή την φορά όμως, κοιτάμε έναν άλλο τίτλο από τις σειρές της Arc, το Under Night In-Birth Exe:Late[st]. Το Under Night In-Birth πρωτοκυκλοφόρησε στην Ιαπωνία το 2012 και από τότε μέχρι σήμερα κατάφερε να προσελκύσει ένα σεβαστό κοινό. Θα μπορούσαμε να το αποκαλέσουμε ένα «παραδοσιακό Sprite-based παιχνίδι ξύλου» που διατηρεί αγαπημένους μηχανισμούς όπως ασταμάτητα Combos και ειδικές ικανότητες ενώ παράλληλα «αγκαλιάζει» το αρχέτυπο των Anime χαρακτήρων.

Το Under Night In-Birth Exe Last[st] είναι η τρίτη επίσημη έκδοση του τίτλου και περιλαμβάνει νέους και ξεχωριστούς χαρακτήρες, με μοναδικά Combos και κινήσεις καθώς και όλα τα Arcade-elements που έχουμε δει και σε παιχνίδια του παρελθόντος.

To Under Night In-Birth λαμβάνει χώρα σε μια φανταστική σύγχρονη απεικόνιση του 210υ αιώνα. Ένα φαινόμενο γνωστό ως Hollow Night περιβάλλει συγκεκριμένες περιοχές της Ιαπωνίας μία φορά το μήνα εδώ και αρκετούς αιώνες. Κάθε περιοχή που κατακλύζεται από το Hollow Night κατακλύζεται από σκοτεινά πλάσματα που ονομάζονται Voids που χρησιμοποιούν και τρέφονται από μια δύναμη γνωστή ως «Existence» ή EXS. Οι κανονικοί άνθρωποι δεν μπορούν να δουν ή να έρθουν σε επαφή με τα πλάσματα, εκτός από ορισμένους προικισμένους ανθρώπους που έχουν τη δυνατότητα να αντιλαμβάνονται την ύπαρξή τους. Εκείνοι που αποκτούν αυτή την αντίληψη καλούνται να αντιμετωπίσουν τα Voids με κίνδυνο να φαγωθούν από αυτά ή να χάσουν το μυαλό και την λογική τους. Κάτω από ειδικές συνθήκες, ένα άτομο που διατηρεί τη λογική του ύστερα από μια επίθεση από ένα Void μπορεί να «γεννηθεί». Ενώ η κατάσταση αυτή κάνει ένα άτομα να βρίσκεται σε κατάσταση ζωντανού-νεκρού, του δίνει την ικανότητα να ελέγχει το Existence και να υλοποιεί την δύναμή του. Ο πρωταγωνιστής, ονόματι Hyde, είναι ένας χαρακτήρας που επέζησε από την επίθεση ενός Void και έγινε και αυτός ένας In-birth.

Πολλοί χαρακτήρες ερευνούν και ασχολούνται με το φαινόμενο του Hollow Night, και αρκετοί από αυτούς συνδέονται με συγκεκριμένες οργανώσεις. Δύο αντίπαλες ομάδες, οι Yatō  και οι Licht Kreis, εργάζονται για να διατηρήσουν την τάξη σε περιοχές που επηρεάζονται από την επικίνδυνη Νύχτα αλλά διαφέρουν στις μεθόδους τους. Το πλέον διαλυμένο Yatō κηνυγάει τα Voids, ενώ οιο Licht Kreis χρησιμοποιούν τη τάξη και την ιεραρχία για την προστασία των πολιτών. Μια τρίτη οργάνωση, η Amnesia, είναι πιο χαοτικά δομημένη και επιδιώκει να σταματήσει την επιρροή των Yatō και Licht Kreis.

Ακολουθώντας τα πρότυπα άλλων 2D παιχνιδιών ξύλου, ο στόχος του παιχνιδιού είναι να εξαντλήσουμε την υγεία του αντιπάλου μας. Ένας αγώνας μπορεί να αποτελείται από πολλαπλούς γύρους ανάλογα με τον τρόπο και το αποτέλεσμα κάθε γύρου. Αρχικά, θα πρέπει να εξαντλήσουμε την υγεία των αντιπάλων μας ή να περιμένουμε τον χρόνο να τελειώσει – και σε πιο σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να εξαντληθεί ταυτόχρονα η υγεία και των δύο μαχητών οδηγώντας έτσι σε ισοπαλία. To μοτίβο χειρισμού είναι το κλασσικό μοτίβο τεσσάρων κουμπιών με τον συνδυασμό τους να οδηγεί σε διαφορετική αλληλουχία επιθέσεων. Οι παίχτες που είναι εξοικειωμένοι με αυτόν τον τρόπο χειρισμού θα μπορέσουν να «βουτήξουν» κατευθείαν στα πιο πολύπλοκα συστήματα.

Έχουμε τις Light, Medium και Heavy επιθέσεις μαζί με ένα κουμπί που γεμίζει την μπάρα ειδικών επιθέσεων (GRD). Με αυτή την μπάρα μας επιτρέπεται να σπάσουμε την άμυνα ενός αντιπάλου και να ακολουθήσουμε με απανωτά χτυπήματα. Όπως και σε άλλους πρόσφατους τίτλους της Arc System Works υπάρχει ένα πληρέστατο Tutorial που εκτός από τα βασικά μας μαθαίνει και ξεχωριστά Combos για τους χαρακτήρες που ίσως να θέλουμε να επιλέξουμε ή να μάθουμε για μελλοντική χρήση. Είναι ένα χαρακτηριστικό που πάντα με χαροποιούσε να το βλέπω και σε τέτοια παιχνίδια είναι ίσως και απαραίτητο εργαλείο σε περίπτωση που ασχοληθούμε σοβαρά.

Με τους διαφορετικούς χαρακτήρες και τις ξεχωριστές τους δυνάμεις, αυτό που μπορούμε να περιμένουμε είναι ποικιλία και διαφορετικό είδος gameplay από τον καθένα. Ο τρόπος που οι απλές επιθέσεις συνδυάζονται με τις ειδικές ικανότητες θα μας ανοίξουν την πόρτα για πιο πολύπλοκες και διαρκείς επιθέσεις. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να εντοπίσουμε τον αγαπημένο μας χαρακτήρα και να παραμετροποιήσουμε το στυλ μας σε κάθε περίσταση. Κάθε χαρακτήρες έχει τις διαφοροποιήσεις του, και όπως είναι λογικό, μπορούμε εύκολα να τις εντοπίσουμε και να τις εκμεταλευτούμε ως αδυναμίες. 

Μπορεί το Dragon Ball FighterZ να κυκλοφόρησε πριν την τρίτη έκδοση, αλλά μην ξεχνάμε πως το Under Night In-Birth αποτελεί έναν πιο παλιό τίτλο που ίσως να αποτέλεσε το θεμέλιο για το σύστημα μάχης του Guilty Gear, του Blazblue και άλλων πιο πρόσφατων τίτλων της εταιρείας. Μπορεί να μην έχουμε το Tag Team στοιχείο, αλλά θα δούμε πως ο τρόπος που γίνονται τα Combo, οι ειδικές επιθέσεις και πολλοί άλλοι μηχανισμοί δηλώνουν κραυγαλέα πως αυτός είναι ένας ακόμα τίτλος της Arc System Works. Με άλλα λόγια, το Under Night In-Birth είναι ένα πιο παραδοσιακό παιχνίδι ξύλου, αλλά για κάποιον λόγο δίνει την αίσθηση κάτι φρέσκου, με το οποίο οι παίχτες, αρχάριοι και έμπειροι, μπορούν να μάθουν και να απολαύσουν με ευκολία.

Για μια ακόμα φορά, αυτό που ενδέχεται να απογοητεύσει πολλούς από εμάς είναι το Story Mode. Η Arc System Works έχει μια προιστορία με τα μέτρια Story Modes στα παιχνίδια της. Τα περισσότερα λειτουργούν ως Visual Novels, δηλαδή ως διηγήσεις που δείχνουν σε μια οθόνη τους δύο χαρακτήρες που ενδέχεται να πρωταγωνιστούν σε ένα κεφάλαιο και ως σκοπό έχουν να μας δώσουν μια γενικότερη ιδέα του κλίματος. Θυμάμαι πως ο πρώτος τίτλος που έπαιξα ποτέ ήταν το πρώτο Blazblue, και από τότε μέχρι σήμερα ψάχνω να βρω περισσότερες και πιο οργανωμένες πληροφορίες για το lore, πράγμα που σημαίνει πως η ιστορία στα παιχνίδια συνεχίζει να φαντάζει χαοτική. Ευτυχώς, αυτό δεν είναι πρόβλημα στο FighterZ μιας και η ιστορία του DragonBall είναι γνωστή σε όλους τους φίλους της σειράς και η υπόθεση του παιχνιδιού παραπέμπει κυρίως σε ένα «filler» επεισόδιο.

Το Under Night In-Birth είναι ένα ακόμα στυλάτο παιχνίδι της Arc System Works. Φέρνει αρκετές διαφοροποιήσεις σε σχέση με πιο παραδοσιακά Arcade Fighters όπως το Street Fighter. Για παράδειγμα, τα Rounds ονομάζονται “clauses” και κατά την έναρξη μιας μάχης διαβάζεται το “RECURRING VOID EFFECT” στοιχάκι. Αναλυτικές περιγραφές των χαρακτήρων κάνουν μια «βόλτα» στην οθόνη όσο φορτώνει ο γύρος και η μάχη ξεκινάει με την αναφώνηση “DIVIDE”. Όλα αυτά είναι στοιχεία που έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν, και έχουμε συνηθήσει τόσα χρόνια. Πλέον, έχουν γίνει ευχάριστες πινελιές που δίνουν κάτι μοναδικό στο κάθε παιχνίδι.

Από άποψη απόδοσης δεν έχουμε να πούμε πάρα πολλά. Το σχέδιο είναι αναλυτικό και χρωματιστό, με χαρακτήρες που έχουν πάρα πολλές λεπτομέρειες στα χαρακτηριστικά και τα ρούχα τους, ξεχωριστά όπλα και δυνάμεις και εφέ που μπορεί να πλυμμηρίσουν την οθόνη. Τα πεδία μάχης είναι τρισδιάστατα και συνήθως είναι περιοχές που η νύχτα απλώνει το μαύρο πέπλο της και δίνουν την αίσθηση της ερημιάς και του κινδύνου. Ένα σύστημα μέτριων αναλογιών μπορεί να το «σηκώσει» άνετα, ενώ ένα σύστημα με στοιχεία όπως έναν Intel Core i5-4690, μια κάρτα γραφικών GTX 1060@6GB και 8GB μνήμης RAM, δεν θα αντιμετωπίσει κανένα απολύτως πρόβλημα στις μέγιστες ρυθμίσεις και αναλύσεις.

Ο χειρισμός είναι εξίσου εύκολος είτε γίνεται με την βοήθεια χειριστηρίου, είτε με την βοήθεια κάποιου Fighting Stick – εδώ έχει να κάνει με τι βολεύεται ο καθένας. Τέλος, η μουσική είναι ένας ακόμα τομέας που θα μας απασχολήσει μιας και μας ανεβάζει την διάθεση και μας προκαλεί να παλέψουμε με όλη μας την δύναμη και ικανότητες. Είναι το είδος μουσικής που θα θέλαμε να ακούσουμε σε ένα Arcade Fighter – δυναμική, έντονη, ικανή να ανεβάζει την αδρεναλίνη στα ύψη, και φυσικά να προσφέρει κάτι μοναδικό. 

Υπάρχουν αρκετά Fighters σαν το Under Night In-Birth. Αν όμως, επιθυμούμε κάτι δυνατό, κάτι που θα μας γοητεύσει και θα μας κινήσει το ενδιαφέρον, τότε ο τίτλςο της Arc System ίσως να είναι η καλύτερη επιλογή που μπορούμε να κάνουμε. Είναι ένας τίτλος ξύλου που προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία σε χαρακτήρες και Combos (χωρίς την ύπαρξη) DLCs και μας δίνει χώρο για να βελτιώσουμε τις ικανότητές μας μέσα από τα διάφορα Modes. Μπορεί το στυλ των γραφικών και των σχεδίων του να παραπέμπει σε μια εποχή του παρελθόντος, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το παιχνίδι έχει μεγαλώσει άσχημα.

Μπορείτε να βρείτε το Under Night In-Birth Exe:Late[st] στο PSN, με την προηγούμενη έκδοση να δίνεται στο STEAM στην τιμή των 27,99€.

Ευχαριστούμε την Enarxis Dynamic Media για την παροχή του Review Code. Το Review έγινε πάνω στην έκδοση του PSVITA με σύγκριση εκείνης του STEAM.

Under Night In-Birth Exe:Late[st] - Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7.5
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΣΧΕΔΙΟ8
ΑΠΟΔΟΣΗ7.6
ΔΙΑΡΚΕΙΑ7
ΘΕΤΙΚΑ
  • Όμορφα σχεδιασμένα μοντέλα χαρακτήρων
  • Βαθύ σύστημα μάχης
  • Πολύ όμορφο στυλ και σχέδιο
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Η ιστορία παραμένει αδιάφορη και χαοτική μέσω του Visual Novel-style
  • Άσχημο 3D στα πεδία μάχης
8Overall Score
Reader Rating: (0 Votes)
0.0