Όλοι γνωρίζουμε την Ubisoft, όλοι μας αγαπήσαμε λίγο ή πολύ τα ιστορικά franchises που της, όποια και αν ήταν αυτά. Μέσα στην τελευταία δεκαετία έχουμε δει πολλές νέες IP, συνέχειες σε τίτλους και παιχνίδια που ενώ δεν μας γέμιζαν το μάτι, καταφέρανε να αποκτήσουν μια θέση στην καρδιά μας. Μια από αυτές τις σειρές είναι το Far Cry, που τον προηγούμενο μήνα απέκτησε την πέμπτη προσθήκη στην ήδη μεγάλη και αξιόλογη συλλογή του. Μετά την αναγγένηση που υπέστη η σειρά με την τρομερή παγκόσμια επιτύχια που είχε κάνει το Far Cry 3 το 2012, η Γαλλική εταιρεία άρχισε να σχεδιάζει και να παίρνει πιο σοβαρά κάθε της κίνηση. Αφού περάσαμε από το νησί της τρέλας με αρχηγό τον εικονικό Vaas, αφού ξεφύγαμε από τα δόντια του Pagan Ming και από την αφιλόξενη περιοχή των Ιμαλαΐων, πλέον βρισκόμαστε στην φανταστική Hope County, στην Montana των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, αντιμέτωποι με τον Joseph Seed, έναν αρρωστημένο αρχηγό μιας ακόμα παγανιστικής οργάνωσης.

Ξεκινώντας, το Far Cry 5 αναπτύχθηκε με την χρήση της Dunia Engine, μια εναλλακτικής μορφής της CryEngine, η οποία έχει χρησιμοποιηθεί και σε παλιότερους τίτλους της σειράς. Η εταιρεία θέλοντας να δώσει έναν ακόμα λόγο να νιώθουμε πως βρισκόμαστε σε ένα ξεχωριστό κόσμο, πραγματοποίησε μια αλλαγή που βρήκε τους περισσότερους παίκτες θετικά επηρεασμένους. Αυτή η αλλαγή είναι η προσθήκη περισσότερων από ενός βασικού εχθρού στην ιστορία. Αφού η ομάδα του σεναριού ταξίδεψε και έμεινε στην Montana για περίπου δύο εβδομάδες, και αφού παρατήρησαν πως το περιβάλλον, η ατμόσφαιρα και η περιοχή γενικότερα είναι σχετικά κλειστή και αφιλόξενη, αποφάσισαν πως εκεί θα διαδραματίζεται η ιστορία, και με περισσότερους εχθρούς, με τον καθένα να ηγείται περισσότερων κλειστών ομάδων.

Η ιστορία διαδραματίζεται στην Montana της Αμερικής, και συγκεκριμένα στην Hope County. Αναλαμβάνουμε τον ρόλο ενός Rookie (ή Rook) και ο ρόλος μας είναι βοηθός του Σερίφη. Ο χαρακτήρας μας και μια μικρή ομάδα ειδικών δυνάμεων πάνε με ελικόπτερο στην περιοχή, έπειτα από ένταλμα σύλληψης για τον Joseph Seed. Ο αυτοαποκαλούμενος μεσσίας του κόσμου, με την ρητορική του ικανότητα και με άλλους άγνωστους τρόπους, μετατρέπει απλούς ανθρώπους σε δικά του όπλα, που τον ακολουθούν και τον ασπάζονται χωρίς σκέψη ή αμφιβολία. Ο μυστηριώδης αρχήγος της περιοχής κατηγορείται για απαγωγές και παράνομη επιστράτευση, και είναι δουλειά του χαρακτήρα μας να τον συλλάβει. Ο σερίφης προειδοποιεί αρκετές φορές στο ελικόπτερο για το τι πρόκειται να συναντήσουν μόλις κατέβουν στην περιοχή, αλλά δεν μπορούν να αλλάξουν την μοίρα τους. Σε μια φαινομενικά ήρεμη μέρα, όλα δείχνουν να πηγαίνουν καλά, αφού η ομάδα φτάνει στην εκκλησία που βρίσκεται ο Joseph Seed, και ο Rookie του περνάει εύκολα τις χειροπέδες. Καθοδόν για το ελικόπτερο όμως, επικρατεί αναβρασμός, τα αίματα ανάβουν, τα όπλα βγαίνουν από τις θήκες τους, και αμέτρητοι ακόλουθοι έχουν ανέβει στο ελικόπτερο καθώς απογειώνεται, κατορθώνοντας τελικά να το βγάλουν από την πορεία του, καταρίπτοντάς το.

Αφού ανακτήσουμε τις αισθήσεις μας, βλέπουμε τους χωρικούς να έχουν πιάσει τους υπόλοιπους της ομάδας, και το Joseph Seed να είναι πάλι ελεύθερος. Εκεί ξεκινάει μια τρελή κούρσα για να σώσουμε την ζωή μας με την βοήθεια ενός ακόμα επιζήσαντα. Μετά από πολύ κυνηγητό, σφαίρες, φωνές και κακό, και με τους «τρελούς» να μας έχουν χάσει, μας βρίσκει ένας ηλικιωμένος κύριος, ο οποίος αποδεικνύεται πως ανήκει στην αντίπερα όχθη, δηλαδή με όσους έχουν απομείνει αντίθετοι στο καθεστώς του Seed. Αφού μας εξηγεί τι συμβαίνει στην περιοχή, γινόμαστε μέλος της αντίστασης, με σκοπό να ρίξουμε το καθεστώς του Seed και των αδερφών του, να σώσουμε την ομάδα μας, και να ελευθερώσουμε την περιοχή μια για πάντα.

Το Gameplay έχει υποστεί μικρές, αλλά σημαντικές αλλαγές με πιο αισθητή αυτή του χειρισμού. Πιο συγκεκριμένα, ο χειρισμός του χαρακτήρα μας είναι άψογος, με αυτόν των όπλων να κλέβει την παράσταση. Το κάθε όπλο φαντάζει διαφορετικό, καταλαβαίνουμε πως έχει ξεχωριστό βάρος, και ρυθμίζουμε τα όπλα που θέλουμε να κουβαλάμε πάνω μας ανάλογα τις αποστολές και τις ανάγκες μας. Η ποικιλία για άλλη μια φορά είναι ικανοποιητική, και οι παλιότεροι παίχτες ξέρουν τι να περιμένουν. Assault Rifles, GL’s, SMG’s, Handguns, και το οπλοστάσιο μας εμπλουτίζεται όσο προχωράμε στο παιχνίδι. Οι δύο βασικοί τρόποι για να βρίσκουμε και να ξεκλειδώνουμε νέα όπλα, είναι είτε μέσω των outposts, δηλαδή μικρών βάσεων που πρέπει να «καθαρίσουμε», είτε μέσω αγοράς στο shop της κάθε πόλης. Δίνοντας λεφτά, ξεκλειδώνουμε όπλα, νέες ρυθμίσεις που τα κάνουν πιο δυνατά, αλλά και ακόμα περισσότερα πράγματα που γεμίζουν το παιχνίδι, όπως νέα αμάξια, εργαλεία, ρούχα και άλλα. Αυτή την φορά, οι δαπάνες που θα κάνουμε παίζουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο αφού δεν θα έχουμε συνεχώς αρκετά χρήματα για να αγοράσουμε τα όπλα ή τα αντικείμενα που θα χρειαστούμε. Θα περάσουμε πολλές ώρες στα καταστήματα, τόσο κατά την διάρκεια της κεντρικής ιστορίας, αλλά ακόμα περισσότερο μετά το τέλος του παιχνιδιού, στις υπόλοιπες ασχολίες.

Το καλύτερο μέρος του Far Cry 5, που θα αναλύσουμε περισσότερο και σε αυτό το review, είναι η ποικιλία δραστηριοτήτων που μπορούμε να λάβουμε μέρος. Πέρα από την κεντρική ιστορία, και τα ήδη πολλά σε αριθμό διαφορετικά μονοπάτια που μας προσφέρει για να ακολουθήσουμε, τα side quests είναι πολύ περισσότερα με το ζητούμενο του καθενός να ικανοποιεί κάθε μας επιθυμία. Θα κλιθούμε να σκοτώσουμε συγκεκριμένους αρχηγούς, να κυνηγήσουμε σπάνια ζώα, να τρέξουμε σε αγώνες ταχύτητας, να ψάξουμε για σπάνια φυτά, να καταλάβουμε οχήματα των εχθρών για το καλό της επανάστασης και άλλα τόσα. Και αν έχουμε πολύ χρόνο στην διάθεση μας να αφιερώσουμε ή ακόμα και λίγη ώρα κάθε φορά, ο τίτλος έχει πετύχει στο να μπορεί να μας κρατήσει απασχολημένους όσο χρειάζεται για να απολαμβάνουμε κάθε λεπτό. Από μια αποστολή που μπορεί να διαρκέσει μερικά λεπτά, μέχρι τις πιο βαριές αλλά και πιο απολαυστικές, που μπορεί να είναι να μας ζητηθεί να μπούμε σε μια βάση και να σκοτώσουμε ότι κινείται για αρκετές ώρες.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι μεταφοράς από περιοχή σε περιοχή. Τα οχήματα συνεχίζουν να είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό και από αποστολή σε αποστολή, θα έχουμε πρόσβαση σε ακόμα περισσότερα μέσα μεταφοράς. Αμάξια, γουρούνες, ελικόπτερα, jeep, οχήματα για κάθε γούστο και περίσταση. Υιοθετούνται παράλληλα και στοιχεία που έκαναν την εμφάνιση τους τα προηγούμενα χρόνια και έτσι αποφασίστηκε πως θα ήταν καλές προσθήκες για το μέλλον, όπως για παράδειγμα εκείνη του grappling hook, ενός γάντζου που χρησιμοποιείται για να ανεβαίνουμε σε τεράστια ύψη σε μικρότερο χρονικό διάστημα. Πέρα όμως από τους μηχανισμούς του παιχνιδιού, αξίζει να αναφερθούμε και στις άλλες επιλογές που μας προσφέρονται.

Στην βασική καμπάνια έχουμε την προσθήκη του Co-op Multiplayer, μιας σημαντικής προσθήκης, αφού μπορούμε να παίξουμε την κεντρική ιστορία του παιχνιδιού παρέα με τους φίλους μας που έχουν και αυτοί στην κατοχή τους το παιχνίδι. Ενναλακτική επιλογή είναι να χρησιμοποιήσουμε χαρακτήρες που μας δίνει το παιχνίδι όσο παίζουμε την ιστορία, για να τους χρησιμοποιούμε ως βοηθούς στις εφόδους μας στα αντίπαλα στρατόπεδα. Μια ακόμη δυνατή προσθήκη είναι και το Far Cry Arcade, οπού μπορούμε να αφήσουμε ελεύθερο τον δημιουργικό μας εαυτό, και να χτίσουμε από την αρχή μια πίστα, με ότι εμπόδια και δυσκολίες θέλουμε, με όσους εχθρούς, ζώα και παγίδες επιθυμούμε, και να την δημοσιεύσουμε στην κοινότητα του παιχνιδιού για να την απολαύσει. Εννοείται οτι μπορούμε να κάνουμε και εμείς το ίδιο, δηλαδή να ψάξουμε χάρτες από παίχτες ανα τον κόσμο. Μπορεί η πίστα να έχει δημιουργηθεί για να παίξουμε οι ίδιοι, ή με παρέα, αλλά ακόμα και για ένα χαοτικό 6 εναντίον 6 mode. Οι δυνατότητες είναι αμέτρητες, όπως και οι ώρες που μπορούμε να αφιερώσουμε σε αυτό. Ήδη, η κοινότητα του παιχνιδιού έχει δημιουργήσει χάρτες που υπάρχουν σε άλλα παιχνίδια όπως τον De_dust2 του CS:GO και χάρτες παλαιότερων τίτλων.

Στο καλλιτεχνικό κομμάτι μένουμε αρκετά ικανοποιημένοι, αλλά όχι ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι. Διαπιστώνουμε για ακόμα μια φορά πως ο τομέας των γραφικών έχει λάβει μεγάλη προσοχή και δουλεία, αλλά παρατηρούμε πως δεν διαφέρει και τόσο από τον προηγούμενο τίτλο. Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι το αρνητικό, γιατί σημασία έχει το τελικό αποτέλεσμα, και το πόσο καλά δουλεύει το παιχνίδι σαν σύνολο. Αλλά γνωρίζοντας πως το συγκεκριμένο στυλ και την αίσθηση του παιχνιδιού η Ubisoft την έχει χρησιμοποιήσει και επαναλάβει σε προηγούμενο τίτλο, κάποιων χρόνων πίσω, τότε μας αφήνει με μια γλυκόπικρη γεύση, κάνοντας μας να ζητάμε περισσότερα.

Από την άλλη, στον σχεδιασμό των χαρακτήρων είμαστε ικανοποιημένοι, αφού κάθε Far Cry πλέον πατάει σε μια πολύ λεπτή γραμμή του να μας προσφέρει εικονικούς χαρακτήρες, χωρίς να δανειστεί στοιχεία από παλιότερους «κλασσικούς» Far Cry κακούς, βλέπε Vaas. Με την δημιουργία θρυλικών και αναγνωρίσιμων χαρακτήρων, ένα παιχνίδι ρίχνεται κατευθείαν στην μάχη του να μην μας κάνει να νιώσουμε πως καπηλεύεται την ήδη υπάρχουσα και αναγνωρισμένη επιτυχία του παρελθόντος. Στο Far Cry 5 ξεφεύγει οριακά από αυτό το παράπτωμα, αφού έχουμε νέους χαρακτήρες, με το αρνητικό μέρος της υπόθεσης να είναι για άλλη μια φορά η …υπόθεση. Πάλι ολιγαρχικό καθεστώς, πάλι επανάσταση, πάλι χαρακτήρες που ταιρίαζουν σε αυτή την ατμόσφαιρα, και έναν κακό που φαντάζει τυπικός κακός τέτοιας ιστορίας. Νιώθουμε πως το έχουμε ξαναδεί. Τέλος, η μουσική ίσως να είναι η καλύτερη των τελευταίων ετών. Έχει γίνει εξαιρετική δουλεία αφού θα ακούσουμε κομμάτια που συνοδεύουν τέλεια την εξερεύνηση μας στον κόσμο της Montana. «Ποικιλία» είναι η λέξη κλειδί και σε αυτή την περίπτωση μας προσφέρεται απλόχερα.

Η απόδοση είναι για άλλη μια φορά ένα στοιχείο που θα μας απασχολήσει. Σε ένα high ranged σύστημα  ( 8GB RAM / AMD RYZEN 5 1600 6-CORE 3,2GHZ / GTX 1060 3GB) τρέχει στις υψηλές ρυθμίσεις και σε 60fps αψεγάδιαστα. Δεν κολλάει ούτε και σε στιγμές που φορτώνουν πολλά στοιχεία στο παιχνίδι μας, και αυτό είναι κάτι πολύ θετικό, αφού πέρα από τα καλά γραφικά και τα νέα στοιχεία στο gameplay, η βάση όλων είναι ένα παιχνίδι που να τρέχει σωστά, προσφέρωντας μας μια ομαλή γεμάτη εμπειρία. Ίσως βέβαια, παρατηρήσουμε μερικά σκαμπανευάσματα κατά την διάρκεια του gameplay αλλά αυτό εξαρτάται από τη χρήση της CPU στο παρασκήνιο και κατανομή των πόρων. Αντιμετωπίσαμε κάποιο «Stuttering» ανά διαστήματα, αλλά ήταν ένα αρκετά σπάνιο και τυχαίο γεγονός. Παρατηρήσαμε επίσης, πως δεν γίνεται 100% χρήση του επεξεργαστή, κάτι που είδαμε σε νέες κυκλοφορίες του μήνα που επηρέαζαν την συνολική απόδοση. Θεωρούμε πως ένα καλό mid-high ranged σύστημα θα μπορεί να το αναπαράγει ικανοποιητικά.

Εν κατακλείδι, το Far Cry 5 πρόκειται για μια πετυχημένη προσθήκη στην σειρά. Έχει όλα όσα θα μπορούσε να ζητήσει ένας οπαδός μετά την «χλιαρή» κυκλοφορία του Far Cry: Primal. Το θετικό, και ίσως παράλληλα αρνητικό του παιχνιδιού, είναι πως στερείται καλής ιστορίας, για να μας προσφέρει για πρώτη φορά περισσότερα online modes. Αυτό είναι κάτι που αφήνεται στιν κρίση του καθενός. Σε καμία περίπτωση η ιστορία δεν είναι κακή, απλά δεν είναι και το κάτι φανταστικό. Παρόλα αυτά, είναι ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι, με μπόλικο περιεχόμενο και replayability. Η Ubisoft για άλλη μια φορά μας προσφέρει ένα Far Cry, που με την σωστή αντιμετώπιση και υποστήριξη στο μέλλον, θα αποτελέσει μια σημαντική και αξιόλογη προσθήκη στην συλλογή μας.

Το Far Cry 5 είναι διαθέσιμο στο Steam και στο Uplay στην τιμή των 59,99€

 

Far Cry 5 - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7
GAMEPLAY9
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8.5
ΜΟΥΣΙΚΗ8
ΘΕΤΙΚΑ
  • Βελτιωμένο gameplay
  • Βάρος στο online στοιχείο και στην διαδραστικότητα
  • Μεγάλη ποικιλία και διάρκεια
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Παρόμοια ιστορία με παλιότερα παιχνίδια της σειράς
  • Ο κακός δεν έχει το "βάθος" που θα περιμέναμε
8Πολύ καλό
Reader Rating: (2 Votes)
8.2