Metal Gear. Ένας τίτλος, μια μεγάλη ιστορία. Η σειρά που δημιουργήθηκε από τον Hideo Kojima έχει μείνει στην ιστορία για το μοναδικό της gameplay και τους επιτυχημένους τίτλους που έχουν κυκλοφορήσει σε μια πληθώρα συστημάτων. Πρόκειται για ένα είδος παιχνιδιών που έμαθαν στον κόσμο την αξία των 3D Stealth ACtion-adventure από το 1987 μέχρι και σήμερα και δύσκολα φεύγουν από το μυαλό μας. Ο πιο πρόσφατος τίτλος ήταν το Metal Gear Solid V: The Phantom Pain που έκανε πάλι την εμφάνισή του μετά από ένα παραπάτημα της Konami σε ένα in-game event του παιχνιδιού – το οποίο ενεργοποιούσε ένα διαφορετικό ending, αυτό της παγκόσμιας ειρήνης. Αυτό το παραπάτημα γέννησε και σε πολλούς από εμάς τις υποψίες ότι επρόκειτο για μια κίνηση Marketing της Ιαπωνικής εταιρείας με σκοπό την προώθηση του νέου Spin-off τίτλου που παρουσιάζεται με τίτλο ‘Metal Gear Survive’.

Το Metal Gear Survive κυκλοφόρησε επίσημα πριν από μερικές μέρες και σύμφωνα με τα πρώτα νούμερα, δεν κατάφερε να ξεπεράσει τις προσδοκίες μιας και στην πρώτη εβδομάδα δεν μπόρεσε να φτάσει σε πωλήσεις το The Phantom Pain και το Metal Gear Rising. Σαν παιχνίδι, θα το χαρακτηρίζαμε ως action-adventure/survival με ελάχιστα στοιχεία stealth. Είναι ο πρώτος τίτλος της σειράς που αναπτύσσεται και κυκλοφορεί μετά την αποχώρηση του Hideo Kojima από την Konami και ήδη από την πρώτη ανακοίνωση οι παίχτες έχουν δηλώσει την δυσαρέσκιά τους. Όλο αυτό το σκηνικό έρχεται να δέσει με την απόφαση της εταιρείας να κλειδώσει βασικά στοιχεία πίσω από χρηματικές συναλλαγές και να προσθέσει ένα συγκεκριμένο currency για την αγορά περισσότερων Character Slots.

20180225184210_1

Τα γεγονότα του Metal Gear Survive λαμβάνου χώρα στην χρονική περίοδο μεταξύ του Metal Gear Solid: Ground Zeroes και The Phantom Pain και ξεφεύγουν από την έννοια του φυσιολογικού. Η επίθεση των Charon Corps στην Μητρική Βάση (Mother Base) θα οδηγήσει τα μέλη της MSF σε εκκένωσή της με τους Big Boss και Kazuhira Miller να τους ακολουθούν. Κατά την διάρκεια της μάχης όμως, μια μεγάλη τρύπα ανοίγει στον ουρανό και αρχίζει να απορροφά την Βάση μαζί με τα οχήματα, τους στρατιώτες και τα κτήρια που βρίσκονται πάνω της. Στην μέση όλων αυτών βρίσκεται και ο χαρακτήρας μας, μέλος της MSF, και απορροφάται σιγά – σιγά από την πύλη. Στην προσπάθειά του να κρατηθεί στον κόσμο μας και να σώσει έναν ακόμα στρατιώτη από μια ενδεχομένως άσχημη μοίρα, ο χαρακτήρας μας χάνει το χέρι του και πέφτει πάνω στα συντρίμμια χάνοντας την ζωή του.

Η καταιγίδα ηρεμεί και οι επιζήσαντες μετράνε τους νεκρούς τους. Μέσα στους νεκρούς βρισκόμαστε και εμείς αλλά όχι για πολύ. Ένας επιστήμονας, με το ψευδώνυμο ‘Goodluck’ περισυλλέγει το σώμα μας και αφού μας επαναφέρει στην ζωή μας στέλνει σε μια επικίνδυνη αποστολή στον κόσμο που βρίσκεται πίσω από τις πύλες, γνωστό και ως “Dite”. Η αποστολή μας είναι να συλλέξουμε πληροφορίες για τον κόσμο και την ενέργειά που τον περικλύει, να συγκεντρώσουμε όσους παγιδεύτηκαν εκεί και να σώσουμε τον κόσμο από την επικείμενη καταστροφή. Δεν είναι όμως όλα όπως δείχνουν καθώς έχουμε προσβληθεί από τον ιό του παράλληλου κόσμου, γεγονός που θα μας επηρεάσει ανά διαστήματα.

Με το που φτάσουμε στο Dite, θα έρθουμε σε επαφή με κάποια παράξενα πλάσματα που θυμίζουν ανθρώπους αλλά συμπεριφέρονται σαν τους απέθαντους. Η επιβίωσή μας σε αυτόν τον κόσμο είναι υψίστης σημασίας και γι’αυτό θα πρέπει να βρούμε τον τρόπο να τα αντιμετωπίζουμε είτε φανερά, είτε κρυφά υλοποιώντας τις stealth ικανότητές μας. Το αδύναμό σημείο τους είναι οι κόκκινες κρυσταλλικές περιοχές που βρίσκονται στην περιοχή του κεφαλιού και στον αυχένα. Άμα καταστρέψουμε εκείνα τα σημεία, τότε το πλάσμα αυτό πεθαίνει και όλο το σώμα κρυσταλλοποιείται αφήνοντας πίσω μια πηγή ενέργειας που είναι σημαντική για την πρόοδο και την ανάπτυξη τόσο την δική μας όσο και της βάσης μας.

20180225183248_1

Το Metal Gear Survive δεν φέρνει κάτι καινοτόμο στην φόρμουλα της επιβίωσης και της δράσης αλλά συνδυάζει θετικά στοιχεία από πολλά γνωστά παιχνίδια την ώρα που δανείζεται τα assets, την εμφάνιση και την ατμόσφαιρα του MGSV. Τα κυριότερα χαρακτηριστικά που μπορούμε να διακρίνουμε από τις πρώτες κιόλας ώρες είναι το σύστημα μάχης, που δεν υπέστη σημαντικές αλλαγές πέρα από την προσθήκη των διαφορετικών melee weapon και επιθέσεων τους, το σύστημα επιβίωσης που παρόμοιό του θα συναντήσουμε και σε πολλά αντίστοιχα παιχνίδια όπως το Don’t Starve και το Rust, εχθρούς που θα μας θυμίσουν τους Clickers του Last of Us και ένα σύστημα ανάπτυξης όπως αυτό του Dark Souls. Έχοντας ολοκληρώσει, μετά από 15 περίπου ώρες, την βασική ιστορία μπορώ να πω με ασφάλεια πως ο νέος τίτλος της konami παρόλη την διασκέδαση που μου πρόσφερε μου άφησε ανάμεικτα συναισθήματα. Ήταν σαν να παίζω πολλά είδη μαζί, παρά ένα συγκεκριμένο.

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο απ’όλα είναι το γεγονός ότι η υπόσταση του Survive το διαχωρίζει από τις προηγούμενες δουλειές του Kojima. Η ιστόρια δεν έχει μεγάλη σημασία και απλά λειτουργεί ως καύσιμο για τις ασχολίες που θα ξεκλειδώσουμε στην πορεία, ενώ το “stealth” επισκιάζεται από την έντονη δράση και την ατμόσφαιρα τρόμου. Στον πυρήνα του, είναι ένα παιχνίδι επιβίωσης και τα ζόμπι ξεφεύγουν από τα κλασσικά θεμέλια του όρου προσπαθώντας να ενσωματωθούν με κάποιον τρόπο στο σύμπαν του Metal Gear. H εισαγωγή τους γίνεται ξαφνικά χωρίς κάποια προειδοποίηση και στην πορεία θα μάθουμε ότι είναι προιόν αποτυχίας και μετάλλαξης και όχι κάποιου φανταστικού συμβάντος – όπως του ότι η κόλαση γέμισε και στέλνει πίσω τους νεκρούς.

Η κρίση ταυτότητας φαίνεται από τα πρώτα λεπτά. Τα tutorials και οι διάφορες επεξηγήσεις κρατάνε παραπάνω απ’όσο πρέπει και ένα μεγάλο κομμάτι του παιχνιδιού βασίζεται πάνω σε αυτές. Δεν χρειάστηκε ούτε μια στιγμή να διαβάσω κάποια οδηγία ή να μελετήσω κάποιον μηχανισμό γιατί ένιωθα πως η εμπειρία που έχω αποκομίσει μέχρι σήμερα είναι αρκετή για με βοηθήσει στην αποστολή μου. Και είχα δίκιο. Η πείνα και η δίψα είναι δύο σημαντικοί παράγοντες που θα μας βασανίσουν αρκετά την στιγμή που προσπαθούμε να δούμε τι έχει να μας προσφέρει ο νέος αυτός κόσμος. Το νερό είναι βρώμικο και η κατάποσή του μπορεί να μας δηλητηριάσει ενώ το φαγητό δίνεται σε διάφορες μορφές, από φρούτα μέχρι και ωμό κρέας που θα πρέπει να ψήσουμε για να το φάμε με ασφάλεια. Από την άλλη, ο θάνατος των ζόμπι είναι η ζωή μας αφού η ενέργεια που αφήνουν χρησιμεύει στην απόκτηση παραπάνω επιπέδων και νέων ικανοτήτων. Αφού καταφέρουμε να βρούμε την χρυσή τομή και εξασφαλίσουμε την επιβίωσή μας, τουλάχιστον σε αυτούς τους τομείς, τότε θα δούμε ένα διαφορετικό παιχνίδι που ανοίγεται σταδιακά.

20180224142722_1

Πέρα από τις βασικές αποστολές θα λάβουμε μέρος σε πιο μικρές, φαινομενικά ασήμαντες, που έχουν ως σκοπό την γρηγορότερη ανάπτυξή μας και την απόκτηση περισσότερων πόρων για την παραμετροποίηση και αναβίωση της βάσης μας. Μπορούμε να φτιάξουμε νέες εγκαταστάσεις που έχουν ως σκοπό να κάνουν την ζωή μας ευκολότερη, και να επεκτείνουμε τα όριά μας προκειμένου να εγκαινιάσουμε φάρμες, χωράφια, στρατιωτικές και επιχειρησιακές εγκαταστάσεις και κέντρα ιατρικής περίθαλψης. Επιπλέον, τα διάφορα εργαστήρια μας επιτρέπουν να φτιάξουμε δυνατότερα και καλύτερα όπλα και πανοπλίες, ενώ παράλληλα έχουμε την δυνατότητα να κατασκευάσουμε εργαλεία και mods που θα μας ενισχύσουν την δραστηριότητα στα αφιλόξενα πεδία της Γης.

Η καλύτερη gameplay εμπειρία εντοπίζεται στις διαδικτυακές αποστολές συνεργασίας. Τέσσερις παίχτες μπορούν να συμμετέχουν σε εύκολες ή δύσκολες αποστολές προστασίας. Σε αυτές, πρέπει να προστατεύσουμε ένα τρυπάνι από τις ορδές των απέθαντων την ώρα που μαζεύουμε πόρους, στήνουμε τις άμυνές μας και ελπίζουμε για το καλύτερο. Η καλύτερη τελική βαθμολογία ανοίγει τις πόρτες και για καλύτερο loot που έρχεται είτε σε μορφή εξοπλισμού, είτε σε μορφή πόρων. Αν από την άλλη, αποφασίσουμε να επιχειρήσουμε αποστολές μόνοι μας τότε θα νιώσουμε μια μονοτονία αφού η πλειοψηφία τους αποτελείται από μάζεμα πόρων ή προστασία περισσότερων τρυπανιών. Μόνο κατά την διάρκεια του end-game εντόπισα μερικές ενδιαφέρον αποστολές όπως αυτές της εξόντωσης εξωγήινων πλασμάτων που έρχονται στην διάστασή μας από άλλα Wormholes ή την περισυλλογή περισσότερων επιζόντων.

 

Η PC έκδοση του Metal Gear Survive περιλαμβάνει μια πληθώρα επιλογών για να κάνουμε την απόδοση όσο πιο ιδανική γίνεται για το σύστημά μας. Ανάμεσα σε αυτές τις επιλογές περιλαμβάνονται τα model detail, texture filtering, lighting, post-processing, ambient occlusion και τα volumetric clouds. Δεν υπάρχουν επιλογές για το Field of View ή το Anti-aliasing με αποτέλεσμα να βασιζόμαστε στα διάφορα presets και στην επιλογή των FPS Lock (30 ή 60 fps). Ωστόσο, μετά από μερικά πειράματα και αλλαγές στις ρυθμίσεις διαπιστώσαμε πως το anti-aliasing γίνεται αισθητά καλύτερο όσο αυξάνουμε το post-processing.

To σύστημά μας που αποτελείται από έναν i5-4690 (3.5GHz), 8GB Ram, μια NVIDIA GTX 1060 6GB VRAM και Windows 10 μπόρεσε να διατηρήσει τα καρέ στα 50-55 με τα πάντα στο Extra High και ανάλυση 1080p, ενώ με ορισμένες επιλογές στο High ανεβάσαμε τα καρέ στα 60fps σταθερά. Κατά την διάρκεια της μάχης, παρόλο που περιμέναμε πως θα αντιμετωπίζαμε πτώσεις και προβλήματα καταφέραμε να κρατήσουμε σταθερά τα καρέ χωρίς να αλλοιώνεται η συνολική μας εμπειρία.

20180226154505_120180224125823_1

Τo Metal Gear Survive έχει γερές βάσεις και θα μπορούσε να είναι ένα πολύ καλό παιχνίδι. Η επανάληψή του όμως, σε συνδυασμό με την απουσία διαφορετικών αποστολών και online ασχολιών το καθιστούν μονότονο και ρηχό σε σχέση με προηγούμενα spin-offs. Είναι πολλές εκείνες οι στιγμές που θα πεθάνουμε και θα εκνευριστούμε λόγω του φτωχού σχεδιασμού ενώ σε άλλες θα ευχόμασταν να υπήρχε κάποιος λόγος για να μαζέψουμε περισσότερα αντικείμενα και να αναζητήσουμε το καλύτερο όπλο. Μέχρι στιγμής, η ύπαρξη ενός μόνο είδους Co-op Mission δεν είναι αρκετή για να μας κάνει να επιστρέψουμε και η απουσία ενός καλού PvP Mode δεν μας δίνει το απαραίτητο κίνητρο για να γίνουμε καλύτεροι. Ας ελπίσουμε πως η Konami θα ξανασκεφτεί μερικές από τις αποφάσεις της και πως θα στηρίξει το εγχείρημα αυτό ώστε να το μετατρέψει σε κάτι ακόμα καλύτερο.

Metal Gear Survive - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ65%
GAMEPLAY70%
ΓΡΑΦΙΚΑ80%
ΑΠΟΔΟΣΗ81%
ΔΙΑΡΚΕΙΑ71%
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ65%
ΘΕΤΙΚΑ
  • Καλή απόδοση
  • Ευχάριστο και διασκεδαστικό gameplay
  • Καλοφτιαγμένα συστήματα επιβίωσης
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Μονότονο και ρηχό, με ελάχιστες διαφορετικές ασχολίες
  • Αδιάφορη ιστορία
  • Πολλές λειτουργίες κλειδωμένες πίσω από "paywalls" και χρονικά περιθώρια
70%Overall Score
Reader Rating: (0 Votes)
0%