Το πολυαναμενόμενο JRPG για τους υπολογιστές κατέφθασε, και δεν είναι άλλο από το Final Fantasy XV. Το 15ο κεφάλαιο της ιστορικής σειράς της Square Enix, έκανε το ντεμπούτο του στις αρχές του μήνα και ήδη έχει καθηλώσει χιλιάδες παίκτες μπροστά από τους υπολογιστές τους. Περίπου ένα χρόνο μετά την αρχική κυκλοφορία του παιχνιδιού στις κονσόλες PS4 και Xbox One, η Ιαπωνική εταιρία αποκάλυψε πως δούλευε σκληρά όλο αυτόν τον καιρό, πως παρατηρούσε και άκουγε τον κόσμο που ζήταγε το παιχνίδι διακαώς, με σημαντικότερο το γεγονός πως οι developers πιάσανε την ανάπτυξη από την αρχή, θέλοντας να αποφύγουν μια κακή και πρόχειρη μεταφορά στους υπολογιστές. Είναι γνωστό πως στις περισσότερες των περιπτώσεων, όταν ένα παιχνίδι γίνεται απευθείας port από την έκδοση των κονσολών στα PC, τότε τα glitches και τα προβλήματα είναι το συχνό φαινόμενο – πέρα από τα θέματα απόδοσης και την κακή ποιότητα της εικόνας. Εδώ θα αναφέρουμε το πρώτο θετικό του παιχνιδιού, που είναι η έλλειψη σοβαρών προβλημάτων, bugs και glitches που θα μπορούσαν να μας χαλάσουν την εμπειρία.

Η σειρά Final Fantasy έκανε την εμφάνιση της για πρώτη φορά το 1987, ως η τελευταία προσπάθεια της (τότε) Square να ορθοποδήσει οικονομικά. Που να γνώριζαν τότε πως αυτή η σειρά παιχνιδιών θα γινόταν μια από τις σημαντικότερες στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών. καθηλώνοντας εκατομμύρια ανθρώπους στις κονσόλες τους, στους υπολογιστές τους – και πλέον στα κινητά τους με το Brave Exvius. Με αξιομνημόνευτους χαρακτήρες, φανταστικές ιστορίες και αφηγήσεις, και εκπληκτικά μουσικά κομμάτια από ταλαντούχους μουσικούς, κάθε Final Fantasy που κυκλοφορεί, μπαίνει πάντα στην μάχη ανάμεσα σε τιτάνες του παρελθόντος, όπως τα κλασσικά του SNES, αλλά και ακόμα σε μεταγενέστερα. Ο πήχης είναι πάντα μεγάλος, και το ίδιο ισχύει και για το παιχνίδι που θα αναλύσουμε σήμερα. Μετρώντας 30 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου παιχνιδιού της σειράς, το Final Fantasy XV είναι το πρώτο που θα προσπαθήσει να κερδίσει τον κόσμο με ένα εντελώς διαφορετικό τρόπο παιχνιδιού, μια ενδιαφέρουσα ιστορία με πολλές ανατροπές, και συνεχόμενη υποστήριξη από την ομάδα ανάπτυξης.

Η ιστορία ξεκινάει με τον Noctis Lucis Caelum, τον πρωταγωνιστή και τους 3 φύλακες – φίλους του, τον Gladiolus, τον Prompto και τον Ignis, να βρίσκονται ενώπιον του Regis, πατέρα του Noctis και βασιλιά της περιοχής του Lucis. Ο σκοπός είναι ο Noctis να φτάσει ασφαλής στην Altissia, οπού θα μπορέσει να παντρευτεί την Lunafreya, πριγκίπισσα του Tenebrae, περιοχής όμως που βρίσκεται υπό τον ζυγό της Niflheim, της κυρίαρχης αυτοκρατορίας. Ο γάμος είναι απαραίτητος για την αρμονία του κόσμου και την ειρήνη μεταξύ των δύο περιοχών. Καθώς ο Noctis και η παρέα του αναμένουν το πλοίο για να φύγουν, ο Ignis ανακοινώνει μερικά άσχημα νέα. Η Insomnia, η πρωτεύουσα δηλαδή της Lucis, δέχεται απρόσμενη επίθεση από την αυτοκρατορία του Niflheim με σκοπό να κάνει δικό της τον Κρύσταλλο, μια τεράστια πηγή δύναμης. Κατά την διάρκεια της επίθεσης, ο Regis προσπαθεί να προστατεύσει τον θρόνο και τον κρύσταλλο με κόστος την ζωή του (δείτε το FFXV: Kingslaive για περισσότερες λεπτομέρειες). Στο άκουσμα της είδησης, ο Noctis αποφασίζει πως θέλει να δει την αλήθεια με τα δικά του μάτια, και αποφασίζει να γυρίσει πίσω, όσο επικίνδυνο και αν είναι. Αφού γυρνάνε πίσω, βλέπουν την είσοδο της πόλης μπλοκαρισμένη από στρατεύματα της Niflheim. Αφού βρίσκουν ένα μονοπάτι και φτάνουν σε ένα ψηλό σημείο, αντικρίζουν και μόνοι τους την πραγματικότητα. Η Insomnia έχει καταστραφεί ολοσχερώς. Ο Noctis καλεί αμέσως τον Cor, βετεράνο πολεμιστή και δεξί χέρι του Regis, και του ζητάει να μάθει την αλήθεια. Ο Cor του λέει να συναντηθούν στο γνωστό τους σημείο. Ο Noctis αφού αποδέχεται με δάκρυα την σκληρή πραγματικότητα, ξεκινάει ένα ταξίδι να βρει όλα τα ιερά όπλα, να γίνει ένας άξιος βασιλιάς και να επαναφέρει την ειρήνη ανάμεσα στα βασίλεια.

Το gameplay λαμβάνει τεράστιες αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Εισαγόμαστε σε ένα σύστημα μάχης πραγματικού χρόνου, αφήνοντας στο παρελθόν το turn-based σύστημα μάχης που έκανε γνωστή τη σειρά. Ένα παρόμοιο σύστημα έχουμε δει σε Spin-offs όπως το Final Fantasy VII: Crisis Core ή το πιο πρόσφατο Dissidia. Το δεύτερο πιο γνωστό στοιχείο όσον αφορά τις αλλαγές, είναι ότι πλέον βρισκόμαστε σε έναν τελείως ανοιχτό κόσμο με ότι μπορεί να συμπεριλαμβάνει αυτό. Θα έρθουμε σε επαφή με πολλούς και διάφορους NPCs, θα αντιμετωπίσουμε διαφορετικά πλάσματα διαφόρων ικανοτήτων και αντοχών, θα αναλάβουμε επιμέρους αποστολές, θα συμμετέχουμε σε διασκεδαστικά mini games, θα εξερευνήσουμε κάθε γωνιά του κόσμου για κρυμμένα μυστικά, και θα ασχοληθούμε με την σχέση του πρωταγωνιστή και των ηρώων λαμβάνοντας μέρος σε επιμέρους γεγονότα όπως επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, φεστιβάλ και εκδηλώσεις.

Μιλώντας για το σύστημα μάχης, έχουμε ένα menu στο κάτω μέρος της οθόνης για να δούμε τις επιλογές μας. Στην δεξιά μεριά της οθόνης, όπως είναι λογικό, βλέπουμε το HP της ομάδας μας, ώστε να είμαστε πάντα σε ετοιμότητα να χρησιμοποιήσουμε κάποιο αντικείμενο που ανεβάζει την ζωή μας. Αν ο Noctis χάσει την ζωή του, μπορούμε, όπως πάντα, να χρησιμοποιήσουμε ένα Phoenix Down ή να περιμένουμε κάποιον από τους συμμάχους μας να μας σηκώσει. Στην αριστερή μεριά, έχουμε 4 εικονίδια, το καθένα αντιπροσωπεύει το όπλο που έχουμε διαλέξει και έχουμε εξοπλήσει στον χαρακτήρα μας. Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό είναι ότι κατά την διάρκεια μιας μάχης μπορούμε να φτιάξουμε μια μαγική ιδιότητα επί τόπου και να την χρησιμοποιήσουμε χωρίς καθυστέρηση. Επίσης, αν δεν μας αρέσει το όπλο που έχουμε, τότε μπορούμε να το αλλάξουμε και να βάλουμε ένα άλλο είδος όπως πιστόλια, τσεκούρια ή μαχαιράκια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εξαπολύουμε διαφορετικούς τύπους κινήσεων δίνοντας έτσι «φινέτσα» στον τρόπο με τον οποίο παλεύουμε. Πέρα από τις τυπικές επιθέσεις, έχουμε τα Warp Strikes και τα Link Attacks, που όπως λέει και η λέξη, είναι επιθέσεις που μπορούμε να κάνουμε όταν μαχόμαστε μαζί με την ομάδα μας, για να τους καλέσουμε και να χτυπήσουμε όλοι μαζί τον ίδιο εχθρό ταυτόχρονα. Ουσιαστικά δίνουμε την «σκυτάλη» σε έναν εκ των τριών φίλων μας για να πραγματοποιήσει μια special επίθεση μαζί μας.

Όσο προχωράμε και συμμετέχουμε σε όλο και περισσότερες μάχες, θα ξεκλειδώσουμε νέες ειδικές επιθέσεις. Επιπλέον, μπορούμε αντί για όπλο, να ρυθμίσουμε σε μια εκ των τεσσάρων συντομεύσεων κάποιο spell, που τα δημιουργούμε μέσω της επιλογής elemancy. Ο Noctis, ως μέλος βασιλική οικογένειας, είναι ο μόνος που μπορεί να το κάνει, αλλά όλα τα μέλη της ομάδας μπορούν να εξοπλιστούν με ένα ξόρκι και να το εξαπολύσουν. Μαζεύοντας μαγική ενέργεια από διάφορα σημεία του κόσμου (φωτιά, ηλεκτρισμό και πάγο), μπορούμε να την επεξεργαστούμε και να την μετατρέψουμε σε ότι συνδυασμό μαγείας θέλουμε. Το πιο σημαντικό στοιχείο που αναμφισβήτητα θα χρησιμοποιήσουμε όλοι κατά την διάρκεια της μάχης, είναι το warping. Προνομιούχος είναι για άλλη μια φορά ο πρωταγωνιστής μας, ο οποίος χρησιμοποιώντας αυτή την ικανότητα, μπορεί να μεταφερθεί στιγμιαία σε οποιοδήποτε σημείο κοντά στην μάχη είτε για να επιτεθεί δυναμικά, είτε για να γεμίσει την μπάρα του MP. Μπορούμε να επιτεθούμε με warp strike, δηλαδή να εμφανιστούμε ξαφνικά πίσω από τον αντίπαλο, και να προξενήσουμε αυξημένα επίπεδα ζημιάς με την πρώτη κιόλας επίθεση – και κάτι τέτοιο όπως καταλαβαίνουμε είναι πολύ βοηθητικό όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε τεράστιους αριθμούς τεράτων και εχθρών.

Προσοχή στα MP όμως, καθώς μειώνονται με κάθε warp, και αυξάνονται μόνο άμα βρεθούμε υπό κάλυψη από κάποιον φίλο μας, ή άμα πραγματοποιήσουμε την δεύτερη ενέργεια με το warping, που είναι να μεταφερθούμε σε κάποιο ύψωμα ή σε μακρινό σημείο. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε για λίγο την μάχη, όσο εμείς αναπληρώνουμε πόντους ζωής και MP. Αφήνοντας όμως τις μάχες λίγο στην άκρη και κοιτάζοντας το menu, θα βρούμε πολλές επιλογές που είναι εκεί για να τις χρησιμοποιήσουμε και να κάνουμε την ζωή μας πιο εύκολη. Οι δύο πιο σημαντικές στις οποίες θα αναφερθούμε, είναι το Gear και το Ascension. Στο Gear, μπορούμε να ρυθμίσουμε τα όπλα μας, τον εξοπλισμό μας, την στολή μας (που δίνει διαφορετικά στατιστικά κάθε φορά), και την ειδική επίθεση που θα χρησιμοποιεί ο καθένας πολεμιστής. Είναι πολύ σημαντικό μετά από κάθε μεγάλη μάχη ή αγορά να ρίχνουμε μια ματιά, αφού με την άφιξη νέων αντικειμένων έχουμε και μεγαλύτερες δυνατότητες, αυξάνοντας τα stats και τα effects.

Η δεύτερη και σημαντικότερη επιλογή είναι το Ascension. Εκεί μπορούμε να σπαταλήσουμε τα AP (Ability Points) που αποκτούμε καθώς παίζουμε, συνήθως μετά από κάποια μεγάλη μάχη ή κάνοντας αποστολές. Χρησιμοποιώντας τα AP μας, ξεκλειδώνουμε καινούργιες ικανότητες, ανεβάζουμε τα στατιστικά μας, ανοίγουμε περισσότερες θέσεις για τον εξοπλισμό μας, και άλλα πολλά που έχουν να κάνουν με βασικούς μηχανισμούς εξερεύνησης ή μάχης. Με μια ματιά στο Ascension Tree, θα δούμε όλες τις επιλογές από κάθε σκέλος. Μπορούμε, για παράδειγμα, να ξεκλειδώσουμε κάποια ικανότητα στην Ομαδικότητα και να πραγματοποιούμε περισσότερες επιθέσεις με τους φίλους του Noctis, ή να ξεκλειδώσουμε κάτι από το σκέλος της Μάχης, όπου συνήθως έχει να κάνει με την αύξηση κάποιου στατιστικού ή προσθήκης νέου συνδυασμού επιθέσεων και όπλων. Υπάρχουν πολλά ακόμη σκέλη, για κάθε χρησιμότητα.

Ο κόσμος του Final Fantasy XV είναι τεράστιος και πάντα υπάρχει κάτι για να κάνουμε. Μπαίνοντας στο αμάξι-σήμα κατατεθέν της παρέας μας- το Regalia, οι δυνατότητες είναι πολλές. Επισκεπτόμαστε λίμνες για να ψαρέψουμε, campsites, μαγειρεύουμε, ψάχνουμε Chocobos, περιοχές διαμονής και δύσβατες περιοχές. Το παιχνίδι εστιάζει πολύ στη διαδραστικότητα μεταξύ των τεσσάρων μελών, όπως θα καταλάβουμε και από την κεντρική ιστορία, αλλά και από τις εκτός ιστορίας αποστολές. Κάτι αρνητικό για πολλούς, είναι ο χρόνος που θα περάσουμε μέσα στο Regalia. Μιας και μιλάμε για ένα RPG, το Quest Backtracking είναι κάτι που δεν μπορούμε να αποφύγουμε. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να περνάμε πολλές ώρες μέσα σε ένα αυτοκίνητο και να ταξιδεύουμε μεγάλες αποστάσεις. Και μέσα σε όλα αυτά είναι και τα καύσιμα του αυτοκινήτου που αν τελειώσουν είτε πρέπει να φωνάξουμε την Cindy να γυρίσει το αμάξι πίσω στο συνεργείο ή να το σπρώξουμε μέχρι τον πλησιέστερο σταθμό. Βέβαια, αργότερα στην ιστορία, θα μπορούμε να μετατρέψουμε το όχημα μας σε ιπτάμενο αμάξι, τζιπ για αναρηχήσεις ή σκάφος για ταξίδια στην θάλασσα οπότε…υπομονή.

Τέλος, κάτι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε είναι ο τρόπος με τον αυξάνουμε το επίπεδο των χαρακτήρων μας, κοινώς level up, αφού είναι κάτι που θα πρέπει να έχουμε στο νου μας συχνά. Μέσα στην μέρα, νικώντας εχθρούς και πραγματοποιώντας αποστολές, συσσωρεύονται EXP Points, πόντοι εμπειρίας δηλαδή, που όμως τους θέτουμε σε ισχύ άμα περάσουμε την νύχτα μας σε κάποιο campsite, ή ακόμα καλύτερα σε κάποιο ξενοδοχείο, όπου λαμβάνουμε και κάποια bonus. Είναι σημαντικό να γίνεται νύχτα αυτό, αφού τότε εμφανίζονται δαίμονες οι οποίοι ειδικά στην αρχή του παιχνιδιού είναι πανίσχυροι, και καλό είναι να τους αποφεύγουμε, για να αποφύγουμε και την…μαύρη οθόνη του «Game Over».

Στον τομέα τον γραφικών, το Final Fantasy XV μας φέρνει ότι μας είχε υποσχεθεί. Δουλεμένο από την αρχή και αποκλειστικά για το PC, ο κόσμος και τα γραφικά είναι πολύ όμορφα. Παρατηρούμε πως το voice acting ταιριάζει απόλυτα στις εκφράσεις των προσώπων είτε επιλέξουμε σαν γλώσσα τα Αγγλικά, είτε τα Ιαπωνικά. Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι φτιαγμένος με τέτοιο τρόπο, όπου πιάσαμε τον εαυτό μας πολλές φορές να έχουμε «χαθεί» στην ομορφιά του. Είναι πλαισιωμένος από κάθε είδους πλάσματα και τοποθεσίες, και σημεία που στον πραγματικό κόσμο θα μοιάζανε με θαύματα. Σε ένα μέρος, για παράδειγμα, θα έρθουμε αντιμέτωποι με αδύναμα και εύκολα για το επίπεδο μας τέρατα αλλά θα υπάρξουν και στιμγές που ίσως μας ζητηθεί να σκοτώσουμε κάποιο πανίσχυρο τέρας, ή ακόμα και απλά να ξεφύγουμε πάση θυσία γιατί μας περιμένεοι σίγουρος θάνατος. Έτσι, δίνεται το συναίσθημα πως δεν είμαστε οι κυρίαρχοι του κόσμου, και χρειάζεται να κάνουμε ακόμα πολλά πράγματα για να έχουμε την δύναμη στα χέρια μας.

Κάπου εδώ αξίζει να αναφερθούμε και σε κάτι αρνητικό, όχι στον τεχνικό τομέα, αλλά στον καλλιτεχνικό. Χρειαζόμαστε μόνο μερικές ώρες για να αντιληφθούμε πως οι περισσότεροι, αν όχι όλοι οι χαρακτήρες του παιχνιδιού, είναι ένα συνονθύλευμα από πρόχειρα σχεδιασμένους και γραμμένους χαρακτήρες και αυτό μας «κλέβει» σε έναν βαθμό το συναίσθημα της έκπληξης. Ο έξυπνος με τα γυαλιά, ο αστείος με μια δόση βλακείας, ο λιγομίλητος αλλά καλοσυνάτος τιτάνας-ήρωας και ο πρωταγωνιστής που δανείζεται στοιχεία από τον Cloud και τον Squall. Ακούγονται αστεία επειδή τα έχουμε ξανασυναντήσει στο παρελθόν και μας φαίνονται γνώριμα, αλλά είναι για άλλη μια φορά εμφανέστατα και πολύ αισθητά. Από την άλλη, ο σχεδιασμός των ειδικό εφέ μόνο θετικά λόγια θα μπορούσε να δεχθεί. Οι επιθέσεις φαίνονται ρεαλιστικές, τα αποτελέσματα από κάθε μάχη είναι αισθητά είτε στον κόσμο είτε στα ρούχα του χαρακτήρα μας. Και η μουσική, πλαισιώνει τα πάντα με ένα πολύ καλό soundtrack, με μια ποικιλία από διαφορετικά είδη μουσικής, τοποθετημένα στα κατάλληλα σημεία για όσο μεγαλύτερη γίνεται συναισθηματική έκταση. Γρήγορα και δυνατά κομμάτια για τις μάχες ή για τις στιγμές κορύφωσης της ιστορίας, αλλά και στενάχωρα κομμάτια τις στιγμές απώλειας ή αντίληψης κάποιου λυπητερού γεγονότος.

Η απόδοση ήταν ένα κομμάτι που μας απασχόλησε αρκετά κατά την διάρκεια του gameplay. Με την κυκλοφορία του τίτλου ήδη αντιμετωπίσαμε αρκετά προβλήματα και επικαλεστήκαμε αρκετούς οδηγούς για να σταθεροποιήσουμε την κάθε συνεδρία. Αυτό ίσως να οφείλεται στο γεγονός ότι το παιχνίδι προστατεύεται από το Denuvo, ή απλά γιατί είναι ένας απαιτητικός τίτλος. Σήμερα, η Square λάνσαρε μια νέα ενημέρωση που πέρα από υποστήριξη για AMD Phenom II επεξεργαστές, επιδιορθώνει αρκετά bugs, glitches και προβλήματα που παρατηρήθηκαν στην τεχνολογία NVIDIA Ansem. Σύμφωνα με την λίστα, θα παρατηρήσουμε και βελτιώσεις στην απόδοση, ενώ παράλληλα δίνεται πλέον και η επιλογή για Windowed Fullscreen, κάτι που έλειπε από τις ρυθμίσεις. Αυτός μας δείχνει πως όντως, το Windows Edition δεν είναι απλά ένα port, αλλά ένα παιχνίδι που η Square Enix και η ομάδα ανάπτυξης θέλουν να συνεχίσουν να υποστηρίζουν μελλοντικά. Μακάρι βέβαια, να λυθούν τα προβλήματα με το Loading και τις μεγάλες αναμονές.

Σε γενικές γραμμές, το παιχνίδι τρέχει καλά σε ένα mid-high range σύστημα (R9 380 4GB – I5 4690K – 8GB RAM), στα average θα έχουμε περίπου 40-50 σταθερά fps. Ακουμπάμε τα 60fps εάν ρυθμίσουμε τα γραφικά στο low, αλλά κάτι τέτοιο δεν συνιστάται, αφού το παιχνίδι χάνει πολύ από την αισθητική του. Σε σύστημα με GTX 1060 3GB, το παιχνίδι τρέχει σταθερά σε average γραφικά στα 60fps, το οποίο και προτείνουμε – με απενεργοποιημένα τα χαρακτηριστικά της NVIDIA. Είναι ικανή βέβαια να το τρέξει και σε high απλά ίσως με κάποιες πτώσεις στα fps ανάλογα την περίσταση. Η επιλογή είναι δική σας, μα ότι και να επιλέξετε πέρα από τα low, το αποτέλεσμα θα σας καταπλήξει. Έχει πραγματοποιηθεί καλή δουλεία για ένα τόσο βαρύ παιχνίδι, και αυτό φαίνεται.

Εν κατακλείδι, το Final Fantasy XV προτείνεται ανεπιφύλακτα στους απανταχού οπαδούς της σειράς, αλλά και σε λάτρεις του action adventure είδους παιχνιδιών. Το βασικό αρνητικό του παιχνιδιού είναι η ιστορία, η οποία αν και δεν είναι κακή, σίγουρα μας αφήνει να ζητάμε περισσότερα. Επειδή όμως είναι παιχνίδι με πολύ υλικό και πολλές ώρες gameplay, θα μας παρασύρει με τα θετικά στοιχεία του και θα μας κρατήσει για εκατοντάδες ώρες μέσα στον κόσμο του. Είναι γρήγορο, ευχάριστο και διασκεδαστικό. Κλείνουμε με την φράση που ανοίγει το παιχνίδι και είναι πλήρως αντιπροσωπευτική. «Ένα Final Fantasy για τους οπαδούς αλλά και για τους πρωτάρηδες»

Το Final Fantasy XV είναι διαθέσιμο στην τιμή των 49,99€ στο Steam.

 

Final Fantasy XV: Windows Edition - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8.5
ΑΠΟΔΟΣΗ7.5
ΔΙΑΡΚΕΙΑ9
ΜΟΥΣΙΚΗ8
ΘΕΤΙΚΑ
  • Γρήγορο και καλοδουλεμένο σύστημα μάχης
  • Όμορφος κόσμος και γραφικά
  • Αίσθημα επιβράβευσης μετά από δύσκολες μάχες
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Ρηχή ιστορία
  • Μεγάλα Loading Times
  • Κακογραμμένοι χαρακτήρες
8.5Overall Score
Reader Rating: (0 Votes)
0.0