Όσοι ασχολούμαστε με το PC gaming έχουμε παρατηρήσει την κίνηση πολλών εταιριών να μεταφέρουν τις μεγάλες τους επιτυχίες στους υπολογιστές μέσω της πλατφόρμας του Steam, είτε αναπτύσσοντας το παιχνίδι από την αρχή, είτε επιλέγοντας την ευκολότερη λύση των ports. Οι λόγοι είναι πολλοί και ένας από αυτούς είναι η τεράστια απαίτηση του κόσμου για κλασσικά παιχνίδια κονσολών ή ακόμα και καινούργια που κυκλοφορούν αρχικά σε κονσόλες και τα θέλει και η PC gaming κοινότητα. Ο άλλος λόγος – και σημαντικότερος όσον αφορά την πλευρά των εταιρειών – είναι η μεγάλη ζήτηση του κόσμου να έχει και την αναμενόμενη ανταπόκριση όταν το παιχνίδι κυκλοφορήσει. Με απλά λόγια, να το αγοράσει. Βλέποντας λοιπόν την αδιαμφισβήτητα μεγαλύτερη δυναμική των υπολογιστών έναντι των κονσολών, οι εταιρίες ακούνε τον κόσμο, και μεταφέρουν πολυαγαπημένα παιχνίδια στο PC. Μια από τις εταιρίες που έχει ασπαστεί αυτή την τακτική, είναι η Square Enix. Μετά από 12 χρόνια από την αρχική κυκλοφορία του στην πλατφόρμα του Playstation 2, το Final Fantasy XII: The Zodiac Age είναι ο επόμενος τίτλος του Franchise που θα γνωρίσει την επιτυχία και την αναγνώριση μέσα από την definitive edition του στο Steam.

To Final Fantasy XII: The Zodiac Age είναι το High-Definition Remaster του ομώνυμου τίτλου και κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 2017 για το Playstation 4 προσθέτοντας Achievements, ανανεωμένα μουσικά κομμάτια και βελτιωμένη απόδοση και εμφάνιση. Το Remake κατάφερε να αποσπάσει το βραβείο του Καλύτερου Remaster στα 2017 Game Awards του Game Informer. Έτσι, τον Φεβρουάριο του 2018 η Square Enix αποφάσισε να λανσάρει τον τίτλο και για υπολογιστές μέσω της πλατφόρμας του Steam προσφέροντάς μας υποστήριξη για μεγαλύτερες αναλύσεις, όπως 1080p και παραπάνω, και αποδόσεις 60fps. Επιπλέον, μπορούμε να αλλάξουμε στα νέα και τα παλιά μουσικά κομμάτια και να αποκτήσουμε άμεση πρόσβαση στα End-game Modes.

 

To Final Fantasy XII: The Zodiac Age, παίρνει για πρώτη φορά μια ασυνήθιστη τροπή, (δεδομένου ότι η ιστορία είναι η ίδια με το original παιχνίδι) βάζοντας μας θεατές σε ένα αιματηρό, βασανιστικό, αλλά και αργό πολιτικό παιχνίδι, δίνοντας βάση στα κράτη και τις κινήσεις τους, σε αντίθεση με όλα τα προηγούμενα entries της σειράς, οπού συνήθως ταυτιζόμαστε και εξερευνάμε τους πρωταγωνιστές μας. Ξεκινάμε στον μαγικό κόσμο της Ivalice, (γνωστό και από το Vagrant Story και το Final Fantasy Tactics) συγκεκριμένα στο μικρό κράτος ονόματι Dalmasca. Η Dalmasca έχει την κακή τύχη να συνυπάρχει μαζί με την Nabradia ανάμεσα στα δύο βασίλεια που κήρυξαν πόλεμο μεταξύ τους, της Rozaria και της Archadia. Σε μία από τις πολιτικές κινήσεις που ακολουθούν, ο βασιλιάς Raminas έχει κανονίσει με τον βασιλιά της Nabradia, να παντρέψει την κόρη του Ashe με τον πρίγκηπα Rasler. Η ειρήνη όμως δεν αναμενόταν να κρατήσει και πολύ, αφού ο πόλεμος έχει ήδη ξεσπάσει, και δυνάμεις τις Archadia έχουν εισβάλει στο βασίλειο. Ο πρίγκηπας Rasler πεθαίνει, και έτσι η Nabradia γίνεται μια ακόμα επέκταση της Archadia. Η Ashe αφήνει σημείωμα πως έχει αυτοκτονήσει, και χάνεται από τα πολιτικά δρώμενα. Παράλληλα, ο Captain Basch οδηγεί ένα σύνολο από ιππότες, στους οποίους βρίσκεται και ο Reks, ο αδερφός του πρωταγωνιστή μας, προς τον βασιλιά Raminas, για να τον σώσουν. Η ομάδα χωρίζεται, και ο Reks φτάνει μόνος του στο θρόνο, οπού αντικρίζει νεκρό τον βασιλιά Raminas, από τα χέρια του Basch. Ο Basch τραυματίζει και τον Reks, σε μια όπως φαίνεται κίνηση προδοσίας, και ο Vayne, γιος του Βασιλιά της Archadia, βρίσκεται εκεί για να τον συλλάβει. Έτσι, η Dalmasca, χωρίς κάποιο στο θρόνο, υποκύπτει στον ανελέητο πόλεμο, και την αναλαμβάνει η Archadia. Ναι, το πιο πιθανό είναι να μην καταλάβατε και πολλά, και αυτό είναι και ένα από τα πολύ αδύναμα σημεία του παιχνιδιού. Αργότερα θα δούμε πως ο πρωταγωνιστής μας, ο Vaan, καθώς και η παρέα του, χάνουν σιγά σιγά την αίγλη και το screen time τους, αφού το story θέλει να μας επικεντρώσει στα πολιτικά δρώμενα.

Η ιστορία λοιπόν δεν είναι το δυνατό κομμάτι του Final Fantasy XII The Zodiac Age. Tο παιχνίδι όμως σίγουρα θα προκαλέσει το ενδιαφέρον των απανταχού RPG fans με το ιδιαίτερο gameplay του και βασίζεται σε δύο πολύ ξεχωριστά στοιχεία που μας προσφέρει, το Gambit και το Job System. Στο Gambit System, μας δίνεται η δυνατότητα να ρυθμίσουμε με απόλυτη ακρίβεια της δράσεις των χαρακτήρων μας εν ώρα μάχης. Για παράδειγμα, μόλις κάποιος κάποιος χαρακτήρας μας πεθάνει εν ώρα μάχης, κάποιος άλλος θα χρησιμοποιήσει Phoenix Down για να τον αναγεννήσει, ή όταν κάποιος εχθρός έχει αδυναμία στα μαγικά, να τον αναλάβουν οι χαρακτήρες μας που ειδικεύονται σε αυτά. Είναι ένα πολύ διαφορετικό και ενδιαφέρον στοιχείο, που μας αφήνει να νιώσουμε και την ευχαρίστηση πως οι εντολές μας πιάνουν τόπο, βλέποντας την ομάδα μας να αφανίζει τους αντιπάλους με ευκολία. Οι συνδυασμοί είναι αμέτρητοι και το παιχνίδι αποκτάει βάθος όσο το εξερευνούμε.

Όπως προείπαμε όμως, το Final Fantasy XII The Zodiac Age έχει κάνει μια μεγάλη στροφή στον κλασσικό τρόπο που έχουμε συνηθίσει να παίζουμε τα διάφορα RPG’s. Το Gambit System μπορεί να μας κάνει να νιώσουμε πως δεν παίζουμε καν, αφού όλα γίνονται αυτόματα κάτι που ο καθένας το λαμβάνει διαφορετικά – κάποιοι από εμάς μπορεί να απολαμβάνουν το γεγονός πως οι οδηγίες που έχουν δωθεί στους χαρακτήρες είναι αρκετές για την νίκη.

Το άλλο δυνατό στοιχείο είναι το Job System, το οποίο μας δίνει την δυνατότητα να διαλέξουμε ανάμεσα σε 12 Jobs για τους χαρακτήρες μας. Ο κάθε χαρακτήρας μπορεί να αναλάβει από 2 Jobs, και το κάθε job ξεκλειδώνει ένα προσωπικό license tree για τον καθένα, οπού έχουμε την δυνατότητα να αναβαθμίσουμε τις ικανότητες με όποια σειρά και τρόπο θέλουμε. Μαζί με τα κλασσικά exp points μετά από κάθε μάχη, παίρνουμε και license points, που είναι άκρως απαραίτητα, καθώς μας δίνουν την δυνατότητα να ξεκλειδώσουμε τα quickening, τις ειδικές επιθέσεις κάθε χαρακτήρα. Σημαντική λεπτομέρεια είναι η υιοθέτηση ενός διαφορετικού στυλ στην όλη προσέγγιση της μάχης σε σχέση με τα προηγούμενα Final Fantasy. Αν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε με μια λέξη τις μάχες του παιχνιδιού, θα ήταν με την λέξη «ζωντανές». Οι εχθροί μας είναι φανεροί όσο εμείς περιπλανιόμαστε στον κόσμο της Ivalice, οπότε είναι δική μας απόφαση το αν θα ξεκινήσουμε κάποια μάχη, σε αντίθεση με τα παλιά παιχνίδια της σειράς, όπου οι βόλτες στον κόσμο μπορούσαν να αποβούν μοιραίες αν δεν ήμασταν καλά προετοιμασμένοι. Το επόμενο σημαντικό και αμφιλεγόμενο χαρακτηριστικό του The Zodiac Age, στον τομέα του gameplay και των μαχών, είναι το ADB (Active Dimension Battle), δηλαδή μαχόμαστε σε πραγματικό χρόνο. Η Square Enix κάνει στροφή από το καθιερωμένο ATB, και αυτό ήταν ένα από τα στοιχεία που δίχασε τους fans της σειράς. Τέλος, ένα ακόμα θετικό στοιχείο, είναι η δυνατότητα του να αυξήσουμε την ταχύτητα του παιχνιδιού ακόμα και τέσσερις φορές. Αυτό μας γλιτώνει πολύτιμο χρόνο και κόπο, καθώς σίγουρα θα χρειαστεί κάποια στιγμή να κάνουμε grinding για να ανέβουμε επίπεδο με αποτέλεσμα να μην κουραζόμαστε ή να νιώθουμε πως κάνουμε ακόμα μια αγγαρεία των κλασσικών JRPGs.

Στον οπτικοακουστικό τομέα τώρα, το Final Fantasy XII The Zodiac Age, όπως και σε κάθε άλλο entry της σειράς, είναι προσεγμένο και δουλεμένο. Έχουμε την επιλογή να διαλέξουμε ανάμεσα στο original soundtrack του αρχικού παιχνιδιού, ή στην ανανεωμένη, πιο καθαρή ορχηστρική έκδοση της μουσικής. Αξίζει να σημειωθεί πως το soundtrack του παιχνιδιού δεν το ανέλαβε ο Nobuo Uematsu, βασικός δημιουργός των περισσότερων αξιομνημόνευτων κομματιών στην ιστορία των Final Fantasy, αλλά ο Hitoshi Sakimoto. Ένα ακόμα δυνατό στοιχείο, είναι το κομμάτι των γραφικών. Ναι, το παιχνίδι είναι παλιό, αλλά τα γραφικά, τα σκηνικά και τα animations, αφού υπέστησαν remaster, εξακολουθούν να είναι πολύ όμορφα και στην έκδοση του PC. Σίγουρα δεν είναι το πιο όμορφο παιχνίδι του 2018, αλλά υπέστει ακριβώς τις αλλαγές που χρειάζεται για να «γεράσει» σωστά. Μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως η Square Enix φρόντισε το παιχνίδι να σταθεί επάξια και στο Steam για τα επόμενα χρόνια, αφού μέχρι και τα cutscenes έχουν «πειραχθεί», αφού είναι εμφανώς πιο sharp και όμορφα από αυτά που θυμόμαστε.

Από άποψη απόδοσης, το The Zodiac Age θα τρέξει ικανοποιητικά σε ένα mid-high range σύστημα (R9 380 4GB – I5 4690K – 8GB RAM). Το παιχνίδι έχει την δυνατότητα να τρέξει στα 60 FPS, εάν και εφόσον δεχτούμε να παίξουμε στις high επιλογές χωρίς να περιορίσουμε τα καρέ ή κάποιες από τις επιλογές του. Άμα θέσουμε τις ρυθμίσεις του στο ultra, το παιχνίδι θα χάσει αρκετά frames αφού δεν πληρούνται όλα τα προαπαιτούμενα από το σύστημά μας. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που συναντάμε σε όλα τα παιχνίδια της σειράς, ακόμα και στα Spin-offs όπως το Final Fantasy Type-0 HD. Συνιστούμε λοιπόν μια μέση λύση, ούτως ώστε να πετύχουμε τα 60 FPS, αφού αξίζει πολύ περισσότερο να έχουμε καλή απόδοση από το να θυσιάσουμε το σταθερό gameplay για τα απίστευτα γραφικά.

Εν κατακλείδι, το Final Fantasy XII: The Zodiac Age είναι μια ακόμα πετυχημένη προσθήκη της Square Enix στο Steam. Είναι ένα σωστό παράδειγμα remaster κλασσικών αγαπημένων παιχνιδιών, και αξίζει την προσοχή των οπαδών των RPG. Όσοι αγάπησαν την έκδοση του PS2, σίγουρα θα απολαύσουν εκ νέου την ανανεωμένη του εμφάνιση. Όσον αφορά τους υπόλοιπους που δεν το έχουν παίξει, οπλιστείτε με υπομονή. Το παιχνίδι είναι χρονοβόρο, αρκετά αργό, και με την απουσία δυνατού σεναρίου, ίσως σας κουράσει. Παρόλα αυτά, εν έτει 2018, το παιχνίδι έχει γίνει πιο προσβάσιμο και κατανοητό απ’ότι θα θεωρούνταν στο παρελθόν. Η speed up επιλογή που μας προσφέρει, μαζί με το πολύπλοκο και ξεχωριστό σύστημα μάχης, σίγουρα αξίζουν την προσοχή μας. Με λίγα λόγια, αν ποτέ σκεφτόσασταν να παίξετε το  The Zodiac Age, όταν το πρωτοείδατε στο PS4, τώρα είναι η ευκαιρία, αφού είναι η καλύτερη έκδοση που έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα.

Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο στο Steam, στην τιμή των 49,99€.

 

Final Fantasy XII: The Zodiac Age - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ6.5
GAMEPLAY7.5
ΓΡΑΦΙΚΑ7
ΑΠΟΔΟΣΗ7
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8
ΜΟΥΣΙΚΗ7.5
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πανέμορφα γραφικά
  • Μεγάλο σε διάρκεια
  • Καλό PC Porting
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Δεν προσφέρει κάτι καινούργιο σε αυτά που ήδη ξέραμε
7Overall Score
Reader Rating: (0 Votes)
0.0