Όσοι παίζουμε παιχνίδια όλων των ειδών, έχουμε νιώσει εμπειρίες που μόνο αυτά μπορούν να μας προσφέρουν, διευρύνοντας την φαντασία μας. Τοποθετημένοι σε κόσμους μαγικούς και φανταστικούς, έχουμε πολεμήσει δράκους, έχουμε γυρίσει ολόκληρο τον κόσμο, έχουμε ανατρέψει αυτοκρατορίες. Χρησιμοποιώντας μαγικά και θρυλικά όπλα, ειδικές ικανότητες και ξακουστές κινήεις ενάντια σε μυθικά τέρατα, νιώθουμε πως έχουμε δει και κάνει τα πάντα. Αυτή είναι η γοητεία των βιντεοπαιχνιδιών, αυτά είναι τα στοιχεία που μας κάνουν να επιστρέφουμε ξανά και ξανά στους κόσμους τους και να επιχειρούμε από την αρχή την ολοκλήρωση μιας προφητείες ή διαφόρων επικίνδυνων αποστολών. Μπορεί ένα βιβλίο να μας γυρίζει πίσω σε χρόνια παλιά και να μας διηγείται ζωές που δεν ζήσαμε ποτέ, αλλά τα βιντεοπαιχνίδια μας δίνουν τον έλεγχο, μας προσφέρουν μια αδρεναλίνη που δύσκολα ένα κείμενο θα μας δώσει. Γινόμαστε ξαφνικά θρυλικοί πολεμιστές με λαμπερές πανοπλίες και εντυπωσιακά σπαθιά, που καλούνται να αντιμετωπίσουν στρατούς και δαίμονες, όλα για χάρη της ανθρωπότητας.

Ο καθένας μπορεί να καταλάβει από τις παραπάνω προτάσεις, πως αναφερόμαστε στο τυπικό πλέον setting ενός RPG. Την αρχή την έκαναν πιο κλασσικά παιχνίδια που ξεκίνησαν την κυκλοφορία τους πριν μερικά χρόνια και έχουν φτάσει μέχρι την σύγχρονη εποχή, οπού η φόρμουλα αυτών των παιχνιδιών έχει παραμείνει μια σταθερή αξία και προτίμηση. Με θρυλικές σειρές όπως τα Elder Scrolls, το Witcher και το Dragon Age, το είδος αυτό έχει προσελκύσει αμέτρητους οπαδούς και συνεχίζει να το κάνει πανηγυρικά, χωρίς σταματημό. Πως θα σας φαινόταν όμως, αν ο πρώτος ΑΑΑ τίτλος για τα PC για το 2018 ήταν ένα RPG, βασισμένο στον Μεσαίωνα, και πιο συγκεκριμένα, στην Βοημία του 1403, στις πιο ρεαλιστικές και απελπιστικές συνθήκες που μπορείτε να φανταστείτε; Είναι πρωτοφανές από άποψη σεναρίου, και είχε αρχικά διχάσει με το πόσο μπορεί να σε προσελκύσει μια ιστορία, βασισμένη επακριβώς σε ιστορικά και αληθινά γεγονότα. Με την απουσία συνηθισμένων, αλλά όχι όπως φαίνεται απαραίτητων στοιχείων σε RPG, όπως αυτά που προαναφέραμε ήδη, η Warhorse Studios βάζει στοίχημα με τον εαυτό της να δημιουργήσει μια ξεχωριστή και πρωτόγνωρη εμπειρία. Το Kingdom Come: Deliverance κατέφθασε και έχει κάνει ήδη δυναμική είσοδο στον χώρο καταφέρνοντας να πουλήσει εκατομμύρια αντίγραφα στις πρώτες μέρες κυκλοφορίας του. Αξίζει την αναγνώριση ο τίτλος;

Η Warhorse Studios ιδρύθηκε το 2011 από τον Dan Vavra, δημιουργό των Mafia και Mafia 2. Εδρεύει στην Τσεχία και πιο συγκεκριμένα στην Πράγα, και το Kingdom Come: Deliverance είναι ο πρώτος μεγάλος τίτλος που δημιουργεί, και εκδίδει η Deep Silver. Ο σκοπός της εταιρίας για το παιχνίδι ήταν να δημιουργήσει την απόλυτη RPG εμπειρία, οπού η δυσκολία που έχουμε να αντιμετωπίσουμε δεν είναι η μαγεία ή οι πανίσχυροι δράκοι, αλλά οι κακουχίες της περιόδου, η ασχήμια του πολέμου και η κακία του ανθρώπου – με άλλα λόγια, η εποχή που διαδραμματίζονται τα γεγονότα. Σε μια από τις πιο σκοτεινές εποχές στης ιστορία της ανθρωπότητας, η Warhorse Studios σε συνεργασία με ιστορικούς, με αμέτρητες πηγές για πληροφορίες και άπειρες ώρες ψαξίματος και διαβάσματος, η εταιρία υποσχέθηκε να μας μεταφέρει στην πιο πιστή μέχρι τώρα μεταφορά εκείνης της περιόδου.

Στις 22 Ιανουαρίου του 2014, η Warhorse Studios ξεκινάει την πρώτη Kickstarter καμπάνια της, μαζεύοντας πολύ εύκολα το αρχικό ποσό των 300.000£, βλέποντας έτσι ότι το κοινό για ένα τέτοιο παιχνίδι υπάρχει και το ζητάει. Με το τελικό ποσό των 2.000.000$ περίπου από 38.000 άτομα,και έπειτα από αρκετές beta εκδόσεις ανά περιόδους για τους χρήστες που συνέβαλαν αρχικά για το έργο, το παιχνίδι ολοκληρώνεται, και κυκλοφορεί στις 13 Φεβρουαρίου του 2018 παγκοσμίως για κονσόλες νεάς γενιάς και υπολογιστές, με την τελευταία έκδοση να έχει λάβει λίγη παραπάνω δουλειά δίνοντας έτσι «ψωμί» στους Mods για μελλοντικές δημιουργίες (όπως αυτή του Game of Thrones mod).

Η ιστορία μας διαδραματίζεται στις αρχές του 15ου αιώνα στο βασίλειο της Βοημίας, που αποτελούσε μέρος της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, γνωστής πλέον ως Τσεχία. Ο χαρακτήρας μας ονομάζεται Henry και ζει στο Skalitz, και είναι ένας απλός και φτωχός πληβείος, που ζει με την μητέρα του, και τον πατέρα του Martin, ο οποίος είναι και ο σιδηρουργός του χωριού. Ο πρωταγωνιστής μας είναι νέος και γεμάτος ενέργεια, με όρεξη να εξερευνήσει τον κόσμο, ερχόμενος σε αντίθεση με τον πατέρα του, ο οποίος τον προειδοποιεί πως ο κόσμος είναι σκληρός και θα έπρεπε να προτιμήσει την ήσυχη και ασφαλή ζωή του σιδηρουργού. Η διήγηση που ξεκινάει αργά και σταθερά με τα γεγονότα να εκτυλλίζονται σταδιακά, ετοιμάζουν τον πρωταγωνιστή μας για τα εκρηκτικά γεγονότα που θα ακολουθήσουν. Ο Henry μαζί με τον πατέρα του ετοιμάζουν ένα σπαθί για τον Sir Radzig Kobyla, που είναι ένας από τους διοικητές του Βασιλιά της Βοημίας Wenceslaus. Στιγμές αργότερα γινόμαστε θεατές στην πρώτη φρικιαστική σκηνή του παιχνιδιού, που έμελλε να αλλάξει την μέχρι τώρα ήσυχη ζωή του Henry.

Ο στρατός του τότε Βασιλιά της Κροατίας και Ουγγαρίας, Sigismund, αδερφού του Wenceslaus, εισβάλει με έναν τεράστιο αριθμό στρατιωτών στο Βασίλειο, και η εντολή έχει ήδη δοθεί: αρχίζουν να ξεκληρίζουν όλο το χωριό και τους κατοίκους του. Ο Martin δίνει στον Henry το σπαθί που προορίζεται για τον Kobyla, προτρέποντας τον να τρέξει για την ζωή του. Ο θάνατος απλώνεται σε όλο το χωριό, και ο Henry, σε μια κίνηση απελπισίας γυρίζει πίσω για να σώσει τους γονείς του. Εκεί τους βλέπει να δολοφονούνται εν ψυχρώ μπροστά στα μάτια του από τον διοικητή του Sigismund, τον Sir Markvart von Aulitz. Ο Henry παγώνει αλλά καταλαβαίνει πως το μόνο που μπορεί να κάνει εκείνη την στιγμή είναι να τρέξει για να σωθεί. Αφού δεν προλαβαίνει να μπει στο φρούριο του χωριού για να σωθεί, καβαλάει ένα άλογο, και οδεύει προς τo πιο κοντινό κάστρο, στο Talmberg. Εκεί θα προειδοποιήσει τον Sir Divish, αρχηγό της περιοχής, πως είναι καλό να προετοιμαστούν για το ενδεχόμενο του να δεχτούν και εκεί επίθεση. Ο Henry λαμβάνει περίθαλψη στο Talmberg υπό τις οδηγίες του Sir Radzig Kobyla, αλλά θυμάται πως έχει αφήσει μια κρίσιμη για αυτόν υπόθεση ανοιχτή, που είναι να θάψει τα νεκρά σώματα των αδικοχαμένων γονιών του  (προς αποφυγή των spoilers καλό είναι να μην αναφέρουμε τι συμβαίνει αφού φτάσει στο κατεστραμμένο πλέον Skalitz, αλλά σημειώνουμε πως είναι η τελευταία tutorial αποστολή του παιχνιδιού, και εκεί θα συμβεί και το πρώτο γεγονός που θα ωθήσει τον Henry να ξεκινήσει την περιπέτεια του). Αυτά όσον αφορά την ιστορία που όπως θα καταλάβατε, περιέχει πολλές πληροφορίες και πολλά ονόματα. Μπορώ να πω με σιγουριά όμως, έπειτα από πολλές ώρες στο παιχνίδι, πως οι απαραίτητες πληροφορίες μας δίνονται με σωστό ρυθμό και με τον κατάλληλο τρόπο, ώστε να προλαβαίνουμε να τις επεξεργαζόμαστε και να τις συγκρατήσουμε.

Όσον αφορά το gameplay του Kingdom Come: Deliverance, η ανυπομονησία είχε «πιάσει κόκκινο» για την gaming κοινότητα και δικαιολογημένα, αφού η Warhorse Studios είχε υποσχεθεί ένα ξεχωριστό και πολύ διαφορετικό σύστημα μάχης από αυτά που έχουμε συνηθίσει εως τώρα, πράγμα που έγινε και πραγματικότητα. Και μπορεί να είναι κάτι διαφορετικό αλλά το αν άφησε θετικές εντυπώσεις, καταλήγει να είναι κάτι καθαρά υποκειμενικό, με τις απόψεις να διίστανται, με κάποιους να χάνουν την υπομονή τους, αλλά με τους υπόλοιπους να του πλέκουν το εγκώμιο και να αποδέχονται την διαφορετικότητα του. Στον πυρήνα του, το παιχνίδι είναι ένα παιχνίδι ρόλων πρώτου προσώπου και την ώρα της μάχης, έχουμε ένα μικρό σταυρουδάκι μπροστά μας, που υποδηλώνει τις διαφορετικές κατευθύνσεις που μπορούμε να κάνουμε επίθεση με το σπαθί μας. Για παράδειγμα, κουνώντας το ποντίκι προς τα δεξιά, θα επιτεθούμε με το σπαθί μας από αριστερά προς τα δεξία. Ακούγεται απλό ως εδώ, αλλά προφανώς το σύστημα μάχης είναι πολύ πιο βαθύ και αξίζει την προσοχή μας. Αφού διαλέξουμε την κατεύθυνση της επίθεσης, αμέσως μπορούμε να διαλέξουμε μια ακόμα ώστε να πραγματοποιήσουμε κάποιο συνδυασμό. Μαθαίνοντας την τέχνη της μάχης και ανεβαίνοντας επίπεδο, τα combos που μπορούμε να πραγματοποιήσουμε αυξάνονται.

Οι αντίπαλοι ξέρουν να μάχονται, να αμύνονται, και τα πράγματα δυσκολεύουν όταν έχουν στην κατοχή τους ασπίδα, την οποία θα την χρησιμοποιήσουν για να πραγματοποιήσουν αμυντικές στάσεις και κινήσεις. Όταν μπλοκάρουμε μια επίθεση την κατάλληλη στιγμή, μας δίνεται η ευκαιρία για μια πολύτιμη και γρήγορη αντεπίθεση. Ακόμα, έχουμε την επιλογή για προσποίηση, δηλαδή να προσποιηθούμε ότι πάμε να χτυπήσουμε από την δεξιά μεριά, αλλά τελευταία στιγμή να αλλάζουμε κατεύθυνση και να χτυπάμε από τα αριστερά, πιάνοντας τον εχθρό χωρίς άμυνα. Επίσης, μια πολύ σημαντική επίθεση που θα χρησιμοποιήσουμε πολύ στις μάχες μας, είναι το ‘κάρφωμα’, κάνοντας δηλαδή μια γρήγορη επίθεση στο στήθος ή στο πρόσωπο του αντιπάλου, οπού πολύ δύσκολα θα αντιδράσει. Προσοχή όμως, καθώς οι αντίπαλοι έχουν την ίδια λογική, και μάχονται μέχρι τελευταίας πνοής, με μερικές μάχες να κρατάνε μέχρι και δεκάλεπτα.Σε όλα τα παραπάνω λαμβάνουμε υπόψιν την αντοχή μας, η οποία εξαντλείται αρκετά εύκολα, είτε αμυνόμαστε, είτε πραγματοποιούμε κάποιο συνδυασμό κινήσεων, οπότε απαιτεί τεράστια προσοχή στην επιλογή των επιθέσεων μας, αν όχι στην παραμικρή μάχη, τότε σίγουρα με τους μεγαλύτερους και δυνατότερους εχθρούς. Αυτά όσον αφορά το combat, το οποίο όμως αποτελεί ένα από τα πολλά στοιχεία που κάνουν το παιχνίδι ξεχωριστό.

Ένα ακόμα σημαντικό θέμα που θα δώσουμε προσοχή και παίζει ρόλο για την επιβίωσή μας, είναι η επιλογή της πανοπλίας μας, και οι τρόποι που τη βρίσκουμε. Έχουμε την επιλογή να αγοράσουμε κομμάτια πανοπλίας από κάθε μεγάλη πόλη που επισκεπτόμαστε, θα παρατηρήσουμε όμως πως οι τιμές είναι υπερβολικά υψηλές και, όπως και στην πραγματικότητα εκείνης της εποχής, δεν είναι εύκολο για έναν κοινό πληβείο όπως τον Henry να έχει την δυνατότητα να αγοράσει μια καλή προστασία. Μην φοβάστε όμως, καθώς όπως και σε κάθε RPG που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και εδώ μπορούμε να μπούμε προσεχτικά σε κάποιο σπίτι ή αρχηγείο, και να κλέψουμε όπλα, πανοπλία, ρούχα και οτιδήποτε άλλο βρούμε. Σημειώνουμε για το δικό μας καλό, πως ότι κλέψουμε, στην αρχή είναι σημαδεμένο ως κλεμμένο, οπότε καλό είναι να μην δείχνουμε οτιδήποτε σε κοινή θέα ή να βγάλουμε λεφτά από αυτά. Το παιχνίδι βέβαια φροντίζει μέσω κάποιων αποστολών να μας ωθήσει στο να κλέψουμε, οπότε και να θέλουμε δεν θα το αποφύγουμε για πολύ. Εδώ θα σημειώσουμε το πρώτο σημαντικό πρόβλημα που πιθανό είναι να μας εκνευρίσει όσο παίζουμε, και αυτό έχει να κάνει με την κίνηση (movement).

Όχι, δεν θα παρατηρήσουμε πρόβλημα εν ώρα μάχης ή όταν περπατάμε στον κόσμο. Ετοιμαστείτε όμως για αρκετό βρίσιμο και κούραση όταν θα έρθει η στιγμή που θα καβαλήσετε το πρώτο σας άλογο. Η κίνηση ξαφνικά γίνεται δύσκολη, το άλογο δεν ελέγχεται με τίποτα, πόσο μάλλον όταν προσπαθούμε να περάσουμε ανάμεσα από θάμνους και δεντράκια. Το παραμικρό που θα βρίσκουμε στον δρόμο μας είναι ένας απροσπέλαστος τοίχος που θα μας εκνευρίσει και θα μας καθυστερήσει για τον προορισμό μας. Αυτό είναι ένα από τα πράγματα που ελπίζουμε να διορθωθεί με κάποια ενδεχόμενη ενημέρωση από πλευράς Warhorse Studios. Κάπου εδώ αξίζει να αναφερθούμε και στην πληθώρα προβλημάτων που παρουσιάζει το παιχνίδι και παρατηρούμε όσο παίζουμε. Θα αναφερθούμε σε δύο από τα σημαντικότερα και θα δείτε τον λόγο παρακάτω.

Το πρώτο είναι η χρήση και οι μηχανισμοί του τόξου. Όντας ένα υπερβολικά χρήσιμο και βολικό όπλο, η ζωή μας γίνεται ακόμα πιο δύσκολη αφού ανεξήγητα η κλασσική τελεία που έχουμε μπροστά από τον χαρακτήρα μας χάνεται την στιγμή που πάμε να χρησιμοποιήσουμε το τόξο, κάνοντας το σημάδεμα σχεδόν αδύνατο. Βλέπουμε πως πολλοί παίχτες συμφωνούν ότι αυτό είναι κάτι εντελώς περιττό, που αντί να κάνει το παιχνίδι πιο δύσκολο σε λογικά πλαίσια όπως θα ήταν το σωστό, αντιθέτως το κάνει εκνευριστικό. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σε λιγότερο από 24 ώρες από την αρχική κυκλοφορία του παιχνιδιού, ένα mod, μια τροποποίηση από την κοινότητα δηλαδή, που προσθέτει την τελεία στην κάμερα μας, κάνοντας το σημάδεμα πιο εύκολο.

Παραμένοντας στον τομέα των Mods καλό θα ήταν να αναφερθούμε και σε ένα ακόμα αμφιλεγόμενο μηχανισμό του παιχνιδιού που δεν είναι άλλος από τον τρόπο που αποθηκεύουμε την πρόοδό μας. Στα περισσότερα RPG, το «Save Game» είναι κάτι που γίνεται απλά, είτε επιλέγοντας το από το κεντρικό μενού είτε επιλέγοντας κάποιο αντικείμενο μέσα από το παιχνίδι. Σε αυτή την περίπτωση όμως, δεν γίνεται απλώς πηγαίνοντας στο menu και πατώντας save. Αντιθέτως, χρησιμοποιούμε τα Saviour Schnapps, ένα συγκεκριμένο και αρκετά σπάνιο αντικείμενο του παιχνιδιού, που η χρήση του μας επιτρέπει να σώσουμε την πρόοδο μας. Το ξαναβρίσκουμε σε μαγαζιά ή σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις ξεχασμένο κάπου στον κόσμο. Ο άλλος τρόπος να σώσουμε το παιχνίδι μας είναι να πέσουμε για ύπνο σε κάποιο κρεβάτι που μας ανήκει. Το πρόβλημα είναι πως για ύπνο δεν πάμε τόσο συχνά, και αν πάμε, είναι έπειτα από μια σειρά αποστολών, οπού αρκετές θα χρειαστεί να τις παίξουμε παραπάνω από μια φορά για να τις περάσουμε. Με πιο απλά λόγια, οι αποστολές είναι δύσκολες, οι πιθανότητες να πεθάνουμε είναι αρκετές και οι πιθανότητες να πούμε κάτι σε κάποιον χαρακτήρα που θα το μετανιώσουμε, ακόμα περισσότερες. Το παιχνίδι δεν συγχωρεί, στέλνοντας μας ίσως και μια ώρα πίσω στην πρόοδο μας, προκαλώντας την απογοήτευση και την απελπισία μας. Σε άλλες περιπτώσεις δεν θα μας ενοχλούσε τόσο. Τα παιχνίδια-διαμάντια που δεν συγχωρούν και μας προκαλούν να ξεπεράσουμε τους εαυτούς μας για να προσπεράσουμε τα όποια εμπόδια, είναι πολλά και γνωστά. Αλλά σε αυτή την περίπτωση τα πράγματα είναι διαφορετικά. Με την τόση απόσταση χρονικά που χωρίζονται τα save, το παιχνίδι ουσιαστικά μας απαγορεύει να το αφήσουμε για λίγο στην άκρη άμα το θελήσουμε και να σώσουμε την πρόοδο μας, καθώς θα πρέπει να παίξουμε μέχρι να βρούμε το επόμενο save. Αυτό γίνεται ακόμα χειρότερο αργότερα, όταν θα αναλάβουμε αποστολές που πρέπει να κάνουμε κάτι συγκεκριμένο, αλλιώς δεν μπορούμε να προχωρήσουμε παρακάτω στην ιστορία, οπότε καταλήγουμε να χάνουμε πολύτιμο χρόνο.

Μην φοβάστε όμως, καθώς οι modders έχουνε και εδώ την λύση. Το «save mod» υπάρχει και προσωπικά το συστίνω ανεπιφύλακτα. Μας επιτρέπει να σώσουμε το παιχνίδι μας όποτε εμείς θέλουμε, λύνοντας μας τα χέρια, και δίνοντας την δυνατότητα να παίξουμε με ασφάλεια και να εξαντλήσουμε άφοβα τις επιλογές μας.

Στον τομέα των γραφικών το Kingdom Come, με μια πρώτη ματιά, θα μας φανεί απογοητευτικό. Στην περίπτωση που δεν παίζουμε το παιχνίδι στα ultra, που είναι πολύ πιθανό, δεδομένου των εξαιρετικά υψηλών απαιτήσεων που έχει, θα νιώσουμε πως περιοριζόμαστε αρκετά. Λαμβάνοντας το κάθε ξεχωριστό setting υπόψιν, όπως για παράδειγμα το βάθος πεδίου και άλλα πολλά, βάζοντας τα στο low, έχουμε μια αρκετά υποβαθμισμένη εμπειρία. Το motion των προσώπων είναι αρκετά καλό, και η διαφορετικότητα μεταξύ των περιοχών στον κόσμο είναι μια σημαντική λεπτομέρεια, στην οποία παίζει ρόλο το ιστορικό υπόβαθρο. Δεν θα αργήσουμε όμως να παρατηρήσουμε το ένα αντικείμενο να διαπερνάει μέσα από κάποιο άλλο, ή τα περίσσια bugs του παιχνιδιού να κάνουν την εμφάνιση τους, και τα glitches να μολύνουν την γενικότερη εμφάνιση.

Είναι μια αρκετά περίεργη περίπτωση, αφού σε κάποιες στιγμές τα σκηνικά είναι πραγματικά προσεγμένα, προσφέροντας αρκετά ξεχωριστές και αξιομνημόνευτες σκηνές, και μπορούμε με χαρά να πούμε πως είναι πολλές. Αλλά θα αναγνωρίσουμε επίσης πως ίσως και στην μεγαλύτερη διάρκεια του παιχνιδιού, περνώντας δηλαδή μια καθημερινή ζωή στο παιχνίδι, θα βαρεθούμε να βλέπουμε περιοχές και ενέργειες που πραγματοποιούμε να glitchάρουν και να μας χαλάνε το «Immersion». Καταλαβαίνουμε πως έχει γίνει μια πραγματική προσπάθεια στον τομέα των γραφικών ώστε να έχουμε ότι πιο ρεαλιστικό υπάρχει στην αγορά, και η προχειρότητα σε ορισμένα σημεία μας αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση.

Γενικότερα, το παιχνίδι «βλέπεται» και με το παραπάνω, και είναι πολύ πιθανό τα άσχημα στοιχεία του να διορθωθούν πολύ σύντομα, με την άφιξη των απαραίτητων patches. Σε μια τέτοια περίπτωση, το παιχνίδι σίγουρα μετατρέπεται σε κάτι πολύ πιο όμορφο. Για την μουσική επένδυση, δεν θα χρειαστεί να πούμε και πολλά. Όπως προείπαμε, έχει πραγματοποιηθεί εξονυχιστική μελέτη πάνω στην εποχή εκείνη, έτσι και η μουσική ταιριάζει απόλυτα. Ο Jan Valta και ο Adam Sporka δημιούργησαν μια υπέροχη ατμοσφαιρική μουσική που συνοδεύει άψογα την συνολική εμπειρία του παιχνιδιού. Σε πολλές περιπτώσεις η μουσική στα παιχνίδια περνάει απαρατήρητη, όταν δεν έχει δημιουργηθεί με την απαραίτητη όρεξη.

Πέρα από το τι θα συναντήσουμε κατά την διάρκεια του gameplay, είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε τις απαιτήσεις συστήματος του, και τι απόδοση να περιμένουμε. Σε ένα mid-high range σύστημα (R9 380 4GB – I5 4690K – 8GB RAM) θα μπορέσουμε να πιάσουμε τα 60fps μόνο στα medium-low settings. Δυστυχώς θα απογοητευτούμε από τις πολύ μικρές αλλαγές που συμβαίνουν όταν πειράζουμε τις ρυθμίσεις. Μην ξεχνάμε βέβαια πως μιλάμε για έναν ΑΑΑ τίτλο από μια νέα ομάδα με μέτρια εμπειρία στον τομέα, που ξεκίνησε με την βοήθεια ενός Kickstarter Project για να φτάσει να δημιουργήσει σήμερα κάτι το εντυπωσιακό. Η εμπειρία της όμως φαίνεται από τον αριθμό των προβλημάτων (bugs, glitches κλπ) καθώς και την βελτιστοποίηση απόδοσης που έχει γίνει μέχρι τώρα, αφού και χρήστες με top-high range συστήματα και με πολύ πιο δυνατές κάρτες γραφικών, συναντούν πτώσεις των καρέ και κολλήματα, ανεξαρτήτως ανάλυσης και ρυθμίσεων, που καθιστούν ορισμένες φορές το παιχνίδι κουραστικό. Πιο απλά, όσο πιο δυνατό σύστημα έχετε, τόσο πιο όμορφο γίνεται το παιχνίδι στο μάτι και πιο σταθερό σε καρέ ανά δευτερόλεπτο, αλλά η συνολιή εμπειρία είναι πάνω-κάτω η ίδια για όλους.

Συνοψίζοντας την ανάλυση του Kingdom Come: Deliverance, καταλήγουμε στο γεγονός πως πρώτα απ’όλα, έχουμε ένα παιχνίδι που φαίνεται πως έχουν δουλέψει πολλοί άνθρωποι για αμέτρητες ώρες. Η ιστορική ακρίβεια είναι ένα αναμφισβήτητο στοιχείο που θα οδηγήσει πολλούς λάτρεις της ιστορίας στην προτίμηση του. Η λειτουργικότητά του όμως, είναι η «Αχίλλειος πτέρνα» λόγω των πολλών προβλημάτων απόδοσης και συνοχής που θα συναντήσουμε. Θεωρώ πως το παιχνίδι είναι ήδη σε κατάσταση που, με την εισαγωγή των απαραίτητων mods, γίνεται αρκετά καλό και πάνω απ’όλα ευχάριστο. Παραμένει ένα RPG που έχει διατηρήσει αλάνθαστα την φιλοσοφία πίσω από αυτό το είδος, οπότε όσοι φοβάστε ότι άλλο περιμένετε και άλλο θα πάρετε, σταματήστε να το κάνετε. Οι χαρακτήρες και η ιστορία βοηθάνε πολύ, καθώς όλα τα γεγονότα εκτυλίσσονται με σταθερό ρυθμό, έχοντας πάντα την δυνατότητα να χαλαρώσουμε αν το θέλουμε, αφήνοντας λίγο στην άκρη τις βασικές αποστολές της ιστορίας, και πιάνοντας άλλες ασχολίες. Θα δαπανήσουμε εκατοντάδες ώρες για να ολοκληρώσουμε την βασική ιστορία και άλλες τόσες για να ολοκληρώσουμε τις επιμέρους. Αν διορθωθούν τα διάφορα ζητήματα που εντοπίζονται ολοένα και περισσότερο, και συνεχιστεί η υποστήριξη από την ομάδα ανάπτυξης τότε θα μιλάμε για ένα από τα καλύτερα RPG του 2018.

Το Kingdom Come: Deliverance είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 49,99€.

Ευχαριστούμε την Enarxis Dynamic Media για την παροχή του Review Code.

Kingdom Come: Deliverance - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8.5
GAMEPLAY8
ΓΡΑΦΙΚΑ7.5
ΑΠΟΔΟΣΗ6
ΔΙΑΡΚΕΙΑ9
ΜΟΥΣΙΚΗ9.5
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ιστορική λεπτομέρεια και ακρίβεια
  • Ξεχωριστός και ενδιαφέρον τρόπος μάχης
  • Ποικιλία από τρόπους ολοκλήρωσης αποστολών
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Κακή απόδοση, πολλά bugs και glitches
  • Περιττές ελλείψεις από βασικά στοιχεία, πού όμως διορθώνονται με mods
8Πολύ καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0