Η κινηματογραφική επιτυχία Jurassic World κυκλοφόρησε μέσα σε μια εποχή που τα Movie Reboots ήταν κάτι αισθητά καθιερωμένα και πλέον σύνηθες για την βιομηχανία. Όσοι είχαν και έχουν δει τα παλιά Jurassic Park, εκδήλωναν την ανησυχία τους για το νέο δημιούργημα της Universal και ο λόγος ήταν η απογοήτευση από την προβολή άλλων αντίστοιχων Reboot (βλ. Ghostbusters). Ευτυχώς όμως, το World ήταν μια ευχάριστη ταινία, γεμάτη δράση, κίνδυνο, παράλογη τεχνολογική και επιστημονική ανάπτυξη και σαύρες από την Ιουρασική περίοδο και μετά.

To Jurassic World Evolution υιοθετεί την παράλογη πραγματικότητα των ταινιών. Η μελέτη για την αναγέννηση των δεινοσαύρων είναι μέσα στα τελευταία επιστημονικά επιτεύγματα της σύγχρονης περιόδους και τόσο οι επιστήμονες, όσο και επιχειρηματίες εκμεταλλεύονται τις ανακαλύψεις τους είτε για προσωπικό όφελος, είτε προς όφελος της μελλοντικής ανάπτυξης του ανθρώπου. Στα πλαίσια αυτής της ανάπτυξης είναι και η δημιουργία θεματικών πάρκων σε απομονωμένα νησιά που έχουν ως σκοπό την προσέλκυση επισκεπτών από όλο το κόσμο. Το νέο αυτό βιντεοπαιχνίδι μας βάζει υπεύθυνος για την δημιουργία και διεύθυνση ενός τέτοιου πάρκου.

Το Jurassic World Evolution δεν είναι κάτι καινούργιο, όσον αφορά την λογική και το στυλ παιχνιδιού. Η δημιουργία και διατήρηση ενός Ιουρασικού Πάρκου είναι κάτι που έχουμε δει και στο παρελθόν, σε τίτλους που έχουν κυκλοφορήσει σε υπολογιστές και φορητές κονσόλες, ακόμα και σε smartphones. Η λογική του είναι απλή. Καλούμαστε να δημιουργήσουμε και να διατηρήσουμε ένα πάρκο ανάμεσα σε πέντε διαφορετικά νησιά. Κάθε ένα από τα νησιά αυτά έχουν τους δικούς τους περιορισμούς και δοκιμασίες που πρέπει να υπερνικήσουμε ενώ εμπλουτίζουμε τα κελιά μας με δεινοσαύρους διαφόρων ειδών. Φυσικά, όσο μεγαλώνει ο πληθυσμός των δεινοσαύρων, τόσο μεγαλύτερο κίνδυνο έχουμε να υπάρξουν καταστροφές στα τείχη ή να δούμε κάποιον Τυραννόσαυρο να τρέχει μέσα στο πάρκο.

Η εμπειρία της Frontier Developments με το είδος είναι αρκετή για να μας μεταφέρει ένα ακόμα αξιόλογο Management βιντεοπαιχνίδι. Χτίζουμε μια πληθώρα από θέλγητρα για να προσελκύσουμε όλο και περισσότερους επισκέπτες ενώ παράλληλα δημιουργούμε και κτήρια που θα τους κρατήσουν απασχολημένους ή θα τους ωθήσουν στο να μας δώσουν περισσότερα χρήματα όπως εστιατόρια, καταστήματα δώρων και άλλα αντίστοιχα. Πρέπει να μένουμε πάντα σε επιφυλακή ώστε οι σταθμοί μας να έχουν πάντα ενέργεια για να διατηρούνται σταθερά τα επίπεδα προστασίας και λειτουργικότητας, και να υπάρχει επαρκής φύλαξη στο πάρκο ώστε να εμποδίσουμε δυσάρεστα γεγονότα.

Οι εγκαταστάσεις του πάρκου έχουν ως σκοπό την διαφύλαξη και την φιλοξενία τόσο των επισκεπτών όσο και των δεινοσαύρων. Νέοι δεινόσαυροι μπορούν να βρεθούν μέσω ανασκαφών σε διάφορες χώρες και περιοχές της Αμερικής. Τα ευρήματά μας μπορούμε είτε να τα πουλήσουμε αν δεν έχουν επιστημονική αξία, είτε να συγκεντρώσουμε το γεννετικό υλικό για να δημιουργήσουμε νέους δεινόσαυρους με διαφορετικά εμφανησιακά ή βιολογικά χαρακτηριστικά. Κάθε δεινόσαυρος έχει συγκεκριμένα κριτήρια που πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν και ποικίλλουν ανάλογα. Ορισμένοι προτιμούν συγκεκριμένου τύπου έδαφος και ατμόσφαιρα, ενώ άλλοι μπορούν να συζήσουν με περιορισμένο αριθμό άλλων δεινοσαύρων. Έχουμε πρόσβαση σε στατιστικά αν το επιθυμούμε τα οποία γίνονται προσβάσιμα μόνο όταν τους ελευθερώσουμε στην φύση. Αυτό μας δίνει και την αίσθηση της ανακάλυψης καθώς έτσι μπορούμε να δούμε ποιοι δεινόσαυροι δεν πρέπει να μένουν μαζί και ποιοι μπορεί να αποτελέσουν τροφή για άλλους.

Ένας μηχανισμός που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση κατά την διάρκεια του playthrough ήταν ο άμεσος χειρισμός του προσωπικού μου για την αντιμετώπιση απλών διαδικασιών ή επικίνδυνων καταστάσεων. Η ιατρική περίθαλψη των πλασμάτων και ο ανεφοδιασμός της τροφής τους γίνεται χειροκίνητα με την χρήση μονάδων επέμβασης (γνωστών και ως ACU). Για παράδειγμα, αν ένας δεινόσαυρος είναι άρρωστος τότε του χορηγείται φάρμακο μέσω όπλου. Μετακινούμαστε με ένα τζιπ ή με ένα ελικόπτερο στο κελί ενδιαφέροντος και σημαδεύουμε με ένα όπλο τον δεινόσαυρο που πρέπει να φροντίσουμε. Μιας και μιλάμε για μεγαλόσωμα ζώα πρέπει να τους ρίξουμε αρκετές δόσεις μέχρι να θεωρηθεί επιτυχημένη η θεραπεία – πράγμα δύσκολο γιατί αρχίζουν και τρέχουν όταν αντιληφθούν την παρουσία μας στον τόπο. Αργότερα όμως, αυτού του είδους οι εργασίες γίνονται αυτόματα με τις κατάλληλες αναβαθμίσεις.

Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, το ελικόπτερο της ACU προσφέρει μια δικλείδα προστασίας. Από τα πρώτα λεπτά μαθαίνουμε πως να διαχειριζόμαστε τέτοιες καταστάσεις αφήνοντας επίτηδες έναν δεινόσαυρο να βγει από το κλουβί του. Εμείς επεμβαίνουμε στο σημείο, ρίχνουμε υπνωτικά βελάκια στο πλάσμα και αφού κοιμηθεί το μεταφέρουμε με το ελικόπτερο πίσω στο κλουβί του. Παρά τη διασκέδαση που μας προσφέρουν όλες αυτές οι διαδικασίες, δεν δίνουν την αίσθηση του κινδύνου. Αν μεταβούμε στο κλουβί ενός σαρκοφάγου δεινόσαυρου δεν θα μας επιτεθεί αλλά θα προτιμήσει να κρυφτεί ή να φύγει μακριά. Μπορεί καμιά φορά να επιτεθούν αναποδογυρίζοντας το όχημά μας αλλά δεν σκοτώνουν το προσωπικό μας.

Κάθε νήσος μας δίνει ένα διαφορετικό επίπεδο δυσκολίας και διαφορετικές δοκιμασίες. Η διήγηση γίνεται από τον αγαπημένο Dr. Ian Malcolm (που την φωνή δανείζει ο Jeff Goldblum) που μας καθοδηγεί παράλληλα σε κάθε δοκιμασία με το μοναδικό του χιούμορ. Οι δοκιμασίες του εκάστοτε νησιού έχουν να κάνουν με σενάρια που θα αντιμετωπίζαμε και στην πραγματική ζωή – αν υπήρχε η δυνατότητα δημιουργίας τέτοιου πάρκου – και τρεις βασικούς τομείς: ασφάλεια, επιστήμη και ψυχαγωγία. Σε ένα νησί, για παράδειγμα, μπορεί να έχουμε αρκετά χρήματα για να πειραματιστούμε με τη διαρρύθμιση και την εύρεση νέων πλασμάτων, ενώ σε άλλο σενάριο θα αντιμετωπίσουμε καταιγίδες και φυσικές καταστροφές που θα κάνουν πιο ευάλωτη την ασφάλεια του πάρκου μας.

Οι τρεις διαφορετικοί τομείς ενδιαφέροντος ενισχύονται μέσω των αντίστοιχων αποστολών. Αρκετές από αυτές είναι απλές. Στον τομέα της επιστήμης, για παράδειγμα, θα χρειαστεί να στείλουμε προσωπικό σε διάφορες χώρες για ανασκαφές, ή η ανακάλυψη νέων τομέων γενετικού υλικού για την δημιουργία νέων δεινοσαύρων. Ο υπεύθυνος ψυχαγωγίας του πάρκου θα μας ζητήσει να δημιουργήσουμε κέντρα αναψυχής για να προσεκλύσουμε επισκέπτες μεγαλύτερης ηλικίας, ενώ από την άλλη ο υπεύθυνος ασφαλείας θα μας θέσει διάφορες δοκιμασίες που αφορούν στην ασφάλεια του πάρκου και των επισκεπτών. Κατά την διάρκεια του gameplay, κάθε υπεύθυνος θα μας δίνει παραπάνω στόχους προς εκπλήρωση με τον κάθε έναν να ανεβάζει τα στατιστικά ενός στοιχείου δίνοντάς μας και το αντίστοιχο χρηματικό έπαθλο για να επεκτείνουμε το πάρκο. Σε κάθε νησί, οι δοκιμασίες αυτές ποικίλλουν και δίνουν ένα νέο επίπεδο δυσκολίας. Για να πάμε σε ένα νέο νησί θα πρέπει να επιτύχουμε βαθμολογία τριών αστέρων στο προηγούμενο πάρκο μας. Για να το επιτύχουμε αυτό θα πρέπει να προβούμε σε κινήσεις που θα ενισχύσουν την ποιότητα του πάρκου μας και την ποικιλία του σε σημεία ενδιαφέροντος και είδη δεινοσαύρων. 

Εντυπωσιακή δουλειά έχει γίνει στον τομέα των γραφικών, του ήχου και της απόδοσης. Οι λεπτομέρειες των μοντέλων των δεινοσαύρων είναι τόσες πολλές που βυθιζόμαστε στον κόσμο του παιχνιδιού αποκτώντας την αίσθηση ότι βρισκόμαστε και εμείς μέσα σε μια ταινία της σειράς. Με ένα διπλό κλικ θα οδηγήσουμε την κάμερά μας στο δημιούργημα της επιλογής μας βλέποντας τις κινήσεις του, τις συνήθειές του και τις λεπτομέρειες του σώματός του. Ο ήχος που προέρχεται κατευθείαν από τις ταινίες, μαζί με πασίγνωστα μουσικά κομμάτια, συνθέτουν σκηνικά που θα μας ταξιδέψουν στον κόσμο των Jurassic Park του παρελθόντος. Και όλα αυτά αποδίδονται στο μέγιστο καθώς δεν παρατηρήσαμε κανένα απολύτως πρόβλημα καθόλη την διάρκεια του gameplay. Η Frontier Developments έχει κάνει μια πολύ καλή δουλειά όσον αφορά την απόδοση. Με τις ρυθμίσεις μας να έχουν τεθεί στο μέγιστο, το σύστημά μας δεν αντιμετώπισε κανένα απολύτως πρόβλημα ακόμα και όταν τα καιρικά φαινόμενα κατέστρεφαν το πάρκο μας.

Το μόνο αρνητικό που έχω να εναποθέσω σε όλη αυτή την προσπάθεια είναι το «χοντροκομμένο» User Interface που τις περισσότερες φορές είναι στην μέση. Δεν υπάρχει επιλογή μείωσης του μεγέθους ακόμα και όταν βρισκόμαστε σε αναλύσεις 1080p, δίνοντας την εντύπωση ενός άσχημου παιχνιδιού από τα παλιά. Ωστόσο, το Jurassic World Evolution είναι γεμάτο από αναφορές στις ταινίες, ομορφιά στα σκηνικά και τις λεπτομέρειες του, και το Isla Nublar του Jurassic Park – που αποτελεί και το «καθαρό» sandbox mode του παιχνιδιού – που ίσως να αποτελέσουν στοιχεία που θα μας τραβήξουν την προσοχή όσο πρέπει.

Δεδομένης της εμπειρίας της Frontier Developments σε παιχνίδια διαχείρησης και δημιουργίας όπως το Planet Coaster, εδώ δεν θα βρούμε όσες λεπτομέρειες θα θέλαμε, ούτε τα εκατοντάδες εργαλεία για να φτιάξουμε τους δρόμους και την διαρρύθμιση των κτιρίων όπως εμείς θέλουμε. Θα ήταν ωραίο να μπορούσαμε να σχεδιάσουμε τα δικά μας κτήρια ή κελιά. Παρόλα αυτά, η ποικιλία των δεινοσαύρων, το ευρύ φάσμα από DNA για να συνδυάσουμε, η ελευθερία και η αλληλεπίδραση με ορισμένους μηχανισμούς του παιχνιδιού, και τα σενάρια καταστροφών, συνθέτουν ένα παιχνίδι που απευθύνεται στους φίλους των ταινιών, και το καθιστούν ως το καλύτερο Jurassic Park-themed παιχνίδι όλων των εποχών (αν και το Jurassic Park Builder του Gameboy Advance μου άρεσε περισσότερο, ειδικά για την εποχή του).

Το Jurassic World Evolution είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 54,99€.

Jurassic World Evolution - PC Review
ΣΕΝΑΡΙΑ7
GAMEPLAY8
ΓΡΑΦΙΚΑ8.5
ΑΠΟΔΟΣΗ8.5
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8
ΜΟΥΣΙΚΗ & ΗΧΟΣ8.5
ΘΕΤΙΚΑ
  • Μεγάλη ποικιλία σε DNA και Δεινόσαυρους
  • Πολύ καλή απόδοση
  • Όμορφα γραφικά
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Αδυναμία ρύθμισης του UI
  • Απουσία "αληθινού" Sandbox Mode (δημιουργία κτηρίων κ.λ.π.)
8Αρκετά Καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0