Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πως είναι η ζωή ενός καταστηματάρχη σε ένα παιχνίδι ρόλων; Και δεν μιλάω για παιχνίδι στυλ DnD, ούτε παιχνίδια που μπορεί να παίζουμε σε κάποια θεατρική ομάδα. Αναφερόμαστε σε εκείνα τα παιχνίδια ρόλων που απαιτούν οθόνη, υπολογιστή, ποντίκι ή χειριστήριο για να τα παίξει κανείς. Πολλές είναι οι φορές που βρισκόμαστε στον ρόλο του ήρωα/ηρωίδας που καλείται να σώσει τον κόσμο από κάποια σατανική δύναμη ή που έχει ως σκοπό να ταξιδέψει στον κόσμο. Σε πολλά από αυτά τα ταξίδια θα δούμε διάφορους χαρακτήρες, θα μιλήσουμε μαζί τους, θα αναζητήσουμε πληροφορίες και θα διαμορφώσουμε σχέσεις συνεργασίας. Μέσα σε αυτούς είναι και οι ιδιοκτήτες καταστημάτων ή καταλυμάτων που θα μας προσφέρουν τις υπηρεσίες τους για λίγα χρυσά νομίσματα, προσπαθώντας να ζήσουν στον ηλεκτρονικό κόσμο.

Όλος αυτός ο πρόλογος μας δίνει μια ιδέα για το Moonlighter, τον νέο indie τίτλο της Digital Sun. Αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Will, ενός έμπορου που κληρονόμησε το μαγαζί του πατέρα του. Το μαγαζί αυτό βρίσκεται δίπλα από την πύλη ενός μπουντρουμιού. Τα λεγόμενα “Dungeons” εμφανίστηκαν ξαφνικά μια μέρα σε αυτόν τον κόσμο τραβώντας την προσοχή των πολεμιστών και των ρομαντικών ταξιδιωτών. Μέσα τους κρύβουν άπειρα πλούτη, όπλα και δόξα για όποιον τα ολοκληρώσει. Με την άνοδο των ταξιδιωτών στις περιοχές αυτών των πυλών οι έμποροι βρήκαν ευκαιρία να δημιουργήσουν μικρές πόλες και χωριά δίπλα από τις πύλες προκειμένου να εκμεταλλευτούν την άνοδο του πληθυσμού σε εκείνα τα σημεία.

Η έκδοση του Moonlighter γίνεται από την 11bit studios, εταιρεία που πριν από μερικές μέρες μας έφερε το πρόσφατο Survival/Management τίτλο της, Frostpunk για τους υπολογιστές μας. Η αλήθεια είναι πως η μετάβαση από ένα σκληρό παγερό κόσμο σε έναν εξίσου σκληρό αλλά πιο έγχρωμο και ευχάριστο RPG ήταν κάτι που δεν περιμέναμε να γίνει σύντομα. Ωστόσο, το παιχνίδι της Digital Sun είναι κάτι που περιμέναμε αρκετό καιρό τώρα, ειδικά από την στιγμή που είδαμε το project σε μορφή έργου-προς-χρηματοδότηση.

Καλώς ήρθατε στον θρύλο του Will

Η πόλη Rynoka άνθισε με την εμφάνιση των Dungeons. Πολεμιστές από κάθε μεριά του κόσμου κατέφθαναν για να περιπλανηθούν στα άδυτα του μπουντρουμιών, να αντιμετωπίσουν τα τέρατά τους και να αποκτήσουν το θησαυρό και τα λάφυρα που βρίσκονταν σκόρπια σε κάθε δωμάτιό του. Με πολλούς από αυτούς όμως να μπαίνουν και να μην επιστρέφουν ποτέ ξανά, ο κόσμος αποφάσισε να μην συνεχίσει την εξερεύνηση με αποτέλεσμα πόλεις σαν την Rynoka να εγκαταλειφθούν και η ζωή σε αυτές να μην είναι τόσο αποδοτική. Ο Will όμως δεν έχει σκοπό να τα παρατήσει τόσο εύκολο. Έχοντας στην ιδιοκτησία του το κατάστημα της οικογένειάς του θα προσπαθήσει για άλλη μια φορά να φέρει την ανάπτυξη στην περιοχή αλλά με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο – να μαζεύει τα πλούτη του μπουντρουμιού το βράδυ και να τα πουλάει το πρωί στο κατάστημά του.

Η πρώτη σκηνή μας τοποθετεί μέσα στο πρώτο πάτωμα του τοπικού dungeon. Ερχόμαστε σε επαφή με τους βασικούς μηχανισμούς και τον χειρισμό του παιχνιδιού, στοιχεία με τα οποία θα πρέπει να εξοικειωθούμε σύντομα αν θέλουμε να επιβιώσουμε από τις δύσκολες μάχες που μας περιμένουν. O Will περνάει ένα μεγάλο κομμάτι της ημέρας του στο μαγαζί αλλά το βράδυ μετατρέπεται σε έναν γενναίο πολεμιστή που έχει ως στόχο να φτάσει στην πέμπτη μεγάλη Πύλη. Για να το κάνει αυτό θα πρέπει να μαζέψει τέσσερα κλειδιά από τα γιγαντιαία τέρατα που τα προστατεύουν.

Με βάση τα παραπάνω ερχόμαστε σε επαφή με την πρώτη σημαντική αποστολή μας. Να διατηρήσουμε ενεργό το μαγαζί μας και να φέρουμε περισσότερους ανθρώπους στην πόλη μας. Η μεγαλύτερη δουλειά λαμβάνει χώρα το βράδυ, όπου οι πύλες ανοίγουν και μας δίνεται η δυνατότητα να εισέλθουμε στα randomly-generated dungeon floors. Κάθε όροφος έχει μια πληθώρα από δωμάτια με εχθρούς και υλικά που μπορούμε να μαζέψουμε και να πάρουμε μαζί μας στον έξω κόσμο για να τα πουλήσουμε.

Το σύστημα μάχης φαντάζει στρατηγικό. Είναι γρήγορο αλλά όχι χαοτικό και σε πολλούς από εμάς θα θυμίσει το αντίστοιχο σύστημα μάχης των παλιών Legend of Zelda. Κάθε δωμάτιο μας θέτει αντιμέτωπους με εχθρούς διαφόρων ειδών, στοιχείο που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν μας όταν καταστρώνουμε το σχέδιο “καθαρισμού”. Μπορούμε να αποφύγουμε επιθέσεις μέσω του “dodgeroll” και έπειτα να αντεπιτεθούμε για να ισορροπήσουμε την κλίμακα. Η ακρίβεια είναι το παν και αυτό θα το καταλάβουμε από τον χειρισμό που ποικίλει ανάμεσα σε πληκτρολόγιο και χειριστήριο – με προτίμηση στο δεύτερο.

Κάτι για το οποίο θα δαπανήσουμε αρκετές ώρες είναι το σύστημα του Inventory. Η τσάντα μας έχει περιορισμένο χώρο αναγκάζοντάς μας να διαχωρίσουμε ποια υλικά και έπαθλα είναι πιο σημαντικά για το κατάστημά μας. Πρέπει να σταματήσουμε δηλαδή να σκεφτόμαστε ως πολεμιστές και να έχουμε μια πιο εμπορική αντίληψη των πραγμάτων. Επιπλέον, ορισμένα από τα αντικείμενα που θα βρούμε σε μπαούλα ενδέχεται να έχουν κατάρες ή ιδιομορφίες που έχουν επιπτώσεις στον αποθηκευτικό μας χώρο και την θέση στην οποία θα μπουν. Για παράδειγμα, υπάρχει κατάρα που μπορεί είτε να καταστρέψει ένα ακριβό αντικείμενο είτε να το αλλάξει εντελώς μετατρέποντάς το σε κάτι διαφορετικό.

Δεδομένου ότι υπάρχουν πέντε βασικά dungeons, θα λέγαμε πως το Moonlighter είναι αρκετά μικρό σε διάρκεια. Η διάρκεια και η γενικότερη πρόοδος επεκτείνονται με τα ταξίδια μας μπρος και πίσω για να πουλήσουμε τα αντικείμενά μας ώστε να αγοράσουμε καλύτερα όπλα και πανοπλίες. Με τον χρυσό που αποκτούμε μέσω των αγοραπωλησιών μπορούμε να φέρουμε περισσότερους έμπορους στην Rynoka. Για παράδειγμα, ο Blacksmith μπορεί να ενισχύσει τα όπλα μας και τις πανοπλίες μας. Η Witch πουλάει ενισχύσεις για το εκάστοτε όπλο και φίλτρα που μας βοηθούν στην μάχη. Ο τραπεζίτης μας βοηθάει να διαχειριστούμε τα χρήματά μας ώστε να έχουμε μερικά λεφτά στην άκρη για οποιαδήποτε στιγμή. Θα δούμε μια πληθώρα επαγγελμάτων να γεμίζει την πόλη μας μετατρέποντάς την σε έναν μικρό παράδεισο.

Οικογενειακή υπόθεση

Η διαχείριση του καταστήματος φαντάζει μια κουραστική ασχολία. Στην περίπτωση του Moonlighter όμως πρόκειται για μια χρήσιμη διαδικασία που δεν θα μας κουράσει πολύ αφού είναι αρκετά απλή σε αυτά που αποζητά από εμάς. Σαν έμποροι πρέπει να βάλουμε τα αποκτήματά μας σε βιτρίνα για τους υποψήφιους αγοραστές. Καθορίζουμε μια τιμή την οποία μπορούμε να αλλάξουμε όποια στιγμή επιθυμούμε με στόχο την ευχαρίστηση του πελάτη. Οι πελάτες αλλάζουν γνώμη συνεχώς ανάλογα με την τιμή και την ποιότητα του προιόντος. Ανάλογα την ζήτηση, την πώληση και το απόθεμα, κάνουμε αλλαγές στις τιμές ενώ επισκεπτόμαστε ολοένα και περισσότερο τα μπουντρούμια για να αποκτήσουμε τα απαραίτητα υλικά για την αναπλήρωση της αποθήκης μας.

Καλώς ή κακώς, η διαχείριση του καταστήματος δεν έχει το βάθος που μπορεί να θέλαμε. Μπορούμε να αλλάξουμε τις τιμές σε αντικείμενα για να ανταποκριθούμε εύκολα στις απαιτήσεις των καταναλωτών και αν θέλουμε να κάνουμε παζάρια. Ανακαλύπτοντας ποια αντικείμενα είναι σημαντικά και πολύτιμα θα μας ενθαρρύνει στο να ψάξουμε ακριβώς τα τέρατα που τα ρίχνουν. Αυτό που πρέπει να προσέχουμε όμως είναι ότι όσο εύκολα μπορούμε να μαζέψουμε υλικά και χρυσό, άλλο τόσο εύκολα μπορούμε να χάσουμε τα λάφυρά μας. Αν πεθάνουμε σε κάποιο επίπεδο του μπουντρομιού θα χάσουμε και ένα μεγάλο κομμάτι αυτών που μαζέψαμε – αλλά όχι όλα.

Τα γραφικά και ο σχεδιασμός του παιχνιδιού είναι ένα από τα στοιχεία που τραβάνε αμέσως την προσοχή. Η λεπτομέρεια των pixelated μοντέλων, τα γεμάτα ζωή και χρώμα περιβάλλοντα, και τα ξεχωριστά animations δίνουν στο παιχνίδι μια μοναδική ‘προσωπικότητα’ που δεν συναντάμε εύκολα σε άλλα Indie Roguelikes.  Και όλη αυτή η ομορφιά αποτυπώνεται και στην απόδοση που έχει στο σύστημά μας. Σε ένα σχετικά δυνατό σύστημα, (Intel Core i5-4690, NVIDIA GTX 1060, 8GB Ram, Widnows 10) θα έχουμε μια πολύ καλή εμπειρία. Δε θα υπάρχουν κολλήματα, ούτε δυσκολίες στο σύστημά μας. Ωστόσο, παρατήρησα πως ανά διαστήματα το παιχνίδι ‘crash-αρε’ χωρίς λόγω, γεγονός που με έκανε να ανησυχήσω. 

Το Moonlighter είναι ένας Roguelike τίτλους που πρέπει να ολοκληρωθεί και όχι να επαναληφθεί ξανά και ξανά. Μας προσφέρει διάφορους μηχανισμούς που είναι πιο απλοί σε σχέση με άλλα, παρόμοια παιχνίδια. Έχει ενδιαφέρουσα υπόθεση, ένα ενδιαφέρον θέμα, και θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος με τα κατάλληλα Content Updates. Είναι ένα παιχνίδι που προορίζεται περισσότερο για κονσόλες ή κινητές συσκευές παρά για υπολογιστές. Αυτό φαίνεται και από τον τρόπο χειρισμό – με τον καλύτερο από αυτούς να είναι το χειριστήριο, και επιβάλλεται αν θέλουμε να το ευχαριστηθούμε στο μέγιστο. Το Moonlighter είναι ένας τίτλος που δεν θα μας ζορίσει και θα μας προσφέρει το κατάλληλο βαθμό πρόκλησης. 

Το Moonlighter είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 19,99.

Moonlighter - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ
GAMEPLAY
ΓΡΑΦΙΚΑ
ΑΠΟΔΟΣΗ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ
ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
4.0Αρκετά Καλό
Reader Rating: (0 Votes)