Dark Souls.

Ένα όνομα, ένα παιχνίδι, εκατομμύρια οπαδοί σε όλο τον κόσμο. Ένα από τα αριστουργήματα του σύγχρονου gaming. Με τόση ιστορία και μύθους πίσω του, και μετά από 7 χρόνια από την αρχική κυκλοφορία, μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως τα πάντα έχουν καλυφθεί από τους σκληροπυρηνικούς φίλους του τίτλου. Αυτό όμως στο οποίο υστερούσε η πρώτη έκδοση, και είναι αυτό που καλούμαστε να αναλύσουμε σε αυτή την κριτική, ήταν το τεχνικό κομμάτι, και ήταν κάτι που δυστυχώς η From Software και η Bandai Namco δεν μπήκαν ποτέ στον κόπο να διορθώσουν στο παρελθόν. Η πρώτη έκδοση ήταν γεμάτη προβλήματα που ανέρχονται σε πτώση στα καρέ, μέχρι και προβληματικό online. Μέχρι τον Μάιο του 2018, όπου επιτέλους το παιχνίδι δέχθηκε την προσοχή και την επιμέλεια που του αξίζει. Ένα πολυπόθητο και σημαντικό remaster, για να μείνει το παιχνίδι για πάντα με τις καλύτερες των αναμνήσεων, στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Η ιστορία ξεκινάει με μια μεγάλη αφήγηση που μας εξηγεί πως δημιουργήθηκε ο κόσμος που βρισκόμαστε. Μαθαίνουμε για το απόλυτο σκοτάδι και την βασιλεία των δράκων στη Γη. Μέχρι που κάποια στιγμή εμφανίστηκε η Πρώτη Φλόγα, και έτσι και οι πρώτοι άνθρωποι, που αμέσως την πλησίασαν. Την δύναμη της μοιράστηκαν 4 θεότητες. Ο Gwyn, ο μετέπειτα βασιλιάς, η μάγισσα Izalith, ο Gravelord Nito, ο πρώτος των νεκρών, και ο Πυγμαίος, ο πρώτος των ανθρώπων. Ο Gwyn ξεκίνησε πόλεμο με τους δράκους, και με την βοήθεια του Seath, ενός δράκου που πρόδωσε το είδος του, οι άνθρωποι νίκησαν, και ξεκίνησαν την βασιλεία τους. Αιώνες αργότερα, ο χαρακτήρας μας, ένας καταδικασμένος απέθαντος, κλειδωμένος στο Undead Asylum, καλείται να δραπετεύσει από εκεί. Μέσα από τα γεγονότα της ιστορίας αλλά και των αποφάσεων μας, θα μάθουμε πως ο χαρακτήρας μας είναι μέρος μιας αρχαίας προφητείας, και η απόφαση είναι δική μας για το μέλλον του κόσμου. Θα διατηρήσουμε την Πρώτη Φλόγα αναμμένη, ή θα την αφήσουμε να σβήσει, δίνοντας ένα τέλος στον κόσμο όπως τον γνωρίζουμε;

Το gameplay είναι και ο λόγος που το παιχνίδι απέκτησε μεγάλη φήμη τρομακτικά γρήγορα. Έχει πετύχει την λεπτή γραμμή του να είναι δύσκολο για τον κοινό παίχτη και να απαιτεί πολλές ώρες και προσπάθειες για να γίνει καλύτερος, αλλά ταυτόχρονα να είναι δίκαιο. Αν ένα boss στο τέλος της περιοχής μας πατάει με μεγάλη ευκολία ή δεν μπορούμε ούτε να τον αγγίξουμε, φταίμε εμείς, και είναι στο χέρι μας να μάθουμε της κινήσεις και τις επιθέσεις του και ποια είναι η καλύτερη θέση για να εκμεταλλευτούμε τις αδυναμίες του.

Το Dark Souls χαρακτηρίζεται ως third person action – adventure κατά βάση. Μας δίνεται η επιλογή καθ’όλη την διάρκεια του παιχνιδιού, και από την αρχή ακόμα, να δοκιμάσουμε και να διαλέξουμε τι όπλο μας ταιριάζει να χρησιμοποιούμε, και προσαρμόζουμε τον χαρακτήρα μας αναλόγως. Για παράδειγμα, Αν διαλέξουμε ένα κανονικό σπαθί, μοιράζουμε τους πόντους μας (Souls) κατά την διάρκεια του level up μας σε στατιστικά που θα ωφελήσουν την χρήση του, όπως Strength και Dexterity. Αν διαλέξουμε να μαχόμαστε με μαγικά, μοιράζουμε τα Souls μας σε άλλα στατιστικά που αφορούν την μαγεία.

Υπάρχει μεγάλο βάθος στο πως ανεβάζουμε επίπεδο και δύναμη στον χαρακτήρα μας. Μπορούμε να ξοδέψουμε τα souls μας ακόμα και στην δυνατότητα να μπορούμε να κουβαλήσουμε πιο βαρύ εξοπλισμό, όπως Greatswords, Hammers, αλλά και βαριές πανοπλίες, αν θέλουμε να παίξουμε πιο αμυντικά. Η τελειότητα βρίσκεται όμως στο σύστημα μάχης και στον τρόπο με τον οποίο αυτό παρουσιάζεται. Χειρισμός ακριβείας που είναι αρκετά ευχάριστος, και κίνηση που μας ωθεί ώστε να έχουμε τον απόλυτο έλεγχο σε οποιαδήποτε απόσταση διανύουμε με τον χαρακτήρα μας, είτε στο περπάτημα, στα άλματα, η στα dodge rolls. Σε είδη χτυπημάτων και επιθέσεων, που χωρίζονται σε κάποιες κατηγορίες, όπως σε γρήγορες επιθέσεις ή αργές, βαριές επιθέσεις ή ακόμα και stabs, νιώθουμε πως έχουμε επίσης τον πλήρη έλεγχο, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητές να ανακαλύψουμε τα αδύνατα σημεία ενός εχθρού. Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, είναι το online, στο οποίο θα βοηθηθούν κυρίως οι αρχάριοι της σειράς. Μας δίνει την δυνατότητα να αξιοποιήσουμε την βοήθεια ξένων παιχτών οι οποίοι μπορούν να εισβάλουν στο παιχνίδι μας, να πολεμήσουν μαζί μας και να αποτελέσουν ένα σημαντικό εργαλείο στην εξάλειψη οποιαδήποτε απειλής.

Οπτικοακουστικά, το Dark Souls αγγίζει την τελειότητα , και ντύνει με τον πιο όμορφο τρόπο την σκοτεινή ιστορία που διαδραματίζεται στον κόσμο του. Εικόνες, τέρατα, και τοποθεσίες επηρεασμένες από τα πιο καθηλωτικά μέρη του κόσμου, όπως πχ από τον ναό στην Φλωρεντία, είναι σίγουρο πως θα κάνουμε μια μικρή παύση ενώ παίζουμε, για να θαυμάσουμε αυτό που βλέπουμε. Όλες οι περιοχές που θα επισκεφτούμε συνδέονται μεταξύ τους, αλλά ταυτόχρονα υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από το τι θα συναντήσουμε στο κάθε μέρος. Από τα δηλητηριώδη χώματα της Blighttown, στον εκθαμβωτικό ναό του Lordran, το παιχνίδι θα μας χαράξει στο μυαλό μοναδικές τοποθεσίες. Παράλληλα, όλα αυτά υπό την αριστουργηματική μουσική που περιβάλλει το παιχνίδι. Εδώ όμως υπάρχει η σημαντική και πολύ σωστή επιλογή, του να μην υπάρχει μουσική σε κάθε στιγμή του παιχνιδιού. Σε ένα παιχνίδι πιο αφηγηματικό όπως το Witcher 3, είναι όμορφο να υπάρχει και μουσική, καθώς δίνει το συναίσθημα πως παίρνουμε μέρος σε ένα παραμύθι. Στο Dark Souls επικρατεί σιωπή και ως επί το πλείστον θα ακούμε μόνο τις κραυγές θανάτου όλων των καταραμένων. Τα μόνα σημεία που θα υπάρξει δράση μετά μουσικής, είναι στα cinematics, στα cutscenes, και στα boss fights, όπου κάθε κομμάτι έχει συντεθεί για την εκάστοτε μάχη.

Όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι του remaster, αν δηλαδή διορθώθηκαν πραγματικά τα προβλήματα της αρχικής κυκλοφορίας, έχουν ακουστεί πολλά, κακά και κακά σχόλια. Από την πλευρά μας, μπορούμε να πούμε πως έχει γίνει μια πολύ καλή δουλειά. Σίγουρα είναι κάτι το οποίο θα έπρεπε να έχει συμβεί πολύ νωρίτερα, αλλά Κάλλιο αργά παρά ποτέ, για ένα παιχνίδι που ο κόσμος πάντα ζήταγε να το δει στην καλύτερη δυνατή μορφή του. Τρέχει 60 καρέ σταθερά, και με mid range σύστημα (R9 380 4GB – I5 4690K – 8GB RAM), και οι online λειτουργίες του δεν έχουν κανένα πρόβλημα.

Εν κατακλείδι, το Dark Souls Remastered, είναι μια κυκλοφορία που σίγουρα θα προκαλέσει ξανά το ενδιαφέρον και τον παλιών φίλων της σειράς, αλλά πιο σημαντικό ακόμα, θα δώσει την ευκαιρία στους ενδιαφερόμενους που δεν έχουν ξαναπιάσει Souls παιχνίδι, να μπουν στον τρομακτικό και απόμακρο κόσμο του. Το παιχνίδι συστήνεται ανεπιφύλακτα σε όλους τους gamers, καθώς είναι μια ξεχωριστή εμπειρία, ανεξαιρέτως αγαπημένου είδους παιχνιδιών.

Θα βρείτε το Dark Souls Remastered στο Steam στην τιμή των 39,99€.

Ευχαριστούμε την Bandai Namco Entertainment Greece για την παροχή του Review Code.

Dark Souls Remastered - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8.5
GAMEPLAY9.5
ΓΡΑΦΙΚΑ9
ΑΠΟΔΟΣΗ9.5
ΔΙΑΡΚΕΙΑ9
ΜΟΥΣΙΚΗ9
9Πολύ καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0