Για να πω την αλήθεια, ποτέ δεν είχα την Focus Home Interactive σε ιδιαίτερη εκτίμηση χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν εκδίδει ωραία παιχνίδια. Κάθε άλλο, παιχνίδια όπως το The Surge, Blood Bowl και Divinity: Original Sin Definitive Edition είναι μόνο μερικά από εκείνα που μας έχουν κρατήσει αμέτρητες ώρες απασχολημένους με την διασκέδαση που προσφέρουν, ενώ παράλληλα ανυπομονούμε για το επερχόμενο Vampyr. Μέχρι εκείνη την ώρα όμως, η Passtech Games μπαίνει στην μέση και μας φέρνει έναν άκρως διασκεδαστικό τίτλο με ελκυστικά γραφικά, ενδιαφέρουσα ιστορία και μερικούς γνώριμους μηχανισμούς που μπορεί να βρούμε σε γνωστούς τίτλους. Ήρθε λοιπόν, η ώρα να βουτήξουμε σε μια «μοναδική» περιπέτεια, να λάβουμε μέρος σε έναν ακόμα πόλεμο και να σώσουμε την «πριγκίπισσά» μας καθώς ελέγχουμε τις αξιόπιστες στρατιές μας.

Το Masters of Anima δεν είναι κάποιο τυπικό παιχνίδι στρατηγικής ή ένα ακόμα MOBA. Αντιθέτως, είναι ένα Action-RTS που επικεντρώνει περισσότερο στο να μας παραδώσει μια αξιόλογη Single-player εμπειρία παρά ένα ανταγωνιστικό Online VS περιβάλλον. Με μια πρώτη ματιά, ο τίτλος της Passtech φαίνεται χαοτικός και δύσκολος αλλά η επίσκεψή μας στον κόσμο του Anima θα μας εντυπωσιάσει ιδιαίτερα με την απλότητα, την ομορφιά του και την διασκέδαση που μοιράζει απλόχερα. Οι μηχανισμοί του θα μας θυμίσουν παιχνίδια όπως το Pikmin της Nintendo, και αντίστοιχους τίτλους του PSVita που μας καλούν να ελέγξουμε έναν μικρό στρατό ώστε να σκοτώσουμε τους αντιπάλους μας, να λύσουμε γρίφους και να εξερευνήσουμε τους μεγάλους χάρτες τους. Τα γραφικά του από την άλλη έχουν ένα στυλ που θυμίζει περισσότερο το Magicka και τρισδιάστατα κομικ.

Τι φανταστικό έχει ο κόσμος του Masters of Anima

Βρισκόμαστε στο Spark, έναν κόσμο που το Anima, μια μοναδική μορφή ενέργειας, δίνει ζωή στην φύση και την δύναμη του ελέγχου στους ανθρώπους. Μια μέρα, το βουνό του Spark εκρύγνειται και αρχίζει να σπέρνει ωμό Anima σε όλο τον κόσμο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν εχθρικά, πέτρινα αγάλματα που απειλούσαν όλη την δημιουργία. Έτσι, μια επίλεκτη ομάδα από Shapers, ανθρώπων που έχουν την δυνατότητα να ελέγχουν το Anima και να δημιουργούν Golems για να αντιμετωπίσουν την απειλή του Spark, ξεκινούν έναν πόλεμο για να σώσουν την ανθρωπότητα και να καταλαγιάσουν το βουνό. Αρκετά χρόνια αργότερα, και πιο συγκεκριμένα στο έτος 665 (όντως τώρα;) γνωρίζουμε τους πρωταγωνιστές μας, τον Otto και την Ana. Η Ana ως Supreme Shaper θεωρείται η καλύτερη πολεμίστρια και εκπαιδεύει τον Otto ώστε να γίνει ένας ακόμα Shaper, προστάτης του κόσμου – αλλά και για να μπορέσει να τον παντρευτεί μιας και ο γάμος μεταξύ Ανωτάτου Shaper και μαθητευόμενου απαγορεύεται από τον νόμο.

Μετά την απλή δοκιμασία παρουσίασης γνώσεων, και την τελετή ανόδου, ο Otto γίνεται επιτέλους ένας ακόμα Shaper. Ωστόσο, μια έκρηξη του Spark έρχεται να ταράξει την ειρήνη και να υποχρεώσει τον Otto να κάνει πράξη αυτά που έμαθε. Χρησιμοποιώντας τα πρώτα Golem του, ο Otto θα φτάσει στο σπίτι του και θα συντήσει τον Zahr, έναν σατανικό Shaper που ανακατεύθηκε με την δύναμη του βουνού, ξύπνησε τα αρχαία Golems και εξαπέλυσε την καταστροφή στον κόσμο. Σαν να μην έφτανε αυτό, και θέλοντας να σιγουρέψει την κυριαρχία του, χώρισε το πνεύμα της Ana σε τρία ξεχωριστά τμήματα – το σώμα, την καρδιά, και το μυαλό – για να τα χρησιμοποιήσει ως καύσιμο για την δημιουργία δυνατότερων Golems. O Otto λοιπόν, ξεκινάει ένα ταξίδι ώστε να αντιμετωπίσει τον Zahr και να επαναφέρει την Ana ώστε επιτέλους…να την παντρευτεί.

Όσοι είχαν την ευκαιρία να παίξουν κάποιο Action-RTS ή κάποιο παιχνίδι της σειράς Pikmin τότε θα εντοπίσουν αρκετά γνώριμους μηχανισμούς. Ο χαρακτήρας μας μετακινείται στον χώρο και μπορεί να επιτεθεί σε αντιπάλους, αντικείμενα και τείχη ενώ παράλληλα μπορεί να δημιουργήσει Golems τριών ειδών, να τα κατευθύνει και να τα βάλει να επιτεθούν στην θέση του. Φυσικά, ενώ τα Golems είναι σε φάση επίθεσης μπορούμε να τα ενισχύσουμε μέσω αντίστοιχων ικανοτήτων (πχ. Battlecry) ή να χτυπάμε μαζί τους με το απλό 3-hit combo μας. Όσο προχωράμε από επίπεδο σε επίπεδο, θα διαπιστώσουμε πως θα χρησιμοποιούμε περισσότερο τους ακολούθους μας παρά την δική μας πολεμική ικανότητα. Για να φέρουμε τους πέτρινους συμμάχους μας στην ζωή, μαζεύουμε Anima από το περιβάλλον μας – με άλλα λόγια, λειτουργεί ως Mana – και το χρησιμοποιούμε για την επίκληση. Φυσικά, δεν μπορούμε να έχουμε μεγάλο αριθμό στρατιωτών από τις πρώτες ώρες αλλά ανεβαίνοντας επίπεδα και ξεκλειδώνοντας ικανότητες θα είμαστε σε θέση να έχουμε μέχρι και 100 golems ταυτόχρονα ενισχύοντας την ζημιά μας.

Τα Golem χωρίζονται σε τρία βασικά είδη:

  • Τους Protectors: Πέτρινα στρατεύματα που περικυκλώνουν τον πυρήνα τους με μια πανοπλία, μια ασπίδα και ένα τσεκούρι. Η χρήση τους προορίζεται για αυξημένη προστασία του Shaper και αντιπερισπασμού στις επιθέσεις των εχθρικών Golems.
  • Τους Sentinels: Τα Sentinels είναι οι αντίστοιχοι Τοξότες. Είναι Golems που συσσωρεύουν την ενέργεια του Anima στην άκρη του τόξου τους και το εξαπολύουν στους στόχους τους. Δυνατότερες βολές είναι δυνατές μέσω της Battlecry ικανότητας και είναι ικανές να προκαλέσουν αρκετά μεγάλη ζημιά.
  • Και τους Keepers: Πρόκειται για τις μονάδες υποστήριξης. Μπορούν να απορροφήσουν το Anima από τα εχθρικά Golems και να μας το προσφέρουν για σκοπούς αναπλήρωσης. Με την Battlecry ικανότητα μετατρέπουν το Anima σε Health Spheres ώστε να αναπληρώσουμε την υγεία μας κατά την διάρκεια της μάχης.

Και ενώ το σύστημα μάχης έχει μεγάλη σημασία για το gameplay, θα περάσουμε αρκετή ώρα λύνοντας γρίφους και εξερευνόντας το περιβάλλον μας. Η εξερεύνηση επιβραβεύεται με μικρές αλλά σημαντικές ανακαλύψεις, περισσότερες εκ των οποίων προσφέρουν αναβαθμίσεις στην υγεία και το Anima μας. Η πλειοψηφία τους βρίσκεται κάτω από πεσμένους κορμούς δέντρων, κρυμμένα μέσα ή κάτω από βάζα ή ξεκλειδώνονται με την μεταφορά λίγου Anima σε μια κατασκευή. Δυστυχώς όμως, η επιβράβευση σταματάει εδώ. Μετά από κάθε μάχη λαμβάνουμε μια βαθμολογία ανάλογα πόσες φορές χτυπηθήκαμε, πόσο γρήγορα τελειώσαμε και πόσα Golems χάσαμε κατά την διάρκεια της μάχης. Τις περισσότερες φορές αυτή η βαθμολογία φαντάζει άδικη μιας και είναι ελάχιστες οι φορές που θα λάβουμε S-rank – το οποίο έρχεται μαζί με το ανάλογο ποσό πόντων εμπειρίας.

Ένα ακόμα στοιχείο που με «ζόρισε» αρκετά, τουλάχιστον στον αρχή, είναι ο χειρισμός. Το Masters of Anima έχει δημιουργηθεί με γνώμονα τις κονσόλες νέας γενιάς σε σημείο που κατά την διάρκεια της φόρτωσης μας δίνεται το κλασσικό μήνυμα ότι η χρήση χειριστηρίου είναι καλύτερη. Εξάλλου, πέρα από τους υπολογιστές, είναι ένας τίτλος που κυκλοφορεί για Xbox One, Playstation 4 και Nintendo Switch. Για να μην είμαστε και άδικοι, υπάρχουν οι αντίστοιχες ρυθμίσεις χειρισμού για ποντίκι και πληκτρολόγιο. Η κίνηση εξακολουθείται να γίνεται μέσω των WASD πλήκτρων και το σημάδεμα μέσω του ποντικιού αλλά κάπου εδώ τα πράγματα αρχίζουν και περιπλέκονται. Το Control, το Shift και το Q είναι τα πιο βασικά από τα πλήκτρα για την επίκληση, επαναφορά και ανακατεύθυνση των στρατευμάτων μας ενώ τα 1,2,3 ή το Middle Mouse Roll μας επιτρέπουν να επιλέξουμε το είδος του golem που μπορούμε να καλέσουμε. Και ενώ υπάρχει κάποια δυνατότητα για αλλαγή των Key Bindings, όσοι προτιμήσουν να παίξουν έτσι θα χρειαστούν αρκετό χρόνο για να συνηθίσουν τον γενικότερο χειρισμό.

Η τοστιέρα μου το τρέχει;

Η απόδοση δεν θα μας απασχολήσει ιδιαίτερα. Για καλή μας τύχη, η Passtech έχει κάνει μια καλή δουλειά στον τομέα της απόδοσης ειδικά αν σκεφτούμε πως το Masters of Anima τρέχει και σε κονσόλες όπως το Nintendo Switch που η απόδοση είναι σημαντική (ειδικά στο Portable Mode). Αν θέλουμε να τρέξουμε το παιχνίδι θα πρέπει να έχουμε τουλάχιστον μια κάρτα γραφικών GeForce GTX 560/Radeon HD 7790 με 1GB μνήμης VRAM, έναν επεξεργαστή Intel Core i3-2125 (3.3 GHz)/AMD FX-4100 (3.6 GHz) και 4GB μνήμης RAM. Πρόκειται για ένα αρκετά ελαφρύ παιχνίδι που προσφέρει αρκετές ώρες στρατηγικής και τακτικής σκέψης, αλλά και μπόλικης δράσης.

Ο Intel Core i5-4690 και η Nvidia GeForce GTX 1060 ανταποκρίνονται άριστα στις απαιτήσεις του τίτλου με αποτέλεσμα να μπορούμε να τρέξουμε το Action-RTS στις μέγιστες ρυθμίσεις με αρκετά μεγάλη ευκολία χωρίς να παρατηρούνται πτώσεις στα καρέ, κολλήματα κατά την διάρκεια του gameplay ή κάποιο άλλο ενοχλητικό πρόβλημα. Με λίγα λόγια, πρόκειται για ένα παιχνίδι ικανό να τρέξει σε μια πληθώρα συστημάτων και μηχανημάτων. Δεν αποκλείεται να το δούμε σε λίγα χρόνια και για πιο φορητές κονσόλες ή ακόμα και συσκεύες smartphone.

Σκέφτομαι να το αγοράσω, καλά κάνω;

Το Masters of Anima ίσως αποτελέσει μια καλή αγορά για όσους ψάχνουν λίγη isometric δράση με RTS στοιχεία. Δεν προσφέρει το βάθος και την ποικιλία που θα συναντήσουμε σε πιο γνωστά RTS όπως το StarCraft αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα διασκεδάσουμε αρκετά με την ιστορία και την εξερεύνησή του. Η χρήση των Golems για την επίλυση γρίφων ή την αντιμετώπιση των Sparks θα γοητεύσουν όσους ψάχνουν κάτι απλό και κάτι ενδιαφέρον παράλληλα αλλά, από την άλλη, δεν είναι αυτό που λέμε η «απόλυτη εμπειρία». Ενώ η μεταφορά του στους υπολογιστές ήταν μια σωστή κίνηση, δεδομένου του σχήματος χειρισμού – που παραδόξως είναι και ένα από τα βασικότερα προβλήματά του στην παρούσα φάση – είναι ένα παιχνίδι που ταιριάζει καλύτερα στις κονσόλες. Είναι σχεδιασμένο για μοναχικά απογεύματα ή βράδια στον καναπέ και το κρεβάτι μιας και παίζεται σε μικρές δόσεις παρά σε συνεχόμενες συνεδρίες. Αυτό το γεγονός οφείλεται επίσης στην απουσία κάποιου Online Multiplayer που θα έδινε λίγη παραπάνω ζωή, και λόγους για να παίξουμε.

Σε γενικότερες γραμμές, είναι ένας πολύ ευχάριστος τίτλος που θα μας κάνει να πούμε το «λίγο ακόμα» κατά την διάρκεια του gameplay. Τα επίπεδα είναι αρκετά μεγάλα, η εξερεύνηση και το σύστημα μάχης είναι ένα από τα δυνατότερα στοιχεία, και η ιστορία προσφέρει τα κλασσικά αγαπημένα κλισέ. Επιπλέον, υπάρχει ένα μεγάλο Skill Tree που δεν απαιτεί grinding για να το ξεκλειδώσουμε, απαιτεί όμως καλή κριτική ικανότητα και σκέψη για να ξεκλειδώσουμε τις κατάλληλες ιδιότητες που θα μας βοηθήσουν να προχωρήσουμε. Το Masters of Anima είναι ένας από τους πολύ καλούς τίτλους της Focus Home Interactive και ένα πολύ καλό πρώτο βήμα για την Passtech Games.

Το Masters of Anima είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 19,99€.

Masters of Anima - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ7.5
ΑΠΟΔΟΣΗ9
ΔΙΑΡΚΕΙΑ7
ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ5.5
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πολύ καλό Artstyle και όμορφα γραφικά
  • Ενδιαφέρον σύστημα μάχης
  • Διασκεδαστικό gameplay
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Προβληματικός χειρισμό, ειδικά στο ποντίκι/πληκτρολόγιο
  • Απουσία παραπάνω modes (πχ. Online)
7.5Αρκετά Καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0